Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Hallo meiden, even een ego berichtje...
    We zijn er een dagje uit geweest, vrijdagavond weg en gisteravond laat weer terug. Heerlijk een dagje aan de zee gehad...

Vrijdag heb ik de hele middag op 't ziekenhuis doorgebracht, van 13:00 tot 17:00, echt vreselijk wat een lange dag zeg! Ik had een extra groei echo, en een afspraak met de gyn maar omdat 't allemaal een stuk verontrustender bleek dan ze eerst dachten moest ik ook nog aan de ctg, urine inleveren en bloedprikken, en natuurlijk liep alles enorm uit!

Om een lang verhaal kort te maken: Onze beeb is te klein en vruchtwater is te weinig voor de zwangerschapsduur. Ik sta nu onder strenge controle bij de gyn en moet veel rust houden. Moet aankomende week maandag en vrijdag weer naar het ziekenhuis, PI meting, ctg en controle bij gyn en maandag de 29e weer een groei echo. Spannend allemaal...

Heb wel bijgelezen en zag wat vervelende berichtjes, sterkte voor de meiden die wat vervelends hebben meegemaakt *knuf*

Zo en nu ga ik maar eens even de tassen uitpakken (hele inboedel mee voor 1 nachtje haha) en dan maar eens in huis bezig want de katten hebben er een mooi zooitje van gemaakt toen we weg waren haha!

Fijne dag allemaal!

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi hoi

wapje, volgens mij wordt het uitgerekende datum bepaald door het termijn echo. Je kan niet opeens ruim een week eerder je eisprong hebben...
    Ik loop ook een week voor maar de datum blijft hetzelfde.

wendy, is zo makkelijk om de lijst aan te passen. Voor je een reactie schrijft kopieer je eerst de lijst dan naar reactie en dan weer plakken. dan heb je meteen alles wat je moet hebben :)

Bruiloft van mijn nichtje was zeer magisch! Erg mooi en geen doorsnee huwelijk. Toen we thuis kwamen begon vriendlief opeens over waar wij zouden kunnen trouwen en hoe we dat zouden gaan aanpakken haha
    :D

Ik ga nog even genieten van de zon want in de middag zou het stortregenen!

Doeidoei

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Pookie, wat eng zeg! Wel goed dat ze je nu goed in de gaten houden!!! Jeetje wat schrikken hoor. Sterkte.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Mum2be, klinkt niet tof van je paardje! Dikke Knuffel

@ Wapje, het bewegen van de baby voelt hier ook soms erg ongemakkelijk. Vooral in mijn zij en ribben en van onderen, soms
    heb ik het idee dat hij er iets uit 'steekt', haha kan niet uitleggen hoe het voelt, maar een heel apart gevoel. Denk dat z'n koppie dan ergens tegen aan drukt.

@ Meikie, gezellig! Jammer he, dat je eetlust zo kan veranderen. (Gevarieerd) Eten is hier de laatste tijd ook echt een opgave .

@ Pookie, Zomaar uit het niets komen ze heir achter? Voel je je jullie kindje nog wel goed bewegen? Kan me voorstellen dat
    de spanning nu wel hoog wordt! Sterkte meis
    Heerlijk een dagje aan zee, hoop dat je er van hebt kunnen genieten.

@ Waterlelie, klinkt als een leuke dag:D. haha en het heeft positieve invloed op je mannetje gehad, zo te horne;) hahaha.

5. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @ Waterlelie ja schrikken is het zeker... Maar ik ben blij dat ze me goed in de gaten houden. Jammer dat ik telkens een halve dag kwijt ben, maar het is voor een goed doel!

@ Rrianne de baby beweegt prima, tenminste ik voel hem regelmatig. Ik had afgelopen maandag de standaard groei echo en toen ontdekten ze dat de beeb aan de kleine kant was dus werd ik voor een extra uitgebreide groei echo doorgestuurd, die had ik dus afgelopen vrijdag en toen ontdekten ze dat ook het vruchtwater aan de weinige kant is... En zo kwam het balletje aan het rollen...

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    He Poookie, ook voor jou een knuf hoor!!! Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden.

Bewegingen, voelen hier soms ook erg ongemakkelijk. Maar alleen rechts doet t pijn bij het bewegen.
    Maar ik ben een tweeling 'gewend' ;) van de vorige keer, dus eigenlijk vind ik het wel mee vallen ;). Dat was erg ongemakkelijk, het was een hele buik vol en vaak bewogen ze nog eens tegelijk ook!!!!

Waterlelie, ben benieuwd hoe die bruiloft was! ;) Klinkt bijzonder!
    Enneh, leuk is dat dan om zelf ook even te fantaseren en overleggen he??? Doen wij hier ook regelmatig, maar ik moet eerst nog eens gevraagd worden :D :D :D

Ik merk dat ik het vandaag zwaar heb, het is hier bloedheet en plakkerig weer, net gedoucht, had beter kunnen wachten :S nu alweer bezweet!
    En alleen al de kids douchen en afdrogen kost al moeite, ik lijk wel een oud vrouwtje, zo puffen en steunen!
    Ach, hopelijk wordt t morgen wat minder benauwd!

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Enneh... 33wk vandaag, nog maximaal 9wk!!!! :D

8. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    wat een hitte zeg.... Zweet komt uit plekken waar ik het niet eerder heb gehad... Voel me net zo'n wandelende zweetbom...:( Met het uitlaten van de hond ben ik ook niet vooruit te branden... De enige die het prima lijkt de vinden is onze gaai, die is super relax...
    Maar goed, hopen dat de temperatuur sneel zakt buiten....

@ Wapje, Dus je hebt hem gewoon omgekocht....:D Goed bezig!!! Hahaha. Hoe oud je je zoontje?
    Fijn dat je warm eten weer wat makkelijker naar binnen gaat. Hier echt niet, maar heb ook al vanaf dag 1 van zwanger zijn totaal geen trek in sla... Eet dus veel brood, dat vind ik wel erg lekker...;)

@ Wherona, heeft de rennie nog geholpen? Ik ben echt blij met rennies hoor, heb ze door mijn hele huis heen liggen, hahaha ;)

@ Sandra2, fijn zeg dat die lange douche heeft geholpen. Hopen dat dit zo blijft, dan heb je iets om het mee te verlichten...;)

@ Pookie, dat was wel even schrikken zeker? Wel fijn dat ze je nu extra goed in de gaten houden, dan kost het maar een middag. Maar ze checken alles wel goed. En denk er aan he, hou je een beetje rustig, is goed voor de kleine!!!:)

@ Waterlelie, nu wachtne op een aanzoek he.... Hier zei mijn vriend zo'n 1,5 jaar geleden dat hij een moment in zijn hooft had, ik moest gewoon afwachten... Toen ik er pas naar vroeg was het van tja het kwam toen niet uit, dus is het niet gelukt....:x

@ Rianne, je komt inderdaad steeds uit op zo'n beetje hetzelfde eten. Hier is het veel geroosterd volkoren brood met hele oude 20+kaas en lekker boter. Alleen 's morgens eet ik dan wat anders, beschuitjes met hagelslag.... Hahaha, lekker gevarieerd he...:D Lang leven de vitaminepillen, krijg ik nog iets binnen...:p

@ Prutsje, Jeeej 33 weken!!! Hier inderdaad ook bloedheet, zou de heledag wel onder de douche kunnen/willen staan....;)

Nou, ik ga zo nog maar even stofzuigen. De gaai heeft er weer een bende van gemaakt....

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Pookie, raar hoor. Ik heb het mijn VK vorige week gevraagd of er wel genoeg ruimte voor ons beebje was in mijn buik
    (kreeg zo vaak te horen dt mijn buik zo bescheiden was, of de baby wel goed kone groeien etc. dat ik er aan begon te
    twijfelen) en ook of er wel voldoende vruchtwater is. Zei zeggen zolang je de baby meerdere keren op een dag voelt, is er niks aan de hand.
    Gelukkig houden ze jullie nu goed in de gaten!

@ Meikie, jep de vitaminepillen daar kunnen we hier ook niet zonder. En dat geroosterde brood dat ken ik;).

@ Prutsje, weer een week erbij:D.

@ All, hier niet veel gedaan vandaag, behalve het huishouden. Net een aantal nieuwe buik-foto's gemaakt en geloof dat mijn
    buik nu toch wel een groeispurtje heeft gedaan de afgelopen twee week (alhoewel het soms ook maar net is hoe je staat). Zal het ff spammen.
    Hier is het eigenlijk wel heel erg lekker weer, dus ga nog ff met een tijdschrift de tuin in:D.

Links 30 week, rechts 32

10. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heh, er is flink wat bijgetypt de laatste dagen! Het lukt me helaas niet om overal op te reageren dus even alleen op wat dingetjes die ik onthouden heb.

We hebben onze poes Muts gisteren in laten slapen :(
    Ik vond het een heel moeilijke beslissing, al helemaal omdat we nog steeds niet duidelijk weten wat er precies aan de hand was maar ze was echt zo zielig dat ik het niet meer aan kon zien. Ik ben er heel erg verdrietig om, en de hormonen werken natuurlijk ook lekker mee dus echt leuk gezelschap ben ik nu niet. We gaan een mooie foto van haar in de babykamer hangen zodat ze er toch nog een beetje bij is.

@Wherona: inderdaad erg goor dat suikerdrankje, vooral omdat je dan nog niet ontbeten hebt en het het eerste is dat in je maag komt, brrr. Bij mijn VK bellen ze alleen met de uitslag als die niet goed is, en als hij wel ok is dan hoor je hem gewoon bij de volgende controle.

@Pookie: schrikken zeg, maar wel goed dat ze er achter zijn gekomen en je nu onder controle staat. Ik vind het toch best wel gek dat niet iedereen zo'n groeiecho krijgt, ik krijg hem bijvoorbeeld niet en het lijkt me toch best wel belangrijk aangezien ze dan achter dat soort dingen kunnen komen!

Wat slapen betreft is het bij mij de laatste dagen echt hopeloos maar dat had met de kat te maken, ik hoop dat het nu weer wat beter wordt. Ik hoef over het algemeen maar 1 keer per nacht naar de wc. In het begin van de zwangerschap had ik meer moeite met slapen dan nu, dus het valt me nu nog mee.

Wat evt volgende zwangerschappen betreft: ik denk dat het bij 1 kindje blijft. Ik ben nu al 35 dus dan zouden we behoorlijk op moeten schieten. En sowieso lijkt het ons wel prima, 1 kindje, maar misschien denken we daar straks wel heel anders over.

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Rianne, lekker buikkie hoor. Is inderdaad wel wat gegroeid!!!:D

@ Muts, tja wat moet je hier nu opzeggen. Ik snap heel goed dat je je nu echt k** voelt. Zeker met al die hormonen er nog eens bij.... Ik hoop dat je het snel een plekkie kunt geven, en inderdaad een mooie foto op de kamer van de beeb, issie er toch altijd een beetje bij... Sterkte de komende tijd :(

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @poookie wel effe schrikken maar gelukkig houden ze je goed in de gaten ben benieuwd hoe de afspraken verlopen

@Rianne mooie buik meid

@Meikie yep renie heeft geholpen hier heb ik ze ook overal wel binnen handbereik naast mijn bed in de keuken in mijn tas en op kantoor ik ben een grote sponsor van de renie hahahah

@muts we horen het vanzelf wel of niet hihi wat vervelend dat je zo slecht slaapt en nogmaals gecondoleerd met je kat zijn geen leuke dingen

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ohww Rrianne wat een mooie buik heb jij :)
    Groeit goed he!

Muts jeetje wat erg van je kat... Heel veel sterkte. Lijkt me zo naar om zoiets mee te moeten maken. Ben zelf erg gek op mijn beestjes, zou ze moeilijk kunnen missen... Sterkte nogmaals, knuf!

Hier is het ook benauwd warm... Niet fijn! Heb dus ook heerlijk weinig gedaan vandaag. Even de box leeggeruimd, gezien die helemaal volgestampt lag met babyspullen. Dat allemaal even uitgezocht en 't een en ander in de was gedaan. Even stofgezogen en gedweild en verder vind ik het wel jetje voor vandaag.

Inmiddels regent het hier, en er is door het KNMI code Oranje gegeven. Harde windstoten en zware onweer op komst... Bah onweer!!! Hopelijk valt 't mee...

Fijne avond meiden :)

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Thanx voor de lieve reacties op mijn ego berichtje gisteren..
    had het idd erg op prijs gesteld als ze even had gebeld dat ze de volgende dag
    meteen weg zouden gaan, dan had ik er nog heen gegaan om nog even te knuffelen..

heb steeds meegelezen maar zal even reageren op de laatste pagina..
    de rest is me even teveel haha

@ Pookie: jeetje wat schrikken zeg dat de kleine man te klein is!
    hoe groot/zwaar wordt hij nu geschat?
    fijn dat je onder strenge controle bent gezet en dat ze je dus goed in de gaten houden..
    pak je rust hoor meid, daar groeien beebjes van!

@ Waterlelie: ow leuk zeg zo fantaseren over je bruiloft..
    hebben jullie al concrete plannen?
    hier eerst maar eens gevraagd zien te worden ;)

@ Prutsje: Hier nog zo'n oud dametje (zou bijna zeggen oud wijf, maar dat zeg ik alleen over mezelf haha)
    ik kan het ook allemaal ff niet handelen die warmte.. het is ook weer meteen van het ene uiterste in het andere..
    niks even wennen aan een oplopende temperatuur.
    wow 33 weken al.. gaat opschieten! nog 4 weekjes en beeb mag komen!

@ Meikie: Hmm bij jullie dus nog 1 levend wezen die het een beetje uit weet te houden.
    hier een kat, hond en konijn voor pampus door dat weer..

@ Rianne: Nou idd een groeispurtje gehad zeg! mooi buikkie!

@ Muts: ow bah zeg.. gecondoleerd! mooie gedachte om een foto van haar in de babykamer te hangen!
    gewoon op aandringen hoor als jij per se een groeiecho wil.. het wordt tegenwoordig vergoed door de verzekering
    dus zou niet weten waarom ze het dan NIET zouden doen.

Hebben jullie al een 1e pakje voor de beeb?
    ik kan echt niks naar mijn zin vinden :(
    nu bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om een shirtje in geslachtskleur :p te laten
    bedrukken bij simplycolors of rainbowbabies ofzo en dat te combineren met een wit broekje en dan een mutsje met de naam erop.
    maar ja wat moet er dan op t shirtje komen te staan? iemand leuke ideetjes?

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Muts, sterkte meid! Wat iedereen al schrijft; het is zo'n rot-gevoel om afscheid te moeten nemen van je beestjes. Lief/mooi idee om er een foto van op te hangen in de baby-kamer.

@ Wherona, heb je je suikercontrole achter de rug? Was het een btje te doen?

@ Pookie, thnx :D, hebben jullie de box al in de kamer staan?

@ Mum2be, nou idd. Belachelijk eigenlijk dat ze niet even de moeite hebben genomen om je wat eerder te bellen.
    Wat betreft het pakje, heb eigenlijk nog niet in gedachte wat zijn eerste 'echte' pakje moet gaan worden.
    Shirtje/muts met naam vind ik ook erg leuk, vooral vn rainbowbabies. Ik zou zelf alleen kiezen haar naam.

@ All, vanaf wanneer zetten jullie de box in de kamer?

16. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @poookie...jeetje meid wat schrikken zeg:( hopelijk gaat je mannetje nog een groeispurtje maken...

@weer..hier ook zo vies benauwd bah...zweet loopt overal uit hahha...ben blij dat de dag bijna voorbij is:)

@hier..vanmiddag ff naar de ikea geweest...we moesten nog een plankie voor de babykamer en me dochter moest een nieuw kleedje voor haar slaapkamer hebben, dus we zijn leuk geslaagd:)

@mijn dochter....ik moet ff me trots hier uitspreken hoor....ze is nu 6 jaar en duimt al vanaf haar geboorte...en nu is ze al 2 dagen en 2 nachten duim vrij...dus wij zijn zoooo trots ook omdat we weten hoe moeilijk het voor haar is:)

@rrianne...mooi buikje hoor:D

@muts...ach wat zielig van je katje:( hopelijk kan je het een plekje geven meid...

@mumtobe...uhh miss. op zijn shirtje: kleine broer/zus??

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Alleen de naam op t mutsje of dan op t shirtje en het mutsje effen laten?
    de box staat hier al sinds ik 'm opgehaald heb..
    wilde 'm eerst nog naar zolder doen, maar dacht ach voor die paar weekjes..
    kan de kat er weer aan wennen en we hadden/hebben nog verjaardagen voor de boeg waar
    ook babytjes komen dus dan hebben die ook een mooi plekje ;)

@ DQ: ik heb al een shirtje met kleine broer/zus in de kast hangen ;)

18. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Pookie, hier helaas nog steeds geen regen. Er mag van mij wel een beetje vallen. Dan koelt het tenminste nog af....;)

@ Mumtobe, ik heb een super schattig box pakje van lief met een bijpassend mutsje..... Zodra hij hem aan heeft post ik wel een foto :D

@ Daanquinty, complimenten voor je dochtertje hoor, het is niet niks om te stoppen met duimen!!!;)

@ Box, deze zetten we hier ongeveer 4 weken van te voren neer. We kunnen hem nu nog niet kwijt!!!

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Meikie: Oww lief is zo leuk :D ben erg benieuwd!

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Echo
    18 aug: waterlelie81 (placenta check)
    19 aug: natalie78(groei echo), wapje (pretecho), Poookie (extra echo ivm groeiachterstand)
    25 aug: Dolfijnjes (groei echo)
    26 aug:Wendyw80: pretecho
    29 aug: princess01 (groei echo), boerderijmama (echo gyn)
    30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo)
    1 sept: wapje (liggings echo)
    2 sept: Meikie (groei & nieren echo)
    5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn)

Bezoek aan VK of gyn

18 aug: Daantje2011 (bloedprikken)
    19 aug: Poookie (gesprek bij gyn ivm groeiachterstand)
    22 aug: Wherona (uitslag bloedprikken)
    23 aug: Natalie78
    24 aug: waterlelie81
    25 aug: Elisabethbas,
    26 aug: wendyw80
    29 aug: princess01, boerderijmama
    30 aug: Prutsje, Daanquinty
    5 sept: Elisabethbas, Mumtobe21
    8 sept: Meikie

Uitgerekend
    1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen), Wapje(meisje),
    2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen)
    3 oktober 2011: Rica (verassing)
    5 oktober 2011: sandra2 (verrassing)
    8 oktober 2011: Poookie (jongen)
    9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing)
    10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing)
    11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen)
    12 oktober 2011: natalie78 (jongen)
    14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing)
    15 oktober 2011: Rrianne (jongen)
    17 oktober 2011: Princess01 (meisje)
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje)
    20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje)
    22 oktober 2011: hannes (jongen)
    24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen)
    25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    27 oktober 2011: Meikie (Jongen)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam
    mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant
    Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland
    Rrianne - 23 jaar - Groningen
    Sandra2 - 25 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel
    boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout)
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland
    Meikie - 28 jaar - Boskoop
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Suusje1979 - 31 jaar - Ede
    Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Hannes - 32 jaar - Cuijk
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 32 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Maaikev76 - Haarlem
    Muts76 - 34 jaar - Amsterdam
    Rica -

Buddy's
    Mama05 <--> Mumtobe21
    Sandra2 <--> Waterlelie
    Daanquinty <--> Prutsje
    Elisabethbas <--> Wendyw80
    Princess01 <--> Wendy3010
    Poookie <--> Wherona <--> Wapje
    Linda0509 <--> Dolfijnjes
    Hannes <--> ?
    Meikie <--> Natalie78

Meisjes: 10
    Jongens: 11
    Verrassingen: 4
    Geheimpjes: 3
    Onbekend: 2

Nou dames heb het weer eens geprobeerd om de lijst aan te passen
    maar om een of andere reden lukt het me niet om er een kleurtje in te brengen.
    Mijn excuses hiervoor.

Deel Deze Pagina