mama05, haha een beste...leuk zo'n lekker groot ding, hoop alleen niet dat het je tot gaat worden tijden de bevalling hahaha! en ik ben ook heeel benieuwd naar iedereen hun wondertje en idd met name de namen!!!!!!!
Leuk boxkleed. Ik heb er een van woezel en pip (nog van mijn dochtertje). Terug is shape in april... ik hoop eigelijk eerder terug in shape te zijn. Meeting lijkt me leuk, mits niet te ver natuurlijk.
Lindada, Dat bedoelde ik ook... ik vind april toch wel te ver weg... Of is dit teveel gevraagd. haha!!!
Boerderij mama ik heb idd op internet gezocht naar een leuk boxkleed en dit naar de parsoon gemaild die hem voor me gaat maken zie hier haar hyves, voor nog meer kleden: Nathali (nieuwboxkleed@ho Profiel - hyves.nl
Die zeurderige pijn ken ik niet! Alleen echt hele harde buiken die ook pijnlijk zijn.... Maar zonder enige regelmaat. Boerderijmama, kun je riopan bij jullie bij de drogist/apotheek kopen??? Want ik woon heel dichtbij de grens, dus dan ga ik gewoon eens in Zelzate kijken! Nou hier ook alles goed, we verwachten ook een redelijk flinke beeb, alleen niet zon reus als mama05 onze pruts weegt nu 2680gr. Even alles bekeken en zag er goed uit volgens de gyn. Mag normaal bevallen, alleen zullen ze eerder ingrijpen met een ks dan bij de eerste bevalling.en Ws loop ik niet langer dan 41wk! Ben benieuwd, moet over 2wk weer. Krijg ook nog een uitgebreide groeiecho met 37wk. Oh het was zo heerlijk om onze pruts weer te zien!!!! :-D Ow en t geslacht bleek ook nog steeds goed te zijn
Ik vind april 2012 al ambitieus genoeg . Moet niet te snel gaan, anders is alles er weer aan voor je er erg in hebt!
@prutsje: ja hoor, je kan het zo afhalen bij de apotheek (drogist zoals kruidvat verkoopt bij ons geen echt medicatie!) je kan ook via internet de zakjes van 10ml bestellen, maar via de apotheek gaat goedkoper zijn omdat je ander verzendkosten moet betalen (en ik weet niet of dat lukt naar NL). Succes ermee! (gisteren hielp het bij mij zo goed dat ik er snel nog wat chips en cola na heb gesmuld en gééén last !!) @sandra: ah, je hebt het door iemand anders laten maken! een erg mooie prijs vind ik! ik zou het zelf ook kunnen denk ik, maar het freubelen aan de naaimachine zal voor binnen enkele weken zijn... @éérder dan april terug in shape... jullie hebben er goeie moed in !
Pffff, ik heb echt geen energie om van de bank te komen. Moest net de hond uitlaten, ik geloof dat ik 2 keer zolang als normaal heb gedaan over het rondje.... Voel me zo traag en futloos vandaag..... @ Terug in shape, ik hou denk ik gewoon april aan, zeker met de extra kilo's die ik kwijt wil. Ik heb altijd geleerd dat je beter rustig terug kan komen in plaats van te snel aangezien de kans dan groter is dat je weer terug valt.... Dus ik zeg terug in shape in april... @ Prutsje, fijn he om de kleine te zien... Ik kan bijna niet wachten tot het vrijdagmiddag is.... Dan mogen wij ook eindelijk weer na 7 weken... Zo en nu even energie verzamelen om te stofzuigen... Oja, vanmiddag word ik gebeld over of die baan doorgaat ja of nee. Duimen jullie even met me mee?
@Prutsje, fijn dat de echo goed was. Wel knap dat ze zo precies weten hoe groot/zwaar de baby is. Hoe doen ze dat? @Echo; Wat krijgen veel van jullie trouwens echo's. Toevallig, of is de standaard anders (normaal toch alleen bij 12 en 20 weken?) Ik heb er ook extra gehad, maar die waren op indicatie (bloedverlies en placenta te laag) @Meikie, ik duim voor je! @Terug in shape; Ik wil graag (heel ambitieus) gaan hardlopen. Niet te snel na de bevalling natuurlijk, moet even kijken wanneer dat gaat. Ik heb niet echt een richtdatum dat ik weer terug in shape wil zijn. Maar een half jaar klinkt zo lang... Voorlopig maar niet teveel aankomen zodat er ook niet zoveel vanaf hoeft, scheelt een hele hoop. Zit nu nog op geen 8 kg en volgens de literatuur kom je na 36 weken zo goed als niet meer aan. En ik kan me niet voorstellen dat er opeens in 3 weken nog superveel kilo's bijkomen, dus ik ben blij! (Bij de eerste zat ik op 19 kg op het eind...)
@meikie ik ken het gevoel der zitten af en toe van die dagen tussen dat je het liefst in bed blijft liggen. Ik duim voor je hoor! @Echo's ben jaloers op jullie wil ook wel weer naar ons frummeltje spieken maar voor zover ik weet krijg ik geen echo's meer betekend dat ik zeker 8 weken moet wachten max 10. Krijg der gewoon geen genoeg van om die kleine te zien hahahahah. pffff lijkt wel alsof mijn buik vandaag extra zwaar is ofzo ben echt snel uitgeput na een trap lopen of in kantoor zelf. @in shape komen april 2012 klinkt als een goed streven daar gaan we voor moet ons wel lukken toch, ik ben tot nu toe 10 kilo aangekomen en moet nog wat extra kwijt dus gaat wel goed komen. @kolf effe een vraagje ik wil ook gaan kolven zodat mijn vriend die kleine ook kan voeden zodat we het ook kunnen afwisselen bijv. in de nacht enzo maar ik vindt ze vrij prijzig en straks koop ik er 1 voor niets omdat bv niet zou kunnen of niet gaat, nou heb ik wel eens gehoord dat je ze ook zou kunnen lenen maar waar? is dat misschien bij kraamzorg?
@ Lindada, ik heb met 14 weken een extra echo gehad ivm een cyste in de navelstreng bij 9 weken. toen de 20 weken echo, daarna een pretecho en nu met 32 weken nog een echo omdat de holte van de niertjes iets vergroot was bij de 20 weken echo. Normaal gesproken trekt dit nog bij, maar ze willen een check. Dit is gelijk een groei echo. Dit omdat de vk het niet goed kan voelen bij mij ivm de 'goede verpakking' zoals ze dat noemt. Vandaar bij mij veel echo's... @ Wherona, je kunt een kolf huren bij de thuiszorg. Ik wil terzijnertijd ook een kolf halen, mocht de borstvoeding lukken zodat ook vriendlief af en toe een fles kan geven.....
@ Meeting: ik ben voor hoor, maar idd niet te ver.. al zal het wel lastig worden aangezien we door heel nederland (en zelfs belgie) zitten.. @ Nieuw topic: ik zou pas een mama-topic openen als de laatste (bijna) bevallen is.. anders krijg je een gesplitste groep en dat is niet leuk voor de meiden die nog moeten bevallen. @ Boerderijmama: nee hoor, want we kunnen altijd een deel 2 openen @ Linda: Dat zal je altijd zien, dat het begint als je er net bemt geweest! @ Prustje: Ook weer goedgekeurd fijn hoor! mijn meisje is weer goedgekeurd op het consultatiebureau.. ze vonden haar alleen snel gegroeid.. ze is van 11,7 kilo met 1,5 jaar naar 14.3 met bijna 2 jaar gegaan.. nou geloof ik alleen geen barst van die weegschaal daar want thuis weegt ze 13.8 kilo..
Meiden, even een ego-berichtje. Vanavond ga ik bijlezen, heb nu al 8 pagina's te gaan. Even mijn gal spugen wat betreft mijn werk. Baas is weer terug, had via een collega gehoord dat ik niet meer mocht werken. Kreeg een sms; of ik het wel redde? toen ik hier op reageerde dat het pittig was, maar dat we het met z'n allen aardig hebben kunnen oplossen. Kreeg ik de vraag of ik hier mijn vrije uren in voor heb geleverd of ziek heb gemeld? Nou dacht ik wat denk je zelf. . . Netjes gereageerd; dat ik contact had had gehad met Uwv en die mij vertelden dat ik moest wachten tot ze terug was en zij het verder moest regelen. Prima zei ze, maar dan moest ik per direct nog even mijn uren inleveren, zodat ze die deze maand nog in mindering kon brengen (salaris voor deze maand moet ze nog verwerken). Daaaaaaaaaaaaaaaag, zij gaat mij gewoon mijn salaris uit betalen deze maand, en hoe ze het regelt met het Uwv moet ze zelf weten. Maar ik ga niet nog langer wachten op mijn salaris totdat zij het geregeld heeft via het Uwv en ik van hun geld krijg. Hoop dat jullie mijn verhaal een btje snappen... . Om 18.45 naar de VK, gaat over de bevalling, ben benieuwd. Nu eerst even boodschappen doen en eten koken. Tot vanavond!
nou meiden hier naar de vk geweest...bloeddruk was nog steeds aan de lage kant 99/68..maar goed zolang ik er niet teveel last van heb is het geen probleem...maar dit kleine eigenwijsje mannetje ligt nog steeds in stuit pfff...heb nu een afspraak over twee weken dan ben ik 35 weken zwanger en dan wil ze eigenlijk wel dat hij gedraait is, want daarna wordt het alleen maar moeilijker natuurlijk...kwa groei ligt ie mooi op schema..buik was nu 33 cm. zo dat was ff mijn update
@ Rianne: Wat een maf mens zeg.. ze moet het idd maar gewoon regelen... is toch niet jouw probleem dat ZIJ op vakantie is en ZIJ geen vervanger heeft voor dat soort zaken? Succes bij de vk straks. @ DQ: Hmm idd een lage bloeddruk zeg.. en je mannetje nog in stuit balen zeg hopelijk draait hij nog voor die tijd!
@dq: lage bloeddruk is eigenlijk goed hoor! vééééééél beter dan te hoge bloeddruk, alleen is het voor jezelf soms wat lastig - duizeligheid, flauwte, ... Mijne was 95/45 vanmorgen Maar door te liggen verlaagt die natuurlijk ook! Zout eten als je echt flauwtjes bent, helpt echt vind ik! De eerste reflex is om dan suiker te drinken (cola) of eten (druivesuiker), maar dat helpt dus echt niet als je een lage bloeddruk hebt. T zijn maar tips !
boederijmama...ik weet dat het niet erg is, daarom schreef ik ook zolang ik er niet teveel last van heb is het oke maar idd kan best lastig zijn, soms voel ik me echt slapjes en kan ik niet lang op me benen staan...maar goed we gaan lekker door met bouillonnetjes drinken en dropjes eten enzo dan lukt het best...belangrijkste nu vind ik dat hij nog gaat draaien
@ wherona kolven zodat je vriend flesjes kan geven is wel handig maar je moet het dan toch eerst afkolven he En als je in de nacht eerst moet kolven voordat je vriend het kan geven kun je toch beter rechtstreeks geven? Tenzij je melk genoeg hebt en je het eerder kunt afkolven natuurlijk! Ik moest bij de eerste echt om een paar uur afkolven anders was mijn bed gewoon drijfnat! Alleen het probleem was dat mijn zoontje niet vacuum bleef anders had ik zo bv gegeven! ga het nu wel weer proberen ik heb een handkolf maar er zelf niet zoveel geduld voor! Toen had ik van medela een dubbele kolf die kon ook op batterijen en was dus handig in de auto enz onderweg! en dan heb je gelijk 2 borsten leeg. Ik ga het eerst weer zo proberen eventueel met de handkolf of een gehuurde vd thuiszorg (wel prijzig vind ik) om op gang te brengen en als het echt niet wil lukken schaf ik pas weer een kolf aan wel weer een dubbele! @ DQ he vervelend ik ga voor je duimen dat jullie beeb gaat draaien hoor anders word het waarschijnlijk een ks?
Boerderijmama, de 34 weken heb je maar weer gehaald! Hoop voor je dat het geven van BV je gaat lukken. Mumtobe, voel je je weer een btje beter? En idd moet echt niet gekker worden, wat ben/was ik flauw zeg. Waterlelie, wordt netjes bij jullie zo te horen. Hou ik ook echt van knutselen in huis, zodat het als maar mooier en mooier wordt. Princess, kan me voorstellen dat die kilo's je dwars zitten hoor. Ik heb het tot nu toe ook nog gehad met iedere kilo, zit nu op 8 dus valt allemaal mee. Het zegt allemaal niks, hoor ook zo vaak dat er vrouwen zijn die 20 kilo aan zijn gekomen en ze er ook binnen no time allemaal weer af hadden. @ Daantje2011, heerlijk toch dat je zo lekker kunt slapen. Fijn dat de echo helemala goed was. hahah moest wel lachen om je opmerking; 'en er zit nog steeds geen piemeltje aan'. Lekker roze shoppen! @ DaanQuinty, jippie weer een weekje erbij. @ Meikie, wat een irritante vent zeg, grrrrr! Is je bloemstukje naar je zin geworden? Zie nu je stukje, mooi geworden zeg. Spannend, hoop voor je op een positief bericht. @ Linda, vervelend dat je er niet enorm van hebt kunnen genieten door de moeheid. Vind het soms ook erg frustrerend, dat het allemaal niet meer wil zoals ik wil. @ Mama05, oeeh bha. Kan me voorstellen dat je daar van schrikt, zou ik ook doen. Voel je je inmiddels weer wat beter? Die momenten dat het je te veel wordt, heb ik ook regelmatig, sta dan echt op het punt om een potje te janken, alleen vind ik het vreselijk om me daar aan toe te geven, dus dat doe ik dan ook meestal niet (en vriendlief maar zeggen, je hebt bijna nooit van die jank-buien he?) haha. Vervelend dat het zo botst tussen jou en de oudste, hoe oud is ze? Lees nu dat je je groeiecho ook gehad hebt, ben benieuwd of het klopt. Je hoort zo vaak dat ze er ver naast zaten. @ Sandra, leuk zo'n zelfgemaakt boxkleed! Back in shape; ik denk dat iedereen mee doet. Vriend en ik hadden het er net nog over in de auto. Ik weet niet eens meer hoe ik er uit zag zonder buik, vriend zei; mwaaoooh ik kijk dr wel weer naar uit hoor zegt ie hahah. Ik ook wel, lekker me eigen kleding en met name de spijkerbroeken weer aan (als we dr nog inpassen dan he hahaha). Meeting; gezellig, maar we zitten idd echt door het hele land + Belgie, ik ben zelf niet zo'n ster in het rijden van lange afstanden. Laat ik vriendlief altijd doen. @ Pookie, super, dat tot zover alles er goed uit ziet en hij toch weer iets gegroeit is. @ Prutsje, lekker dat je nog even weer je bedje in kon kruipen en bij kon tanken. Hoe was je echo? Lees nu dat alles goed was, toppie. Heerlijk dat jullie weer ff van de kleine hebben kunnen genieten. Vanavond bij de VK geweest, opzich geen bijzonderheden. Nog steeds meer rust nemen, heb nog te veel harde buiken, plus de steken in mijn rug zijn wrsch rugweeen. Had geen tijd meer om het over de bevalling te hebben, dus moeten vlgnde week terug komen. Alleen vrijdag nog een ochtnedje werken en dan officieel verlof, heerlijk! Heb dr zo'n zin in, geen stress meer van het werk. Hoop dat ik niemand vergeten ben, ben geloof ik een uur bezig geweest met terug lezen en schrijven, kletstantes!
@ Rianne: Hopelijk wordt het gewoon geregeld hoor op je werk! ik heb ook wel momenten dat ik mijn lijf weer terug wil, maar ik weet dat ik dat buikje op een dag ook weer ga missen ach vriendjes/mannen mogen ook wel mee op meeting hoor, die van mij is ook al een paar keer meegeweest naar meetings al vind hij meetings met "nieuwe" mensen niet je van het fijn dat je nog maar een halve dag hoeft te werken! pak die rust hoor, nu al rugweeen is echt vroeg!