Goedemorgen! Is het soms lazy monday? Ik heb gister zoveel ontspanning gehad dat ik vandaag, schrik niet meiden...., om kwart voor 11 wakker ben geworden. En nee ik ging niet na 12 uur naar bed ofzo. Wat een gaar weer. @ waterlelie, leuk hè nesteldrang? Wel lekker dat jullie kleine meid er niet is en je er ook aan toe kun geven. @ poookie, succes weer in het ziekenhuis. @ boerderijmama, sauna tijdens de zwangerschap mag hoor. Heb ik gisteren zelf overigens niet in gelegen, te warm nu. Stoombaden, zwemmen en bubbelen was ook al lekker. @ mama05 en Prutsje, jullie ook vast veel plezier morgen met de echo.
@ DQ: Dankje! haha lekker gebruik maken van die woede als hij er is ik heb precies hetzelfde.. vind het wel frustrerend als ik die drang heb en ik kan er lichamelijk niet aan toegeven @ Princess: Fijn dat alles goed gaat met beebje! jammer dat de vakantie zwaarder viel als verwacht.. ondanks dat nog wel kunnen geniete hopelijk? hmm 20 kilo al.. ik ben bij onze dochter ook veel aangekomen (zo'n 25 kilo in totaal) weet niet hoveel ik woog op deze termijn maar ik kwam ook van 59-60 kilo af en de vk vertelde mij toen dat tengere meiden juist een extra vetlaagje krijgen om straks ook een voorraadje te hebben voor tijdens de bortsvoedingsperiode.. dat schijn je nodig te hebben als je borstvoeding gaat geven. bij mij was het er toen (op 5 kilo na) heel snel weer allemaal vanaf, zonder dat ik er ook maar iets voor gedaan heb. moet erbij zeggen dat ik ook voor die laatste 5 kilo geen moeite heb gedaan aangezien ik wist dat we over niet al te lange tijd voor een 2e kindje wilden gaan. hier nog geen verlof maar zit wel in de ziektewet, nog 2 weken en dan gaat mijn officiele verlof in. @ Daantje: Wow jij bent vast op en top relaxt en uitgerust nu!
Hey meiden, hier al weer een hele ochtend achter de rug. Ben eerst even naar de huisarts geweest, had last van irritatie onder mijn oksel. Waardoor ik geen deo kan spuiten.... Is nu ws een schimmeltje, dus nu moet ik een zalfje halen, maar de rij bij de apotheek stond tot aan buiten dus ik ga een andere keer wel terug. Hierna spullen gehaald om een bloemstukje te maken, dus ik kan zo freubelen. Toen ik even de hond ging uitlaten, kwam ik weer die lamlul van de dorpswacht tegen die begon te zeuren dat m'n hondje los liep en dat ik een waarschuiwing kreeg.... Dus ik zeg van ik liep te dormen en dus zat ze nog niet aan de lijn, want ik het gras mag ze los en op de stoep niet..... Begint ie van nou lekkere dure droom dan als je een bekeuring krijgt. Dus ik ging eerst nog een discussie met hem aan, maar dat win je toch niet... Dus ik zeg na een poosje van ik loop door want mijn heupen gaan pijn doen, lekkere steken in mijn schaamstreek.... Wil die weer een verhaal beginnen. Dus ik loop door en zeg je mag nog een heel verhaal vertellen maar dan moet je maar meewandelen want ik trek dit niet meer. Toen begreep hij eindelijk de hint en ging weg.....:x @ Poookie, veel succes bij de gyn en shopze!!! @ Mumtobe, balen zeg dat je je zo beroerd voelt.... Dan denk je de ergste tijd qua misselijkheid enzo gehad te hebben na de eerste 16 weken en eind van de zwangerschap heb je het alsnog.... @ Waterlelie, wat voor massages geef jij dan? doe je dat voor je werk? Je bent lekker bezig met opknappen en verbouwen, dan is straks als de kleine er is alles er mooi klaar voor!!! @ Princess, jammer dat de vakantie niet helemaal was zoals je je had voorgesteld. Heb je wel lekker weer gehad? @ Daantje, lekker hoor zo uitslapen. Nu mag het, toch? Vind ik wel hoor... Misschien doe ik ook nog wel een sauna dagje ofzo.... Nog even over denken.... Nou ik ga even aan de freubel met mijn bloemstukje!!! Tot later!!!
Echo 29 aug: princess01 (groei echo), boerderijmama (echo gyn) 30 aug: Prutsje (liggings echo) Daantje2011 (groei echo), mama05 (groei echo) 1 sept: wapje (liggings echo) 2 sept: Meikie (groei & nieren echo) 5 sept: Elisabethbas (liggingsecho 36 wkn) Linda0509 (liggingsecho) 13 sept: wendyw80 Bezoek aan VK of gyn 29 aug: princess01, boerderijmama, Poookie 30 aug: Prutsje, Daanquinty, Rrianne, mama05 2 sep: Poookie 5 sep: Elisabethbas, Mumtobe21, waterlelie81, Linda0509 6 sep: Natalie78 7 sep: Karine 8 sep: Meikie 12 sep: Wherona 13 sept: wendyw80 26 sep: Wherona 3 okt: Wherona 10 okt: Wherona 17 okt: Wherona 24 okt: Wherona Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen), Wapje(meisje), 2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen) 3 oktober 2011: Rica (verassing) 5 oktober 2011: sandra2 (verrassing) 8 oktober 2011: Poookie (jongen) 9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing) 10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing) 11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen) 12 oktober 2011: natalie78 (jongen) 14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing) 15 oktober 2011: Rrianne (jongen) 17 oktober 2011: Princess01 (meisje) 18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje) 20 oktober 2011: Lindada (meisje), daaniejj (meisje) 22 oktober 2011: hannes (jongen) 24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen) 25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje) 26 oktober 2011: Karine (jongen) 27 oktober 2011: Meikie (Jongen) 1 november 2011: Daantje2011 (meisje) Extra info Poookie - 21 jaar - Overijssel Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam mumtobe21 - 23 jaar - Noord-Brabant Dolfijnjes - 23 jaar - Friesland Rrianne - 23 jaar - Groningen Sandra2 - 25 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout) Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Meikie - 28 jaar - Boskoop Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wherona - 30 jaar - Zandvoort Karine - 31 jaar - Lelystad Suusje1979 - 31 jaar - Ede Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem Muts76 - 34 jaar - Amsterdam Rica - Buddy's Mama05 <--> Mumtobe21 Sandra2 <--> Waterlelie Daanquinty <--> Prutsje Elisabethbas <--> Wendyw80 Princess01 <--> Wendy3010 Poookie <--> Wherona <--> Wapje Linda0509 <--> Dolfijnjes Hannes <--> ? Meikie <--> Natalie78 Meisjes: 10 Jongens: 11 Verrassingen: 4 Geheimpjes: 3 Onbekend: 2 zo ik heb mijn afspraken er ook weer bij gezet. Vrijgezellenfeest was wel ok dit weekend, alleen ik betaal er nu nog de prijs voor... moe niet normaal... moet ik af en toe nog aan wennen dat je lichaam je soms terugfluit Gelukkig kon ik vandaag nog een dagje thuis werken, dan nog 3 dagen naar Utrecht en dan verlof. Meiden met echo's en afspraken vandaag veel succes! Ik ga weer snel verder met werken.
@ Meikie: Hmm balen zeg van je oksel, moet pijnlijk zijn lijkt me.. pfff wat een gezeik van zo'n dorpswacht. hoop wel dat dit 1malig is hoor en komt door de bbq.. normaal ben ik daar al erg gevoelig voor en heb ik vaak last van mijn maag en darmen na het bbq-en of gourmetten o.i.d. Freubel ze met de bloemen!, crea bea hoor! @ Linda: FIjn dat het vrijgezellenfeest toch geslaagd was alleen zo jammer dat je daar nog even van na mag "genieten" handig dat je nog een dagje thuis kon werken, nu op naar je verlof!
Gyn is juist langsgeweest, de boodschap blijft "afwachten"... en vooral niet te ver vooruit kijken, echt dag per dag.Ik moet me ook al wel "voorbereiden" op het feit dat borstvoeding geven misschien niet gaat lukken, met een kindje in de couveuse, geen energie/conditie meer en nog eentje thuis die ook haar aandacht terug zal opeisen... Pfff, dat is wel wat een tegenslag, ik zou écht graag borstvoeding willen geven en ga er toch van uit om het minstens te proberen, zelfs als ik de eerste periode moet afkolven. Zeker voor prematuren, is die eerste melk toch heel erg belangrijk ivm antistoffen denk ik dan... dat zie je bij ons bij de kalfjes ook ! @linda: effe bekomen, aftellen en dan ben je thuis ! @meikie: pfff, ik word al moe als ik je avonturen lees ! hopelijk ben je er snel vanaf! @princess: ik bij de dochter juist geen +30kg dus het kan nog erger maar ik begrijp best dat je je hier niet goed bij voelt! misschien ook vocht ophouden? @nesteldrang: die van mij beperkt zich gelukkig tot het maken van lijstjes voor anderen (mijn moeder en mijn ventje): wat zij moeten doen . Gelukkig dat ik het geslacht niet weet, want online leuke spulletjes zoeken is ook wel héél verleidelijk, maar er is weinig leuks uniseks te vinden (behalve effen witte dingen, maar dat heb ik al)! Nu verder WK kijken, mijn landgenoten atletiek doen het goed
Nou, m'n bloemstukje is klaar hoor. Ik moet zelf zeggen dat ie erg goed is gelukt... Bekijk bijlage 179180 @ Boerderijmama, wat een onzin zeg dat je geen BV kan geven.... Ik heb zelf een poos op de kinderafdeling gewerkt en weet dat het wel kan. Alleen vraagt het van jou wat meer in de zin van kolven en zorgen dat ze in het ziekenhuis voldoende borstvoeding hebben. Dit is toch het beste voor die kleine zeker als het te vroef word geboren... Ik hoop voor je dat het nog even mag duren voordat het geboren moet worden, maar tot die tijd nog sterk houden...
boederijmama vervelend zeg dat je maar moet afwachten!!! hopelijk blijft kleintje nog wel een poosje zitten!!!!!! Maar zou je niet eerst kunnen afkolven en dan kunnen geven hebben ze dat niet liever in Belgie??? in Ned wordt je bijna verplicht om bv te geven als je het niet doet dan wordt je geliojk gekort op je kraamuren!! Zo ons drukke weekend is weer voorbij het was wel te doen maar was gister avond wel helemaal kapot!! vandaag maar eens een dagje rust zover het kan met 2 kindjes van mij zelf en ons neefje (maandag oppasdag) Ik had zaterdag wel iets aparts..ik heb een maagband en die is gewoon leeg dus geen last meer van... nu had ik was ik lekker patatjes aan het eten bij mijn moeder en werd ik tijdens het eten misselijk en kon niks meer eten... ik moest een half uur later overgeven en maar daar zat bloed bij... ik in paniek!!!!!!!!!! moet ik nog een keer en weer bloed mijn moeder er bij geroepen.. mijn moeder zegt rustig wat drinken zal wel een arder gesprongen zijn!! Mijn vader vroeger ook last van..... heb net toch even de dokter de gebeld en die zei het ook maar als ik weer misselijk of bloed moest overgeven dan moet ik bellen nou was wel weer schrikken!!!!!!
Zo hehe ik ben ook weer terug van het ziekenhuis. Niet naar de stad geweest, had ik geen puf meer voor en mijn mams wilde ook niet te laat naar huis, dus we hebben besloten om eventueel vrijdag naar de stad te gaan want vrijdag gaat mijn mams weer mee naar het ziekenhuis. Nu heeft ze nog vakantie, dus nu kan het nog Ze hebben bij de metingen van de aders toch nog even het buikje gemeten en gelukkig is ie wél iets gegroeid dit keer! De gyn vond het er goed uit zien en vermoed dat ons kindje gewoon een klein kindje word, hij schat dat het een 5 ponder word! Toch een hele opluchting dat hij het er heel goed uit vond zien allemaal. Mijn bloeddruk was ook weer erg goed, de metingen waren verder prima en ctg ook. Allemaal goed nieuws dus vanaf hier! *juich*
@boederijmama zou toch vreemd zijn geen BV mijn vriendin der kleine is met 30 weken geboren en die moest juist wel BV geven wel inderdaad via de kolf maar werd der erg aangeraden hoop dat jij het alsnog mag doen. Nu maar hopen dat het voorlopig nog lekker in je buikie blijft zitten. @Meikie mooie bloemen ziet der goed uit. @Mama05 dat zal zeker schrikken zijn hopelijk eenmalig @Pookie wat een gerustellend nieuws moet je vast wel goed doen.
Boerderijmama, mijn twins zijn met 34 wk geboren en ook ik heb bv gegeven!!!! Idd veel extra kolven, maar in het ziekenhuis ook aanleggen en proberen uit de borst. Ging bij mijn zoon goed,bij mijn dochter helaas minder. Maar mij lijkt t niet dat je geen bv zou kunnend geven!!! Hier slechte nacht gehad, veel pijn en prutsje was enorm aan het headbangen waardoor ik volgens mij een bont en blauw bekken heb :-S vanmOrgen dus na t naar school brengen terug in bed gaan liggen bij ventje. Nog tot half 11 geslapen! Nu redelijk fit.
@ Boederijmama: Hopelijk lukt het idd gewoon om BV te geven hoor! @ Meikie: mooi bloemstuk is het geworden! @ Mama05: hahaha verplicht om bv te geven.. maar je hebt wel gelijk hoor, ik ben ook niet zo van die bv-maffia. pfff dat is niet lekker zeg bloed overgeven.. hopelijk blijft het bij die 2x @ Pookie: Wat een fijn nieuws zeg! dat is een shopmiddagje waard vrijdag @ Prutsje: Fijn dat je nog even lekker hebt kunnen slapen vanmorgen. Hier nog steeds een soort van misselijk heb vanmorgen de ha gebeld ivm het maagzuur en hij heeft omeprazol voorgeschreven.. hoop zooooooooooooooooo dat dat gaat werken!
Ik ben aan het kijken naar outfits voor de bruiloft van mijn vriendinnetje in April 2012.. hopelijk ben ik tegen die tijd weer een beetje in shape! iemand tips waar ik mooie niet al te dure avondjurken kan vinden?
@pookie yeehhh we juichen voorzichtig met je mee!! @mumtobe balen jij ook fijn aan het nagenieten van mssn toch de bbq, hopelijk voel je je snel beter @boerderijmama respect voor hoe jij met de hele situatie omgaat. En het lijlkt me inderdaad dat je wel gewoon bv moet kunnen geven, desnoods met kolven. Ik ga eens even eten koken, heb honger hahahaa
@poookie: joepie joepie! dat komt helemaal in orde met jullie kleintje!! shop ze vrijdag!! @mama05: bv wordt wel 'aangeraden' hoor, maar ze maken zich er hier ook soms gemakkelijk af hier in het ziekenhuis. Zeker als de baby op de prematurenafdeling ligt en ik met een keizersnede in mijn bed moet blijven (de eerste dag zeker), dan hebben we wel 'werk' aan mij om mij dan naar daar te brengen met rolstoel of om elke keer te komen met de kolf, melk te koelen en weg te brengen, ... dat is natuurlijk hun taak wel, maar een flesje opwarmen is véél makkelijker voor hen hé. Ik zou héél erg graag bv geven, dus ik ga het toch zeker proberen hoor, vorige keer heb ik 18m gegeven, dus gelukkig ben ik al wat vertrouwd met geven en kolven. En ik ben assertief genoeg om op te komen voor mezelf als het zover is ! @prutsje: wauw; een twin bv gegeven!! zelfs live en kolven gecombineerd, wauw! hoe lang heb je dit gedaan? had je zoontje al onmiddellijk een zuigreflex op 34w? @mama05: bah, wat griezelig, bloed overgeven... heb je ook maagpijn? @mum-to-be: we gààn ervoor om tegen april terug in shape te zijn; ik doe mee !!
mumtobe hhha bv-maffia juiste uitleg!!! ik ben ook niet van de bv maffia maar ik vind het echt wel een goede zaak dat ze er boven op zitten maar ze kunnen ook overdrijven is mijn mening!! Ik heb zelf bv bij alle twee gegeven en ik heb genoeg voeding maar ik ben van mening als niet wil nou dan gewoon fles geven en niet martelen je moet wel genieten van de tijd met je kleintje en geen strijd hebben over de voeding!! een vriendin van mij is er door bijna overspannen geraakt!! Boederijmama Misschien kun je vragen of ze een kolf bij je neerzetten bij bed dan hoeven ze niet zo vaak te komen (had ik wel bij mijn dochter toen ze in ziekenhuis lag) Maar het is toch ook hun taak om jou te verzorgen en jou zoveel mogelijk na je kleintje te brengen!! Ik heb gelukkig geen last van mijn maag maar ik moest het in de gaten houden ik had al even gekeken en komt wel vaker voor in zwangerschap (las ik ergens) Pfff hebben jullie ook wel eens dat het jullie allemaal te veel word........ mijn man is veel weg en weinig thuis en onze oudste heeft nog vakantie maar het botst zo tussen mij en de oudste ik wordt er zelf echt gek van................ ik weet dat mijn geduld ook niet optimaal is maar ik wordt er echt gek van pfffffffffff ze liggen nu lekker op 1 oor volgende week begint de school weer dus weer een beetje regelemaat
@ Boerderijmama: Deal.. al zal jij iets meer tijd hebben om terug in shape te komen als ik alhoewel, als jij een ks krijgt en ik natuurlijk beval trekt dat 't misschien weer gelijk! @ Mama05: Idd.. ik heb bij mijn dochter geen bv gegeven, heb het ook niet geprobeerd en ze is groot geworden hoor ze groeide op een gegeven moment 1 kg per maand dus ze groeide te snel eigenlijk haha.. wil het nu wel gaan proberen, maar ben wel laagdrempelig, weet heel goed dat ze met de fles ook groot worden! Fijn dat de school volgende week weer begint, sommige kindjes zijn daar dan echt aan toe, duurt de vakantie te lang ofzo!
@ poookie komt vast allemaal wel goed! @ boerderijmama waarom zou je geen bv kunnen geven als het zo niet lukt zou je toch idd kunnen kolven ik heb bij mijn eerste alleen maar gekolft en dat 6 maanden lang! Wilde persee dat mijn mannetje bv kreeg! @ meikie mooi hoor bedankt voor die bloemen @ mama05 hoe gaat t nu? hier ook af en toe n kort lontje! Was alweer boos op manlief omdat ie vrijdag weer niet mee naar de vk kan en ik heb dan een echo, die afspraak staat ook al 3 wk gepland!! Vanaf de 20e week is ie al niet meer meegeweest! Vind het echt niet leuk voel me net zo'n alleenstaande moeder! En ook weer blij dat mijn zoontje weer naar school kan 3 ochtenden in de week hoor pff word af en toe gek van hem! haha ma hij s wel lief hoor alleen doet het hem gewoon goed kan ie daar zn energie kwijt aangezien mama dat nu niet zoveel heeft! Anders ging ik nog wel eens wat leuks met hem doen maar verder als koekjes bakken komen we nu niet!
Hey meiden, hier ben ik ook weer even!!! @ Pookie, Jeeeh wat een goed nieuws. En nu zo goed houden he!!! @ Prutsje, balen zeg van die slechte nachtrust.... Die kleine hier heeft zijn nacht van gisteren ook goed gemaakt, die begon ook ineens flink te stuiteren toen ik wilde slapen @ Mumtobe, en nu maar hopen dat de omeprazol werkt... Laat je het nog even weten? Adresje voor jurken kan ik je niet aan helpen, ben niet zo van de jurken.... Wbt het terug in shape zijn, ik heb met een vriendin afgesproken dat als het weer gaat we allebei 10 kg willen afvallen. Dus doe ik ook een beetje mee met jullie om in april dat kwijt te zijn... Moet lukken toch? @ Wapje, geen dank hoor voor de bloemen. Verzorg je ze wel een beetje goed? En wbt die echo, dat is wel balen dat je mannetje niet kan. Maar voor je zoontje kan je toch gewoon weer van die koekjes met wat extras meenemen, is die weer lekker rustig... Helaas kan ik ook niet met je mee aangezien ik zelf een echo heb... Nou dat was het weer even. Ik duik mijn bedje in, slaap lekker allemaal!!!
@ Meikie: Ja zal het laten weten.. werkt alleen niet meteen als ik de beschrijving moet geloven dus misschien moet je t me over een paar dagen nog eens vragen ow je doet ook mee gezellig.. kunnen we elkaar een beetje motiveren! Ik ga zo mijn bedje opzoeken.. ben alleen bang dat het weer niet veel zal worden.. heb nu ook weer lekker van die maagzuurvlagen bah bah bah bah bah!! iemand een houten hamer voor handen? nou fijne nacht voor jullie in ieder geval!