Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hey meiden,

Ga ik vanochtend naar het bejaardentehuis om te bloed te prikken want dat moest van de vk konden ze me niet helpen want hun doen niets met glucose ik zat ze echt aan te kijken met grote vraagtekens van waar hebben jullie het nou over.

Blijkt dus dat ik naar het ziekenhuis moet om te prikken op ijzer en glucose en dat ik daarvoor nuchter moet zijn en dan een drankje moet drinken en dan 2 uur later weer moet prikken.

Fijn dat heeft mijn vk me niet verteld en op het formulier staat het ook niet vermeld. Dus ben best wel een beetje boos op de vk want dat had ze me toch gewoon moeten uitleggen of ligt dit nou aan mij?

Het loopt al niet zo lekker met deze vk en dit er dan ook nog eens bij daardoor krijg ik steeds meer mijn twijfels bij haar en dat zal ik ook gaan aankaarten want je moet toch wel vertrouowen in iemand hebben die straks misschien ook aanwezig is bij de bevalling.
    (ik heb 4 vk's dus vandaar)

Sorry hoor effe een ego bericht

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    sandra, ik heb een buikfoto laten maken toen ik 33,5 week was...dus zo vroeg is het niet hoor!!!!

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik ben ook naar zo'n informatieavond in ziekenhuis geweest, was opzich wel leuk maar ben wel eerder weggegaan want op het einde kwam de bv en die ga ik niet geven.
    Ik vond de rondleiding erg leuk maar super slordig...het ging zooo snel en waren met een enorm grote groep dat als de laatsten eindelijk in de kamer waren, zei al was uitgesproken en verder ging....
    er lag wel een iniminie mensje in een bedje...wat een PRACHTIGE baby was dat...die lag daar zo lekker te slapen! mijn hormonen ging wel ff op de loop zeg... zie het zo weer voor je! was net een paar uurtjes oud...
    Nee het was opzich best intressant maar had wat beter geregeld kunnen worden.

Wanneer krijg je uitleg van je vk over hoe en wat, wanneer bellen etc etc???

4. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ poookie hopelijk goed nieuws in het ziekenhuis.

@slecht slapen heb er ook last van heb nu ook uitslag in m´n gezicht en rond me mond ook veel last van s nachts.

@buik iedereen vind me een dikke buik hebben ging gisteren naar me oude werk sloeg er iemand op mijn buik niet heel hard maar wat was ik kwaad.

@ ingedaald dat is de baby al een tijdje maar nu voel ik hem helemaal goed veel pijn ook.

vraag me ook af wanneer we alles door nemen ivm bevalling

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Wherona; Vervelend dat het niet klikt met 1 van de verloskundige. Nu kan dat altijd natuurlijk, want niet iedereen ligt je. Maar je moet wel vertrouwen blijven houden. Ik zou het netjes aankaarten daar. Leg uit wat je mist en dat je alles wat duidelijker wil. Zo kan ze er wat aan doen. Anders blijf jij je ergeren en weet zij nergens van.

@Rika; Jammer dat het zo slordig ging in het ziekenhuis. Ik snap dat het voor hun alleen werk is, maar voor de aanstaande moeders is het iets heel bijzonders. Helaas vergeten ze dat na verloop van tijd, jammer.

@Wanneer vk bellen; Ik weet niet meer precies wanneer je uitleg krijgt bij de vk over bellen bij de bevalling, maar als je het eerder wil weten, kan je het gewoon vragen. Op zich bel je als je ongeveer 1,5 uur regelmatig om de 3 á 4 minuten weeën hebt die een minuut aanhouden. Midden in de nacht wacht je meestal wat langer (of het moet heel snel gaan) en 's avonds bel je wat eerder zodat ze er rekening mee kan houden. Meestal gaan ze na de eerste keer kijken weer weg en spreken ze af wanneer ze terugkomen (het is meestal helaas minder ver dan je denkt/hoopt). Als je overdag je vruchtwater breekt, bel je ook meteen. 's Nachts wacht je tot de weeën. Als je vruchtwater niet helder meteen bellen natuurlijk! Verder altijd bellen bij ongerustheid, (erg) bloedverlies, minder leven voelen of wanneer je zelf niet lekker wordt.

@(professionele) buikfoto; Wat trekken jullie aan? Blote buik vind ik wel mooi, maar wat er boven en onder?

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ben ik weer, waren druk met klussen.

Lees veel slechte slapers hier. Moet zeggen dat het hier de ene week goed gaat en de andere week minder. Vannacht voor het eerst in tijden zelfs mijn bed niet uit geweest.

@ mum, wat een mooie buik zeg!

@ informatieavond ziekenhuis, ga ik vanavond ook heen. Begreep dat ze het hier niet op de kraamafdeling zelf doen ivm de grote groepen die ze elke keer hebben.

Vraagje, zijn er meer meiden die rond de 29 weken de baby veel minder voelden? Ik vraag me af of dit een periode van groeispurt is. Ik voel de baby wel, maar sinds twee dagen veel minder dan normaal. Donderdag ga ik weer op controle, maar vraag me af of ik me zorgen moet maken nu.

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Wij hebben 5 september een info avond voor het bevallen en wanneer bellen enz. deze info avond is ook vanuit de vk praktijk.

Ik zal het zeker met haar erover hebben inderdaad maar twijfel wel of ik haar verder nog wel wil maar misschien na een gesprek dat het dan wat beter gaat. Want je zal maar net zien dat als ik op het punt van bevallen sta zij dienst heeft en het klikt nog steeds niet dat wordt dan vast geen leuke bevalling.

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    daantje...ik geloof dat je je kind in deze periode 10 keer moet voelen op een dag....maar ik moet zeggen sinds gister lijk ik hem ook minder te voelen terwijl die echt megadruk is normaal, eng is dat he...ik ga zo ff op bed liggen kijken of die drukker worrdt anders ga ik toch bellen straks...gewoon doen wat je gevoel zegt meid..

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Wherona; Het zal vast goed komen met de vk, als je maar eerlijk bent. Meestal bij de bevalling zelf is het toch anders en gaat het over het algemeen wel goed. Ik ken meerdere verhalen van vrouwen die niet klikte met een bepaalde vk en het bij de bevalling super ging.

@Minder voelen; De baby kan even wat rustiger zijn. Ik heb zelf ook en periode gehad dat ze wat rustiger werd (volgens mij ook bij 29 weken), maar ik voelde haar nog wel duidelijk. Bij een kennis hebben ze een echo gemaakt omdat ze de baby (bijna) niet meer voelde. Kort daarna schopte hij haar een gekneusde rib... :D Maar als je ongerust bent, altijd bellen natuurlijk. Beter onnodig dan te laat.

10. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou meiden, jullie kletsen lekker raak....:D

@ Wherona, succes als je het gesprek aangaat met je vk, vind het persoonlijk toch altijd lastige gesprekken...:) Maar je hebt wel een bloedprik avontuur achter de rug...:(

@ Daantje, als je twijfelt gewoon bellen. Mogelijk laten ze je even langskomen om te kijken/luisteren of alles goed is ;)

@ info avond ziekenhuis, wij zijn een poos terug al geweest. Was toen ook echt te druk, 80 stellen.... En dat werd in 4 groepen nog rondgeleid over de afdelingen, was dus ook niet echt een succes. Daarna kon je je vast inschrijven in het ziekenhuis, erg handig als er maar 1 secretaresse zit....:$

@ Baby voelen, zodra ik even ga zitten begint de kleine druk te bewegen en te doen. Dus herken het niet dat je de baby minder voelt...;)

@ Waterlelie, vervelend zeg 5 keer plassen... Had je veel gedronken 's avonds?

Nou ik ga nu even m'n tafeltje schilderen en genieten van onze steeds mooier wordende zolder. Spreek jullie later weer!!!

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Even een ego-berichtje.
    Heb net foon gehad van de gyn en vrijdag moet ik langskomen voor een uitgebreide echo en aansluitend gesprek bij de gyn...
    Ben benieuwd!

12. roozju87

roozju87 Lid

7 aug 2011
    13
    0
    0
    Apeldoorn
    Hahaha het gaat hier zooo snel!
    Dat wanneer je een paar dagen niet op het forum bent geweest je toch wel zeker de helft mist ;)
    Wel erg leuk om al die verhalen te lezen..
    Tip voor mezelf: Elke dag even checken!

Vorige week kraamzorg over de vloer.. Leuk gesprek, leuke cadeautjes.. Duurde allemaal niet zo lang, omdat ik vorig jaar Mei nog kraamzorg heb gehad bij m'n zoontje. Maar krijg waars. wel dezelfde kraamverzorgster.. echt heeeerlijk!! :)

@Rrianne .. wat een klein ventje zeg.. maar voor 27 weken valt het me nog mee! .. hoop dat het goed met hem gaat?

@ voor de rest .. een fijne bewolkte dinsdag .. had op zich wel een zonnetje door heen mogen komen ;)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hallo, ik kan het deze dagen ook allemaal niet bijhouden met reageren, maar heb wel alles gelezen.

Daantje, ik voelde de baby ook minder rond week 29-30, dat is volgens mij normaal. Maar nu maakt hij het weer helemaal goed, hij is nu zo groot dat ik hem vooral heen en weer voel draaien in mijn buik. Dus niet echt schoppen. Als je haar maar iedere dag een paar keer voelt is er volgens mij niets aan de hand.

Ga weer, ben mijn vervanger aan het inwerken. Heerlijk, lekker afronden!

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik leg het donderdag voor aan de verloskundige. Voel de baby wel, alleen anders dan normaal zeg maar. Zo lang ik haar af en toe voel ga ik er vanuit dat het goed gaat, lees dat er wel meer meiden "last" van hebben.

@ Poookie, fijn dat je deze week al langs kunt voor een extra check!

@ Elisabeth, wat een heerlijk vooruitzicht dat je bijna met verlof gaat. Je werkt wel door tot 36 weken toch?

@ Kraamzorg...ik heb na het ontvangen van het informatiepakket (in week 16 ofzo) niets meer vernomen. Wacht nog 2 weken af en anders zal ik ze eens een belletje geven. Meer meiden die nog geen contact hebben gehad met kraamzorg?

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Kraamzorg; Ik heb ook nog niets gehoord, maar meestal is dit in de 7e maand, dus dat zal ik dan een deze dagen wel horen.

16. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Ik kan dit tempo ook niet meer bijhouden, zal makkelijker gaan als ik ook verlof heb. Na deze week nog 2 weken. Ik lees wel bijna alles.

Kraamhulp heb ik ook nog niks van gehoord.

En baby minder voelen heb ik persoonlijk niet zo heel veel last van ik merk wel dat de kleine steeds groter wordt en minder ruimte heeft, er komen regelmatig 'bulten' uit mijn buik. Ik heb wel ergens gelezen dat het normaal is om de kleine wat minder te voelen omdat hij/zij steeds minder bewegingsruimte heeft en daar stond ook in bellen als je meer dan 12 uur niks voelt of inderdaad minder dan 10 keer per dag.

En nu weer snel verder met werken.

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik heb gisteren pas een belletje gehad van de kraamzorg, ze gaf aan dat ze vrij laat waren vanwege de vakantieperiode. Geen probleem, ze komt over 2 weken (dan ben ik 35 weken).

18. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog niks gehoord van de kraamzorg, zal binnenkort wel gebeuren denk ik.

@Daantje: dat van dat minder bewegen heb ik ook soms! Ik vind het wel lastig om in te schatten wanneer ik nou echt de vk moet bellen, want ze zeggen wel dat je altijd kan bellen als je ongerust bent maar als ik dat echt zou doen dan zou ik zowat continu aan de telefoon hangen, haha.
    Nou ja, tot nu toe had ik in ieder geval elke keer dat voordat ik me echt druk ging maken het kindje weer flink begon te bewegen. Gewoon in de gaten houden en ook zorgen dat je er af en toe echt voor gaat liggen als je het een tijdje niet gevoeld hebt.

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @ Pookie fijn dat je dan al terecht kan

@Daantje ik heb het ook gehad en mijn vk zei toen dat het wat minder beweegt i.v.m. een groeispurt ook zij zei dat zolang je het 10x op een dag voelt het goed zit. Maar als je zorgen maakt wel meteen bellen liever 1x teveel

Goh de meeste van jullie leven echt naar het verlof toe he :) ik juist niet hahahaha ik hou niet van stil zitten en ik kan me een weekje wel redden maar 4 weken zou niet weten hoe ik dat moet gaan invullen hahahaha ach ja we zien het wel.

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Haha, nou ik plan mijn verlof zo vol dat ik geen tijd overhoud... En ik heb er nu nog eentje rondhuppelen, dus vervelen zal ik me zo wie zo niet. ;)

Deel Deze Pagina