Als ik nog pakjes maat 50 nodig heb gaat mijn vriend er wel om. weer goed geslapen. Wat een rot weer het regent hier en onweer. @ gewicht bij Naomi klopte het ook niet ze was zwaarder dan geschat. Iedereen een prettige dag.
@Dolfijntjes, waarom in de woonkamer bevallen? Snap dat je daar niet heel blij mee bent. @Weer, hier is het nog droog. Volgens de buienradar moet ik droog naar mijn werk kunnen kopen. Hoop het, want ik pas mijn regenbroek echt niet meer en heb geen zin om met een drijfnatte broek op mijn werk rond te lopen... BIJNA WEEKEND!!! Maandag komt de kraamzorg. Hoe lang duurt zo'n afspraak meestal? Daarna kunnen we ons wiegje ophalen. We hebben een mozes mandje gekocht, hebben weinig plaats op onze slaapkamer dus daar past geen heel wiegje. Na een tijdje kan hij dan gewoon in zijn eigen kamer in het ledikantje.
@ Dolfijntjes ik zou ook in de woonkamer moeten bevallen ivm gewicht weet niet of dat bij jouw ook zo is. Als je naar het ziekenhuis zou moeten en je bent boven aan het bevallen moet de brandweer komen de ambulance personeel mag je niet naar beneden dragen. Mijn vk wil niet dat ik beneden zou bevallen ivm problemen buurvrouw ze is bang dat ik me dan niet prettig voel. Toen had ze het nog niet over mijn gewicht gehad.
Eigenlijk snap ik het wel; als het protocol is om je naar de gyn te sturen boven de 7.0... dan moet je dat ook doen... Mijn VK vond het zelf ook helemaal niet leuk en baalde van de mededeling. Ze wil zelf mijn bevalling doen (is gezellig) @ bevallen: Beneden vanwege het gewicht??? Heb ik met Ryano nooit wat over gehoord; gewoon lekker in mijn eigen bed begonnen en toen bleek dat hij in t vruchtwater had gepoept moest ik naar beneden en met de auto naar ZH. Nu zijn ze er ook niet over begonnen... En ik ben echt wel zwaar bij beide zwangerschappen!! @ schatten gewicht beeb: Hahaha... Ik hoop dat de schattingen bij jullie beter uitkomen dan toen bij mij. Ze hadden toen geschat op ruim 8 pond en hij was nog nét geen 6 pond... Kleintje dus... Deze wordt iets groter geschat, zo'n 7 pond... Ach... Het moet er toch uit @ Dolfijntjes: Fijn dat je weer goedgekeurd bent meis!! Werk ze vandaag! @ weer: hier is t droog, wel flink bewolkt... Nou.. Ik ga even eten en aankleden, dan naar gyn... Gelijk daarna maar boodschapjes doen, dus jullie horen mij eind vd middag... Fijne dag!
@Rianne Oke dat wist ik helemaal niet dat dat veel in light producten zit spreekt elkaar dan ook lekker tegen he. Gelukkig neem ik het niet veel drink meer thee zonder suiker/zoetstof en zit nu veel aan de crystal clear en vitamin water. Af en toe een cola light moet dan toch wel kuinnen denk ik @Kleding ik heb ook veel kleertjes in maat 50/56 wel een paar rompertjes en overslagetruitjes in maat 50. Die van ons zal toch wel vrij lang zijn met zijn lange benen en anders zit de zeeman en de hema op loopafstand. @Dolfijnjes wat is de reden die ze je hebben gegeven waarom je niet in je slaapkamer zou mogen bevallen dan? Kan me voorstellen dat je dat niet prettig vindt. Mijn slaapkamer is ook boven dus ben benieuwd hoe kraamzorg bij mij daar op reageerd. @weer hier erg bewolkt maar wel droog (nog wel) En inderdaad bijna weekend heerlijk
Hallo meiden, hier wordt het al stukken donkerder buiten. Ik denk dat het straks gaat storten. Volgens buienradar wel iig. @gewicht, ze zitten er vaak zooooooooo naast. Ik zou me daar niet al te veel druk om maken. En mijn dochter was vrij lang 51 cm en maatje 50 was nog goed voor haar. Ik zou altijd wel een setje daarvan in huis nemen. Elisabethbas, oh meestal zijn zeker na een hal uurtje weer weg. Ze komen kijken hoe het kamertje eruit ziet en of alles aanwezig is. Verder een gesprek hoe ze werken. karine, succes bij de VK! Wow het dondert hier nu wel.... Ik ga maar even gauw alle ramen dichtmaken. Doeiii
Wherona, ja we zitten vlak bij elkaar het wordt al minder gelukkig. Wil nog langs Karwei voor verf. Na 10-en zou het droog moeten zijn...
@ Dolfijnjes: Ow getsie.. heb je te weinig ruimte op de slaapkamer volgens hun of kun je niet met brancard naar beneden als dat nodig mocht zijn? in de woonkamer bevallen lijkt me ook helemaal niks. wel fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent. @ Natalie: haha durf jij dat aan je vriend over te laten? ik zou niet weten waar die van mij mee thuiskomt hihi.. nee hoor shop liever zelf @ EB: denk dat je rekening moet houden met een half uur a een uur.. leuk een mozesmandje als wiegje.. @ Karine: ja idd dat is waar, waar trek je anders de lijn hé.. @ Waterlelie: hier hebben ze van de kraamzorg helemaal niet naar het kamertje gekeken bij de eerste.. ik had me daar wel helemaal op voorbereid, maar nee hoor ze hoefde niets te zien. @ Weer: Hier heeft het al flink gehoosd, nu is het droog en lijkt het wat open te trekken.
@ Mum2be, nog steeds zo verkouden? @ Wapje, idd die maten verschillen zo. Het spul van Imps en elfs in maat 62, valt net zo groot als hema maat 50/56. @ Dolfijnjes, nou kan het me voorstellen, dat lijkt mij nou ook helemaal niks, midden in de woonkamer. Gewoon aangeven hoor meid. Fijn dat alles goed is met jullie kindje. Snap niet dat ze zo'n groei-echo niet bij iedereen doen. Ik ben toch ook wel heeeeel erg benieuwd of ons kindje goed groeit etc. @ Elisabethbas, zo schattig zo'n mozesmandje! @ Karine, succes bij de Gyn. @ Wherona, het is idd volgens mij maar net wat je VK belangrijk vind. En af en toe ene glas cola of iets kan naar mijn idee ook niet kwaad (al doe ik het nooit hahaha). Is het bij jullie echt allemaal zulk slecht weer? Hier schijnt het zonnetje nog. Zometeen maar gauw even langs de winkel dan, nu het nog droog is. Vandaag mijn laatste verjaardag als 'niet' mama, hahaha. Gister gevierd met vriendlief. Vandaag komen mijn ouders, broer en een klein groepje vrienden. En verder vooral heel veel bijtanken, heb zoveel last van harde buiken gehad gisteravond en vannacht. Ben ze dik anderhalf uur bij gaan houden, zat ik al op 17. Toen ik eenmaal in bed lag, werd het gelukkig minder. Iedereen alvast een heel fijn weekend!
Goedemorgen meiden, wat een onweer was dat net zeg.... Zit hier nu nog met een hond die volledig van slag is.... En midden in de onweer moest ik nog weg om bloed te prikken (was het vergeten van de week dus moest echt gaan). Nou dat was niet fijn, de woef stond te piepen achter de deur toen ik wegging.... Ik kreeg net tijdens die bui trouwens ineens enorme behoefte aan het kijken van een film, namelijk dirty dancing en grease..... Dus maar eens even kijken waar ik deze kan scoren.... Ik heb alles gelezen, maar een paar dingen onthouden.... @ Wapje, het is een uurtje rijden, valt wel mee dus @ Rrianne, lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria!!! Hieperdepiep HOERA, hieperdepiep HOERA, Hieperdepiep HOERA!!!! @ Thuis bevallen in de woonkamer.... Lijkt me hier niet zo'n strak plan met een papegaai in de huiskamer..... Doet ie even later de hele bevallin g nog eens vrolijk na in geluiden en scheldwoorden die mogelijk voorbij komen hahahaha Nou ik doe m'n best om het vandaag goed bij te houden.... Sorry voor degene die ik ben vergeten...
PS: voor de koeka liefhebbers, ik heb uit een opgekochte partij nog verschillende artikelen liggen... Als je nog interesse hebt PB dan even, dan kan ik doorgeven wat ik nog heb liggen
Rrianne, gefeliciteerd met je verjaardag! Meikie, volgens mij komt Grease volgende week (donderdag?) op de tv, zag ik vanochtend in de gids.
Thanks, ik heb het gechecked, hij komt zondag!!! Ben even boos hoor....Grrrr :x Ben een poosje terug in de maling genomen door zo'n artsen zonder grenzenfiguur aan de deur. Ik kon een eenmalige machtiging doen tbv zwangere vrouwen in weet ik het waar. Toen ik later dat formulier zat te lezen zag ik dat het geen eenmalige machtiging was.... Dus ik pissig opgebeld, en het zou stopgezet worden na 1 keer. Nu keek ik net op mijn rekening, hebben ze het nogmaals afgeschreven....%$%&$CVG&%#W :x Dus ik weer gebeld. Zegt die man dat zijn collega het heeft om gezet naar 3 maanden lang afschrijven..... Dus hij ging een klacht indienen over deze collega, of ik dan zelf het geld kon terug halen..... Dus die aanvraag net gedaan aangezien ik dan zeker weet dan het moet lukken..... Wat een gezeik omdat hun besluiten je verkeerd voor te lichten. IK DOE DIT NOOIT MEER!!!!
Mogguh allemaal, @EB, bij ons duurde het gesprek met de kraamhulp 1uur. Ze gaat ff je uren indiceren (ik kreeg 10uur extra ivm mijn bekken) en het kamertje hoeft ze niet perse te zien, alleen als jij dat wil . (ik wilde graag dat ze ff keek of ik het bedje goed had opgemaakt, verder niet hoor @ Ook ik zou beneden moeten bevallen . Alleen onze verloskundige vindt het zelf een beetje onzin. Ze zei desnoods til ik je zelf naar beneden. Ze zei zorg gewoon dat je een opklapbed in de schuur hebt staan, mocht het niet zo lekker gaan dan kan ze me daar neer leggen. Dus in 1e instantie mag ik gewoon boven. Zit ook nog niet helemaal op de 110, maar maiby over 6 weken wel hope not! (beneden bevallen is verplicht vanaf een gewicht vanaf 110kg) Hebben jullie ook al aan moeten geven hoe je zou willen bevallen? Ik heb aangegeven dat mijn voorkeur de baarkruk is, zelf gaf ze aan daar ook voorstander van te zijn .. @ Rianne, van harte!!!! Maak er een leuke dag van! @Karine, mooi buikje hoor!!!! Fijne dag allemaal .
@Rrianne....gefeliciteerd met met je verjaardag @weer....oh my god wat een weer vanochtend pfff was hier pikzwart en zware regen en onweer en ik moest dochterlief naar school brengen pfff...nu haar zo weer halen het is wel iets lichter buiten maar het regent nog steeds... @meikie...irritant dan he als ze zeggen dat het eenmalig is en het dan niet zo is grrr...als hier van die collectanten komen zeg ik altijd dat ik al automatisch iets overmaak hahah kunnen ze niet door zeuren ook... @karine...mooi buikje hoor...niet echt enorm toch of vind je zelf van wel? @hier....het gaat wel goed eigenlijk met mij een keer hahaha...voel me best goed, wel moe enzo en af en toe wat misselijk, maar verder gaat het best oke...volgens mij is me bloeddruk wel weer omhoog want voel me niet zo slapjes meer dinsdag eindelijk weer naar de vk en dan om de 2 weken volgens mij
@meikie wat een ....... nou de naam doet ze eer aan artsen zonder grenzen. Ik had toevallig gisteren ook een collectant aan de deur daarover voor zwangere vrouwen in afrika. Ik zeg nee sorry geen interesse, zegt hij hoe kunt u dat nou zeggen terwijl je zelf zwanger bent nou toen heb ik de deur maar in zijn gezicht dicht gesmeten. @Karine mooi buikje meid @Sandra dan hoop ik maar dat ik onder de 110 kg blijf ik weeg nu 97 mag toch hopen dat ik niet meer als 13 kilo aankom . Goed idee trouwens over het opmaken van het bedje ik zal dat dan ook maar gaan doen en laten zien zodat ik zeker weet dat het goed ligt. @Rianne happy B day!
@Meikie, wij hadden precies hetzelfde! Alleen kwam mijn man erachter toen het formulier net was ingevuld, dus hij heeft ruzie staan maken met die dame en het formulier verscheurd. Ze liegen gewoon tegen je. Wij steunen vrij veel goede doelen met een maandelijkse bijdrage. Een éénmalige machtiging of collecte aan de deur is prima, maar ik wil niet op moeten zeggen. De dame vond overigens zelfs het bedrag ( 10,-) dat wij éénmalig wilden doneren te weinig. Schandalig!!!