Alles was goed bij de verloskundige, hij ligt nog steeds met zijn hoofdje naar beneden en is zelfs al aan het indalen. Daar heb ik krampjes van onderin mijn buik. Ik gaf aan dat het allemaal zwaarder aan het worden is en ze wees meteen naar mijn koortslip (heb ik sinds zondag). Moet rustig aan doen, kijken waar ik nog dagjes vrij kan krijgen en dat gewoon lekker doen. Ook stresssituaties zoals er gisterenochtend één was vermijden. Daar heb ik de hele middag harde buiken van gehad. We moeten een flinkerd verwachten, 7 tot 8 pond schat ze in. Niet tè dus, maar gewoon lekker. Goed dat ik geen pakjes maat 50 heb gekocht, beaamde ze.
@ Elisabeth: volgende week laatste weekje werken toch? fijn dat alles goed gaat met jullie kleine man. En erg mooie buikfoto trouwens!
@elisabeth...mijn dochter woog 4030 gram dus 8 pond en maatje 50 verzoop ze toch echt in fijn dat alles goed was meid.
Hai die hai, Hier ook weer goed gekeurd! Nu over 2 weekjes weer! Kheb net alle strijkwas gedaan, heerlijk. Kleertjes liggen dus keurig int kastje! @Elisabeth mooi dat alles goed was, onze beeb word ook geschat op 3,5kg en mogelijk nog wel groter! Ach we zien et wel, maar soms maak ik me wel zorgen hoor, dan denk ik hij moet er ook nog uit! Whaaa Kheb de pakjes ook in maar 56/62 gekocht! Liever iets te groot dan te klein...
Wat zijn jullie weer druk aan 't kletsen geweest zeg! Heb even niet bijgehouden wie wat heeft gekletst... Zag een paar x de lijst voorbij komen, zal zo mijn volgende 2 afspraken er ook in zetten. Verder lekker rustig aan gedaan afgelopen dagen. Die tabletten voor te hoge bloeddruk maken me erg suf, dus weinig zin om wat te doen. Is misschien maar goed ook want ik heb moeite met stilzitten... Gisteravond lekker met mijn mannetje, schoonzusje, zwager en nichtje uit eten geweest. Was heel gezellig maar ik merk wel dat ik sneller vol zit, de beeb neemt natuurlijk veel ruimte in beslag... Nou heb verder weinig te melden, dus ik wens jullie een fijne dag! Hier is het heerlijk zonnig trouwens
Echo 25 aug: Dolfijnjes (groei echo) 29 aug: princess01 (groei echo), boerderijmama (echo gyn), Poookie (extra groei echo) 30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo), mama05 (groei echo) 1 sept: wapje (liggings echo) 2 sept: Meikie (groei & nieren echo) 5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn) Bezoek aan VK of gyn 25 aug: Elisabethbas 26 aug: Poookie 29 aug: princess01, boerderijmama, Poookie 30 aug: Prutsje, Daanquinty, Rrianne, mama05 5 sep: Elisabethbas, Mumtobe21, waterlelie81 6 sep: Natalie78 7 sep: Karine 8 sep: Meikie 12 sep: Wherona 26 sep: Wherona 3 okt: Wherona 10 okt: Wherona 17 okt: Wherona 24 okt: Wherona Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen), Wapje(meisje), 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 3 oktober 2011: Rica (verassing) 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 15 oktober 2011: Rrianne (jongen) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Rrianne - 23 jaar - Groningen Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam Rica - Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Wendy3010 Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Hannes <--> ? Meikie <--> Natalie78 Meisjes: 10 Jongens: 11 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2
@ Mama05, ja, dit heb ik juist ontzettend vaak. Eigenlijk als ik wakker wordt en me dus beweeg/omdraai of op sta om naar de wc te gaan direct een 'harde buik'. Ook wordt ik er regelmatig wakker van omdat het gewoon echt zeer doet, gelukkig heb ik dat de afgelopen week een stuk minder. @ Wherona, dat is idd te doen. Wat ik me dan wel weer afvraag is, er wordt aangeraden om zo min mogelijk zoetstoffen e.d te nemen tijdens de zwangerschap (dus ook geen light-producten) en nu moet jij dit juist gaan eten. @ Elisabethbas, waaauww mooie foto! Hahah hier juist ook alleen maar spul gekocht in maat 56 en 62, ging maar niet uit van een klein kindje. Vriend en ik waren allebei lekker spekkig zeg maar hahaha. Maar volgens mijn VK wordt dit toch echt een kleintje, dus nu alsnog maar maat 50 aanschaffen. Hebben ze dit bij jullie bepaald doormiddel van een groeiecho? @ All, over een uurtje aan het werk, nog even aan het luieren op de bank. Gister veels te veel geld uitgegeven aan babyspul van Koeka, kan dat echt niet laten liggen, haha.
@Rrianne, zijn gewicht was gewoon een ruwe schatting als ze mijn buik voelde. Maar ik ben 1.80 m en mijn man 1.90 m dus wij verwachtten sowieso geen kleintje. En inderdaad, beter te grote dan te kleine kleertjes. Heb wel een pakje maat 50 gekregen, ach, we zien wel. Hier in ieder geval geen 26 pakjes zoals Daantje @Daantje, inderdaad volgende week nog halve daagjes, denk morgen ook. Dan is het zo tijd voor VERLOF
@Rianne ik heb geen idee meid hoe het nou exact zit maar ga der maar vanuit dat ze weten wat ze doen we zullen zien of het effect heeft zo een dieet
Even snel een berichtje tussendoor !!! Ik ben net bij mijn werk geweest en mijn contract is verlengd tot eind December volgend jaar. Ben zo blij is toch weer een stukje zekerheid. Zag trouwens dat mijn afspraken voor morgen weer van de lijst 'verdwenen'waren. Maar goed ik laat morgen wel weten hoe het was bij de vk en of ons meisje nu wel wilde meewerken aan de pretecho.
Eeeeuh meiden maat 62 is echt veeeel te groot als ze net geboren zijn hoor Nou hadden wij de eerste keer een mannetje van 3020 ( maat 50 was zelfs nog te groot) maar 62 om te beginnen waaaauuw zo'n grote baby wil ik wel es zien
Maar 56 kan vaak toch wel? Dat zeiden ze ten minste in de prenatal en de verloskundige ook. En ik heb heel veel kleren gekregen, daar zit bijna niets maat 50 bij. Hooguit 50/56. Misschien toch voor de zekerheid een 50 kopen? Zo lastig als het je eerste kindje is.... Ach, anders is de winkel ook dichtbij. Stuur ik mijn moeder wel op pad.
ik persoonlijk zou wel 50 kopen, onze oudste dochter was 3330 en had 2 weken 50 aan 56 moest je omkrullen bij de mouwen en onze middelste was 3510 en had ook 50 aan
Ik heb niks maat 50 alleen maat 50/56 en groter naomi paste maar heel even in maat 50/56 ze was 52 cm lang. Heb nu een bekkenband volgende week terug kijken of het helpt.
@ Elisabethbas, bij mij maakte ze idd ook een schatting aan de hand van het voelen van mijn buik. Dus ben benieuwd. @ Wherona, de stof sorbitol en aspartaam etc, schijnt niet geweldig zijn voor je en je kindje tijdens de zwangerschap. Dit kom je geloof ik vaak tegen in juist light-producten. Ze zullen idd weten wat ze doen. @ Wendy, wat ontzettend fijn meid! @ Wapje, ahhaha ja ik weet het hoor dat het veels te groot is maat 62. Zou niet best zijn als hij bij de geboorte al zo groot zou zijn. Heb het met name gedaan bij de wat duurdere merkkleertjes. Wat betreft Imps en elfs, dat vind ik zo klein vallen. Moet ik dat ook echt in maat 50 gaan kopen? Weet iemand dit? Weer lekker thuis op de bank, ben gesloopt naar dit werkdagje en dat terwijl het maar 5 uurtjes waren. Straks samen met mannetje mijn verjaardag alvast een btje vieren.
Ik denk als je 2 of 3 pakjes in maat 50 hebt dit meer dan genoeg is 50/56 gaat meestal ook wel, soms valt dat erg klein. Net als imps en elfs en andere merkkleding zou ik idd ook niet zo klein kopen dat is zonde dan kunnen ze het maar eventjes aan! Maar gewoon n lekker boxpakje ofzo. Ik heb wel 6 pakjes in maat 50 maar had ook nog vd eerste en heb nu ook weer wat gekregen. Het eerste pakje wat ik heb gekocht voor onze beeb is in 56 van beebielove had er een pakje van een ander merk opgelegd in maat 50 en dat was net zo groot! Bij mij adviseerden ze toen in het ziekenhuis om een pakje maat 50 en een pakje maat 56 mee te nemen ( is dan alleen als je in het ziekenhuis bevalt he) Vroeg trouwens vorige keer iemand (weet niet meer wie sorry) wat er in je vluchttas moet zitten. Hier staat dat gewoon in het boekje wat ik van het ziekenhuis heb gekregen. Ik had vorige keer heel veel mee wat ik niet nodig heb gehad dus deze keer neem ik n kleinere tas mee en heb ik wat nodig kan manlief er altijd nog omgaan. Maar natuurlijk hoop ik dat ik weer gelijk naar huis mag!
@Rrianne wanneer is je verjaardag? morgen?? @nathalie onze eerste was ook 52 cm en heeft misschien 3 of 4 weekjes maat 50 aangehad
Zo ik snif snotter snotter weer even voorbij.. @ Prutsje: Jij ook zo benieuwd om weer naar ge gyn te gaan? ik ook steeds.. ook even spieken weer hé balen zeg van je bekken! @ Karine: Hmm gek zeg dat je met 0.1 meteen doorgestuurd wordt naar de gyn.. hopelijk is het morgen gewoon goed! @ Wherona: ja idd.. zeker toen ik van de week zo'n last van mijn keel had blegh! @ EB: rust rust rus dus.. 7 a 8 pond moet nog wel in maatje 50 passen hoor.. D.imara woog 3775 gram bij de geboorte en die heeft nog goed een maand in maat 50 gezeten. fijn dat de kleine al aan het indalen is.. hoef je je daar niet meer druk om te maken. @ Sandra: hihi dat denken veel mensen en toch kan een bevalling van een 5 ponder zwaarder zijn asl die van een 9 ponder maar kan me je ongerustheid wel voorstellen hoor @ Pookie: lekker uit wezen eten! ik vind het altijd frustrerend omdat er veel op de kaart staat wat je niet mag hebben als je zwanger bent. @ Rianne: leuk koeka, maar idd erg slecht voor je portomonnee.. @ Wendy: Wat superfijn dat je contract verlengd is zeg! gefeliciteerd! hopelijk wil jullie meisje morgen meewerken bij de echo! @ gewicht beebjes: Die schattingen zullen jullie nog verbazen
Hey meiden, Ik *spring* er ook even tussen. Het gesprek vanochtend met de kraamzorg was goed. Alleen ben ik het met één ding niet eens. Ik wil heel graag thuis bevallen en dan het liefste op de slaapkamer. Maar ik moet van hun en de vk in de woonkamer bevallen op een hooglaag bed. Ik voel me daar helemaal niet lekker bij, om nou midden in z'n grote kamer daar te liggen. Maar ga bij de volgende afspraak nogmaals eens vragen of dat ook anders kan. Anders voel ik me er helemaal niet lekker bij. Maar ook positief nieuws. De echo was prima. We hebben een voorbeeldig kindje . Hoofdomtrek was 32w6d, buikje 33w4d en beentje 33wkn. Helemaal perfect dus. Ook had ik genoeg vruchtwater en de bloeddruk was ook prima. Weer voor 3 weekjes goed gekeurd . Maar ga nu snel naar bed. Morgen weer een hele dag werken :S en zaterdag ook weer. En dan echt aftellen na de laatste dagen. Trusten en tot morgenavond