Goedemorgen meiden, hier eindelijk weer eens een goede nacht achter de rug. Had gelukkig nog een aantal doosjes met de goede oordopjes. Dus nu had ik veel minder last van het gesnurk van vriendjelief @ Natalie, vervelend zeg zulke buren... Ik hoop voor je dat je nog een leuk ander huis kunt krijgen waar je je kinderen het leuke leven kan geven wat je wil!!! @ Linda, fijn dat je weer bent goed gekeurd. Is toch altijd weer lekker om te horen @ Wherona, leuk zeg dat ze een babyshower voor je wil organiseren. Geniet ervan en laat je lekker verwennen @ Daanquinty, hopelijk zakt de pijn snel en heeft de volgende behandeling het effect dat je graag wilt. @ Dolfijntjes, gek he die dromen? Moet er ook wel om lachen hoor, dat je onderbewuster er blijkbaar zo mee bezig is.... Wbt ondergoed, m'n vriend heeft die foto een beetje ongelukkig gemaakt waardoor alles er direct maar op staat, hahaha.... @ Prutsje, dus je hebt alvast een dutje kunnen doen in het ziekenhuis, hahaha Wij hadden verschillende sprekers, waarvan er 1 ook de heletijd tussendoor zei; uhm of eehh. Ook zeer irritant. Zeker als je er eenmaal op gaat letten.... Hier vandaag een rustig dagje ingeplant. Ga zo eerst even de hond uitlaten, en daarna maar een beetje rommelen in huis. Kunnen jullie ajb voor mij duimen dat het hier eind van de middag/begin van de avond flink gaat regenen.... Dan komt de schilder vanavond weer.... Andere moet hij naar zijn andere klus.... Nou, spreek jullie later wel weer!!!
I'm back! Ons meisje is voor zover goedgekeurd. Ze ligt nog steeds met haar hoofdje beneden en de placenta ligt rechts en zit hoger, de uitgang is dus vrij. Ze is vrij lang, loopt ook een week voor. Buikje en hoofdje ook gemiddeld. Ze wordt nu geschat op 1627 gram. Dit geeft me zo'n goed gevoel. natalie, ow gelukkig is het een huurhuis. linda0509, ook al goedgekeurd en relaxt dat het hoofdje al vast zit. Gaat nu toch allemaal snel hè Ben zo benieuwd hoe en wie er allemaal als eersten gaan bevallen!!! Tja, boerderijmama denk ik als eerste maar wie is de volgende Wordt spannend!!!!
@nathalie, mooi dat het een huurhuis is. Nu maar hopen dat jullie snel nog wat anders vinden. Misschien kun je bij de woningstichting voorrang krijgen omdat je zwanger bent. Je kunt altijd horen. Het is nooit leuk zulke buren, want je wilt ook het beste voor de kinderen. @meikie, Ze hadden het voor vanavond/vanacht wel over slecht weer. Maar daarom gaan we zeker voor je duimen. Hier ook een rustige dag. Zit nog lekker in m'n huiskloffie. Ook hier wat poetsen in huis en verder helemaal niks. @waterlellie, Mooi dat je weer goedgekeurd bent en dat ze ook al mooi is ingedaald. Het is altijd een verrassing wie er eerst en als laatst bevalt. Als alles maar goed gaat.
hey dames wat hebben jullie veel geschreven ik heb geprobeert om op vakantie bij te houden maar niet gelukt!!!! Vanaf nu zal ik vaker posten want ik heb VERLOF!!!!!!!! dinsdag moest ik na de vk en die vond het niet verstandig om nog 1 week te werken!!! Ik heb wel wat blz terug gelezen maar niet alles!! de intake van de kraamzorg hebben we ook gehad telefonisch en we krijgen 49 uur (standaard) volgens mij!! maar ach we zullen wel zien bij de tweede heb ik ook 2 dagen extra gekregen!! Wij hebben ook naviva die had ik bij de andere twee kindjes ook en beviel ons heel erg goed!! Kraamfeest is staat bij ons ook vast!! we doen het op een zaterdag van 14.00 tot 17.00 en we doen eerst koffie met cupcake die maak ik zelf en dan gewoon een borrel met een hapje en wat nootjes op tafel!! wij doen dit omdat mijn man door de weeks niet thuis is en als we elke kraamvisite apart gaan ontvangen zijn we misschien wel een half jaar bezig nou daar hebben we allebei niet zo zin in!!! kaarten zijn ook geregeld krijg van de week de proefdruk!! We weten alleen niet wat we moeten doen ik wil ook wat mensen van mijn werk een kaart sturen alleen die hoef ik niet zo nodig op ons kraamfeest, maar moeten we daarom een paar aparte kaarten laten maken zonder uitnodiging van feest of de uitnodiging van het kraamfeest apart op een kaartje tussen de kaart doen!! moeilijk hoor!!! Ik ben in totaal 3.5 kilo aangekomen!! mijn vriendin was hier gisteren en die vond mij erg afgevallen in gezicht en bovenlichaam ik zei valt wel mee maar toen had ze een foto gemaakt van mij die had ze op hyves gezet bekeek ik me gister avond zelf eens NOU schrok wel vond mezelf er slecht uitzien!!! VK zei ook al dat ik slecht uit keek maar vond het zelf wel mee vallen ja logies je kijkt elke dag toch na je zelf!!! Boederijmama wat fijn dat je al een datum hebt jij kan je al lekker na de datum leven!!! bij ons is het allemaal nog onzeker!!!!!!!!
@ Waterlelie, fijn zeg dat alles goed is. Het zal zeker een goed gevoel geven als je hoort dat alles goed is om op de natuurlijke manier te bevallen!!! Ik heb buienradar gecheckt, maar het vervelende is is dat die niet altijd klopt. Dus een beetje geluk hebben we nog wel nodig. Want als de schilder komt maakt ie de kamer af. Daarna hoeft alleen de gang en trap nog, maar we kunnen de kamer dan wel afmaken en alles uit de babykamer naar boven brengen en dus weer verder met alles..... @ Dolfijntjes, dank je voor het meeduimen @ mama05, lekker hoor dat je ook verlof hebt. En nu volop genieten van de laatste loodjes. Het bijhouden is hier inderdaad lastig. Als 1 dag niet komt moet je al een berg terug lezen, maar goed het is wel lekker levendig hier. Het is trouwens niet leuk om te horen denk ik dat je er slecht uitziet. Voel je je verder wel goed?
Nu vergat ik vanmorgen helemaal het volgende: HOERA IK BEN VANDAAG 30 WEKEN ZWANGER!!! Hahaha, nog 10 te gaan!!!
Hoever is boerderijmama dan? of krijgt ze een geplande... wel grappig ja wie is er eerst en volgt er dan? maarja het kan ook zo snel gaan dan zie je ze achter elkaar ahaha ik ben morgen 34 weken pfff wat gaat dat hard zeg..... kreeg net nog te horen wat een lief buikje, op de helft??? en dan de schrik! 34 weken!!!???? hahaha ik was 2 weken geleden 10,3 aangekomen maarja daar zal wel wer wat bij zijn gekomen ....Ik krijg mn eigen broeken ook niet eens over mn benen heen!!! pff als ik dat soms lees over buren en overlast ben ik tot nu toe nog gezegend... de ene buren zijn zo lief! die andere ach geen last van maarja echt dol erop ben ik ook niet maar het is prima zo! ik woon erg prettig, ook veel kinderen dus daar kunnen ze niet over klagen en ik wil de regel instellen, 1 berichtje per dag plaatsen want jullie kletsen wel heeeeeeel veel hahaha jeetje zo weer een paar pagina's verder...gezellig hoor
wahahaha 1 bericht per dag plaatsen dan word het wel weer errug rustig hoor maar moet zeggen dat het idd moeilijk bijhouden is Boerderijmama krijgt een geplande... Ze zit ook al vanaf 12 weken thuis en heeft heel veel in het ziekenhuis gelegen maar nu is ze weer thuis. Ze mag dus niks ja euh liggen! erg hoor. Pff flink geduw tegen mijn ribben aan rechts! Morgen pretecho!! ben zo benieuwd of de beeb er deze x wel zin in heeft!. Vanmorgen nog eventjes naar de stad geweest omdat ik toch zelf een leuk pakje wilde kopen voor als ze is geboren Het is een beebielove pakje geworden! Hier trouwens geen hitte hoor gewoon af en toe een regenbui en n graad of 20 mooi houden zo!!!
Hai die hai, hier gaat de kraamzorg net de deur uit, was een erg leuke vrouw! Wij krijgen in 1e instantie 59 uur (10uur extra ivm mijn bekken) Dit lijkt mij nu wel erg veel! Maar goed beter te veel dan te weinig. Als ik op de 8ste dag denk ik red het wel, kan ik dit vast wel aankaarten.... toch? @ Wapje lief pakje! @ Meikie voor jou hoop ik dat het daar gaat regenen, als het hier maar droog blijft! Bij ons in de stad is er vnvd feest, allemaal bandjes enz. Zou dus jammer zijn als dat int water valt! @mama05 geniet van je verlof! en doe et rustig aan! @waterlelie/Linda, top dat alles goed was!!!
@ Dolfijnjes: over een draaipoging weet ik eigenlijk niet.. ik weet wel dat ik geen stuitbevalling mag doen ivm eerdere keizersnede dus.. volgens mij komt de kraamhulp om de vk te assisteren bij de bevalling, als dat snachts is gaan ze daarna beiden naar huis en komt er smorgens weer een kraamhulp (kan een andere zijn) maar ik heb er geen ervaring mee. @ DQ: gelukkig nog geen bi, hopelijk ben je er op tijd bij en kan er idd nog iets aan gedaan worden. ik heb me helemaal nog niet verdiept in draaipogingen o.i.d. maar heb het idee dat beebje nu nog hele salto's kan maken in mijn buik.. tenminste zo voelt het weer sinds gisteren. weet ook niet of mijn ks bij onze dochter invloed heeft op de mogelijkheid van draaipogingen... hier is het vandaag nogal wisselvallig en hoe we het weekend doorkomen zullen we wel zien.. zet wel lekker t zwembadje op en ga er zelf bijzitten haha @ Wherona: Leuk een babyshower.. lijkt mij ook super maar ja, kan er moeilijk om vragen hé hiih.. kunnen jullie beide familie's wel samen dan als ze zo verschillend zijn? @ Linda: Fijn idee dat de kleine al goed ligt en ook al vast! @ Meikie: Ik hoop op een zeer plaatselijk buitje boven jouw woonplaats vanavond yeah!! 30 weken.. stel je eigen aub niet teveel in op die 40 weken grens.. dat heb ik bij de eerste gedaan en die 2 weken die daarna kwamen duurde langer als de hele zwangerschap! @ Waterlelie: Wat een goede berichten fijn hoor.. geeft een hoop rust gok ik! @ Mama05: lekker zeg ook verlof ik zou voor kleine kaartjes bij het geboortekaartje gaan voor de mensen die je op het kraamfeest wil @ Rica: jij bent een mooie, komt er als laatste bij en dan eisen gaan stellen over het aantal berichtjes @ Wapje: Lief pakje!! ik moet ook nog shoppen voor het eerste pakje!! vind het erg moeilijk! @ Sandra: Ja hoor als je denkt dat je het allemaal wel red na die 8e dag dan kun je dat gewoon bespreken. @ Kraamzorg: Hier bellen ze pas in week 35! @ Bevallen: Ik wil in ieder geval NIET als laatste.. van de augustus 2009 mama's was ik de laatste.. ik ben precies 2 volle weken later bevallen als de 1 na laatste, echt niet leuk om iedereen te zien bevallen als jee het zelf zo beu bent na 40 weken haha
@mumtobe, de kraamzorg moet bij mij toch nog langskomen maar kan inderdaad altijd nog vragen. Wel fijn om te weten dat ze samen dan bij de bevalling zijn. Je zal vast deze keer niet de laatste zijn , daar gaan we dan gewoon voor ok? @meikie, het drupt hier een beetje maar weet niet of dat genoeg is zodat het bij jou regent. Wel balen, want had de was buiten hangen en die was bijna droog. Maar lag ff op bed omdat ik zo moe was. Dus heb het nu nog ff in huis hangen. @wapje, wat een mooi pakje zeg. Prachtig, dat is het shoppen wel waard geweest. @sandra, mooi dat het een goed gesprek was met een leuke vrouw. Nooit verkeerd toch 59 uur. En inderdaad je kunt het altijd melden dat het je zelf wel lukt. Een vriendin van mij (die 2 weken terug is bevallen) heeft erg last van haar bekken. Die heeft nu dat haar bekken naar beneden zakken na de bevalling dus de fysio komt nu bij haar. Ze mocht al niks doen maar ze komt nu eigenlijk ook niet de deur uit. Dus het zal nooit verkeerd zijn als ze wat langer bleven. Tenslotte moet je man ook weer aan het werk. zal ff boodschappen doen. Gluur vanavond wel weer ff na het zwangerschapszwemmen.
hm over een draaipoging het schijnt niet een echt lekker gevoel te zijn hoor! En bij de personen die ik ken is het weer terug gedraaid. Zou het zelf denk ik wel proberen als het nodig was Ik wil ook niet als laatste bevallen hoor de eerste kwam met 38 weken dus het zou erg tegenvallen als ik nu tot week 42 moet wachten!!
@ Dolfijnjes: haha idd daar gaan we voor ja de vk heeft altijd assistentie nodig van de kraamhulp. @ Wapje: Dan duren die laatste weken idd helemaal lang!
Nou, hier regent en onweert het lekker door. Nu nog hopen dat de schilder zo komt.... Bedankt voor het meeduimen, ik hoop wel dat het bij jullie droog en lekker is!!!
Wel regen en onweer, helaas geen schilder.... Nou ja, dan gaat hij volgende week weer verder.... @ mumtobe, nog bedankt voor je tip om niet te veel van de 40 weken grens uit te gaan. Maar het is zo makkelijk om er van uit te gaan....
Hoi Meiden, Net alles terug gelezen, lukt me helaas niet om op iedereen te reageren. Geboortekaartjes; ik ben bezig met een kaartje, wil deze week de proefdruk bestellen. Zit nog te twijfelen of ik zelf kaartjes ga mkane, heb ik ook wat te doen tijdens mijn verlof. Maar of ik het zo leuk vind; voor een jongenskaartje, hmmmmm... Nee denk toch dat ik hem laat drukken. Kraamfeest; niks voor mij/ons. Lijkt me een stuk gezelliger om iedereen apart te ontvangen. Het scheelt dat onze familie en vriendengroep niet enorm groot is. Babyshower; een echte babyshower wordt het niet. 2 vriendinnen gaan een gezellig dagje met ons drietjes plannen. Wrsch wordt het een beautydagje of een hightea. Ze wilden graag een 'echte' babyshower organiseren. Maar dit leek mij niks. Mijn moeder heeft niks met mij schoonfamilie, ik heb niet veel met mijn schoon-zusje en wat betreft vriendinnen, die hebben niks met elkaar. Dus dat leek me zo'n ongemakkelijke/gemaakte bedoeling. Kilo's; Ben nu 7,5 kilo aangekomen, ben benieuwd hoeveel er nog komen. Moet ik het UWV ook even bellen of mijn HA, dat ik minder ben gaan werken? Of hoe gaat het in zijn werking? Normaal doet je baas dit of niet? Vandaag echt een slechte dag, voel me belabberd, veel last van harde buiken en ben niet vooruit te branden. Vanmiddag al een uurtje extra geslapen na mijn werk. Maar hielp nisk. Hopen dat we vannacht een btje beter slapen en er morgen weer tegen aan kunnen. Wie zal er het eerst bevallen; hahaha dat is idd wel een grappige gedachte. Ben heel benieuwd. Wie wanneer bevalt, bevallingsverhalen, hoe groot/zwaar kindje zal zijn, lengte etc. etc. Dan kunnen we het alleen nog maar hebben over hoe leuk en mooi ons kindje is hahaha
@ Meikie: Balen zeg dat de schilder er weer niet is.. haha ja het is idd erg makkelijk maar ik weet helaas als geen ander hoelang het dan nog kán duren.. al hoop ik natuurlijk dat dat je bespaard blijft! @ Rianne: ow nee dat wordt idd een zooitje als je met zulke verschillende mensen een gezellige babyshower zou moeten hebben. als het goed is regelt je werkgever alles met het uwv, die krijgt vanaf nu een deel van jouw salaris betaald door het uwv. balen zeg dat je je belabberd voelt.. lekkere warme douche/bad nemen en op tijd naar bed! Ik ben ook erg benieuwd naar de namen die jullie jullie kindjes allemaal gaan geven!
Vandaag goedgekeurd! En de steken en het gerommel drie dagen geleden waren kennelijk ergens goed voor: baby is uit stuit! Jeeh. Ik hoop dat dit zo zal blijven. Moest vandaag ook bloed prikken. Vk kreeg het niet voor elkaar. Door naar het ziekenhuis, ook daar lek geprikt. Uiteindelijk is het ze gelukt. Nu op naar de groeiecho van 30 augustus, heb ik erg veel zin in. @ Bevallen, meiden maak jullie geen zorgen. Ik zal de laatste zijn haha. Ik heb zelf elke keer het gevoel dat het 9 of 10 november zal zijn...Zijn er meiden die al eerder bevallen zijn en ook een voorgevoel hadden over de bevaldatum? En zo ja, klopte dit? @ Wapje, wat een schattig pakje! @ Waterlelie, lekker dat je weer goed gekeurd bent. @ Mama05, zo weinig aangekomen? Hmm, hier 10 kilo bijna.