@ Prutsje: Rustig aan doen hoor meid.. die stress is ook niet bevordelijk voor je harde buiken enz. probeer anders te zorgen dat je echt de eerste dingen in huis hebt en leg de rest even naast je neer.. is niet zo erg als dat er nog niet is als beebje zich aandient. @ Wapje: Hmm balen zeg van je nacht.. je hebt het nog druk! hier ook telefonische intake bij een 2e kindje. leuk vrijdag nog de pretecho, hopelijk is er nog wat te zien. @ dq: ik zou idd een boxer o.i.d. aandoen, ik was er in ieder geval erg blij mee toen ik naar de fysio moest haha spannend voor je dochter de eerste dag in groep 3.. nu begint het leren echt! @ Waterlelie: Have fun op de kinderboerderij! @ Meikie: ik weet niet of je veel kleertjes hebt? \maar ik vond het de eerste keer toch best veel werk.. vooral het strijken enzo.. was echt veel. heb bij mijn dochter ook wel ALLES gewassen, ook de dekentjes, knuffels, boxkleden etc etc @ Kleertjes: hier ook nog niets gewassen.. wacht eigenlijk op mooi weer zodat ik ze buiten kan laten drogen maar dan zijn ze misschien niet op tijd schoon haha Ik ga zometeen even naar de stad.. bij de wibra hebben ze babyvoordeelweek dus ga daar even wat dingetjes inslaan, verder nog even bij de opruiming bij t kruidvat spieken en mijn bestelde schoentjes voor mijn meisje ophalen.
jeey vandaag 30 weken alweer nu gaan we aftellen @Rica welkom ken je nog uit het andere oktober topic maar daar was het erg stil he hier wordt er behoorlijk wat gekletst hoor wel gezellie maar moeilijk bij te houden @kleertjes hier ook nog niet gewassen dacht doe dat lekker als ik verlof heb heb ik der alle tijd voor. @hmmmm babyvoordeel weken weer bij de Wibra moet ik ook maar eens gaan kijken dan Vandaag weer begonnen met werken en moet zeggen het valt niet mee pfff was erg vroeg zeg en nu merk ik ook wel dat ik erg moe raak en ben ook wat misselijk. Eens kijken tot hoe lang we het echt nog volhouden anders maar weer lekker eerder naar huis. Wel lullig hoor dat ik nu weer ga werken en het weer ziet er goed uit deze week
Hallo allemaal, Ik heb mn verlof vandaag in laten gaan! Zag het echt niet zitten nog 2 weken te werken! Als ik 1 dag werkte had ik de 2 dgn erna enorm veel last! Nu dus ff aan het idee wennen en dan genieten en idd voorbereidingen treffen! Donderdag komt bij ons de kraamzorg, ben benieuwd! Woensdag nog een extra groeiecho, en morgenavond mag mn mannetje mee naar de zw.gym!! Wordt vast leuk! De rest succes met de laatste loodjes werken!
@ Wherona: jaaaaa idd.. ik ook 30 weken hihi babyvoordeel bij de wibra viel een beetje tegen.. het is niet zoals de echte babyweken waar ze echt een hoop hebben. heb alleen een boxkleed (als verschoning) gekocht. Werkse vandaag. @ Sandra: Groot gelijk.. ik ga morgen nog werken en dan woensdag met de gyn bespreken en dan hoop ik dat ik donderdag met verlof kan.. ik trek het ook echt niet meer.
Hoi dames, Bedankt voor al jullie reacties/felicitaties. Het was een gezellige maar wel vermoeiende dag zaterdag. Ons meisje is weer schandalig verwend maar wat heeft ze genoten. Gister dan ook niet veel meer gedaan als alleen de kamer gepoetst en gedweild,wat zag die eruit zeg ! Kleertjes etc wassen begin ik ook pas mee wanneer ik verlof heb. Het beddengoed was trouwens weer eens niet binnen bij Babydump dus vrijdagavond maar wezen shoppen bij de Prenatal. Moest er toch wezen voor mijn blije doos en nu met die kortingsstickers was ik mooi 20 euro minder kwijt als bij de Babydump. Het kraamzorgbureau zou tussen de 28 en 32 weken telefonisch een intake doen ook omdat het de tweede is. Heb nog niks gehoord en wacht deze week nog af en anders bel ik volgende week nog wel even.
@mumtobe ja jij ook vandaag 30 weken gaat nu echt hard he en als het met werken niet meer gaat dan moet je inderdaad maar alvast verlof nemen wat nie gaat dat gaat nie. Oke wibra niet zo eens denken of het dan wel zin heeft om te gaan zit namelijk niet bij mij in de buurt @Sandra lekker gaan genieten nu van je verlof @Wendy fijn dat je meissie het naar der zin had met der feestje en lekker verwend is. Nu effe bijkomen van een druk weekend.
@ Wendy: Oeps.. beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine meid! Lekker geshopt zo te horen! die kraamzorgbureaus zijn niet zo snel geloof ik.. (althans hier) hier is het hetzelfde bureau als wat het consultatiebureau regelt en daar moet ik ook steeds zelf achterna bellen. @ Wherona: ja idd.. en vond het al zo hard gaan.. op de site kun je de folder bekijken, ik vond het dus een beetje tegenvallen.
Hey Dames, ligt het aan mij of voelt de warmte heftiger aan als andere jaren....Pffff, ben niet vooruit te branden.... En zweet me kapot.... @ Dames die al met verlof gaan, lekker doen hoor. Wat niet gaat, gaat niet. Ik werk al 4 of 5 weken niet meer omdat ik zo'n last had van m'n heupen. Ka nu in iedergeval thuis alles goed bijhouden.... @ Wendy, ik ben je ook helemaal vergeten te feliciteren. Dus bij deze, nog gefeliciteerd met je dochter. Wat worden kinderen met verjaardagen toch altijd verwent he... Lekker he, shoppen met korting, ben er ook gek op.... @ Kleertjes, ik wacht met wassen nog even tot de zolder klaar is. Met een beetje geluk kunnen we in de hal zo'n brabantia wallfix kwijt. Dan kan ik daar alles mooi aan drogen Vanavond komt de schilder weer, kan niet wachten tot de zolder klaar is hoor. Zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen van voor de verbouwing tot nog toe.... Ik ga nu maar moed en fut verzamelen om de hond uit te laten (ze wil denk ik wel zwemmen ) en daarna even stofzuigen. Daarna maar even het brood smeren van m'n vriendje, dan kan het direct zijn trommel in als hij thuis komt en heb ik dat ook maar weer gedaan....
ook maar eens naar de wibra dan! Pff word gek van mn SM!!!! Nu gauw zoontje wakker maken en dan naar de vk
@ Meikie: het is gewoon vies benauwd plakweer als het een keer niet regent :S @ Wapje: pfff ik zou ook gek worden van mijn sm zeg!
Hoi dames! Vanmiddag de echo gehad, en met de placenta is gelukkig niks aan de hand. Deze is mooi opgetrokken en ligt dus niet meer in de weg Hele opluchting... Maar toen kwam toch nog een beetje schrik... Bij het meten bleek dat hij met zijn buikomtrek best wel achterloopt qua groei. Natuurlijk kan dit nog bijtrekken, maar aan de reactie van de echoscopiste kon ik merken dat het wel een beetje verontrustend is... Ze kwam telkens op 29 weken uit, terwijl ik nu dus 32 weken ben! De rest was wel goed, het hoofdje en beentjes. De gegevens van de echo worden doorgefaxt vanmiddag naar de vk, en dan moet ik morgen even bellen om te vragen wat ze nu verder willen doen... Kan zijn dat ze over 2 weken een nieuwe groei echo plannen, of dat ze me doorsturen naar een gyneacoloog... Even afwachten dus! Maar het zit me niet zo lekker... @ Elisabethbas wat een leuk kamertje zeg! En de babywas aan de lijn hihi. Hier zijn de kleinste maatjes nu allemaal gewassen en gestreken, net als het beddengoed. Alleen de slaapzakjes en de nieuwe hydrofiele luiers moeten nog, dan is alles schoon! @ Wendy nog gefeliciteerd, sorry beetje laat!!! @ foto van de wieg komt zo snel mogelijk. Nog niet helemaal aan toe gekomen... Sorry!!
@ Pookie: Wat superfijn dat je placenta niet in de weg ligt! kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om dat bericht, maar probeer in je achterhoofd te houden dat die metingen schattingen qua gewicht o.i.d. bepalen en dat dat uiteindelijk heel erg mee kan vallen. hopelijk houden ze je goed in de gaten en kunnen ze je wat gerusstellen. Hier een meisje uit bed halen.. is na 2 uur wakker geworden omdat de buurvrouw zo nodig moest timmeren ^#%@^$#%^@
he meiden, ff een ego berichtje hoor..ik ging vanmiddag me dochter naar school brengen die zit hierachter op school echt 1 minuut lopen, en toen kreeg ik me toch een pijn me buik, ik zal ff de locatie uitleggen waar de pijn zat miss. weten jullie wat het kan zijn.. je hebt je navel en dan had ik het alleen aan de rechterkant van me navel zo'n 5 cm van me navel af naar rechts...snappen jullie het nog?? had dus ook pijn aan 1 kant!! ik ben toen eerst rustig gaan zitten maar daar zakte het niet mee weg, toen ben ik gaan liggen op bed en na een half uur was het nog niet weg..ik ben toen ik slaap gevallen op me zij en toen ik na een uur wakker werd was het weg...nu heb ik net weer gelopen en voel het nu lichtjes maar vanmiddag was echt heel erg pijnlijk einde ego bericht
@ DQ: wat gek zeg.. voel je niet dat je mannetje daar zit met een knie o.i.d. even in de gaten houden en anders gewoon even de vk bellen hoor...
ja wherona behoorlijk stil ja, volgens mij is die wel bijna gesloten Het bijhouden is zeker lastig, zeker omdat er nu al over de 300 pagina's zijn hier!! nachtrust pfff dat is hier soms ook ver te zoeken, heb nu vaker het logeerbed gezien dan ooit. mn man snurkt en ik slaap al zo licht...nou ik kan het niet meer horen...wat een vreselijk geluid haha! echt!!! Ik ben nu een wasje aan het draaien maar ben nog niet klaar hoor
Voorlopig nog altijd thuis !!! @poookie: hier ook een wiegje waar ikzelf nog in gelegen heb (ook 3 broers en 3 neefjes en mijn oudste dochter ondertussen ) En kwestie van je placenta; geweldig nieuws!! Wordt bij jouw echoscopiste de groei van de baby enkel bepaald door de buikomtrek? Hier wordt de schedelomtrek + buikomtrek + bovenbeenlengte gemeten (door mijn gyn) en dan naast mekaar gelegd, dan heb je een goed gemiddelde! Mijn dochter werd trouwens daags voor haar geboorte geschat op 3200kg en is met 3700kg geboren de volgende dag! Dus ze zitten er snel naast hoor, dat is maar een inschatting!! @slaap: ik slaap ook verschrikkelijk slecht - en erg weinig. Maar "gelukkig" kan ik in de dag ook niet actief zijn... Mijn buik zit altijd in de weg en mijn benen zijn ook onrustig s nachts. Ik heb het ook altijd véél te warm, pfff!! Morgen terug op controle, ik laat weten hoe het was !!
@ Slaap: Volgens mij ben ik gezegend met zo'n goede nachtrust.. natuurlijk slaap ik wel eens wat minder goed maar denk dat ik zeker niet mag klagen.. hoef ook nog niet snachts naar de wc gelukkig @ Boerderijmama: Super dat je nog thuis bent zeg, hopelijk blijft dat nog even zo!
Pookie, dat is inderdaad even schrikken. Eerlijk gezegd hoop ik voor je dat je wordt overgedragen aan de gyn. Je blijft nu toch onzeker enzo. Ik vind ze toch kundiger dan vk's of echo vrouwtjes. Maargoed, eerst maar even kijken wat ze zeggen...ze zitten vaak naast zoals al eerder gezegd is. Bij mijn kennis was dat ook, er werd een ks gepland omdat het kindje veel te klein was...huh, toen ze haar eruit haalde bleek ze gewoon 3256 gram te zijn VAAG Maare fijn dat je placenta omhoog is gegaan!!!!! Ik hoop die van mij ook as donderdag boerderijmama, nog lekker thuis. Succes morgen!!! Rica, lang leven de oordoppen!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan niet meer zonder Ik ga nog even van de zon genieten.....mijn hangmat staat al klaar
Ik heb inmiddels telefoon gehad van de vk en die stuurt me idd door naar de gyneacoloog. Als het goed is wordt ik deze week nog opgeroepen door de gyn voor een uitgebreide echo en gesprek om te kijken waardoor hij met zijn buikje zo achterloopt qua groei... Toch wel prettig dat ze er nu verder naar gaan kijken @daanquinty klinkt niet fijn, ik hoop dat je die pijn niet weer gaat krijgen... @boerderijmama nee ze hebben eerst zijn hoofdomtrek gemeten, toen zijn buikje, en zijn beentje... Hoofdje en beentje waren gemiddeld (dus goed), en buikje bleef zelfs na 9 verschillende metingen gewoon te klein. Hij is nu geschat op een kleine 1600 gram... Maar vooral de omtrek van de buik baarde haar zorgen, het gewicht niet. @Waterlelie ja ik ben ook wel blij dat ik nu naar de gyn mag. Hopelijk kan hij/zij me met de uitgebreide echo vertellen dat het wel meevalt. Zal donderdag voor je duimen dat je placenta ook goed ligt nu!!!
@ Rica, gezellig kom er bij @ Waterlelie, haha jij bent dus ook zo lekker eigenwijs. Ondanks de harde buiken toch nog even gauw in de tuin. (oke, ik doe het alleen als ik er niet zo'n last van heb hoor, anders loop ik alleen maar te kreunen en te steunen) @ Mumtobe, nog gefeliciteerd. Heb je een leuke dag gehad? @ Prutsje, balen van je harde buiken, gaat ht nu weer wat beter? @ Wapje, ja dat slapen joh! Het is wat, volgens mij heeft idd iedereen er op het moment last van. Ik moet de spulletjes voor het kraampakket ook nog. Maar wou gewoon de hele doos bij de baby-dump aanschaffen, die is 30 euro. Of is dat in verhouding veel duurder? Hoe was het bij de VK? hahaha heb je het overleefd met schoonmoeders? en wat een opmerking zeg; net wat waterlelie zegt; Geef hem maar een soppie en veel plezier dr mee. Kleertjes wassen ga ik me bezig mee houden tijdens mijn verlof. Moet dan ook wat te doen hebben hoor, hahah @ Wherona, was het je eerste dag na de vakantie? Idd balen van het weer ja.... @ Sandra, wat lekker en goed dat je voor je zelf hebt gekozen. Vind werken ook zwaar, maar heb me voor genomen om nog even door te zetten en zoveel mogelijk te rusten in mijn vrije uren. @ Wendy, wat leuk dat jullie en met name je meisje zo'n leuke dag hebben gehad! @ Wherona en Mumtobe, jippie weer een mijlpaal, 30 week. Kraamzorg is hier met 25,5 week al langs geweest, zal miss anders zijn omdat het onze eerste is?! @ Meikie, hahaha dat ligt aan dat lieve wondertje wat in je buik groeit... Heb er ook veel meer last van dan anders. @ Pookie, dat lijkt me idd best even schrikken. Maar net wat de andere meiden zeggen, hoor ook vaak dat deze schattingen lang niet altijd kloppen. Fijn dat je door bent gestuurd naar de Gyn en de placenta er wel goed voor ligt. @ DaanQuinty, wat jij beschrijft heb ik nu ook een paar x gehad, alleen duurde het bij mij niet zo lang. Een kwartiertje ongeveer en dan zakte het weer af. Maar wat het is, echt geen idee? Heb je de VK nog gebeld? @ Boerderijmama, ben benieuwd hoe het was op controle?