Inderdaad heel veel heftige verhalen. Teveel op op iedereen te reageren. Muts, heel veel sterkte met je kat. Wij hebben onze kat een jaar geleden moeten laten inslapen, ze was pas 6. Ben ik vreselijk van van slag geweest een paar dagen lang. Had ik nooit achter mezelf gezocht... Wendy, ik wil nog geen smsje van je hoor! Ergens in oktober is prima maar nu nog niet Prutsje, veel sterkte met je vent en met je gezin/huishouden wat ook gewoon doorloopt, ondanks alle zwangerschapsproblematieken. Alle dames die nu al (niet geheel vrijwillig) met werken gestopt zijn, geniet ervan! Wapje, balen van je echo. Eigen willetje heeft ze in ieder geval nu al Datum, ik heb zelf heel sterk het gevoel dat hij later gaat komen. Ook omdat mijn uitgerekende datum niet kan kloppen als je naar mijn (zeer regelmatige) cyclus kijkt. Ik ga zelf voor 5 oktober. Dat is de sterfdatum van mijn oma. Ik had een hele hechte band met mijn oma en ze was helemaal idolaat van babytjes dus dat lijkt me prachtig. Laatste zwangerschap, zeker niet! Dit is onze eerste en ik wil er heel graag nog eentje bij. Ben zelf enig kind (mijn broertje is overleden toen hij bijna 2 en ik bijna 7 was) en daar zou ik voor mijn kind niet bewust voor kiezen. Als het niet anders is, prima, maar niet bewust. Hier, flink balen. Ons nieuwe bed zou morgen komen, maar het is nog niet klaar dus het wordt volgend weekend. Ik slaap heerlijk in ons oude bed, das het probleem niet. Maar ons bed is heel laag en ik kan er nauwelijks meer uitkomen. Moet echt met mijn handen op mijn knieën steunen om op te staan. Goed nieuws is dat het prachtig weer wordt en we een dagje langer kunnen zeilen. Dit wordt waarschijnlijk (zeker eigenlijk) ons laatste weekend met zn tweeën weg dus genieten! Lekker naar Edam of zo, uit eten, genieten van de zon, misschien zwemmen als het water niet te koud is. Lichamelijk begint het allemaal wel iets zwaarder te worden (zonder te klagen, anderen hebben het veel zwaarder als ik jullie verhalen zo lees). Gisteren om half 9 naar bed gegaan omdat ik echt niet meer op de bank kon zitten. Lekker boekje gelezen en vroeg gaan slapen. Nog een half uurtje werken / tijd uitzitten, dan lekker weekend vieren!
@ Prutsje, Hoop dat hij gauw weer op knapt. Gelukkig dat jullie vanmorgen gelijk gebeld hebben en niet hebben afgewacht. @ Muts, aaah wat zielig. sterkte meid! @ Wapje, dat heb ik dus ook altijd. Word standaard wakker 's nachts voor een toiletbezoekje en dan lig ik dus 9 van de 10 x klaar wakker in bed. Is niks voor mij, normaal slaap ik gewoon als een blok verder. Heel veel plezier met de 3d-echo. Lekker genieten van jullie kindje @ Rica, mee eens. Dat vind ik ook wel een mooie datum Vervelen tijdens verlof, ben er wel een btje bang voor ja. Zal denk ik ook gewoon even wennen zijn, wat je met al die vrije tijd moet. Maaaarrr.... heb er ook onwijs veel zin in. Even geen stress meer van het werk en echt even alleen tijd voor mijn vriend, kindje en ikzelf natuurlijk. @ Daanquinty, vervelend dat je je niet lekker voelt. @ Wendy, heftige avond/nacht dus achter de rug? Waren het dan harde buiken waar je zo'n last van had? Of? Gelukkig zit jullie meisje nog lekker warm in jou buik! Blijf nog maar even zitten kleintje. @ Meikie, Balen van al het werk van je vriend. Hopen dat hij een voldoende krijgt door de extra opdracht. Dat van dat slapen herken ik. Lijkt wel of ik chronisch moe ben joh! Maar als ik op bed lig, duurd het vaak nog een behoorlijke tijd voordat ik ook echt slaap. Terwijl ik 'normaal' altijd direct sliep. Hoefde mijn bed maar aan te raken of was al vertrokken. Genieten, ik vind het ook moeilijk hoor... Het gaat allemaal zo snel en om je heen moet en gebeurd er van alles, plus de onzekerheid en spanning. Hoop echt dat als ik straks verlof heb er eindelijk een btje meer tijd is voor het genieten! @ Wherona, jaa lijkt me ook ontzettend heftig. Ken ouders zelf niet persoonlijk, maar merk wel dat ik er veel mee bezig ben. Is ook een reden waarom ik ook zo ontzettend van mijn werk baal. Mijn VK roept dat ik moet stoppen met werken als ik mijn zwangerschap uit wil dragen, maar er is gewoon geen mogelijkheid. En als er dan zo dichtbij een kindje wordt geboren met 27 week, dan is dat wel even slikken hoor.... @ Boederijmama, zoals het nu lijkt willen (kan wel meer willen, maar als het zo mag zijn) we nog wel heel graag een 2e kindje. Wat betreft de zwangerschap, die valt me best een btje tegen. De onzekerheid vind ik best stressvol (veel bloedverlies, tijdens de 20 weken echo, 2 cyste's ontdekt, plus alle andere spanning en onzekerheid die gewoon bij een zwangerschap horen). Ook had ik nooit verwacht dat je je letterlijk ziek kon voelen door zo'n mooi wondertje wat in je buik groeit. Heb het er absoluut voor over, kan niet wachten tot ik ons kindje in mijn armen heb. Alleen al bij de gedachte wordt ik gelukkig. Vind het dan ook ontzettend knap hoe jij het doet! Voor jou moet het ook allemaal ontzettend spannend/onzeker zijn en dan al vanaf 12 week volledige bedrust, respect!
@ muts sterkte met je kat weet hoe moeilijk het is. @ prutsje hopelijk is je man snel weer de oude zal zwaar zijn voor je. @ wendy rustig aan nog een paar weken. dit wordt onze laatste kindje moet er niet aan denken nog een keer zwanger te zijn. bedankt voor jullie medeleven heb soms het idee dat niemand het serieus neemt. vanavond vk gebeld pijn komt steeds terug ze zei dat hoort nou eemaal bij je zwangerschap pff wat moet ik daar mee.
@ Wherona: Zou mooi zijn als jullie kindje met 38 weken geboren wordt.. @ Meikie: Haha dat wordt naar Nick en Simon en snachts wakker worden met weeën.. vriendinnetje van mij is ook bevallen na een nietsvermoedend avondje uit hihi mooi en licht zo zeg de zolder! @ Waterlelie: Niet over praten dat ze ooit de deur uit gaan.. wat dat betreft steek ik nog even mijn kop héél diep in het zand. @ Wapje: ow wat balen zeg dat je helemaal niks meer hebt kunnen zien.. oei.. jullie moeten nu niet ineens allemaal septembermama's gaan worden hoor.. wordt het hier zo rustig! @ Elisabethbas: Zou heel mooi zijn als jullie kindje op de sterfdag van je oma geboren wordt! jeetje zeg, je broertje overleden.. wat vreselijk.. hebben je ouders daarna nooit meer aan nog een kindje durven beginnen? ik ben ook enig kind en wist daardoor ook altijd zeker dat ik zeker meer dan 1 kindje wilde/ jammer zeg van het bed.. wel een heerlijk uitzicht van nog een weekendje zeilen! @ Rianne: hopelijk kan je dan toch wel snel stoppen met werken hoor. @ Natalie: Rustig aan doen hoor..
blegggh ik heb giganisch het zuur!!! haha dadelijk allemaal september mama's hier! Nou van mij mag ze er uit ik ben t zwanger zijn al helemaal beu! Vond t dus ook helemaal niet erg dat ik nu op 1 oktober uit kom ipv op 9 oktober alleen hoop ik dat het niet op de verjaardag van mijn zoontje word geboren!! Die is 18 september jarig en toen was ik ook volgens de echo uitgerekend op 1 oktober!!!!
@ Meikie, zie nu pas je foto's. Zolder wordt mooi! Hou zo van schuine wanden, zo knus. Helaas hebben we die hier weinig. @ Elisabethbas, 5 oktober, kan me voorstellen dat je dat een hele mooie bevaldatum vind! Heftig van je broertje, mag ik vragen waaraan hij is overleden? Wij wachten ook met smart op ons nieuwe bed. Zouden hem 3 week geleden al krijgen, nu is het weer uitgesteld tot volgende week disndag. Hebben een steigerhouten bed besteld, ben alleen bang dat hij niet op klossen kan. Balen dat je zo moeizaam uit bed kunt komen. @ Natelie, heb een stukje gemist. Even terug gelezen. Lees dat jullie veel last hebben van buren, lijtk me zo irritant en vermoeiend! @ Mum2be, moet nog even doorzetten. Nog 2 weekjes, waarvan 7 diensten, dus het einde is in zicht! @ Wapje, nee dat is nooit vervelend als ze je een weekje voor uit zetten, mogen ze hier ook best doen hooorrr..... hahah
@ Wapje: ow bah.. hier precies hetzelfde blijf ook maar opboeren... @ Rianne: hopelijk is het te doen..
Wat een pittige verhalen meiden!! Doen jullie wel allemaal lekker rustig aan?!?! @ zw.schap: dit is de laatste; we wilden graag 2 kindjes en die hebben we straks Dus ik ben er klaar mee al zou ik wat betreft mijn zwangerschap nog 4x zwanger kunnen/willen zijn
boederijmama Hier echt de laastste zwangerschap!! ik ben er wel helemaal klaar mee!!! maar het is natuurlijk ook onze derde ik kon dit na onze tweede echt niet zeggen maar nu heb ik dat echt duidelijk!!! Ik probeer ook echt avonds lekker te genieten van alle bewegingen in mijn buik maar overdag ben ik er eigenlijk wel klaar mee!!! Prutsje hoe gaat het nu met je man/vriend?? hopelijk knapt die snel op!! wapje ik heb dat net zo... onze dochter is van 27 sep en mijn man van 29 en ik ben 31-9 uitgerekend (ja officieel een september mama) maar ik denk zelf dat ik later beval maar veel mensen in mijn omgeving zeggen eerder!! ik heb zelf zo iets van we zien wel!!! natalie wat voor pijn heb je dan?? sorry kan ik niet zo snel terug vinden??
@ mama05 steken in mijn buik die regelmatig terug komen de laatste twee weken steeds vaker. kan bijna niet lopen en als ik op sta moet ik op gang komen voel me echt 80.
natalie oh dat is kl*ten!!! heb je al eens je urine ingelevert om te kijken of je een blaasontsteking hebt!! dat kan namelijk ook veel pijn veroorzaken!! ik moet maandag zelf ook urine in leveren van de vk ook omdat ik zere buik heb en ook echt pijnscheuten!!
Mama05, 31-9.... bestaat die dag????? Ventje is thuis, we gaan nu naar boven, we zijn de bout af.... Hij voelt zich redelijk, maar is niet zo mobiel. Maar goed, dat komt vanzelf weer. Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!! Over aantal kinderen.... ik sluit niet uit dat er nog 1 komt .... Dit vooral omdat het voor mijn ventje zijn eerste kindje is en we willen nog niet definitief besluiten dat t nu 'klaar' is... alhoewel ik na deze zwangerschap wel mn twijfels heb We hebben de instelling van "we zullen wel zien". Ben zelf enigst kind en ik wilde mn kind dat niet aandoen, nou das aardig gelukt hahahahahahahaha! MOrgen meer trusten allemaal!!!
Goedemorgen!! Fijne dag vandaag! Heerlijk een zonnetje (als hij doorkomt ) Dus lekker genieten! Iedereen die moet werken: werk ze en daarna genieten
Vandaag trouwt mijn nichtje. Ze hebben echt veel geluk met het weer!!! Zie er wel een beetje tegenop om lang te moeten staan enzo. Na het diner is er nog een knalfeest maar dan gaan wij naar huis hihi Dat ga ik niet trekken haha Jullie ook een fijn weekend.
Rrianne, jij ook aan het wachten op een bed? Ons bed wordt geleverd met extra hoge poten, dus hoeft niet op klossen. Als we er klaar mee zijn moeten we bellen, dan doen ze de normale poten eronder. Mijn broertje is overleden aan wiegendood. Was 1 jaar en 8 maanden, dus oud voor wiegendood. Mijn ouders hebben het verder nooit laten onderzoeken. Mumtobe, het duurde 5 jaar tot mijn moeder zwanger was van mij en nog eens 4 jaar tot ze zwanger was van mijn broertje. Heb het haar nooit gevraagd, maar ik denk niet dat ze zin hadden in nog zo'n traject na alles wat ze hadden meegemaakt. Prutsje, veel sterkte met je immobiele vent! Ga nou niet zelf de benen onder je lijf vandaan lopen, maar lekker van het zonnetje genieten. Pizzaatje of broodjes is ook lekker eten en het huishouden kan ook wel even wachten... Wij gaan zo naar de boot. Zonnetje begint door te breken. Heeeeeel veel zin in! Geniet allemaal van dit heerlijke weekend!
@ mumtobe ow erg he dat opboeren en zuurbranden! merk wel aan de verhalen dat iedereen nu met de laatste weken bezig is en dat t een flink stuk zwaarder word! @Prutsje fijn dat je mannetje weer thuis is, hopelijk is hij er gauw bovenop! @ Karine hier schijnt het zonnetje hoor maar het moet niet te warm worden @ Waterlelie gefeliciteerd met je nichtje! Kunnen ze niet n stoeltje voor je regelen ofzo?? Als ik een kwartier op dezelfde plek sta word ik al helemaal duizelig en voel ik me alsof ik ga flauwvallen! Maak er in elk geval een mooie dag van en gewoon lekker luisteren naar je lichaam hoor! @ andere meiden hoe voelen jullie je vandaag?????? Hier een redelijke nacht gehad! werd om 6 uur wakker om te plassen, zoonlief ook n plasje laten doen en toen kon ik vrij snel daarna weer in slaap komen!!! werd om kwart voor 9 wakker geroepen MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
@ elisabethbas veel plezier op de boot lekker genieten! helaas hebben wij alleen een opblaasboot haha en manlief moet ook weer werken dus helaas.
prutsje hahaha nee die dag bestaat niet hahaha nou lekker bezig ik bedoel 30-9!!!!! Fijn dat je mannetje weer thuis is!!! Zo misschien nog een nummer 5 moet er niet aan denken wordt nu soms al eens gek van twee en dan komt nummer drie waterlelie dan heeft je nichtje echt wel geluk met het weer!! en groot gelijk lekker na huis gaan als het feest begint!! wapje hier ook heerlijk geslapen!! vannacht om 5 uur was onze tweede wakker die riep mama bumba niet lekker (haar knuffel) maar ik had ze in de wasmachine gedaan en zij dacht dat ze het niet kon vinden na haar de juiste hebben gegeven sliep ze weer heerlijk verder tot 8.15!! ze lagen er gisteren ook vroeg in want ze waren hier allebei zo sjaggie en moe!! dat we zo lekker vroeg op bed hadden gelegt!! Vandaag komt mijn vader met zijn vriendin bij ons heb hem al een poos niet meer gezien (denk 3 maand) we spreken elkaar wel veel via de telefoon maar hij woont in belgie en sinds mijn man ander werk heeft is het moeilijk plannen om er heen te gaan!! nu zeiden we gisteren van we kunnen wel na mijn vader belt hij mij kom morgen bij je koffie drinken is dat goed!! dus zelfde gedachte!!!