@ Mum2be, hahaha ik geloof ook niet dat vriendlief hier op zit te wachten hoor, niks voor hem zo'n meeting. Hoop ook dat het geregeld wordt. Heb dr net een mail gestuurd, dat ik het onterecht zou vinden als ik moet wachten op een deel van mijn salaris tot het geregeld is met het Uwv. Ben benieuwd wat ze dr op gaat zeggen. Lucht wel op om te laten weten hoe ik er over denk, alleen vanmiddag had het geen zin, was te geirriteerd. Buikje missen, geloof ik ook wel ja, het heeft zo zijn charme. Is het zo vroeg die rugweeen? Ze zei dr zelf niet zo heel veel over, alleen uitdrukkelijk dat ik rust moet nemen, maar miss wou ze me niet bang maken? Ze wilde ons ook perce volgende week al terug zien voor het verhaal over de bevalling (kreeg het formulier ook gelijk mee; wat te doen als de bevalling begint'), terwijl ik zoiets had van; kan toch nog wel een week wachten?
mijne is altijd wel goed zegt ze en als ik dat met jou vergelijk ook redelijk laag, dacht ook dat dat niet erg was...
Rrianne, als je op het UWV moet wachten ben je als je pech hebt heel wat weekjes verder. Ik werk op een P&O afdeling en zie de betalingen van het UWV voorbij komen. Soms zijn dames al lang en breed terug van hun verlof voordat we de zwangerschapsuitkering ontvangen... Hopelijk kan je het zonder al te veel gedoe regelen, want daar heb je natuurlijk helemaal geen zin in. Wie hebben er deze week allemaal hun laatst werkweek? Volgens mij best veel dames. Ik heb gisteren mijn laatste hele dag gehad, nu nog drie halve dagjes!
Zal even niet zo vaak reageren ik leef met iedereen mee maar weet niet wat er gaat gebeuren komende tijd. Even een kort berichtje waarom heb zware hoofdpijn plus soort uitval in mijn gezicht tijdelijk dat wel, vanmidag naar de dokter ervoor gisteren naar huisartsen post geweest. maak me echt te druk om alles die streptokokken voorlopig geen ander huis dus even rust ik lees wel mee maar even een paar dagen bij komen van alles wat er gebeurd is.
@Rianne je baas heeft een betalingsverplichting iedere maand of 4 weken, als het UWV laat is met uitbetalen of zij heeft het te laat aangevraagd is dat haar risico als ze toch besluit om alleen maar een gedeelte uit te keren heb je recht op wachtgeld. Gelukkig bijna verlof hoef je je hier niet meer druk om te maken. @DQ wat vervelend dat die kleine toch nog in een stuit ligt, hoop dat ie niet zo eigenwijs blijft kan me voorstellen dat je daar wat zorgen om maakt. @wapje dat is ook 1 van de redenen dat ik zo een kolf niet meteen zou willen kopen omdat je helemaal niet weet of je wel genoeg melk hebt om te kunnen kolven. Maar dan zou ik wel voor de op batterijen gaan en dan inderdaad voor 2 tepels hihi lekker makkelijk. @EB lekker meis nog maar 3 halve dagen en dan lekker met verlof heb je der zin in? Ik moet (wil) nog 3 weken werken. Kijken of we dat wel vol gaan houden. Anders toch wat eerder verlof of inderdaad halve dagen werken is ook nog een mogelijkheid. @ll vannacht niet echt lekker kunnen slapen kon niet op mijn rechterzij liggen want dat deed zeer aan mijn buik en kwam er een druk op mijn blaas te staan. Moest der vannacht 4x uit om te piessen maar had gisteravond ook wel veel gedronken, wordt meteen afgestraft hahah.
@ Natalie, wat vervelend. Sterkte! @ Elisabeth, lekker hoor dat je nog maar drie halve dagen hoeft te werken. Succes de laatste dagen! Ik heb ivm bekkenpijn ook mijn laatste week. Zou eigenlijk 15 september met verlof gaan, maar ga dat dus net niet redden. Morgen laatste dag! En dan ongeveer half feb weer ivm verlof die ik nog aan de zwangerschapsverlof plak.
Elisabethbas, mijn zwangerschapsuitkering heeft ze zowiezo rechtstreeks via het Uwv geregeld, daar baalde ik al van, want had het eigenlijk ook gwn rechtstreeks van haar willen ontvangen. Bij mijn collega, ging er namelijk ook het één en ander fout. Kreeg nu vanmorgen een mail dat het toch echt wel op deze manier moest, want het UWV betaald rechtsstreek aan mij uit en anders zouden de salarisstromen niet meer kloppen. Maar ze ging de vraag neerleggen bij haar accountant. Wherona, bedankt voor de tips. Zal ze onthouden. Hahah dat plassen, soms echt vreselijk he. Ik hou er 's avonds over het algemeen ook rekening mee hoor dat ik niet te veel drink, anders weet ik wel hoe het gaat. Natelia78, vervelend allemaal meid! Doe rustig aan. Heb een mail terug van mijn werkgever. Ze schrijft dat het Uwv mij rechtstreeks uit betaald (en dus niet aan haar), waardoor de salarisstromen dan straks niet meer zullen kloppen. Als zij een aanvraag doet bij het Uwv dan komt het uiteindelijk helemaal goed. Jaa, uiteindelijk wel, maar eerst kan ik wrsch nog weken wachten op mijn salaris. Meiden die in de ziektewet zitten hoe worden jullie uitbetaald? Via het UWV of rechtstreek via je werkgever? En hadden jullie hier ook een verklaring voor nodig van je VK (dit moet ze ook hebben zegt ze).
Goedemorgen meiden, vandaag heb ik een rustig aan dagje ingeplant. Ben uit bed gekropen in pyama naar beneden lekker ontbijten en dan straks lekker rustig aan aankleden en hondje uitlaten, voorzover we normaal kunnen lopen.... Ik moet zeggen dat ik steeds meer last krijg van mijn heupen, vooral aan de voorkant net achter mijn schaambeen. Lopen gaat dan ook erg traag.... Maar goed, strakjes lekker ergens lunchen met een vriendinnetje en vanavond de vloer op zolder afmaken @ Rrianne, Doe inderdaad rustig aan met die harde buiken. Fijn dat je verlof nu eindelijk inzicht is, en dan lekker genieten he!!! En wat betreft je werk, ik hoop dat je er uitkomt met haar. Zorg in ieder geval dat je goed weet wat je rechten en plichten zijn. Dat maakt een eventueel gesprek oid met haar makkelijker (vind ik persoonlijk altijd dan). @ Wbt het missen van je lijf. Ik was voor de zwangerschap al veel te zwaar, en dat lijf mis ik eigenlijk niet. Het lijf met flink wat kilo's minder mis ik wel. En voornamelijk het winkelen. Ik zie nu zoveel leuke kleren hangen in de winkel, maar ja ik pas het toch niet.... @ Natalie, phoe wat een verhaal zeg.... Neem inderdaad even je rust, als er wat is kun je natuurlijk altijd weer om een hoekkie komen kijken!!! En als je niet rechtsstreeks wil reageren kan dat ook altijd via je buddy hoor @ Wherona, vervelend he dat je 's avonds niet even lekker wat kan drinken zonder dat je het moet voorduren in de nacht.... En die buikpijn komt mij inderdaad ook bekend voor. Alleen gaat het pas na een poosje pijn doen bij mij en als ik me dan omdraai is het weer over.... Nou ik ga me maar even aankleden. Spreek jullie later!!!
@ Meikie, ja die ben ik nu aan het uitzoeken via het internet. Maar ook dat helpt bij haar 9 van de 10 x niet, ze weet zich er altijd wel met een mooi verhaaltje om weg te lullen. Ben er zo klaar mee. Lopen wil hier trouwens ook niet altijd even soepeltjes meer gaan, dan voel je je echt een oma he? Heb dan kramp/steken in mijn heup. Geniet van je lekkere dagje.
Hier is mijn salaris gewoon doorgegaan, en het uwv betaalde aan mijn werk. Ik heb hiervoor geen verklaring nodig gehad van mijn vk. De arbo heeft er niet eens naar gekeken.... Anders toch nog even bellen met het uwv om te overleggen hoe dit opgelost kan worden, zodat jij ook met een gerust hart verder kunt. Blijft toch jammer dat werkgevers zo moeilijk doen met zwangere werknemers....
Meikie, nee de VK gaf ook dat je dit niet nodig zult hebben. Wel zei ze mocht ze moeilijk doen dan kan ze me altijd bellen. Dus zal dat wel aangeven. Ook zo irritant dat alles per mail moet gaan, moet er eigenlijk gewoon ff telefonisch hebben, maar daar heb ik ook weer zo geen zin in, bha!
Dit zijn net van die dingen waar je nu niet op zit te wachten..... Zo jammer.... Heb zelf ook gezeik gehad, mijn contract loopt per morgen af en dus ben ik werkloos en ze deden zo moeilijk over mijn ziektewet.... Mijn vriend is uiteindelijk meegeweest naar de arbo om alles te regelen.... Je werkgever zit nu gewoon ontzettend moeilijk te doen, terwijl ze het zo voor zichzelf ook niet echt makkelijker maakt... Probeer anders toch een gesprek met haar te regelen, ik neem aan dat je na je zwangerschap daar weer verder gaat werken? Dan is het wel fijn als de onderlinge verhoudingen goed zijn...
Rrianne, wat ontzettend vervelend dat het zo moet gaan! Je hebt dan echt geen zin om daar ook nog energie aan te verspillen, wat een gedoe! Ik ben blij dat mijn oude werkgever super snel was...pffff Natalie, wat naar allemaal! Veel sterkte meis. daanquinty, kindje kan nog zeker (als je geluk hebt ) tot week 35 draaien. Ik hoop het voor je!! Vandaag geen (klus) plannen. Heb zin om een boerenappeltaart te bakken maar zo geen zin om naar buiten te gaan om boodschappen te gaan doen. Het weer ziet er ook niet gezellig uit.
@ Rianne: naja ik ben geen vk of gyn maar ik lees niet zovaak verhalen over rugweeen met krap 34 weken. wbt het gesprek over de bevalling is wel heel normaal rond 35 weken. denk dat ze zoiezo het risico niet willen lopen dat je niet weet wat te doen op het moment dat de bevalling begint. het uwv hoort idd aan je werkgever te betalen en die is gewoon verplicht jouw op tijd te betalen, ongeacht wat het uwv doet. je hebt idd wel een zwangerschapsverklaring nodig, maar die had ze al een tijd geleden aan je moeten vragen want daarmee wordt alles in het werk gesteld bij het uwv. @ EB: hier in de ziektewet, mijn eigenlijke verlof gaat in op 12 Sept. en 8 Sept zou mijn laatste werkdag zijn! fijn dat jij met 3 halve daagjes het er ook op hebt zitten. @ Natalie: Rustig aan hoor! @ Wherona: haha nee teveel drinken sávonds is echt not done tegenwoordig @ Daantje: Goed dat je ook eerder stopt met werken.. wat niet gaat gaat niet en je hebt er niks aan om nu door te bikkelen en straks na je bevalling nog krom te lopen van de bekkenpijn! @ Meikie: lekker rustig aan doen idd, groot gelijk!
Meikie, vrijdag heb ik mijn laatste dienst en heb dr gevraagd of ze dan op het werk langs wil komen, dit zou ze doen. Dus ben benieuwd. Stuur dr straks nog wel even kort een mail en dat ik het er liever vrijdag even over heb ipv alles via de mail te doen. Ja na mijn verlof blijf ik dr gewoon werken, dus zou het ook erg vervelend vinden om het zo te moeten af sluiten voor mijn verlof. Waterlelie, heerlijk een appeltaart. Bewaar je ook een stukje voor mij (mocht je hem gaan maken)? hahaha. Ik ga straks de drempels hier verfen, gister verf gehaald, btje grijzig. Mum2be, nouuuu ze noemde het rugweeen, maar ik neem aan dat het gewoon het zelfde is zoals ze (pijnlijke) harde buiken oefenweeen noemen. Dat ze hier mee bedoelde dat dit een soort oefen-rugweeen zijn. Wat betreft die zwangerschapsverklaring die heb ik wel geregeld hoor, die heeft ze al weken. Maar ze bedoelde meer dat ze het zwart op wit had staan dat ik nu minder werk op advies van de VK.
Goedemorgen ladys, @EB heerlijk zeg laatste werkweek! Genieten! @Rianne, wat een gezeur zeg met die bazin van je! Heb je nu toch helemaal geen zin in?! Maar groot gelijk hoor dat je voet bij stuk houdt. Zij moet dat goed regelen . Ik wordt betaald via mn werkgever, zei vangen geld van het UWV (gaat helemaal buiten mij om, heb er alleen 1 brief van ontvangen) een zwangerschapsverklaring heb ik al gelijk in het begin in moeten leveren voor 20weken, zodat het UWV je verlof door kan betalen of wie dit ook maar doet! Is ze wel erg laat mee .. Ik heb een beetje de indruk dat ze er zelf helemaal niet inzit, en geen idee heeft hoe en wat beetje jammer! Als ze alles iets eerder had geregeld had dit een boel zorgen gescheeld! @Nathalie: gat wat naar zeg! Hoe is je bloeddruk? Houdt ook het Helpp syndroom in de gaten hoor . @Daantje heerlijk zeg zo lang verlof! Heb ik ook . Echt genieten . Ik ga lekker ff aan de poets! Nou ja lekker tmoet echt nodig weer gebeuren! Tot strakkies
Rrianne, een zwangerschapsverklaring heeft het UWV altijd nodig, maar het is inderdaad al behoorlijk laat als je dat nu nog moet regelen (is geen ramp hoor, hooguit duurt het hele verhaal nog wat langer). Aan de hand van die verklaring betalen ze je zwangerschapsuitkering uit en de uitkering als je je ziek meldt als gevolg van je zwangerschap. Het is ongebruikelijk, maar niet verboden voor je werkgever om de uitkering rechtstreeks van het UWV naar jou over te maken. Ik vind het persoonlijk geen goed werkgeverschap, want nou moet jij je in je verlof druk maken over je salaris en dat is niet fijn. Een bedrijf heeft nou eenmaal iets meer reserve om een eventueel latere betaling op te vangen. Mocht je meer vragen hebben, pb me dan even, als je wil met je telefoonnummer, dan hebben we even contact.
Goeiemiddag stelletje kletskousen! Heb even bijgelezen maar had alweer ruim 5 pagina's gemist, dus beetje teveel om op te reageren... Kom gewoon even iedereen een dikke knuffel geven om te laten zien dat ik er nog wel ben en wel aan jullie denk
ja pookie het gaat zoo snel hier, kan het ook amper bijbenen haha ik zie apeltaart voorbij komen etc...nou wie komt mij dan even een stukje brengen!?? wel met slagroom! Bijna 36 weken pfffff, wanneer gaan jullie je koffertje klaar maken??