Nou, net bij de vk geweest. Alles is goed, bloeddruk was keurig en de groei van mijn baarmoeder was ook goed. Voor zover ze kon voelen dacht ze dat hij met zijn hoofdje naar boven ligt, maar omdat ik (zoals zij dat noemt) een goede verpakking er om heen heb kon ze het nu nog niet zo goed voelen. Hoef nu pas over 4 weken terug te komen, dit moet nu toch iedere 3 weken zijn? Of verschild dat per vk? Morgen nog even een afspraak maken voor een echo voor de groei en om de niertjes te checken nav de 20 weken echo. En dan zal ik het lijstje hier even aanpassen..... Grappig dat de keuzes zo verschillend zijn voor de plaats van bevallen. Gaan jullie borstvoeding geven of flesvoeding? Ik kreeg vandaag het dringende advies om een borstvoedingscursus te gaan volgen, maar ik twijfel nog of ik dit wel wil.... Wat doen jullie? Jammer he dat werkgevers zo moeilijk doen met zwangeren, en dat terwijl het ze niets kost als je ziek bent, aangezien ze dit gewoon terug krijgen vanuit het uwv....
hey meiden, Weer lekker aan het schrijven geweest zie ik wel. Ik heb gelukkig goede nachten. Moet alleen 's ochtend heel vroeg uit bed om te plassen. Voor de rest kan ik gelukkig wel door slapen. Nu was ik vanochtend wel vrij en was ik helaas wel om 8 uur wakker. Maar ben flink geweest heb boven alles schoongemaakt. Nu morgen de beneden verdieping maar. Heb nu last van m'n bekken. Zal zo ff eten en dan naar de vk. Kijken of bij mij alles nog goed is. @Meikie, dat verhaal van een goede verpakking kan ik ook wel een beetje. Bij mij lag het de vorige keer ook vrij diep en kon ze het ook wat minder makkelijk voelen. @Rrianne, misschien heb jij hier ook wel last van dat de kleine wat dieper ligt.... Wel vervelend dat je steeds last van harde buiken hebt. Dan is het inderdaad lastig om de kleine te voelen. Voor de rest zit ik op zwangerschapszwemmen. Ik vind het zelf wel leuk en lekker, maar ben zelf ook een zwemmer. Voor de rest volg ik zelf geen cursus of iets. Ik laat het allemaal lekker op me af komen. Ik wil wel gaan voor borstvoeding. Laatst via de vkpraktijk een cursusavond gehad. Daar werd een beetje verteld over de zwangerschap en een heel stuk over borstvoeding en dit was zeer intressant. Degene die bij ons de afspraken maakt en telefoon aanneemt is nl lactatiekundige en deed ook het verhaal. Voor de dames die pittig werk hebben, rustig aan en denk voornamelijk aan jezelf. Al helemaal als je ook nog eens slechte nachten draait. Dit was het weer voor even. Later op de avond doe ik wel weer een update.
@ Prutsje, jij zat dus ongeveer in het zelfde pakket. Nu wel volledig in de ziektewet? Ga gewoon keihard me best doen om het rustig aan te doen en deze 3,5 week werken nog even vol te houden. Het 'zwanger' zijn opzich heb ik zelf ook compleet onderschat hoor, hoe naief. Maar van te voren nooit gedacht dat je er letterlijk zo ziek/vermoeid en weet ik het wat van kon zijn. @ Wherona, leuk lekker baby-geshopt dus! Kan er ook geen genoeg van krijgen, vandaag ook nog even langs de baby-winkels geweest. @ Pookie, veel oppas plezier. @ Lindada, ben benieuwd hoe jullie kindje er nu voor ligt. Hoop voor je dat ze gedraaid is. @ Meikie, ik moet idd om de 3 week nu komen. Fijn dat verder alles goed is. Een btje meer begrip of iets wat aangepast werk zou fijn zijn, desnoods een dag minder werken in de week. Ze krijgen alles vergoed, mij doen ze er een plezier mee en van dat geld kan ze een collega inzetten, die wel de volle energie en aandacht heeft voor het werk. Helaas werkt het niet zo. @ Dolfijnjes, hoe was het op controle? Ik wil zelf heel graag borstvoeding gaan geven, zal ook eens kijken of hier in de buurt een voorlichtingsavond word gegeven. Wat betreft de cursus, ik doe niks. Leek me persoonlijk niks, alhoewel de extra info me wel wat leek. Zijn er geen goede boeken (zonder alle horror-verhalen haha), met duidelijke informatie? Iemand tips?
Ik kreeg van mijn verloskundige de tip het boek veilig bevallen te lezen. Ik ben er momenteel in bezig en er staat een hoop bruikbare info in. Vind ik dan.... Ook voor de partners staat er een apart hoofdstuk in, hahaha!!! Op MP worden ze voor leuke prijzen aangeboden.
Sandra, ik vroeg het van de chiropractor hahahahaha Elisabethbas, ik 'heb' een osteopaat, ben ik een aantal keren met de kids geweest en ook ivm mijn migraine. Ze is wel aangesloten bij die vereniging, haar consulten worden ook wel vergoed door CZ, dus dat zit wel goed. Ik vraag me alleen af hoe ze mij kan helpen omdat ze idd niet op mijn buik kan duwen enzo.... ze geeft zelf aan dat ze wel iets voor me kan doen, dus denk dat ik die stap maar waag! Lekker mensen alle babyspullen al bij elkaar, ik nog niet hoor, ik ga binnenkort alles online bestellen, echt shoppen kan ik echt niet meer... Ik heb alleen dus een conflict met mijn werkgever, ik heb gewoon te weinig geld gekregen (volgens het UWV krijg ik het gemiddelde van de afgelopen 12mnd). Nu heb ik de vakbond er al op gezet, maar van de kant van mijn werkgever krijg ik totaal geen reactie! GRRRRR!!!! (ze hebben 1866 gekregen van het uwv (logisch, bruto) en ik heb 777 gekregen!!!! ). Ik zit sinds 10 juni volledig in de ziektewet hoor, Rrianne! Ik heb voor mezelf gekozen. Kom nog wel vaak op mijn werk, ik kan 'mijn' kindjes niet missen! Wij hebben volgende week de rondleiding op de kraamafdeling, kunnen we eindelijk die mooie kraamsuites bekijken! Verder geen cursussen of voorlichtingen... bij mijn eerste wel gedaan, maar was meer kletsen dan iets anders (ook leuk, maar zonde van mijn tijd...) Voor de bv laat ik me begeleiden door de kraamhulp en ik heb veel ervaringsdeskundigen in de buurt! En lukt het niet, jammer maar helaas...dan fv!
Echo 11 aug: wendyw80 (groei echo) 15 aug: Poookie (groei echo/placenta lokalisatie) 16 aug: boerderijmama (echo gyn) 18 aug: waterlelie81 (placenta check) 19 aug: natalie78(groei echo) 25 aug: Dolfijnjes (groei echo) 29 aug: princess01 (groei echo) 30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo) 5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn) Bezoek aan VK of gy 15 aug: Poookie 16 aug: boerderijmama, Karine (bloedprikken), hannes 17 aug: Karine, Mumtobe21 18 aug: Daantje2011 (bloedprikken) 22 aug: Wherona (uitslag bloedprikken) 23 aug: Natalie78 24 aug: waterlelie81 25 aug: Elisabethbas, 29 aug: princess01 30 aug: Prutsje, Daanquinty 5 sept: Elisabethbas Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen) 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: wapje (meisje), prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Wendy3010 Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Hannes <--> ? Meikie <--> Natalie78 Meisjes: 10 Jongens: 11 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2 @Rrianne en de rest, De controle was prima. Ze lag met het hoofdje naar beneden en de voetjes aan de rechterkant. De bloeddruk was 105/70. Tevens heeft ze m'n HB even geprikt en deze was 7,5 dus ook goed. Heb het hartje ook nog even gehoord en dat klonk weer prachtig. Krijg er nu steeds meer zin in Moet nu 25 aug. weer heen en heb dan m'n groei echo. Tevens die ochtend de intake van de kraamzorg, had deze eerst de 16e maar wegens persoonlijke redenen is deze verzet. @Rrianne, Ik zag dat jij nog niet bij de lijst op stond. Zou je je zelf er tussen willen zetten (lijst kopieren)?
ik zwaai even tussendoor.. heb vandaag wel meegelezen maar geen fut gehad om te reageren.. drukke dagen voor de boeg aangezien ik zaterdag jarig ben en dat ook vier moet er hier nog het 1 en ander gebeuren en de boodschapjes in huis enzo.. morgen ook gewoon werken dus druk druk. baal er wel van, normaal doe ik dat allemaal "even" maar nu zie ik er een beetje tegenop vanwege mijn lichamelijke klachten..
pppf wat n geklets! Hier vandaag bloed laten prikken uitslag krijg ik maandag bij de vk als ik op controle moet. Verder voel ik me nog niet helemaal geweldig maar hoef niet meer halve dag op de wc te zitten dus wie weet was het toch een buikgriepje ofzo. Hier geen cursussen over hoe bevallen en wat doen enz Eigenlijk voel je dat wel aan en de vk vertelde mij ook heel goed over hoe en wat eerste keer. Ik ga weer bv proberen geven.
@Wapje, sterkte! Jij hebt geen makkelijke zwangerschap, hopelijk voel je je de laatste weekjes een stuk beter. @Mumtobe, maak je niet te druk en luister naar je eigen lijf. Doe anders de boodschappen samen met je vent. Of laat hem je ophalen in de supermarkt, hoef je in ieder geval niet te sjouwen. Wij hebben gisteren de eerste meubeltjes binnengekregen. We nemen ze over van vrienden die vlakbij het werk van mijn man wonen, dus hij neemt steeds een beetje mee achterin de auto. We hebben nu een halve ladenkast en een kastje voor boven de commode. Vanavond de commode zelf. En zo wordt de kluskamer langzaam een echte babykamer...
Sorry, ik heb ook geen puf om te reageren. Heb wel meegelezen... Ik had gisteren mijn dag niet. Ik was zelf heel erg moe en een beetje uit mijn humeur. Ook was de baby flink aan het bewegen en duwen....de hele dag door Zo heftig heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik hoop dat de baby zich wel goed voelt Vanochtend wel rustig. Geen idee, maar ik voel me een beetje verdrietig...zal wel aan de hormonen liggen ofzo. Straks op kraamvisite en daarna boodschapjes doen. Vanmiddag lekker niks Beetje tutten in de babykamer geloof ik.... Fijne dag iedereen en werkse!!!
Goedemorgen, Net weer op controle geweest, en alles was prima! Ik ben ook van plan borstvoeding te gaan geven, en ga geen curcus doen. Op de site van mijn kraamzorgburo staat heel duidelijke info en volgens de verloskundige was dit voldoende om te weten, rest zal de kraamzorg mij aanleren. Vandaag lekker vrij, niet te veel doen. Groetjes
Goedemorgen dames, hier eindelijk eens een redelijke nacht gehad.... Vandaag heb ik wat minder tijd om hier rond te neuzen, er komt een oud collegaatje helpen met verschillende soepjes te maken zodat ik wel mijn vitamientjes binnenkrijg voor de kleine en hij goed kan groeien. Schildersoap; als het goed is komt vanavond de nieuwe schilder.... Durf er bijna niet meer in te geloven.... Maar normaal gesproken begint hij vanavond al.... duimduimduimduimduim!!!
Voor iedereen die het nodig heeft doe lekker rustig aan. Gisteren naar verjaardag geweest van schoonvader was erg gezellig. Toen ik thuis kwam veranderde mijn stemming ben niet happy. Mijn vriend z´n ex is weer bezig is veel over me aan het roddelen ze wilt hem terug. Nu zou ik haar met de doodbedreigd hebben heb vanochtend de politie gebeld want dat is niet waar. Maar rustig van mijn zwangerschap genieten is er niet bij. Baal er enorm van moest het even kwijt zit me wel hoog. @ Meikie ik duim met je mee als het geregeld is geeft dat je de rust die je nodig heb.
Ik wil ook graag bv geven en ben nog aan het twijfelen om naar zo een info avond te gaan denk dat kraamzorg me daarbij wel helpt en internet me een beetje voorbereid. @handige boeken "duik in je weeen" heb ik gehoord wil hem zelf ook gaan aanschaffen aantal vriendinnen hebben hem geleend bij de bieb en waren erg tevreden hierover.
Voorlopig alles terug wat op z'n plooi aan het komen, eerder 'ouder'bloed nu (denk ik)... Pffff! Ik wil nog rustig even thuisblijven hoor , en vertrouw wat op mijn instinct en lichaam om in te grijpen wanneer het toch erger zou worden, maar het is wel een grote verantwoordelijkheid natuurlijk ... Volgende week dinsdag wel terug naar gyn, ik ga het nog eens met hem overleggen, wat ik moet doen als er zo'n bloeding is... Ik ga ook zeker terug (proberen) bv te geven, mijn dochter heeft hier 18m van genoten (en ik ook!!), de eerste dag(en) heb je wat hulp nodig van je vroedvrouw/verloskundige, maar eens je baby er mee weg is -en de melk op gang komt (auw, stuwing! ), is het echt voor de hand liggend!! Ik heb bij mijn eerste ook een cursus gedaan, vond ik wel heel erg leuk (ook vooral owv het babbel-gehalte ), maar uiteindelijk heb ik het niet echt toegepast tijdens de arbeid... het deed gewoon téveel pijn om gecontroleerd te ademen ! Lang leve de epidurale verdoving!! Aan diegenen met bekkenpijn; ik zou ook écht voor jezelf kiezen en minder gaan werken indien mogelijk! Je moet na de bevalling ook nog op je benen kunnen staan dus wat energie overhebben hé! Hopelijk zijn de werkgevers voor rede vatbaar en tonen ze wat begrip!!
Boerderijmama, gelukkig gaat het wat beter en ben je nog thuis. Houden zo! Wat boeken betreft, ik heb ook Duik in je weeën. Een heel feitelijk boek met grappige plaatjes. Niet zwaar op de hand als een soort biologieboek of wat er allemaal mis kan gaan en hoe zwaar het is om te bevallen, maar gewoon tips die je kan gebruiken. Ik vind het een aanrader.
Weer eens een berichtje van mij. Vorige week ben ik op vakantie geweest naar Portugal, echt een heerlijke week gehad. Ik was van tevoren een beetje bang voor de warmte enzo, maar het viel ontzettend mee en ik heb nog heel veel kunnen doen en zien. Ik heb het meeste wel bij gelezen maar ik merk dat het soms een beetje teveel is allemaal. Sowieso vind ik het lastig om te zien dat iedereen al alles klaar heeft voor de baby, wij zijn zelf nog lang niet zo ver. En de tijd gaat ontzettend snel, ik schiet soms behoorlijk in de stress. Wat de zwangerschap betreft kan ik verder niet klagen, geen last van mijn bekken en ook nog geen harde buiken. Het enige waar ik last van heb is opgezette voeten en heel soms wat maagzuur, maar dat wordt steeds minder. Ik ben gisteren begonnen aan de zwangerschapscursus. Ik vond het toch wel een prettig idee, en deze is gratis dus dan maakt het helemaal niks meer uit. Verder ga ik nog naar een info-avond van de verloskundige over de bevalling, en ook nog een info-avond over borstvoeding. Ik wil dus wel borstvoeding gaan geven, hoop dat dat een beetje lukt! Dat boek "duik in je weeën" heb ik hier al een tijd in de kast liggen, geleend van een vriendin. Ik durf het alleen nog niet zo goed in te kijken maar ik zal binnenkort toch echt wel eens moeten! Oh en ik ben net op controle geweest, alles was in principe goed alleen was mijn glucose waarde wel echt net onder de grens (7.7 en bij 7.8 is er een vervolgonderzoek nodig). Ze zei dat ik me daar verder geen zorgen over hoefde te maken en dat ze het dus niet verder gaan onderzoeken. Er zijn ook geen aanwijzingen verder dat het niet goed zo gaan. Verder ligt het kindje met het hoofd naar beneden, daar ben ik wel blij om want tot nu toe had het de hele tijd in stuit gelegen!
Muts76: Kan momenteel ook moeilijk overal op reageren, gaat soms zo snel hier. Maar over dat iedereen alles klaar heeft: de meubels van onze babykamer komen hier eind van de maand pas. Naar de uitzetlijst heb ik nog niet serieus gekeken en de gordijnen van de babykamer waren beschadigd uit het atelier gekomen dus die moeten opnieuw gemaakt worden en dat gaat wederom drie weken duren...Moet zeggen, hier geen stress. Als we nu zouden bevallen komt de baby toch nog niet naar huis. Zo lang je alles uit hebt gezocht zijn anderen vast in staat om het voor je in elkaar te zetten mocht dat nodig blijken. @ Bv: wil ik ook graag geven. Ga ook naar een infoavond toe, geen idee of het echt nuttig zal zijn. @ Boek, ga ik straks een googlen. @ Meikie, succes met je schilder vanavond. Ben benieuwd of er iemand op komt dagen. Verder weinig nieuws, zijn nog steeds druk bezig om het huis op orde te krijgen. Druk met het schilderwerk buiten bezig, schiet alleen niet op met dit weer...Maar door de drukte ben ik even meelezer ipb poster.
He meiden, Alles goed op de echo. De placenta was netjes een stukje omhoog gekomen met het groeien van de baarmoeder en ligt niet in de weg bij een bevalling. Ook ligt ze nu netjes met haar hoofdje omlaag! Weer een geruststelling, nu alleen zo blijven liggen... De echografiste heeft ook nog even naar de baby gekeken. Alles is goed, ze groeit goed en het is nog steeds een meisje. Ook ben ik weer een paar foto'tjes rijker. Borst- of flesvoeding: Ik ga weer borstvoeding geven. Bij mijn dochtertje heb ik een cursus gevolgd. Die kan ik op zich wel aanraden. Het lijkt heel natuurlijk, maar het gaat toch niet vanzelf. Kraamzorg helpt wel, maar is er niet continu. En in het ziekenhuis hebben ze er vaak geen tijd voor. Al met al ben je gewoon wat zekerder. Want de eerste paar weken zijn het zwaarst en dan geef je makkelijk op. Dat blijft toch zonde aangezien het een heel mooi iets is om je kindje mee te geven. Hebben jullie die fijne anti-D spuit gehad? Die prik zelf interesseert me niet, maar die houding die je aan moet nemen... Net een sexstandje, heel ongemakkelijk... Gelukkig heb ik het weer achter de rug.