Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Leuk shirtje Rrianne en thanks voor de tip. Shirtje is voor vrienden van ons ;)
    Dit is trouwens mijn 4e kindje :O en het eerste kindje van mijn vriend! Ik ben getrouwd geweest en heb met mijn ex een zoon van bijna 9 (woont bij hem) en een tweeling van net 5 (wonen bij ons).
    In het weekend en vakanties hebben we dan af en toe 4 kinderen ;) lekker druk maar goed, ook gezellig en op mijn werk heb ik er soms 6 alleen ;) dus kan ik dit ook wel aan :D.

Hier een redelijke nacht, wel laat in slaap gevallen, mannetje had redelijk veel pijn en kon daardoor eerst niet in slaap vallen, we lagen nog te kletsen en ineens....... snnnuuuuuurk! valt ie in slaap!!! :D niet meer gedroomd over boxkleden ofzo.
    Alleen wel vaag gedroomd, maar is lichtelijk genant :p hahahahaah!

Poookie, wat vervelend van die medicijnen zeg!!! hopelijk raak je er snel aan gewend en nemen de moeheidsklachten dan wat af.

Over peter en meter, dat is dus niet alleen het 'dragen van de naam' maar ook zijn zij een soort van 'ouders' voor het kindje mocht er iets met je gebeuren oid. Wordt idd vaker in Belgie gedaan dan in nederland.

Boerderijmama, na mijn keizersnede heb ik lang makkelijke broeken gedragen en idd katoenen spul. Jurkjes waren ook erg fijn. Bij mij was het natuurlijk in de zomer, dus alles was ook wat luchtiger!
    Voel nog wel altijd precies waar de wond van mijn keizersnede zit, je ziet m bijna niet, maar ik voel m precies! (geen pijn)
    Wel spannend, jij ben volgende maand al mama!!!!! (nou ja, ben je al,maar je snapt me wel ;))

Hier vandaag allerlei pakketjes binnen gehad, sokjes, de kleertjes van z8, rompertjes van de hema, ons boxkleed en nog lakentjes etc van de babydump! whoepieeee!!! :D was leuk :D

2. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Tjee wat een geklets als je ook ff niet op t forum kijkt! Heb niet gezegd dat je een sjagerijnig kind krijgt hoor als je niet sext haaha

Hier vanmorgen lekker eens naar de kapper geweest alleen was het zo benauwd dat ik het gevoel had dat ik zo van de stoel kon vallen!
    Gelukkig is het nu zo warm niet meer, kan er echt niet tegen!

Een huispak kun je misschien beter in de winter kopen?? Anders via internet? Zal eens snuffelen naar zo'n ding!

3. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Brrr, dit vind ik wel erg eng klinken... hoor mum-to-be :( !
    en Prutsje, ik ga ook liefst wat kleedjes en losse kledij voorzien, zodat het zeker niet spant!
    En idd, meter en peter zijn eigenlijk 'voogd' over je kindje als er iets met beide ouders gebeurt. Dit is wel meer een christelijke traditie dan dat het wettelijke waarde heeft. En wij houden wel van tradities :D!

Ben trouwens inderdaad blij dat ik er eens uit kan, dan pas merk je dat alles rondom je verandert en dat de tijd niet stil staat -hoewel dat soms wel zo lijkt! Zeker omdat we geen echte zomer gehad hebben, lijkt het voor mij nog steeds mei/juni ;)...

Effe geen energie om op iedereen te reageren... Maagzuur borrelt hier ook enorm :x!

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meikie, zo'n 20 minuten :D
    Klinkt trouwens veelbelovend van je solli! Ik hoop dat het iets wordt!!!

Ik heb een aantal onderwerpen onthouden dus hier komen ze: :D

@rica, joehoe jij hebt verlof!!! Geniet ervan meid want straks krijg je het druk zat ;)
    Geboortekaart is bij ons ook al besteld.

@mumtobe, de box hebben wij ook! Vind m erg mooi..ik kan niet wachten tot hij weer in de woonkamer mag staan!!!!

@zweten, daar heb ik gelukkig geen last van. @vocht, ook (nog) niet..
    2 jaar geleden was het andere koek, bah!

@vluchttas, dat heb ik ook niet klaar. Wil nog 2 heerlijke zachte pyjama's voor als ik in het ziekenhuis moet blijven. Grote (niet sexy) ondergoed is al in huis. Draag ze namelijk nu al...hihi

@eerste pakje had ik een tijd geleden gekocht. Is van Ducky Beau. Alles zachtroze en crème :D Ben benieuwd hoe het haar gaat staan :)

Dit is was het weer. Morgenochtend naar de VK. Ben benieuwd naar mijn bloeddruk enzo. Voel me de laatste tijd niet zo lekker, erg duizelig, hoofdpijn en slap. Ook erg veel steken onderin en 2 dagen geleden dacht ik oefenweeen te hebben :$ Heb ook 4 weken of langer (in de vakantie niet op een weegschaal gestaan) hetzelfde gewicht, nml 7 kilo erbij. Bij mij eerste kwam ik best sneller aan...groeit de baby dan wel goed? Nouja, morgen hoor ik het wel.

Waar is de lijst gebleven????????????

5. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier ook weer een berichtje van mij. Reageer op de dingen die ik heb onthouden na al die verhalen. Wat is er onder tussen weer veel bij getypt.

@ Rrianne, Gister lekker luie dag gehad. Heb gisterochtend nog op bed gegaan en middags lekker op de bank liggen tukken.
    Vannacht heerlijk geslapen. Heb alleen onder de hoeslaken geslapen. Zweet ook veel (ook in het kruis). Heb daarom gisteravond een washandje op m'n voorhoofd gelegd om af te koelen. Echt een aanrader.

Vandaag de hele dag gewerkt maar was echt geen pretje. Had het idee dat ik nog moe was van gister en m'n lichaam werkte ook niet mee. Veel harde buiken.

@Rica, Al last van nesteldrang heb ik wel door.

Vandaag alweer 32 weken. Heerlijk. Nog werken tot volgende week vrijdag en dan heb ik ook eindelijk verlof. Kijk er ontzettend naar uit. Ook omdat hier al dames zijn die al lekker verlof hebben (ben jaloers:)).

Donderdagochtend eerst de kraam en middags voor controle. Hoop morgen nog wel weer ff bij te lezen. Het gaat zo snel.

Fijne avond en iedereen welterusten (lekker koese ient fries :))

6. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ meikie Donderdag om 18.00 hoop ook dat het helpt.

Gelukkig aan het aftellen nog een paar weken vandaag weer naar de verloskundige.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ meikie, nog niet aan het strijken hoor haha. Kwam er gister tot mijn schrik achter dat ik in maat 56 maar liefst 26 outfits had...heb alles snel weer terug in tassen gedaan, voordat mijn vriend thuis kwam. 25 broekjes, 25 truitjes en een jurkje.:$ ik mag absoluut niet meer shoppen!

@ mum, had de vraag over antagel nog even aan de vk hier op het forum gesteld. Kan je idd gewoon gebruiken, irritante apotheek. Heb het gisteravond voor slapen gaan gebruikt en het werkt, nou ja voor zo lang als het weer mag duren hè.

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    goedenmorgen meiden....

@daantje...woooowwwwwwwwwww wat een veel kleertjes/setjes heb jij:D:D:D geniet er maar van hoor...je kan dadelijk niet meer kiezen hahahah...

@waterlelie...miss. is jou bloeddruk ook wat aan de lage kant?? ik voelde me ook echt niet lekker en toen bleek die ook laag te zijn...hopelijk is verder lekker goed met je kleintje:D

@vluchttas...staat hier ook nog niet klaar...ga maar is snel me trolley van zolder halen:)

@strijken....hier ook al flink aan de strijk hoor:) vanmiddag maar weer een wasje wegstrijken van de kleine man...

@raar??....ik krijg soms nu echt een gevoel van zenuwen over me heen hahaha...als ik dan aan de bevalling denk of aan het idee dat het ineens kan beginnen enzo krijg ik echt zo zenuwachtig gevoel...meer meiden er al last van? of doe ik nu heel erg raar:D:D

9. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Ik heb ook last van zenuwen als ik er aan denk dat de bevalling zo dicht bij komt, hoe gaat het vorige bevalling was niet prettig.
    Denk dat het normaal is.

10. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    natalie, het gevoel is heel normaal hoor. Heb ik ook. ga het straks met de vk over hebben. want ik ben zoooooooo onzeker. De vorige keer was echt traumatisch.

Daantje, mijn god, jij bent goed bezig geweest haha :D Straks moeilijk kiezen tussen al de mooie en schattige kleertjes!!!

Okee, ik gaaaaaaaaaaaaaaaaaa naar de vk.

11. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    daantje WAUH 25 pakje maat 56!!! 1 tip als je straks kleertjes vraagt vraag dan in een maat straks heb je er nog meer hhahahaha

ik krijg geen mails meer als er iets geschreven is moest net dus 7 blz bij lezen hahahaha

Ik heb last van een schimmelinfectie van onderen (sorry) maar was gisteren bij de dokter voor mijn dochter dus vraag gelijk van kun je mij even zo`n pil voorschrijven (bel meestal en dan ligt het klaar) zegt hij ja doe ik maar hij tikt het recept in en krijgt hij een melding mag niet met de zwangerschap!!!! Ik zeg pardon ik heb er veel vaker last van en juist in de zwangerschap heb zo`n pil ALTIJD gehad hij kijkt terug en zegt ja klopt.... alleen ik ga je die niet voorschrijven (wat logies is) straks gebeurt en iets en dat wil ik niet op mijn geweten hebben!!! ik leg nou vind het wel raar dat ik het altijd krijg en nu niet mag.. maar nu wat anders gekregen hopen dat dat snel helpt want dit is ook niks....................:x

Mijn schoonmoeder vanmorgen geweest en heeft lekker de badkamer en onze slaapkamer geboent ze had het al vaak aangeboden en aangezien in het rustig aan moest doen maak ik er maar gebruik van!!!
    Maar is toch wel erg fijn hoor als er iemand is die de grote klussen doet, ik heb onze kledingkast even uitgesopt en een andere kast op onze slaapkamer geruimd foto`s gemaakt en op mp gezet!!!
    weet niet wat manlief vind maar ik wil dat ding kwijt hahhahaa

Heeft er iemand nog belang bij om houten baby klerenhangers over te nemen ik heb er 55 liggen maar kan er niks meer mee

12. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ mama05 die schimmelinfectie heb ik ook gehad heb je drie eitjes gehad die hebben bij mij wel geholpen.

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Kan het echt niet allemaal onthouden hoor wat er is getypt hahaha maar ga eens mijn best doen om op een aantal dingen te reageren.

@Zenuwen dacht dat ik de enigste was als ik aan de bevalling denk dan ook al wat rillingen is alleen maar goed betekend dat je aan het voorbereiden bent.

@kraampakket ze hebben niet terug gebeld :x maar toen ik thuis kwam kon ik het pakket ophalen bij mijn buuf :( vreemd he

@verlof las dat iemand (sorry weet niet meer wie) ook al bijna verlof heeft lekker van genieten hoor

@Strijken pfff moet dat? hahahah heb der zo een hekel aan

@Groeiecho gisteren gehad mijn placenta is netjes omhoog gekomen dus dat is alvast 1 vinkje, vruchtwater was perfekt 2e vinkje, groei van het kindje kon ze helaas niet exact zien want die kleine ligt met zijn hoofdje goed verstopt in mama der buik. Hij ligt iig wel met koppie naar beneden dat is nogmaals bevestigd. Ook een extra check op het geslacht wou niet lukken ook dat was ie aan het verstoppen. Hij heeft wel hele lange benen. :D

Dieet lag nog niet op de deurmat

14. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    natalie ik kan niet tegen die medicijnen nou dan heb ik gevoel als of ik in brand sta van onderen!!! en dan de hele nacht onder de douche!!
    Vandaar ook dat ik meestal een pil krijg

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Jeetje meiden, wat een lekker maar veel geklets is het hier weer geweest :D
    Ik heb alleen bijna niets onthouden, dus zal m'n best doen :D :D

@ Daantje: Jeeeeeeeeeeeeetjeeeee.... Whahahahahaha... Wat veel setjes!!!!! Hihihihi... Snap dat je het gelijk weer in de tas/kast hebt gelegd :D ;) Nu hopen dat de beeb dit ook aan kan en niet groter wordt geboren :D ;) :D :p

@ mama05: Wat naar die schimmelinfectie!! Ik heb er deze zwangerschap ook 1x last van gehad en toen één zo'n ei gehad, hielp prima. Dacht voor de vakantie er weer last van te hebben, dus nog een ei gehaald, maar is niet nodig geweest... Hoop dat ze je snel helpen, zo lopen is niets!!

@ vluchttas: Staat hier ook nog niet klaar... Moet er wel even aan denken om dat over paar week te gaan doen...

@ Strijken: Heb ik ook zo'n gruwelijke hekel aan!!

@ Waterlelie: Veel plezier bij de vk!!

Hier vandaag een rustig dagje. Heb gisteren behang afgestoomd, maar dat wilde niet echt en ik dus de pest in... Nu beetje spierpijn in buik, rug en benen :) :( Verder alles goed ;)

16. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mamao5, wat vervelend een schimmelinfectie, nooit grappig. Bij mij helpen ook alleen maar de bolletjes...ik wist niet dat ze ook daarvan pillen hadden. Ik hoop dat het snel over is!
    Enne, fijn dat je schoonmoeder heeft geholpen in huis!

wherona, goed dat alles toppie is!

Nou net terug van de VK. Ik kon het niet meer houden en heb flink zitten janken. Nu nog steeds waterige ogen. Heb het gehad over de bevalling en dat ik enorme twijfels heb over hoe en wat. Ze zorgen iig voor dat ik rond eind 35 weken al over kan naar de gyn. Zij begrijpen ook wel dat ik liever ga (en verstandig) voor een geplande sectio.
    Zit er echt even doorheen. Het komt ook allemaal zo dichtbij *zucht*
    verder was alles keurig; bloeddruk en hoofdje lag nog beneden. Kleine kans dat ze draait. Ze ligt een kleine 10 cm boven het indalings gebeuren maar omdat ik steken heb van onderen kan het heel goed zijn dat ze nu al wil indalen. Want ze voelde dat het boven bij mijn ribben erg hoog zat...en baby's vinden het op een gegeven moment niet fijn als het te krap wordt ;)
    Over 2 weken weer....

Ik zal de lijst even opzoeken en verfrissen :D

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb ook een pil gehad en een zalf. Dat heeft bij mij wel geholpen. Tegen het branderige gevoel heb ik me gewassen met Zarqua zeep. Hier zit geen parfum in en is gebasseerd op dode zeezout.

@mama05, ik heb opzich wel belang bij de de houten kapstokjes. Maar ik geloof niet dat ik ze allemaal nodig heb.

@strijken, ik begin er niet aan. Alleen bij kledingstukjes waarbij het echt moet :). Vind het zo'n rot werk. Ik hang ook alles op en gooi eigenlijk niks in de droger.

@bevalling, Ik denk dat ik rond de 35 á 36 weken alles ga klaar maken voor de bevalling (klossen eronder, zeiltje op het bed, slaapkamer schoonmaken, etc)

@tas, heb ik nog niet klaar. Ik ben wel druk aan het nadenken wat ik klaar ga leggen/ hangen.

@box, ik heb deze. Heb hem nog niet staan. Zie wel weer wanneer ik dit doe.
    Charlie Met Lade | Boxen | Baby-Dump

zal nog even wat in huis doen. Morgen komt de kraamzorg langs, dus moet wel een beetje netjes zijn :) (niet dat dat het niet is, maar gewoon voor het idee even de puntjes op de i)
    En dan vanmiddag nog weer even werken.

18. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Echo
    25 aug: Dolfijnjes (groei echo)
    29 aug: princess01 (groei echo), boerderijmama (echo gyn)
    30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo)
    1 sept: wapje (liggings echo)
    2 sept: Meikie (groei & nieren echo)
    5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn)

Bezoek aan VK of gyn
    25 aug: Elisabethbas,
    29 aug: princess01, boerderijmama
    30 aug: Prutsje, Daanquinty
    5 sept: Elisabethbas, Mumtobe21, waterlelie81
    8 sept: Meikie

Uitgerekend
    1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen), Wapje(meisje),
    2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen)
    3 oktober 2011: Rica (verassing)
    5 oktober 2011: sandra2 (verrassing)
    8 oktober 2011: Poookie (jongen)
    9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing)
    10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing)
    11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen)
    12 oktober 2011: natalie78 (jongen)
    14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing)
    15 oktober 2011: Rrianne (jongen)
    17 oktober 2011: Princess01 (meisje)
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje)
    20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje)
    22 oktober 2011: hannes (jongen)
    24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen)
    25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    27 oktober 2011: Meikie (Jongen)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam
    mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant
    Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland
    Rrianne - 23 jaar - Groningen
    Sandra2 - 25 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel

boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout)
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland

Meikie - 28 jaar - Boskoop
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Suusje1979 - 31 jaar - Ede
    Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Hannes - 32 jaar - Cuijk
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 32 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Maaikev76 - Haarlem
    Muts76 - 34 jaar - Amsterdam
    Rica -

Buddy's
    Mama05 <--> Mumtobe21
    Sandra2 <--> Waterlelie
    Daanquinty <--> Prutsje
    Elisabethbas <--> Wendyw80
    Princess01 <--> Wendy3010
    Poookie <--> Wherona <--> Wapje
    Linda0509 <--> Dolfijnjes
    Hannes <--> ?
    Meikie <--> Natalie78

Meisjes: 10
    Jongens: 11
    Verrassingen: 4
    Geheimpjes: 3
    Onbekend: 2

Weet me te herinneren dat er meer afspraken op moeten staan! Als jullie dat even doorgeven dan zet ik ze er wel bij.

19. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    Eindelijk heb ik weer een heerlijke nacht achter de rug. Wel veel wakker worden, maar ja dat went en dan 1 keer geplast tussendoor...

@ Rrianne, zo word je alsmaar wijzer, hahaha :D

@ Prutsje, hoe is het verder met je mannetje? Knapt hij wel een beetje op?
    Leuk is dat he, pakjes uitpakken? Voel je je toch net jarig...;)

@ Waterlelie, ik was al bang dat je je bad niet meer kon vinden en al die tijd aan het zoeken was.... Gelukkig is het toch gelukt, hahaha :D

@ Dolfijntjes, 32 weken alweer. Wat gaat de tijd toch snel he... Ik zit morgen alweer op 31 weken....

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Pookie, aaah super gezellig toch een groot gezin, leuk een tweeling. Onze buren hebben ook een tweeling
    van nu bijna 2 jaar. Iemand hier uit de omgeving is op het moment zwanger van een 3-ling, ontzettend
    bijzonder. Maar zou geloof ik ook van alle kanten in de stress raken hahaha

@ Wapjeee, jaaa jawel je zei dat ik een chagerijntje kreeg;) hahaah, grapje.
    Is je haar na je zin geworden?

@ Dolfijnjes, slaap hier ook alleen maar onder het hoeslaken, me veels te warm anders, en me voeten joh.
    Aaaah vreselijk die zijn sinds ik zwanger ben zo ontzettend warm. Werkse vanmiddag!

@ Daantje, hahaha, maar baby-shoppen is ook zo leuk:D

@ Daanquinty, nouuuu.... ik kan je vertellen je bent niet de enige, sinds een week of 2, begin ik hier
    ook behoorlijk de zenuwen te krijgen. Het is ons eerste kindje, dus heb geen idee wat me te wachten staat
    (alhoewel dat miss ook maar beter is) en dan al die vragen; gaat het me wel lukken? (tuurlijk gaat het me lukken,
    er zijn mij honderden voor gegaan), maar toch blijft door je hoofd heen spoken.

@ Wherona, klinkt allemaal positief. Hahah het is nu al een boefje;)

@ Mama05, wat vervelend. En nu, moet je er maar mee door blijven lopen?

@ Waterlelie, lucht soms wel op even een potje janken, maar leuk is anders! Knuffel voor jou. Waarom wordt je nu overgedragen aan de Gyn?

Wordt jullie gewicht bij gehouden bij de VK? Hier doen ze het niet, dus ik doe het zelf maar...

Vandaag een lekker dagje vrij, ga zo even langs de babywinkels, kijken voor zijn 'eerste' echte pakje. En wil een box uit-
    zoeken, zodat we die van de week gelijk kunnen halen.

Gister proefdruk geboortekaartje binnen, ben erg tevreden. Hij is mooier dan ik had verwacht, binnenkant ben ik alleen nog niet
    helemaal tevreden over dus die ga ik nog even aanpassen.
    Fijne dag allemaal.

Deel Deze Pagina