Hier bijna 33 weken en nu op 15 kilo. Bij de eerste ook 25 kilo aangekomen! Is er ook weer allemaal afgegaan hoor (niet vanzelf ) Wij houden het ook gewoon bij kraamvisite hou niet zo van die drukte en meestal plan je een kraamfeest toch wel wat later en dan hebben de meeste van de famillie de beebe al gezien denk! Mijn vader heeft mini doosjes van roze met witte muisjes gemaakt hierin doen we snoepjes voor de kraamvisite en voor onze oudste om te trakteren op de peuterschool. Nou wil ik van piepschuim een beschuit maken als ie klaar is zal ik m ff showen hoor! Vond t vandaag alweer behoorlijk plakweer bah! En nog warmere dagen in t vooruitzicht!
@ Momtobe, inderdaad lekker van genieten hoor!!! De kleine meid zal het er ook wel lekker van nemen als ze merkt dat mama wat relaxter is en meer energie heeft... @ Wapje, lekker creabea van je vader Erg he, die warmte, dan wil je eigenlijk nog van alles doen, maar ben je niet vooruit te branden..... Hier trouwens tot nog toe een kilo of 10 aangekomen, weet het niet precies eigenlijk.....
@ Wapje: Daar was ik idd ook bang voor dat iedereen al geweest zou zijn eer dat het kraamfeest plaat zou vinden. @ Meikie: Ja idd.. die vraagt nu ontzettend veel aandacht die ik haar niet altijd kan geven!
@mumtobe21 we hebben wel samen gewerkt, via werk ook elkaar leren kennen, maar je mag niet samen werken als je een relatie heb. @ gewicht 7 kilo bij krijg steeds meer last van mijn buik veel krampen lijkt wel op weeen. volgende week naar vk dan maar eens over hebben. Veel stress dus is niet gek Veel mensen denken dat ik nog maar even moet door mijn flinke buik.
@ Natalie: Ow zo.. dat wist ik niet eens joh.. rustig aan hoor. stress is niet goed voor je kleintje.. hopelijk heb je niet al last van voorweeën..
Ja probeer rustig aan te doen maar is niet makkelijk. Morgen bellen voor een ander huis kijken of dat gaat lukken.
ruzie met buurvrouw bonkt op de muur als we praten, of ons uit schelden om niks, zelfs mijn dochter durft niet naar buiten.
Sooooooooooooo wat een geklets!!!! Meikie, mooi buikje!!!!! Rrianne, voor jezelf kiezen!!!! En idd, uwv betaald naar jouw werkgever, dus geen verlies hoor! Nathalie, wat een gedoe zeg, hopelijk gaat t snel beter voor jullie! Boerderijmama, wat een goed nieuws!!!! En jij hebt gewoon DE datum!!!!!! Zo spannend!!! Mum, lekker he, helemaal thuis... ik geef je groot gelijk, lekker genieten (doe ik ook al ff ) alhoewel ik geen leuke dingen meer kan doen... DQ, hoe was het bij de fysio??? ben je naar 'normale' fysio geweest of naar de oefentherapie??? @kraamzorg, hier bij 'de provinciale kraamzorg' van zeeland, vorige keren ook gehad, beviel goed. Ik had ook nog niets gehoord, maar gisteren belden ze! Best raar, om een afspraak te maken voor een telefonische intake dus maandag rond 14u bellen ze terug voor de intake Morgen ga ik naar de huisarts, toch even alles checken... harde buiken/voorweeen blijven komen. Voorlichting/rondleiding in het ziekenhuis was best leuk, alleen vertelde de mevrouw alles erg traag en zacht... :S op een gegeven moment zaten alle mensen te zuchten en te puffen zo van: schiet es op, DOOS! Er waren 20 koppels, dus dat viel mee. De kraamsuites zijn erg ruim en ziet er mooi uit! En ik las hier iets over dat t ziekenhuis vol was oid, maar dat zal hier wel gek zijn, redelijk dun bevolkt gebied en 1 ziekenhuis aan 'onze' kant! Ach, we zien het tegen die tijd wel weer. Nu weer ff online kijken voor spulletjes.... *zucht* zou echt liever gewoon gaan shoppen!
@ Natalie: ow oke.. als jullie toch weg willen is het een ander verhaal. @ Prutsje: Echt balen is dat als je helemaal niet meer mobiel bent.. zou je nog kunnen in een rolstoel? anders zou ik gewoon iemand strikken en 1 dag lekker helemaal los gaan bij alle babywinkels in de buurt!
Jeetje wat een geklets alweer. Heb even super mn best gedaan om op zon beetje iedereen te reageren. Maar makkelijk was het niet zoveel was er bij geschreven. @Rrianne, ik hoop voor je dat je nog wat hebt kunnen regelen vandaag op het werk, ondanks dat je baas op vakantie is. Mooi buikje hoor. Je draagt het inderdaad laag als de kleine het maar goed heeft. @Waterlelie, Snap het helemaal dat je het allemaal klaar wilt hebben. Zou ik ook hebben hoor. Volgens mij is het ook nog zo als je 2 kids hebt dat het klussen dan ook minder makkelijk gaat. Wat klaar is is ook maar weer klaar toch? Mooi dat het allemaal nog gelukt is . @Meikie, Heb vannacht niet raar gedroomd, maar eerder wel. Bij mij was het een droom over de bevalling. Is echt vet vaag. Bij mij ging echt alles mis. Inderdaad ook vet vaag, maar heb het maar naast me neer gelegd. Mooi dat je goed geslaagd bent. En mooie buikfoto hoor. Ondergoed kijken we niet naar toch? Het gaat tenslotte om de buik @Sandra, Mooi dat de echo goed was en dat ze al naar beneden lag. Altijd leuk toch om te zien dat ze een dikke bos haar heeft. @mumtobe, Mooi dat de controle weer goed was. 10 kilo valt me nog mee. Dat ben ik tot nu toe ook aangekomen. Je weet dus al wat je te wachten staat de laatste weken. Ook wel weer lekker, dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Als de kleine al in stuit ligt, willen ze dan niet meer een draaipoging proberen dan? Fijn dat je nu helemaal vrij bent. Niks meer moeten. Geniet ervan en doe rustig aan. @Wherona, Wat raar dat hun informatie niet klopt. En dat je dan alsnog zon test moet ondergaan. @Rica, Qua kleertjes, dat komt allemaal vanzelf en dat leert allemaal ook wel. Volgens mij komt het in de eerste weekjes niet zo precies. Wat betreft de kaartjes, we hebben wel één op het oog, maar moeten nog even bezig met de tekst. En bedklossen haal in tijdens mn verlof. Ik denk rond de 36 weken dat ik het zon beetje klaar wil hebben. Meid doe rustig aan, straks in je verlof heb je meer tijd om de puntjes op de i te zetten. Is het verder nog gelukt met de kaartjes of waren ze weer dicht. @boerderijmamma, Mooi dat bij de gyn alles goed was. En wat grappig dat je kleintje jou bloedverlies slaat. Gelukkig drukte om niets. Lijkt me wel fijn dat er nu een datum vast staat van de ks. Heb je ook een datum naar uit te leven. @Karine, welkom thuis na een heerlijke vakantie. @Dq, hoe was het bij de Fysio. Heb je er wat aan gehad? @lindada, Heb nu ook steeds meer dat ik met de kleine bezig ben. Was vanmiddag aan het werk en ze trapte zo hard dat het niet echt lekker voelde en als ik met iemand erover praat dan is ze ook veel actiever. @Pookie, wat een prachtige wieg. Daar mag je echt wel trots op zijn. @kraamzorg, Deze komt bij mij volgende week langs. Ben benieuwd. @kraamvisite, Ik zou het ontzettend leuk vinden als iedereen persoonlijk langs komt. Al die aandacht lijkt me wel leuk. Iedereen een fijne avond.
goedenmorgen dames... nou gister naar de fysio geweest...pfff heb nu nog meer pijn....mijn rug is heel erg hol en ik sta schreef...volgende week donderdag weer terug komen...het was nog geen bekkeninstabiliteit gelukkig...zij had er vertrowen in dat we er nog iets aan konden doen dus ben benieuwd.... @mumtobe..mijn kleine lag bij de vorige controle ook in stuit..ben benieuwd hoe het over twee weken is als ik weer moet komen, ik heb het idee dat die nog steeds in stuit ligt nu....stel dat die van jou dan ook nog in stuit ligt zou je dan een draaipoging overwegen??? ik weet het niet..het schijnt echt heel erg pijn te doen..en het is niet zonder risico's.. @prutsje..balen dat je niks meer kan doen joh...ik krijg het ook steeds moeilijker hoor, maar het gaat nog...miss. idd een keer met de rolstoel erop uit?? @kraamzorg...nog niks gehoord hier...volgens de informatie hoor ik rond 34 weken pas iest, dus afwachten maar... @kraamvisite...wij doen het ook gewoon thuis...hier geen bedankjes oid... @weer...het wordt puffen meiden de komende dagen...er komt warm weer aan, en ik kan er echt niet tegen nu...hoe zit dat bij jullie???
@Waterlelie dat is fijn om te horen dat De Waarden erg goed beviel ben benieuwd @Natalie jeetje wat een nare buuf hebben jullie dan blegh lastig dat soort buren. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen stress is niet goed voor jullie allemaal @Daanquinty hier ook 1 die erg slecht tegen warmte kan hoor @Kraamvisite toevallig hadden mijn vriend en ik het er gister nog over hoe we dat zouden willen, en we hebben besloten dat we na de bevalling het eerst aankijken hoe we ons voelen en wanneer we gaan bellen en dan mag iedereen wel komen (onze fam is gelukkig niet zo groot) @kraambedankjes ik werd er al op geattendeerd door mijn vriendin die verwacht het wel, maar ik zelf vindt het een beetje onzin zal wel eens kijken wat er is en als het niet al te veel kost misschien doe ik het dan wel weet nog nie. @babyshower kreeg gister van mijn zussie te horen dat ze dat wou gaan organiseren, vindt het wel erg lief van der ze wou een high tea doen. Alleen van mij hoeft m'n schoonfamilie niet echt te komen die zijn zo stijfjes (echte kakkers ) en mijn familie is lekker los en zegt wat ie zeggen wil en lekker gek doen enzo maar ja kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen komen want dat zal mijn vriend ook niet echt kunnen waarderen.
jeuj straks naar het zkh voor de echo placenta check! kan niet wachten... natalie, ik snap dat je daar veel stress van hebt. Ik zou ook echt dood ongelukkig zijn met zo'n buurvrouw/man Succes met ander huisje zoeken. Maar waar jullie nu in wonen moet dan wel eerst verkocht worden of is het een huurwoning, dan is het wel makkelijker. @draaipoging, dat zou ik noooooooooooit laten doen. Zitten risico's aan vast en het lijkt me gewoon doodeng. Een kindje zit niet voor niks zo in een stuit dus ik zou het maar zo laten. Maargoed, ieder zn mening. @kraambedankjes, je kan het ook simpel houden. Bijvoorbeeld snoepjes in een tule met daaromheen een roze/blauwe strik. Oh even gauw mijn koffie leegdrinken en dan ga ik!!!!!! Moet er om 10 uur zijn..
Wat kunnen jullie kletsen zeg!! Hahaha Ik ben vanochtend weer goedgekeurd door de verloskundige, kindje ligt goed en ook al met hoofdje vast. Ik ben wel iets meer aangekomen als jullie maar ja ik was al niet veel. Alles zit gelukkig ook helemaal van voren het is alleen de buik. Ik ben 13 kilo aangekomen. Op 5 september weer terug wij krijgen dan weer een echo voor de ligging! He wat vervelend nou. Nu weer onderweg naar Utrecht. Ik probeer dit weekend weer even op iedereen te reageren.
Fijn dat alles goed was Linda!!! Heerlijk dat je nog een liggingsecho krijgt @ kraamzorg: Ik word over een maandje gebeld om te kijken hoe het is (ofzo). Tel intake al gehad 2 mnd terug, was heel vreemd... @ kraamvisite: Wij doen gewoon thuis, net als bij onze eerste zoon. Lekker makkelijk en gezellig zoveel visite over de vloer @ kraambedankjes: Doen wij niet aan. @ dromen: Weinig last van; ben "gewoon" knock-out
Goedemorgen meiden, Hier vannacht goed geslapen tot vanochtend vroeg. Manlief ging van bed en was gelijk klaar wakker . Later wel weer in slaap gevallen gelukkig tot 9 uur. Anders vanmiddag nog maar even op de bank, was gister namelijk ook vrij moe. @kraamzorg, Ik was ff aan het nadenken en heb even wat advies nodig. Ik ga (als alles goed gaat) thuis bevallen, maar vanaf wanneer laat je de kraamzorg komen. Is dat dan al tijdens het bevallen (tegen het einde), zodat we gelijk kunnen genieten en zij ons kan helpen/verwennen. Of nadat alles en iedereen met je klaar is. Mocht ik al naar het ziekenhuis raken dan laat ik haar komen zodra we thuis zijn, maar hoe is jullie ervaring en ideeën hierover? @linda, mooi dat alles goed was en dat het ook al omlaag lag. @kraamvisite, we houden het lekker thuis en doen ook niet aan kraambedankjes. Ik denk dat ik m'n ouders ook later bel, nadat alles is opgeruimd en nadat we even hebben kunnen genieten met z'n drietjes. Dat lijkt me heerlijk.