@mama05 bij de geboorte van maandag tot zaterdag op kinderafdeling gelegen. @karine gelukkig was de echo goed.
Ja, het is hier weer zover... ik heb m'n handtekening weer kunnen aanpassen, want ik lig weer "lekker" in het ziekenhuis...Woensdagnacht (donderdagmorgen 3u dus) weer ferme bloeding, toch de moeite om snel naar het ziekenhuis te rijden (dochter afgezet bij mijn ouders). Daar dadelijk CTG; gelukkig doet ons beebje het nog wel prima, harttoontjes erg goed. Ze twijfelden om ineens eraan te beginnen (KS) maar wilden nog even afwachten, om toch de 34w te halen ivm longetjes. Gelukkig is het bloeden ondertussen geminderd (gestopt??) dus vrij stabiel, ik heb wel een vochtinfuus voor mijn verloren bloed dus ik 'hang' wel vast aan bed... Poookie: voor jou ook alle goeie moed toegewenst en ik denk heel hard aan jou! Ik duim volop mee dat je prutske goed mag groeien en nog niet hoeft te komen!! Rust maar goed en niet teveel stress, dat is ook niet goed voor 't kindje! aan de anderen -snel gelezen-: een gelukkige verjaardag , een korte laatste werkweek, een mooie buikfoto, een lekker drukke dag klussen thuis, ... En mum-to-be, je mag altijd je naam pb'en om mijn mening te weten, ik hou wel van speciale namen die je niet al te vaak hoort... normaal komt de gyn straks nog, ik hoop dan meer te horen over wat er nu gedaan wordt (afwachten gewoon waarschijnlijk)...
He gat boederij mama, weer int ziekenhuis dus! Ben erg benieuwd of de gyn nog is langsgweest! Houdt je ons op de hoogte? Gelukkig is de bloeding nagenoeg gestopt. Wel ff weer schrikken denk ik he.... en een gek idee, want je komt denk ik nu niet weer het ziekenhuis uit zonder beebje... Meis good luck! Pookie, ook al z'on vervelend bericht! Doe het rustig aan en ben erg benieuwd naar de eerst volgende echo..... @ Linda veel plezier morgen.... @Mama05 veel plezier dit weekend, en relax! Verder allemaal een goed weekend
Boerderijmamma, wat vervelend dat je nu echt vast ligt aan het bed. Hopen dat je weer snel opknapt en de kleine nog even mag blijven zitten. Suc6 Over de bevalling in de woonkamer. Ik ben zelfs nog onder 100kilo. Maar het ging er meer om dat als ik een bloeding krijg ik naar ziekenhuis moet en dan niet beneden kom, of dat alles er onderzit. Nou dat laatste maakt me niet zoveel uit (heb alles in het laminaat). Tevens is er boven ruimte zat. Maar inderdaad wat er al gezegd werd, je wordt niet door het ambulancepersoneel naar beneden getild. Er zal altijd wel een manier zijn om naar beneden te komen. Maar het lijkt me ook als je onder de douche wil dan moet ik ook naar boven, dus dan kan ik toch even goed boven blijven toch??? Ik vind in de woonkamer zo groot en open. Nou zijn dan wel de gordijnen dicht maar toch. Als ik echt niet boven mag denk ik er zeker nog eens over na. Je wordt dan uiteindelijk onnodig op kosten gejaagd (eigenrisico). Kraamzorg, ik krijg 53 uur. Ook omdat ik thuisbeval en omdat ik borstvoeding ga geven. Maar het blijft natuurlijk zorg om maat. Ze is bij mij een kleine 45 min tot een uur geweest. Ik ga dit zeker nog een keer bespreekbaar maken bij de vk. En anders denk ik er zeker nog een keer over na. Het leek me namelijk zo fijn om thuis in m'n eigen bed te bevallen. Ga weer ben ontzettend moe en moet morgen ook weer de hele dag werken. Was wel een zware dag vandaag maar we doen rustig aan. Nog maar een paar keer en dan lekker verlof.
Even snel reactie: @ Poookie, hoop dat jullie kleine nog lekker kan blijven zitten tot 40 weken! @ Boerderijmama, niet weer he? Ook voor jullie: zet hem op en je gaat het vast redden tot de KS in september. Wat vervelend ook voor jullie dochter dat mama weer van huis is. @ Mama05, denk dat ik er wel uit ben met het gedicht. Je moet op een gegeven moment gewoon stoppen met nadenken .
@ Boerderijmama: Jeetje wat schrikken weer zeg.. en ze wilde het kindje dus al gaan halen.. gelukkig wachten ze daar toch nog even mee! pfff alles behalve een onbezorgde zwangerschap zeg. @ Sandra: Fijn weekend!
Balen Boerderijmama dat je weer naar het zh moet. Nu maar hopen dat je kleintje nog maar even blijft zitten Pookie jij ook al zo'n rotbericht,hou je haaks meid !!! Hier vanmiddag de 3d echo gehad en na lang aandringen wilde ons meisje toch nog even meewerken. We hebben nu een mooie 3d reportage en er kon zelfs nog een lachje ervan af. We hadden nu een andere vrouw als de eerste keer en we vonden haar wel geduldiger als de eerste die was erg gehaast. Nu werd er echt de tijd genomen,de eerste keer stonden we met 20 min al buiten omdat het niet lukte. Zo nu mijn bedje in,morgen vroeg op want om 10.00 al op een kraamfeest zijn. Iedereen een fijne nacht gewenst!!!
@dolfijnjes,ik lees nog net je berichtje over het thuisbevallen. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden dat jij niet gewoon lekker in je eigen bed mag bevallen. Zoals jij het omschrijft mag niemand meer boven bevallen want er kan altijd wel iets gebeuren toch. Ik heb dit bij de eerste meegemaakt. Toen de vk kwam had ik volledige ontsluiting en moest ik thuis bevallen. Na een uur persen thuis moest ik alsnog met ambu naar zh. Ik lag dus ook boven en wij hebben een smal trapgat dus een brancard komt niet boven hier. Ik ben dus ondersteund door de vk en mijn man zelf de trap afgelopen en halverwege hebben de broeders me aangepakt en op de brancard gelegd. Ik bedoel dus te zeggen dat je het met een bevalling nooit voor het zeggen heb. Je kunt een perfecte bevalling boven in bed hebben en alsnog naar het zh moeten omdat de placenta niet komt of zo bv. Dan zul je toch ook naar beneden moeten. De meeste vk en ambulancebroeders begeleiden je heus wel naar beneden. Het is alleen zo dat ze mensen boven de 120 kg niet mogen tillen vanwege de ARBO maar dat is bij jou toch niet het geval ? Ik zou het zeker nog eens aankaarten bij je vk want zoals je zelf zegt,je word zo gedwongen om poliklinisch te bevallen en dus onnodig op kosten gejaagd.
@ meikie ow n uurtje maar nou wanneer kom je het is hier nl een puinzooi! echt pff word r zo moedeloos van wil het graag allemaal aan kant maar het lukt me niet! Hahahah bevallen met die rennie etende pappegaai in de buurt ik zie het helemaal voor me! @ Rrianne gefeliciteeerd! @ poookie he gets dat is geen leuk bericht hopelijk groiet de beeb nog lekker deze week! @ Boerderijmama Oooh ik denk dat jullie binnenkort een kindje hebben hoor! maar hopelijk blijft de beeb nog eventjes zitten! @ thuis bevallen voor mij niks al die rotzooi thuis bah! Bij de eerste bevalling zei mijn man dat t net was alsof er een koei geslacht was haha word je vrolijk van as je net ben bevallen hoor zo'n opmerking! Vandaag was het hier braderie en heb een superleuke tas gescoord die ik mee naar het ziekenhuis wil nemen en daarna kan ik hem wel als verzorgingstas gebruiken. vind die verzorgingstassen zo duur! Nou vd week mijn tas maar es gaan pakken dan Slapen gaat hier best vervelend buik zit echt in de weg ik slaap normaal op mn buik en soms word ik ineens op mn buik wakker maar dat doet giga veel pijn natuurlijk!!!
Fijn voor degene die een goede echo hadden! t lukt me steeds niet om op iedereen te reageren sorry hoor dames!
@ Wendy: Wat fijn dat er nu wel de tijd voor jullie werd genomen en jullie alsnog een mooie echo hebben gehad! mooie foto ook in je ava! lekkere spekwangetjes heeft ze al! @ Wapje: oei jij draait dus ook nog steeds op je buik.. hier ook.. en dan wakker worden met een zeurende buik! Thanx meiden allemaal voor het delen van jullie mening over onze naam
@ Karine, fijn dat alles goed gaat met jullie kindje. Vervelend dat je moet gaan prikken, maargoed wat moet dat moet. Raar idd dat ze het eerst niet noemenswaardig vinden en dat ineens moet prikken etc. Hihihi, lekker van genieten die extra echo's . @ Boerderijmama, wat weer een spanning. Kun je er een btje mee omgaan? Fijn dat de bloedingen inmiddels weer zo goed als gestopt zijn. @ Dolfijnjes, succes morgen, daarna een lekker dagje vrij. Heerlijk vooruitzicht he, verlof. Nog even doorzetten meid! Ik moet volgende week nog 3 (korte) daagjes. @ Wendy, leuk, jullie hebben dus weer echt even kunnen genietne van jullie meisje! @ Wapje, leuk, dus geslaagd voor een tas. Ik neem ook niet een officiele 'verzorgingstas' denk ik, vind ze allemaal wat stijfjes. Heb één op het oog van Paul frank, vind hem wel hip. Bedankt voor alle felicitaties!
Meiden, ik heb jullie hulp nodig. Morgen willen we een box gaan halen, maar zijn er nog steeds niet uit. Gaan we voor het 'basis' model of de wat grovere (persoonlijk vind ik die mooier). Maar goed je betaald er ook het dubbele voor, waardoor ik ook weer zoiets heb van, van die 100 euro kan ik ook een mooie draagzak of weet ik het wat kopen. Brent Zonder Lade | Boxen | Baby-Dump Sid Zonder Lade | Boxen | Baby-Dump
@ Rrianne ik vind die eerste box eigenlijk mooier! Maar ieder zo zn smaak he een paul en frank tas ook leuk!
@boerderijmama, wat zal jij geschrokken zijn. En balen. Maar gelukkig kan je kindje prima komen met 34 weken en heb je het zo lang al uitgehouden. Mijn nichtje is met 34 weken geboren, heeft een paar dagen in het zkh moeten blijven, maar is nu een kerngezonde meid van 5! @rrianne, ik vind zelf de eerste box mooier. Zou daarom lekker het geld aan iets anders leuks uitgeven... @wendy, mooie foto! Fijn dat je echo nu wel goed is gelukt en dat deze dame geduldiger was. @wapje, leuke tas! Wj hebben ook heel lang naar een goede tas gezocht. Moest een tas zijn die ik leuk vond, maar waar mijn man ook mee over straat durfde. We zijn uitgekomen op deze: Wallaboo Die had de Gardo in de aanbieding voor 25,- dus dat vonden we een prima deal. Zijn. Sowieso weg van wallaboo, hebben ook de voetenzak ervan over kunnen nemen van een vriendin en zouden de hele webshop wel leeg willen kopen. Hier voor de eerste keer deze zwangerschap voor dag en dauw wakker. Zit al een uur in badjas op de bank met twee luid-spinnende poezen op mijn schoot. Die vinden het heeeeerlijk! Ach, ik mag verder echt niet klagen, slaap normaal als een roosje. En we moesten toch rond 8 uur op omdat ons nieuwe bed komt (hoera!) dus geen ramp. Vanmiddag een bruiloft, veel zin in. Parkeerplaats (centrum Amsterdam) en stoelen zijn gereserveerd, dus dat moet goedkomen. Morgen nog een dagje zeilen als het weer het toelaat. Schoonouders en schoontante gaan ook mee, dus deze zwangere dame hoeft geen poot uit te steken. Hoe heerlijk is dat! Ga maar eens een kopje thee zetten. Vind het zo zielig om de poesjes van mijn schoot af te zetten. Dat zullen de kattenmensen hier wel begrijpen. Fijne dag iedereen en fijn weekend!
Goedemorgen meiden, Hebben jullie een beetje geslapen? Hier wel redelijk geslapen, word alleen iedere keer wakker met een zeurende pijn in m'n buik en moet me dan op mijn andere zij draaien. Op mijn rug durf ik niet te liggen aangezien onze woef nog weleens een beetje lomp op bed springt en dan vol op mijn buik.... Hebben jullie trouwens ook last van lekkende borsten? Ik had vanmorgen ter hoogte van mijn borst wit/gele vlekken op mijn matras.... @ Wapje; Irritant is dat he een bende om je heen..... Ik kan er ook maar slecht tegen.... Dat is best lastig met zo'n rommelmakende papegaai in huis, hahaha. Vaak is dat 2 a 3 keer per dag stofzuigen @ Boerderijmama; oei dat is minder fijn nieuws zeg... Ik hoop voor je dat de kleine nog zo lang mogelijk binnen kan blijven, nog even doorgroeien/rijpen.... @ Rrianne; zelf heb ik ook lang staan kijken bij een hele dure box, maar aan de andere kant is dan zo zonde van het geld. Je kunt van dat geld een berg leuk speelgoed kunnen kopen voor die kleine in de box. Een mooie boxzak eraan waar je het in op kunt bergen en het is minstens zo praktisch.... Maar goed je moet doen waar je je zelf goed bij voelt @ Wendy; fijn zeg dat je nu een rustigere echodame had. Dat ligt toch veel fijner. Misschien heeft je kleine dit ook wel aangevoeld en had het nu zoiets van ja nu laat ik mezelf wel zien @ Elisabethbas; Leuke tas zeg. Ik had nog nooit van dat merk gehoord.... @ Rica; ze zijn inderdaad een beetje gek. Maar dat maakt ze zo leuk ook. Ik lig regelmatig helemaal in een deuk om zijn streken.. Volgens mij heb ik het zo'n beetje weer gehad qua reageren.... Ik ga vanmiddag met 2 buurvrouwen (1 van in de 70) een rondvaart maken hier in ons dorpje, hahaha. Een poosje terug heb ik met een andere buurvrouw een bbq georganiseerd hier op het pleintje en nu wil de oudere dame ons bedanken met een rondvaart, hahaha. Vind het wel grappig Nou tot later dames!!!
boederijmama weer in ziekenhuis!!! nou hopen dat de kleine nog ff wil blijven zitten!! hopelijk vermaak je een beetje!!! luiertas ik heb de luiertas van de hema niet hip maar wel makkelijk!! ik had bij onze eerste een dure die was vrij snel kapot toen gewoon lekker die van de hema gekocht en die bevalt me prima!! meike leuk op een boot hopelijk heb je lekker weer erbij!! Ik ben maar weer begonnen met borduren haha maar wel voor onze kleine ik heb voor onze oudste dochter toen in mijn verlof een borduurwerk gemaakt met moeders hand en dochters hand met naam en datum en voor onze tweede dochter twee babyvoetjes met de naam en datum en was ooit een keer weer begonnen en nooit afgemaakt maar heb hem sinds woensdag weer gepakt hahaha Vervaco Borduurpakket 10 kleine tenen 45224 - Borduren, borduur deze ben ik nu aanmaken Vervaco Borduurpakket Tederheid 45225 - Borduren, borduur deze heb ik toen gemaakt voor onze oudste