Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    DQ, gelukkig is je hoofd weer een beetje 'leeg'. Doe maar rustig aan dit weekend!!!

meikie, tuurlijk duimen we suf!!!! Heel veel kijkplezier vanmiddag!!!

Mumtobe, heeft jou docher ook een soort van idool??? Emma zou namelijk fantastisch vinden als we op haar verjaardag alles van Bumba inrichten, dus Bumba slingers, tafelkleed, taart en verjaardagsmuts ghihi

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Waterlelie: Jeps.. het idool hier is Dora!!
    als ze eet zegt ze zelfs: yammie yammie Nussie (bij dora zeggen ze altijd jammie jammie Delicious) haha

Ze krijgt dan ook een heuse dora taart en haar traktatie op het kinderdagverblijf en voor de kindjes op haar verjaardag ga ik cupcakes maken met Dora ouwels (eetbare plaatjes)
    verder geen dora slingers o.i.d.

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    verjaardagen drama hier ook!!! ik ben dus 30 september uitgerekend
    27 sep onze dochter jarig 6 jaar wordt ze dan 29 is mijn man jarig hopelijk zit kleine uk dan nog lekker bij mama zodat we het wel kunnen vieren!!!

Meikie heel veel plezier met de echo en met winkelen!!! komt vast wel goed met jullie kleine!!

wherona ach is toch altijd zo dat je iets leuks wil doen en later heb je de last van!!! maar je nichtje heeft vast genoten ook veel waard toch!!!;)

waterlelie mijn oudste dochter had een mega mindy taart en slingers en onze tweede ook een bumba taart en slingers, ik maak die taarten zelf dus dan kun je dat ook doen zal eens een foto plaatsen!! Bekijk bijlage 180297

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mama wat mooi!!!!! erg crea hoor!! is dat van marsepijn??

Ik was even in de war, vandaag 36 weken volgens ziekenhuis dan he ;) Het hoefde verder niet veranderd te worden omdat het maar 3 dagen voor loopt en het dus geen drama zou worden want een reuzenbaby zou het niet worden...tjah dat is wat ze zeiden.

mn man is 3 okt jarig.... en 3 okt uitgerekende datum volgens vk, die ook op papier staat.... Nou ben benieuwd!

Ik ben bijna klaar, ga zo even mn tasje klaar maken, iemand nog handige tips?
    ondertussen draait de witte was met beddegoed (matrashoes)...
    en dan eigelijk alleen de sluier nog!!
    Wou dat er een lampje op mn hoofd zat, die ging branden wanneer hij de dag later zou komen! :) (of zij)

voor de mensen die het geslacht niet weten, zijn jullie niet reuzzzzeeeeee benieuwd...ik wordt gek van dat gegok! gister in de prenatal zooo veel leuke glitter en glamor dingen gezien maarja!..even verderop een stoer jasje...oh en dan ben ik zo benieuwd!!!!! pfffff, heb geen spijt dat ik het niet weet maar ben wel heeel heeel heeeeeeeeeeeeeeeel nieuwschierig :)

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mama05: mooie taart :D ik maak ze normaal ook zelf (vorig jaar een hello kitty stapeltaart)
    maar ik kan nu echt niet meer zolang aan het aanrecht staan.

@ Rica: ik ken dat nieuwsgierige maar al te goed, t wordt nu wel eens tijd voor een kleurtje ipv
    al dat neutrale hé ;) ben toch wel blij dat we het nu wel weten hihi

ow ja over de prenatal, als het goed is hebben die in September nog een keer mamamazzeldagen!!
    erg leuk met leuke kortingen!!

6. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mama05, jeetje wat een mooie taart. Ja zoiets wil ik....euhh Emma wel :D

Rica, tja vind het ontzettend knap dat je het niet weet. Ik ben daar TE nieuwsgierig voor.
    Euhm, even denken...slippers zijn handig om mee te nemen en een warme trui want s nachts kan het best koud worden in de kamer.

7. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ DQ jaaaaaa expeditie is leuk helaas weer n week wachten!

@ Meikie succes met de echo ...duim duim duim

@ mama05 mooie taart zeg! had ik mijn taart van brandweerman sam wel bij jou kunnen bestellen :)

Hier worden de traktatie's en de taart in brandweer style en verder is hier thomas de trein erg favoriet!

Best wel grappig dat er nog zoveel zijn die een verjaardag kort op de bevalling hebben!
    Nou ik ga ff liggen hier ow heb nog een foto vd echofoto gemaakt zal m er ff bij zetten

8. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Daar is ie!

9. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ben helemaal happy :D:D:D !
    Juist is de gyn me komen halen met de rolstoel voor een (onverwachte) echo en onze pruts doet het geweldig!! Hij/zij weegt al (zeker) 2600kg! :p
    En de gyns hebben overlegd en ze hebben toch een termijn gegeven, dus nu kan ik zeker zijn over wanneer ze het halen (en het is vroeger dan de vorige geplande datum ;)!)!
    Zelf verjaar ik 20 september, dus het is erg spannend of ik dan al voor de 2e keer mama ben of nog niet :D ! Feit is wel dat ik dan nog zeker hier in het ziekenhuis ben, dus een feestje zullen ze hier moeten komen organiseren ;)!

Hij heeft ook veel fotootjes genomen van de placenta, want hij gaat er zelf nog een weekje tussenuit, zodat er een eventuele spoedvervanger (als het deze week zou beginnen) juist weet waar hij moet snijden. Liefst niet helemaal in mijn placenta natuurlijk ;), maar die ligt daar natuurlijk wel juist in de weg...

Baby zit ook erg hoog natuurlijk, met die placenta onder het hoofdje, daardoor zijn mijn ribben wel héél pijnlijk! Als ik plat op mijn rug lig, kan ik niet ademen en ook op mijn zij doet het erg pijn. Ik zou wel eens goed willen springen om de baby wat lager te doen zakken, maar dan kan natuurlijk niet ;)...

@Rica: druivensuiker (dextro) en aquarius voor tijdens de arbeid vind ik de beste tips die ik vorige keer gekregen had! en een washandje dat je ventje op je (bezwete ;)) voorhoofd kan leggen!
    En hier ook wel best benieuwd naar geslacht, maar niet extra benieuwd nu tegen het einde... Ik kan toch niets speciaals meer doen, de (weinige) kleertjes zijn uniseks en voor de rest is alles nog idem van bij de dochter, dus ook uniseks. Ik ga na de geboorte wel op shoppingtocht moeten, volledig STOER ofwel ROZE :p !!
    Ik vind het alleen spijtig dat we maar één van onze gekozen namen gaan kunnen gebruiken, want ik ben echt 100% overtuigd van de jongens én meisjesnaam :D !!

@mama05: wauw! cupcakes en taarten versieren, één van de to do dingen die ik na de bevalling wil leren :) Supermooi!!

@buik missen: mmm, beetje dubbel gevoel... heb er niet van kunnen genieten, mijn buikje totaal niet kunnen showen ook niet. Maar zal toch ook héééél blij zijn dat deze zwangerschap achter de rug is. Alleen die periode nà de bevalling, dan heb ik weer zo'n flubberbuik, waarbij het lijkt dat je nog steeds zwanger bent... :$ DAT ga ik helemaal niet missen ;)!

@ Meikie: binnen een uurtje kan jij ook nog eens naar je prutske kijken - geniet ervan!!

@bloedgroep: ik heb A+ dus niet zeldzaam hoor. Ik heb nogmaals wat uitleg gevraagd ;):
    Blijkbaar zijn er nog een boel andere 'ondergroepen' belangrijk, zodat het donorbloed goed 'matcht'. Bloed blijft maar 3 dagen goed, dus nemen ze elke 3 dagen een nieuw staal van mijn bloed; als het dan nodig is om donorbloed te geven, 'mengen' ze dat eerst een beetje met mijn bloedbuisje om te zien of het goed 'matcht' en dan kunnen ze onmiddellijk het goedgekeurde beschikbare donorbloed geven.
    Na de bloedtransfusie die ik twee jaar geleden heb gehad (na complicaties na bevalling), ben ik héél erg ziek geweest (erg hoge koorts), dus misschien kunnen ze dat hiermee vermijden?

Weer een hele uitleg :) !

10. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Oh en mijn tweejarige dochter is fan van Hopla - dus die had een GROTE Hopla taart bij haar verjaardag eind juni :D!

11. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hallo aanstaande oktobermama's 2011!

Ik zou graag ook een beetje meelezen en schrijven met jullie, als dat mag? Tot nu ben ik blijven hangen bij mijn zwanger worden 35+ clubje, maar voel steeds meer de behoefte zwangerschapsperikelen te delen met "gelijkgestemde collega's" zegmaar :D.

Ik ben 28 oktober uitgerekend, 2 dagen na de 3e verjaardag van ons zoontje Fabian.

@ mama05, ik lees dat jou ook zoiets te wachten staat? Spannend hé. Mijn man zou het wel leuk vinden als deze ook op de 26e komt, maar ik heb er liever een weekje tussen...

Verder ben ik al sinds week 25 thuis, in de ziektewet, i.v.m. te lage bloeddruk. De bloeddruk is nu beter, maar mijn conditie is weg na bijna 5 weken platliggen en ik mag niet meer werken tot na mijn verlof. Gelukkig voel ik mij langzamerhand wel wat beter en meer mijzelf.

@ Rica: wij wilden dit keer ook niet weten wat het wordt. Voor de kleinste maten hebben we unisex kleding, van Fabian nog, en verder heb ik twee gigastapels ROZE & STOERE kleding gewassen, die nog gestreken en in de kast klaargelegd moeten worden. Ik ben ook reuze benieuwd. Wij worstelen nog wel met de jongensnaam (zie onder mijn handtekening) en eigenlijk heb ik ook sterk het gevoel dat het een meisje is, maar ik bereid me op beide voor. Inmiddels weet ik dat een zoon ook hartstikke leuk is, dus het maakt mij niet uit. De VK stelde laatst voor om een 36 weken echo te doen, en tjaa dan is het toch weer verleidelijk om het misschien toch te vragen, maar we doen het niet hoor! Ik ga voor de ervaring van de verrassing bij de bevalling!!!

Vraagje: hebben jullie ook al zo'n last van harde buiken?

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hoi hoi,

Ben er weer eventjes. Vanochtend voor het laatst gewerkt en nu verlof. Voel me leeg, maar heerlijk. Wel tikkie verkouden, maar de vlos had al gewaarschuwd dat het helemaal niet raar is om je de eerste dagen van je verlof niet helemaal op en top te voelen. Spanning die je loslaat, omdat het mag enzo.

Hebben een lekker, beetje druk weekend voor de boeg. Hilversum Media Festival bij ons op het mediapark. Een kijkje achter de schermen van de studio's en bandjes in de stad. Zal het niet lang volhouden, maar ben toch benieuwd.

Later meer!

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @wapje wat een mooie duidelijke echo

@boederijmama wat een goed nieuws

Mooie taart zag ik voorbij komen en ziet der ook lekker uit mmm...

@tas klaar maken druivensuiker en energiedrankje genoteerd :p goed idee stond ik zelf niet eens bij stil.

@rica wij weten wel het geslacht maar voor de rest niemand en als ze me dan meenemen om te shoppen moet ik zo ontzettend goed opletten af en toe erg moeilijk :D maar wij hebben ook zo goed als alles uniseks gehaald.

In mijn album staan trouwens een aantal foto's van de babykamer als jullie het leuk vinden. Moet volgens mij alleen wel effe vriendjes worden.

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wapje, wat fijn dat alles goed is met jullie Guppie! Voldoende vruchtwater en een kindje volgens schema,
    weer een zorg minder:D

Prutsje, alvast gefeliciteerd met jullie oudste! Hoop dat je er nog een btje van kan genieten

Wherona, wat kun jij goed relativeren zeg. Dat lukt mij soms echt niet meer hoor. Ene dag denk ik;
    aaaah bevalling, komt helemaal goed. Andere dag denk ik; HEEEEEEELPPP, laat het maar achter de rug zijn.
    Foto's net even bekeken, lief/mooi kamertje hoor!

Meikie, heel veel succes vandaag.Geniet van jullie kleine ventje en duim voor je dat alles goed is!

Mum2be, moet vast goed komen! Is jullie meisje volgende week ook echt jarig of is die nou pas jarig geweest?
    Weet het even niet meer.

Mama05, super taart!

Boerderijmama, wat fijn dat je een extra echo hebt gekregen (ben helemaal neit jaloers, vraag me zovaak af hoe het allemaal
    gaat daarbinnen). En 2600 kg is al een mooi gewicht. Lijkt me heel fijn om te weten wanneer het komt, maar ook weer een heel
    gek idee!

Guapetona, gezellig kom maar mee kletsen. Harde buiken, ja die zijn hier helaas oko veel aanwezig. Heb je er erg last van, in de
    zin van pijnlijk?

Elisabethbas, heerlijk jou verlof ook ingegaan, de mijne ook:D. Mijn werk loslaten aan dat idee kan ik nog even niet wennen, heb
    nu eerder het idee dat mijn weekend begint en we maandag gewoon weer aan de bak gaan, haha

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dames ik heb even jullie hulp nodig bij mijn ziekenhuistasje!

Er staat op het lijstje een omslagdoek meenemen maar moet dit? hebben jullie dit ook in jullie tas?
    En kleertjes, jasje en muts maar hoeveel kleertjes hebben jullie en dan alelen maat 50/56 of ook 62...
    Ik heb 2 pakjes, 2 rompertjes 1 50/56 lange mauw en 1 maat 62...
    En luiers dan? en hoe zit het met flesjes voor flesvoeding? en de voeding zelf dan of is dat daar allemaal!???
    En ik heb zelf een tshirt, 1 die ik nooit aanheb en te groot is en ik heb een pyama...
    Sorry echt een groentje hier hoor!!

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    rica ja klopt is van marsepein gemaakt!! erg lekker!!! gevuld met bavarois (aardbei)

Boederijmama wat super dat hij/zij zo gegroeid is is toch wel een fijn om te weten vooral in jullie geval!! ben heel benieuwd waneer de kleine komt!!

Mumtobe ik heb ook een stapeltaart gemaakt van hello kitty alleen bij ons zijn ze niet van die marsepein taarten eters hahah terwijl ik al een poos maak hahaha

wapje haha had zo gekund alleen niet handig voor jou denk ik ik woon in de overijssel;)

welkom guapetona jij ook spannend welke datum je gaat bevallen!!

elisabethbas lekker genieten van je verlof!!

17. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    rica...ik zou 2 pakjes mee nemen maatje 50 en maatje 56...ook van de rompertjes...62 is echt veel te groot hoor:D:D

luiers krijg je gewoon in het ziekenhuis zo ook de flesvoeding..

neem voor jezelf gewoon lekker ene groot shirt ofzo mee die vies mag worden...en iets lekker voor na de bevalling en een ochtendjas is ook lekker...neem bv ook je deo, zeepjes en miss. wat make-up mee..en sokken:) heel veel vrouwen hebben koude voeten tijdens de bevalling

verder idd dextro en ik had AA flesjes..

18. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier even een berichtje van mij. Heb alles gelezen hoor, maar ben er even niet zo bij met mijn hoofd.
    We hebben net de echo gehad en kwa groei doet ie het super. Ze schatte hem op de 2100 gram. Iets zwaarder dan gemiddeld maar dat past wel bij ons.
    Wbt de niertjes dit is nog niet in orde. Bij de 20 weken echo bleek de holte bij de niertjes iets te groot, maar zo minimaal dat het niet zorgelijk was. Wel moest dit met 32 weken extra gecontroleerd worden. Maar de vk zei dat dit vaker voorkomt en dat het zo minimaal was dat het vast wel bijgetrokken zou zijn.
    Dus wij daar eigenlijk heen met de verwachting dat het wel oke zou zijn. Maar helaas, deze holtes waren nog steeds te groot (net op het randje). dus we mocht kiezen om het zo te laten of naar een academisch ziekenhuis voor nog een echo ter controle. Wij hebben voor het laatste gekozen omdat we willen weten waar we aan toe zijn. Dus waarschijnlijk volgende week nog een echo.....:(
    Wat kan dit nou betekenen voor die kleine. Dat die holte vergroot is betekend dat er urine achterblijft hierin wat niet goed kan doorstromen. Hierdoor heeft hij meer kans op een urineweginfectie en zal dan eventueel dus sneller antibiotica krijgen. Het is dus niet heel ernstig, maar wel een flinke tegenvaller. We wilden gewoon horen dat alles goed was.....;)

Maar goed, ik heb het weerr even van me afgeschreven....
    Ik spreek jullie snel weer!!!

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Wapje: Mooie foto :D
    Idd grappig dat er nog zoveel verjaardagen voor de deur staan voor iedereen!

@ Boerderijmama: Wat een fijn nieuws allemaal zeg!! spannend hoor wanneer de kleine gaat komen!

@ Guapetona: Welkom!
    lastig dat jullie nog worstelen met een jongensnaam..
    harde buiken.. hier al vanaf 16-17 weken..

@ Eb: Heerlijk verlof! Geniet ervan!
    klinkt leuk die mediadagen, hoorde er wat van op tv geloof ik, maar voor ons een beetje ver

@ Wherona: Ow ben benieuwd.. zal je even uitnodigen!

@ Rianne: ons meisje is de 13e jarig en we vieren het zaterdag de 10 ;)
    yeah ook verlof :D

@ Rica: Een omslagdoek is wel lekker voor de baby.. daar heb je hem/haar de eerste dagen wel in vast zeg maar..
    lekker warm!
    luiers/flesjes en voeding hebben ze allemaal in het ziekenhuis.. wel moet je even bedenken wat je wil qua flesvoeding.
    vaak hebben ze namelijk maar 1 merk in het ziekenhuis en als je kindje daar misschien 3 dagen Friso krijgt en je wil thuis
    nutrilon gaan geven dan kan hij/zij daar wel eens op reageren door heftige kramphes enzo..

@ Mama05: heb je wel eens fondant geprobeerd? vind ik persoonlijk fijner werken en veel lekkerder haha
    maar hier ook niet echt veel liefhebbers op verjaardagen ofzo, naja des te meer hebben wij haha

@ Meikie: hmm wat een domper even zeg.. hopelijk zit het gewoon op het randje aan de (nog net goed kant)
    en blijkt het allemaal mee te vallen, maar kan me voorstellen dat je op ander nieuws had gehoopt! knuff!

@ Tas: dat jullie al dat eten meenemen.. ik durfde niet te eten of te drinken tijdens de bevalling..
    bang dat het er allemaal weer uti zou komen, en ja hoor.. had volledige ontsluiting en daar kwam het..
    gelukkig had ik mijn eigen emmer bij die ook dit keer zeker meegaat naar het ziekenhuis hahahaha

20. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    mumtobe ja werk ook wel eens met fondant maar vind marsepein mooier en makkelijker hahah

Deel Deze Pagina