Goeiedag zeg, wat hebben jullie zitten kletsen.... Ik ga m'n best doen om op iedereen te reageren, maar beloof niks want het is wel erg veel..... Daar gaat ie dan... @ Rrianne, ik moest achteraf ook erg lachen hoor om die droom. Maar het blijft grappig dat je dit zoveel erger hebt wanneer je zwanger bent Mooi buikje hoor!!! @Wherona, fijn dat alles toch uitgelegd is. Ik heb ook zo'n suikercurve moeten doen, ivm overgewicht. Maar ik kreeg gewoon nzo'n priksetje mee naar huis om zelf te prikken na de maaltijden, is veel makkelijker @ Rica, veel plezier met het uitzoeken van de kaartjes. Is een lastige klus, vond ik zelf. Wij hebben ze al klaar liggen bij de drukker met tekst en alles erbij. Klossen doen we er pas met 35/36 weken onder, tenzij er redenen zijn om dit eerder te doen. Wij hebben kraamzorg bij Careyn, op aanraden van de vk... @ Boerderijmama, goed te lezen dat alles nog goed gaat en dat je je redelijk kan vermaken. Volgens mij word je vanzelf wel creatief met het doorkomen van je tijd.... @ Karina, welkom terug. Kan me goed voorstellen dat je niet gaat terug lezen hoor!!! @ Momtobe, maar als ik zo je verhaal lees lukt het werken gewoon niet meer. Kan je dan niuet beter de knoop doorhakken en gewoon stoppen? Ik weet dat het een flinke stap is die je liever niet wil maken, maar dit is toch ook geen doen? Wat een enge droom moet dat geweest zijn zeg... @ Wapje, dat is ook een vreemde droom.... @ Waterlelie, goed bezig geweest dus, hahaha Nou, volgens mij heb ik iedereen wel gehad zo'n beetje. Zo niet sorry.... Ik ben vandaag lekker wezen shoppen. Veel te veel leuke dingen gezien overal. Bij wibra en zeeman erg leuk geslaagd voor van alles. Bij de wibra zag ik nog een mooie boxzak liggen, ze hadden alleen niet meer de mooie kleur.... Jammer hoor, hij was maar 6,- Bij deze ook een buikfoto van mij, let ajb niet op mijn zeer charmante onderbroek en bh..... Maar deze zitten erg lekker... Foto is trouwens gemaakt bij 29+5 weken: Bekijk bijlage 175768
@ Wherona: hmm balen dat je alsnog de test moet doen.. wel duidelijk waarom ze ervoor gekozen hebben. @ Rica: H,mm ga gelijk even kijken of ik misschien de verkeerde lijst gequote heb... *kijkt terug* Nee ik heb echt de laatste lijst gequote! misschien even een foto maken van de pakjes en hier posten hier geen bed op klossen, als het weer een KS wordt dan moeten die dingen er toch weer meteen onderuit zodra ik thuiskom dus ga die moeite niet doen.. bovendien kan ons bed niet op klossen en zouden er wéér 15 kratjes onder moeten.. @ Boerderijmama: wat een goede berichten zeg!! fijn dat de ks gepland staat.. een datum om naartoe te leven! nog een oop te regelen wbt de babyborrel dus.. wij hebben a.s. zaterdag een kraamfeest dus dan weet ik misschien nog wat tips voor je ik kijk héél erg uit naar mijn verlof.. (wat misschien nu al begonnen is) gewoon de rust die ik dan heb, "niets" meer "moeten" en de laatste hand leggen aan de babykamer en wassen enzo! @ Karine: Welkom terug! en weer goedgekeurd @ Pookie: goed bezig wbt de lijst! @ Lindada: Hier juist een papa'skindje hopelijk krijg ik van de 2e iets meer voorkeur haha @ Gewicht: hier +10 kilo.. @ DQ: ja dat had ik ook, vooral helemaal in het begin! maar geloof nu wel dat dat goed gaat komen! @ geboortekaartje: hier van de week de 2e proefdruk binnengehad, waren niet helemaal tevreden over het lettertype.. nu wel dus dat is fijn.. nu waarschijnlijk nog even 1 regeltje veranderen en dan kijk ik er niet meer naar, voor ik weer begin te twijfelen hahaha @ Meikie: ik heb nu net de eerste stap in die richting gezet.. ik heb me voor morgen ziekgemeld en heb a.s. vrijdag een afspraak bij de arboarts, wil daar aangeven dat ik het absoluut niet zie zitten om nog 3 weken te moeten werken en dan kunnen hun dat mooi doorbrieven aan mijn werkgever.. hopelijk krijg ik dan wat meer begrip. Mooi buikje heb je ook!! haha geen excuses voor je ondergoed, gewoon aantrekken wat lekker zit..
@gewicht...hier ook 10 kilo erbij nu..mijn de eerste ben ik 25 kilo aangekomen, dat ga ik hopelijk niet meer redden nu @boerderijmama...fijn dat het goed gaat...en spannend zeg jij hebt gewoon een datum @meikie...mooie buik hoor... @hier..ik ga zo naar de fysio voor het eerst, ben benieuwd!!! laat het vanavond wel ff weten...
@ DQ: hier precies hetzelfde.. vorige keer ook 25 kilo aangekomen.. maar we zijn er nog niet hé.. al was ik toen al wel zwaarder op deze termijn.
nee idd we zijn er nog niet maar nu nog 15 kilo aankomen pfff dat gaat me buik niet trekken hahaha..het zit bij mij nu echt alleen op me buik, ben niet ergens anders dikker geworden jij wel??
@ DQ: nee idd... hier ook alleen (nog) maar buik.. kon toen ook heel snel mijn oude broeken niet meer over mijn bovenbenen krijgen enzo.. nu krijg ik ze nog wel aan alleen niet meer dicht..
Valt niet mee om het hier bij te houden. Ik reageer niet iedere dag en als je ziet wat er dan intussen is bijgeschreven. Eens kijken wat ik nog onthouden heb zodat ik daar op kan reageren @aandacht,daar zat ik gister nog aan te denken hoe dat allemaal gaat verlopen en dacht gelijk aan kan ik van de tweede wel net zoveel gaan houden als van de eerste. Kreeg gelijk weer een emo jankbui. @gewicht,ben nu in totaal 9 kilo aangekomen is net zoveel als dat ik bij de eerste in totaal was aangekomen. Maar had bij de eerste weinig vruchtwater en nu heel veel miss dat dat scheelt @kraamfeest,gaan we nu ook doen,de locatie is vastgelegd en wat hapjes en drankjes betreft doen we niet al te moeilijk. Bij een normale kraamvisite doe je toch ook niks bijzonders! Hier dus versierde cakejes ipv beschuit en dan nog wat nootjes op tafel en thats it. Zit nog wel aan kraambedankjes te denken maar weet nog niet hoe of wat. Doen jullie hier ook aan of niet ? @kraamzorg,vanmorgen de telefonische intake gehad dus ook weer geregeld. Krijg nu 50 uur verdeeld over 8 dagen dit is dan exclusief de uren die ze bij de bevalling aanwezig is. Dit omdat de oudste nog geen 5 jaar is,wist niet dat je dan recht had op meer uren. Krijg trouwens kraamzorg van kraamcentrum DAT. @lijst,ik zag dat mijn afspraken er nog niet bij stonden. Wil iemand dat alsnog voor me doen? 26 augustusretecho/controle vk. Nou dit was het wel zo'n beetje geloof ik. Ik hoop dat ik met het verlof wel de tijd heb om het hier een beetje bij te houden. Dames een fijne dag nog allemaal en tot snel.
@ Wendy: hmm die gevoelens blijken dus wel normaal als ik dat zpo hoor heeft iedere moeder die gevoelens (gehad) hier geen kraamfeest, hoor uit verschillende hoeken dat er bij een 2e minder mensen de moeite nemen om te komen kijken naar de kleine en een kraamfeest is toch onpersoonlijker en druk voor de baby en het andere kindje in huis.. verder heb je dan zelf niet echt tijd om je verhaal te doen.. dat waren bij ons de redenen om toch weer voor losse kraamvisite te kiezen terwijl we meteen na dde kraamperiode riepen dat we bij de volgende zeker een kraamfeest zouden geven. extra kraamzorg omdat je een kindje onder de 5 hebt? dat wist ik ook niet.. @ Kraamzorg: hier van Thebe.. dat is per regio geloof ik.
@Kraamfeest; Ik houd het gewoon bij kraamvisite. Mijn familie vind zulke dingen te modern... @Bed op klossen; Bij ons gaat dat niet. Gelukkig hebben we een hoog bed en vond de vk het (de vorige keer) hoog genoeg. Het scheelde maar 3cm met de minimale hoogte. @Kraambedankjes; Heel leuk, maar ik ga het niet doen. De ervaring is toch dat veel mensen het weggooien en dat vind ik zonde. @Kraamzorg; Toevallig belde ze gister. Ze kregen alleen mijn man aan de telefoon (ik was nog aan het werk), dus ze zouden morgen terugbellen (ben ik vrij!). Dat van meer uren krijgen als je kind nog geen 5 is, wist ik ook niet. Ben benieuwd of ik dat dan ook krijg. Ik zit trouwens bij Careyn. @Houden van tweede als van eerste; Ik heb mezelf nooit afgevraagd of ik dat wel zou kunnen. Ik weet zeker dat dat zo is. Ik ben juist meer bang dat ik de oudste niet meer genoeg aandacht zou kunnen geven. Maar ik geloof nu dat dat ook wel weer goed komt. @All; Hebben jullie dat ook dat je steeds meer met je baby bezig bent? Ik heb af en toe echt moeite om me te concentreren... Ook moet ik opletten dat ik niet alleen over zwanger, baby's en kinderen praat. Wel zo leuk voor mensen die niet zwanger zijn of kinderen hebben, haha.
@ Lindada: Dat ken ik wel ja.. maar we zijn natuurlijk ook zoooo trots op onze kids en beebjes in buikjes ow nog even een hele dikke YES!! Ik heb verlof!!!! naja ben ziekgemeld tot aan mijn verlof wat nu ingaat op 12 September!! ze vonden het niet meer verantwoord dat ik zou komen! errug fijn!
Hihi stelletje kletstantes! @Kraamzorg is bij ons op 1 augustus al geweest, wij zitten bij naviva. Erg gezellige vrouw, en veel info gekregen. Had wel even hoofdpijn na die tijd van al die informatie haha, maar erg interessant wel! @Bed op klossen, wij krijgen op 2 september de klossen aan huis gebracht. Ik wist niet dat dat zo ging, maar dat vertelde de mevrouw van de kraamzorg die hier op 1 augustus was, dat dat gewoon aan huis word gebracht en als we er weer vanaf moeten komen ze het ook gewoon ophalen! @Kraamfeest hebben we om financiële redenen besloten om niet te doen. Mijn vriend heeft een ENORME familie, als we daar een feest voor moeten geven moeten we een zaaltje gaan huren haha. Nee dat hoeft van mij niet... @Gewicht ik wil niet eens weten hoeveel ik ben aangekomen. Al heel veel, geloof al wel rond de 20 kilo. Vreselijk vind ik het! De vk schuift het af op mijn dieet gedrag... Heb vorig jaar een streng en zwaar dieet gedaan en ben daarmee bijna 30 kilo afgevallen. Mijn lichaam was nog niet gewend aan de nieuwe ik om het zo maar te noemen en toen raakte ik zwanger... Dat kan 1 van de redenen zijn waarom ik zo enorm snel ben aangekomen. Ook hou ik heel veel vocht vast... De laatste 2 maand blijf ik gelukkig redelijk stabiel maar ik vind het echt vreselijk dat ik zoveel ben aangekomen... Gelukkig krijgen we er wat moois voor terug (als het goed is dan ) @Meikie wat een leuk buikkie heb je! Echt bijna hetzelfde als mij. Niet zo'n strakke bol als Mumtobe bijvoorbeeld (niet dat ik dat niet mooi vind, prachtig juist!), dat heb ik ook niet. Begint nu wel steeds strakker te worden. Ik smeer nu 's morgens en 's avonds met van dat buikenbalsem omdat ik nu wel merk dat mijn huid het niet zo fijn vind allemaal haha. @Rica haha sorry dat ik je was vergeten! Maar dit was de lijst die boerderijmama als laatste had geplaatst, dus die had ik gepakt Zo dat was mijn geklets weer ff haha
@ Rica: haha je hebt 'm zelf alweer aangepast! @ Pookie: Oei lastig dat je lichaam er nog niet aan gewend was en je daardoor nu zo snel aankomt.. hopelijk gaat het er makkelijk weer af na de bevalling. wow wat heb je een mooie wieg!
Zo hee, kletskousjes wherona, mijn zusje had ook kraamzorg van De Waarden. meisje was erg lief en kundig! Goeie ervaring dus. boerderijmama, wat ontzettend spannend zeg dat de ks al gepland staat. Snap dan ook wel dat het geen oktoberkindje wordt. Fijn dat alles goed besproken is en dat je goedgekeurd bent. meikie heeft een mooi buikie poookie, wat snoezig! Ben dol op wiegjes en frutseltjes!!! @aangekomen....sta nu al 3 weken op 7 kilo! Is echt veeeeeeeeeeeeel minder dan bij de eerste! Toen leek ik net op een worst!!! Heel mijn lichaam zat vol met vocht. Nu vind ik mezelf best mooi @kraambezoek, die komen gezellig een voor een. Zie het niet zo zitten om een heel groot groep mensen in huis te hebben. Wil het rustig aan gaan doen @kraamcadeautje, wij vullen weer roze sokjes met witte/roze snoepjes. Met een veiligheidsspeldje maken we een lintje aan vast met daarop it's a girl. Sokjes heb ik nu van de zeeman. hmm de rest ben ik alweer vergeten... Ik kom later wel weer even kieken
@ Waterlelie: Wat een leuk idee van die sokjes.. hier geen kraambedankjes maar misschien wel een erg leuk idee als traktatie voor op het kinderdagverblijf!
Bedankt voor jullie complimentjes meiden, ben zelf ook wel erg trots op mijn buikkie en doe ook echt niet mijn best om hem enigsinds in te houden, hahahaha.... @ Momtobe, JEEEE, LEKKER GENIETEN VAN JE VERLOF!!! En nu heerlijk bijkomen van je werk en voordat je het weet kan je je thuis goed redden!!!! Hier is het sinds ik gestopt ben met werken weer netjes en een soort van opgeruimd @ Pookie, ik vind het altijd jammer dat er zoveel word gegooit op eten en overgewicht.... Ik had altijd verwacht dat ik mega zou groeien als ik zwanger ben. Maar alleen mijn buik groeit en verder niet. In mijn ogen is het dus gewoon een kwetsie van geluk/pech. En kan je het dus niet op voorgeschiedenis (afvallen oid) afschrijven. Geloof me, ik hoef normaal maar naar een broodje hamburger te kijken en er zat alweer een kilo bij.... @ Lindada, hier ook veel baby in mijn hoofd hoor. Gelukkig kan ik veel hiervan hier kwijt en samen met mijn vriend hebben we het er ook veel over, hij heeft daar ook een beetje last van namelijk, hahaha Wat betreft kraamfeest en kadootjes, hier doen we gewoon old-fashion kraamvisite. Vinden we erg leuk om heerlijk de aandacht alleen voor de kleine te hebben en lekker te kunnen kletsen. Verder doen we geen bedankjes, maar ze krijgen wel wat lekkers natuurlijk
@ Meikie: Thanx ik hoop idd dat ik binnenkort thuis weer een beetje vooruit kan en weer wat meer met mijn kleine meid kan gaan ondernemen.. uitstapje naar de speeltuin enzo en ja ons huisje kan ook wel wat extra onderhoud gebruiken