Oke, hou het wel in de gaten. Ik had ook geen uitslag en juist daarom had ze gebeld. Als het blijft aanhouden zou ik toch even bellen. Maar dat is mijn idee. Tot die tijd lekker poederen met mentholpoeder, dit verlicht de jeuk...
hey dames, Hier was ik ook weer eens. Heb alles bijgelezen (van een week (dikke 20 pagina's of zo)) Heb dit wel verspreid over een paar dagen, want tsjonge jonge wat is er een boel geschreven. Ga ook niet reageren op iedereen, dat kan m'n hoofdje ff niet aan . Even terug op vorige week (even een ego berichtje en m'n hart luchten). Donderdag hier feest met allogorische optocht. 's Ochtends er lekker bij gezeten en ging het wel. Helaas zei m'n moeders iets verkeerd waardoor ik een beetje prikkelbaar was. Dus jankend naar huis gegaan (heerlijk die hormonen), maar was gelukkig om de hoek. Ben gelijk op de bank gaan liggen en bij geslapen. Zat er geestelijk helemaal door heen. Overdag rustig aan gedaan, af en toe even een tukje en nog even een blokje over de kermis. 's avonds de 2e ronde van de optocht gehad en ging het veel beter. Rond 10 uur thuis en daarna lekker op bed gegaan, want had vrijdags m'n laatste werkdag. Deze dag ging goed. Moest helaas de hele dag staan, maar tijd ging snel. Op het einde van de dag afgedraaid (last van bekken en voeten) en blij dat ik nu eindelijk verlof had. Kon het nog niet helemaal geloven. Je werkt er zolang naartoe en als het zover is dan moet je je er even aan toe geven. Zaterdags was het idd super warm, maar even wezen shoppen. Was wel te doen, maar hield ontzettend vocht vast in m'n voeten. 's avonds een bbq gehad. Ook toen nog steeds vocht in m'n voeten en uiteindelijk ook weer afgedraaid. Was allemaal een beetje teveel. Zondag niet veel gedaan, eerst heerlijk uitgeslapen tot half 11 ofzo. Wel visite gehad, maar ook weer met de beentjes omhoog. Achteraf was ik wel weer blij dat de visite naar huis was. Maandag, echt verlof. Kl*te nacht gehad. Ontzettend het zuur branden. Heb overdag helemaal niks gedaan. Alleen maar genieten van de dag. Alleen ff de boodschapjes gedaan, vaatwasser en wasmachine gedraaid. Ook vandaag lekkere luie dag. Maar met dit weer kan dat ook best. Ik denk dat ik de week zo een beetje voortzet. Af en toe een beetje in het huishouden, maar eerst genieten van de tijd die ik nu voor me zelf heb. En dan zien we wel verder. Misschien dat ik ook nog wel een to do lijstje maak, maar dat zien we nog wel. @bedzeil, ik denk dat ik die rond 36 á 38 weken op bed doe. Koop sowieso een waterdichte molton. Heb de box ook nog niet staan, doe dit ook rond die tijd.
Bellen jullie eigenlijk meteen na de geboorte familie en vrienden? Me vriend en ik hebben het erover gehad en ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik eerst samen met hem een paar uurtjes wil genieten en dan pas visite wil. Als wij gaan bellen zodra het geboren is dan staan er namelijk gelijk mensen voor de deur en daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
@ Dq, ik zou je oma gewoon niet de dag van de geboorte bellen...Je mag toch zelf bepalen wie je de eerste dag wil zien...Mijn opa en oma mogen de dag na de geboorte komen. @ Wherona, wij hebben besloten in ieder geval onze ouders te bellen na de bevalling. Maar dan niet meteen als de baby eruit is hoor. Gewoon alles rustig aan, even genieten met zn drieën. Maar ook niet pas uren na de bevalling. Als ik weer opgelapt ben en onder de douche vandaan ben dan zijn ze hartstikke welkom. De rest van de familie wordt een paar uur later ook gebeld (mijn vriend heeft 5 zussen/broers en ik 2 + alle aanhang) en is dezelfde dag ook nog welkom. Bij mijn zus zijn we ook allemaal gaan kijken, zij lag in bed en wij keken een kwartiertje. Was heel erg gezellig met zn allen. Zo lang je familie niet verwacht dat ze bedient worden is er niets aan de hand. Willen ze beneden nog een bakkie doen als ik in bed lig: ze weten de koffie te vinden zou ik zeggen. Dit is trouwens het gunstige scenario voor als de bevalling goed gaat natuurlijk. @ Dolfijnjes, ik kon niet meer slapen door de maagzuur en gebruik nu net als mumtobe de omeprazol. Werkt als een trein! Gehad van de huisarts.
Ik weet nog niet wat we doen na de geboorte. We bellen sowieso pas als de baby er is, dat hebben we wel afgesproken. Als alles goed gaat, mogen we gelijk weer naar huis, dan bellen we denk ik onze ouders meteen na de geboorte, kunnen zij alvast naar ons huis gaan en zien we ze daar. Ze moeten allemaal minstens een uur rijden voordat ze bij ons zijn. Maar misschien willen we wat langer wachten, prima. Ik doe niemand toezeggingen. Omdat al onze net-iets-minder naaste familie niet dichtbij woont, denk ik niet dat we bang hoeven te zijn dat ze heel snel op de stoep zullen staan, die bellen voor een afspraak en kunne we dus makkelijk spreiden. Dolfijntjes, geniet van je verlof en doe het rustig aan! Ik zit in hetzelfde schema als jij, beetje huishouden en verder gewoon heel veel tijd voor mezelf. Strijken kan morgen ook als ik er vandaag geen zin in heb. Ben trouwens wel erg bezig met het huis netjes houden. Wil het geen nesteldrang noemen, maar meer met het idee in mijn achterhoofd dat we hier straks een kraamzorg en moeders hebben rondlopen en dat ik dan wil dat het huis netjes is, wc's schoon, kleren opgeruimd etc. Herkennen jullie dit? Voor de geboorte is alles klaar op de geboortekaartjes na maar daar wordt aan gewerkt. Lindada, ik heb ook jeuk, maar vnl op mijn buik. Ik ga ervan uit dat het komt doordat mijn huid aan het uitrekken is. Heb nog geen striemen maar vrees het ergste. Daanquinty, succes met je stemmingswisselingen. Niet fijn, hopelijk gaat het snel over. Wat een baggerweer hè? Blij dat ik het huis niet uithoef. Alleen vanavond, dan hebben we een info-avond over borstvoeding geven bij ons in het ziekenhuis. Daantje, ga jij daar toevallig ook heen? Ben benieuwd hoe het is, wel goed dat ze dat aanbieden. Zometeen een lekkere ovenschotel in elkaar flansen. Daar is het wel weer voor!
Bedzeiltje hier nog niet op bed gedaan wij hebben een extra lang bed en daar zijn geen moltons voor te krijgen maar denk dat ik er maar 1 aanschaf en dan er gewoon onder leg!! ons bed is 220 lang en ik ben maar 1. 65 dus voor mij groot genoeg hahaha Kraamvisite ik zou ook gewoon je oma later bellen en misschien wel avonds dat het eigenlijk geen tijd meer is om te komen dan moet ze wel de volgende dag!! Ik weet gewoon hoe wij zijn wij zeiden ook bij alle twee nee we gaan eerst even genieten met zijn drieen en later vieren maar we stonden allebei te trappelen om het nieuws te vertellen tegen onze ouders en broers en zussen!!! Dus we zien wel wanneer we mensen bellen. Wij gaan een kraamfeest geven dus we verwachten alleen maar goede vrienden en familie in de kraamweek!! al zal dat ook wel redelijk druk worden!! nesteldrang heb ik ook wel redelijk last van de klerenkasten liggen er netjes bij!!en probeer de was bij te houden dat er niet zoveel ligt!! En heb het luxe dat mijn schoonmoeder 1 keer in de week de grote dingen voor mij doet!! Iedereen bedankt voor de reactie op het overlijden van mijn moeders vriend! Het is wel een rare week zo!! veel bij mijn moeder en haar zoveel mogelijk steunen!! Nu hebbemoen mijn broertje en ik ook een kaart gekregen om na de begravenis te gaan alleen mijn moeder heeft liever niet dat ik kom.... ivm dat ik zoveel last heb van harde buiken en mijn emoties lopen hoog op! ze is bang dat het misschien door de stress komt of dat er iets in de kerk gebeurt met mij waardoor ik eerder weg moet en zijn dan in de kerk zich nog meer zorgen gaat maken... Maar ik vind het zo`n moeilijke beslissing... ik wil heel graag mijn moeder steunen maar snap wel wat ze bedoelt!! Er is donderdag avond ook een speciale avond geregeld voor afscheid nemen en nu wil ze dat ik daar na toe kom.... wat vinden jullie mijn man zegt dat ik zelf moet beslissen.......... mmmm wat een twijfels weer!!
Bellen na geboorte; Bij mijn dochtertje hebben we ongeveer 2 uur na de geboorte mijn ouders en schoonouders gebeld. Die zijn dezelfde dag nog gekomen. De andere familie hebben we ook dezelfde dag gebeld, had alleen niet verwacht dat iedereen ook de volgende dag op de stoep zouden staan. Deze keer zal ik waarschijnlijk mijn ouders wel moeten bellen als ik bezig ben met bevallen om zich over mijn dochtertje te ontfermen. Dat had ik de eerste keer niet laten weten. Mijn naaste familie krijgt het ook dezelfde dag te horen als ze geboren is, maar ze moeten nu wat langer wachten met langskomen. Mama05; je man heeft natuurlijk wel gelijk dat je zelf moet beslissen. Je weet zelf het beste of je het wel of niet aankan. Dus heeft je moeder gelijk dat het te zwaar is, dan zou ik niet gaan, want dat heeft ze alleen maar meer zorgen. Als je het wel aankan en er echt voor je moeder kan zijn, zou ik natuurlijk wel gaan.
Moeilijke beslissing Mama05 enige wat ik je kan zeggen is ga op je gevoel af, begrijp je moeder der reactie wel en kan me ook voorstellen dat je graag je moeder wilt steunen op dat moment. Het moet lichamelijk wel voor jou te doen zijn.
Mama05, doe wat voor jou het beste voelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er wilt zijn om je moeder te steunen, daar zou ik zelf ook veel voor aan de kant zetten. Zorg dat je verder alles om je heen goed regelt, zodat je je die dag alleen maar met de begrafenis bezig hoeft te houden. De kans dat bv je vliezen breken in de kerk is niet heel groot. Overleg anders met je verloskundige, die kan het van een afstandje vaak goed inschatten.
@ DQ: Lastig die stemmingswisselingen.. ik herken het wel een beetje maar heb het niet van dag tot dag maar meer periodes op de dag zeg maar.. ook erg lastig zo'n opdringerige oma.. misschien kun je het met een geintje brengen? @ Lindada: Autsj, dat klinkt helemaal niet fijn! Jeuk herken ik niet, lijkt me idd zwaar irritant. @ Boerderijmama: ik heb een smal kussentje en dat verhuisd idd ook de hele nacht mee van links naar rechts. @ Kraamvisite: Ik heb bij mijn dochter de eerste 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en we hebben alleen naaste familie in het ziekenhuis ontvangen.. thuis pas de rest en dat is wel goed bevallen.. ik heb de kraamvisite niet aan mijn bed ontvangen, dat vind ik helemaal niks, maar ik ben zoiezo niet van in bed liggen. zat het overgrootte deel van de dag wel beneden. @ Meikie: hahahaha ow zooooo... ja die is wel handig ja @ dolfijnjes: Yeah verlof! pfoe wat heb jij een druk weekend gehad zge.. wordt al moe als ik het lees! @ Wherona: hier alleen mijn moeder die gebeld wordt zodra beebje geboren is, dan even lekker met z'n 3tjes genieten en dan gaat mijn vriend onze dochter halen als het niet midden in de nacht is (kan ik even douchen hoop ik) en dan eerst even met z'n 4tjes genieten en daarna mag mijn moeder op bezoek komen.. met mijn schoonouders is het contact (tijdelijk??) verbroken, die brengen we denk ik alleen op de hoogte via t geboortekaartje, maar daar moeten we het nog even over hebben. andere familie en vrienden enzo krijgen wel een smsje als ik eraan toe ben om dat te versturen! @ EB: Herken het wel dat je alles netjes wil hjebben en houden voor als er straks "vreemden" in je huis lopen.. hier is het nog niet zo maar weet dat dat gaat komen dus a.s. Donderdag komt mijn moeder en gaan we aan de grote schoonmaak. vanaf dan is het een kwestie van bijhouden echt herfstweer hé.. gelukkig wordt het van het weekend weer beter! @ Mama05: Jee wat een lastige situatie.. denk dat je die keuze echt het beste zelf kunt maken en evt in overleg met je moeder!
@ EB; ik ga vanavond ook! Jammer dat ik je niet zal herkennen tussen al die mensen. Zie je berichtje net te laat...
Jeuk, hier geen last van Kraamvisite, wij hebben een vrij kleine familie, dus daar hoef ik me geen grote zorgen over te maken. Wel bedacht wanneer we wie gaan bellen, we zien het wel op dat moment. Misschien dat ik helemaal enthousiast ben en gelijk wil dat mijn vriend mijn ouders en s-ouders bel. Maar misschien wil ik ook wel even van het moment met z'n 3-tjes genieten, dat ik ze 2 uurtjes later bel, we zien het wel. Zit alleen nog een btje met mijn s-moeder, die verwacht geloof ik dat ik haar direct bel als 'het begonnen' is. Hier zit ik niet echt op te wachten. Nesteldrang, jaaaa die is hier echt wel begonnen. Mijn to-do lijstje is al klaar. Deze week grote schoonmaak in huis en dan bij blijven houden. Verschillende dingen uitzoeken, kledingkasten, voorraadkast, bijkeuken etc. Ook wil ik nog wat dingetjes afschilderen (met verf op waterbasis uiteraard). Genoeg te doen nog zeg maar. Stemmingswisselingen, heb ik bij tijden ook last van. Laatste paar week gaat het eigenlijk heel goed. Hoop dat dat zo blijft, voelt zo rot! Voedingskussen, slaapt heerlijk. Alleen in de mijne zitten van die bolletjes, die kraken verschrikkelijk. Vind het echt waardeloos. Weer, ik geniet hier echt van. Heerlijk dat druilerige weer. Lekker in huis bezig en vanavond zelfs alweer met de lamp aan gegeten. Okee, geef toe dat het wel wat vroeg in het jaar is, maar vind het op het moment wel lekker hoor. Mama05, Moeilijk beslissing wel of niet gaan. Ik weet niet wat jou band met hem was en waar jou gevoel naar uit gaat. Maar kan me voorstellen dat je dr voor je moeder wilt zijn. Heb je zelf niet zoiets van; dit trek ik wel of ga ik echt niet trekken? Enige wat ook ik kan zeggen is; ga op je gevoel af.
pfff dames!!!!!!!!!!!!! Dit kan ik niet bijhouden hoor haha ik heb het even snel gelezen allemaal maar zou niet meer weten wie wat heeft gezegd! @ matrasbeschermer zal eens bij de action kijken want ik slaap al zo slecht en dan nog een kraakding op mn bed word ik niet veel vrolijker van! @ kraamvisite schoonouders en schoonzus wonen in de straat dus die zullen wel gelijk even komen kijken vind ik ook niet erg want die weten dat ze geen halve dag moeten blijven @ bellen na de geboorte euhhhh ik was bijna vergeten mn eigen vader en moeder te bellen, we hadden iedereen al gebeld maar goed blijkbaar hadden ze er zelf ook geen haast mee want drie dagen later kwamen ze eens kijken!!!! Mijn moeder was zowiezo op r tenen getrapt dat ik niet gebeld had dat de weeen waren begonnen (net alsof ik daar ook nog tijd voor had in die 5 uur!) Ze heeft nooit tijd gemaakt om met mij te winkelen voor babyspulletjes of mee te gaan na de vk dus ik had er ook echt geen zin in om haar te bellen! erg he!
Nou hier dan de piepschuimen beschuit heb alleen wel de traktatie doosjes van roze met witte muisjes eruit gehaald omdat de naam er op staat maar de doosjes moeten dus in de gaatjes he
@ EB en Daantje: Ben benieuwd of jullie elkaar hebben gezien! @ Rianne: Maak het je s-moeder goed duidelijk dat ze het niet te weten krijgt als het begint.. hij ook zo'n situatie gehad bij onze dochter.. we hebben haar meerdere malen gezegd dat ze pas gebeld zou worden als het geboren zou zijn en toen het een ks werd heeft mijn moeder naar mijn sm gebeld dat we naar de ok gingen en dat ze wat zou horen als ons kindje er zou zijn, met als gevolg dat ze dus meteen ná dat telefoontje naar het ziekenhuis zijn gekomen en toegelaten zijn op de verloskamer waar toen mijn vriend al was met ons meisje, maar ik lag nog op de ok om gehecht te worden.. 3 kwartier later kwam ik terug op de verloskamer en hadden mijn schoonouders al een half uur van mijn kind kunnen genieten terwijl ik haar maar snel even 5 minuten gezien had zit me nog steeds dwars! vind het zo respectloos van hun! @ Wapje: jeetje wat een verhaal zeg van je ouders, dat is ook niet leuk wow wat ggaaf gemaakt zeg die beschuit
Zo, hier nog even een berichtje vanuit het zeer winderige en regenachtige boskoop.... Kraamvisite; ik heb voor nu nog zoiets van eerst lekker genieten met zijn drietjes en daarna pas gaan bellen. Ook als de weeen beginnen wil ik dit samen met mijn vriend doen zonder dat iemand iedere wil weten hoe ver we zijn ed..... Maar goed, dat kan altijd nog veranderen!!! @ Wapje, niet zeuren hoor. Je moet gewoon wat vaken langskomen, dan hoef je niet zoveel bij te lezen... Leuk geworden zeg je beschuit, wel jammer dat je die pakjes eruit heb gehaald.... Is de band met je moeder altijd al slecht geweest? Wel vervelend dat het zo is, of heb je er mee leren leven? Ik heb zelf helemaal geen contact meer met mijn moeder, en als ik dan anderen zie mis ik het vaak wel hoor om een moeder om me heen te hebben. Gelukkig heb ik een lieve schoonmoeder die veel goed maakt @ Rrianne, je mag gewoon met verf op terpetinebasis verven hoor, als je maar goed ventileerd @ mama05, zoals iedereen zegt doe wat goed voelt. Anders ga je je er alleen maar meer over opwinden en dat is helemaal niet goed. Als het voor juo beter voelt om te gaan en je moeder te steunen moet je dat gewoon doen. Naar huis gaan kan altijd nog Nou iedereen slaap lekker. Ik denk dat het hier wel gaat lukken, heerlijk met dat onrustige weer lekker in bed liggen....
wat een weeer he zooooooowww...hele harde wind! Ik denk dat mn man wel familie belt naja ik bedoel mensen die erg dicht naast ons staan en die weten zelf ook wel dat ze niet gelijk op de stoep moeten staan! Ik heb laatste 2 dagen echt ongiekramp!! nou voel ik me zowieso niet helemaal goed, lijkt wel griep te krijgen!
Daantje, inderdaad jammer! Wat had je aan? Misschien zaten we wel naast elkaar en hadden we geen idee... Ik een spijkerbroek een een grijs/blauw gestreept shirt. Vond je het interessant? Niet heel veel nieuws gehoord, maar door de filmpjes ging het wel echt meer leven vond ik. De tweede dame deed het stukken beter dan de eerste.
@ EB, ik had een bruin shirtje aan. Volgende keer roos opspelden haha. Vond het wel leuk, maar als ik er niet was geweest dan had ik niet schokkend veel gemist voor mijn gevoel. @ Mum, van de door jou omschreven situatie heb ik serieus nachtmerries gehad! En dan nog erger, ik op de ok en familie die mijn baby aan het vasthouden is terwijl ik haar maar 5 minuten heb gezien. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat (mocht ik onverhoopt een ks moeten krijgen) er geen familie wordt gebeld totdat we met z'n drien zijn geweest. Enige reden om er van af te wijken is als ik half dood lig te gaan en hij in alle stress bijstand nodig heeft. En dan blijft hij de baby vast houden. Waaah vanavond weer nachtmerrie haha. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet de hormonen zijn die me zo hysterisch maken. Ik trek het idee dat anderen mijn dochter eerder vast hebben gehouden san ik gewoon heel slecht. @ Rica, hier ook irritante ongikrampen! Ene dag meer dan de andere, maar het blijft zeuren.
Daantje, helaas niet gezien. Naar aanleiding van onze berichtjes op het forum (en vooral het verhaal van Mum) hebben mijn man en ik het er nog eens goed over gehad. Uiteindelijk hangt er veel af van de tijd van de dag, maar we willen zeker de tijd nemen om met z'n drietjes te zijn. Als dat betekent dat we pas drie uur na de geboorte bellen, dan is dat maar zo. Dat gaan we ook aan onze ouders zo vertellen, dan is dat maar duidelijk voor iedereen. Zij zullen niets missen aan die paar uurtjes en wij wel als we niet de tijd nemen die we willen nemen. Die paar uurtjes komen nooit meer terug. Goede dingen om te bespreken. Met man èn ouders. Dadelijk lekker naar de kapper, altijd een klein verwenmomentje vind ik. Ik ga niet zo vaak omdat ik krullend haar heb en dat zit meestal wel prima. Daarna de boodschapjes en dan weer heerlijk op de bank. Gistermiddag heb ik de geboortekaartjes besteld en eind van de middag hadden we het proefje al binnen, geweldig! We moeten nog een paar keuzes maken over de tekst, maar verder zijn we heel blij. Krampjes heb ik ook, dat is van het indalen en een heel goed teken zegt de vk. Alles wat hij of zij zelf indaalt hoef je niet te persen. Vanochtend voor het eerst in tijden weer bandenpijn. En mijn navel begint te poppen! Ben helemaal gefascineerd door mijn navel, die is normaal enorm diep en nu ligt hij helemaal bovenop. Heel interessant. Fijne dag allemaal!