Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Matrasje box: Ik heb er bij Ryano zo één gehad, maar die was zoooooo smerig geworden dat ik hem heb weggegooid :D Misschien nu weer één kopen (of vragen als bevallingscadeau, aangezien we alles al hebben) :D

2. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ rica haha nou ik probeer me altijd in te houden hoor als ik met mijn sm om ga en mijn man moet wel die zit in de zaak bij zijn ouders daarom misschien dat het ook wel wat vaker botst!

Hier qua oppassen ook soms wel wat geregel hoor mijn sm krijgt het nog voor mekaar een luier achterstevoren aan te doen en laat mn kind gerust in een poepluier rondlopen of gebruikt de chloorflessen als deurstopper. Dan laat ik mijn kind niet echt met een gerust hart achter. Mijn eigen ouders had ik eens gevraagd om op te passen maar onze kleine werd toen meestal rond 7 uur wakker en aangezien het zaterdag op zondag was wilde ze niet omdat ze dan niet kon uitslapen nou daaaaaaaaaaaaag dan vraag ik het dus nooit meer he haha zo koppig ben ik dan wel weer!

@ meikie jajajaaj geval apart :) gelukkig maar dat we allemaal niet perfect zijn toch :) pff wat heb jij met muren sausen!

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ meikie: omeprazol werkte bij mij dezelfde dag nog! Ben dagen lang 's avonds echt ziek geweest van maagzuur en misselijkheid. Sinds de omeprazol voel ik me super goed. Enige nadeel is dat ik ook weer veel trek heb en ook weer vet kan eten haha. Maar geen chips meer in huis halen.

@ familie; wat veel meiden die toch wel problemen in de familie hebben. Mijn ouders zijn echt de liefste mensen en staan altijd voor ons klaar. Nou en net met mijn schoonmoeder en schoonzus wezen winkelen in Amsterdam dus dat zegt ook genoeg denk ik.

Over kleertjes wassen: wanneer hebben jullie dit precies gedaan? Als ik dat met 32 weken al doe, kan ik het dan wel 8 weken in de kast laten liggen of moet ik het dan nog een keer wassen voor de geboorte? En hebben jullie het allemaal met neutral gedaan of kan het ook gewoon met een ander wasmiddel? Ik heb zin om de kast in te gaan richten en alles dus te gaan wassen, maar gezien de hoeveelheid kleding wil ik het niet twee keer doen.

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb de kleertjes ook rond de ik dacht 32 weken gewassen, maar ze liggen in een dichte kast en er gebeurd niks mee dus waarom niet? Ik heb ze per ongeluk gewassen met gewoon wasmiddel, maar wel een gedeelte met hypoallergene lenor...maarja ook dus wel wat met de gewone lenor. Ik kijk het gewoon aan maar als je nog moet wassen zou ik het wel gelijk goed doen. dus wel neutral met eventuele hypoallergene wasverachter :). Ik heb alleen geen zin alles nog een keer te wassen vandaar...
    En dan erbij ben ik zo neurotisch met afstoffen dat er bijna geen kans is op stof daar hahaha!

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wat betreft de omeprazol die ging bij mij pas na een dag echt werken
    en tot nu toe helemaal geen last meer gehad van zuurbranden.
    Een genot om weer heerlijk te kunnen slapen zonder het zuur te krijgen.

@wapje,ik ben net zo'n stijve hark als jij dan;)
    Hier ook iedere x een gevecht om het wc papier op de juiste plek te krijgen hihi.

@matrasje,hier geen matrasje in de box maar ik gebruik 2 boxkleden op elkaar.
    Ligt het toch wat zachter.

@navel,niet uitgeplopt maar heb een vrij diepliggende navel die nu aan de oppervlakte ligt zeg maar.

@voedingskussen,heb zelf deze en er zeer tevreden over:
    Voedingskussen Comfy Big Vichy Lime | Babypark

@familie,ook niet zo'n megagoede band met mijn so maar moet wel zeggen dat het steeds beter gaat.
    Sm gaat zich gelukkig steeds minder bemoeien met ons huishouden,onze
    opvoeding etc,
    Mijn eigen familie woont hiet niet echt om de hoek en staan gelukkig niet zomaar voor de deur.
    Ik hoop thuis te kunnen bevallen en in het gunstige geval is dat snachts zodat ons meisje gewoon kan blijven slapen.
    Voor overdag of als ik toch naar het zh moet staan mijn 2 buurvrouwen standby.
    Familie bellen we pas als we zelf een paar uurtjes hebben mogen genieten met zijn 4tjes.
    Wel een vreemd idee dat mijn sm het later weet als haar eigen zus.
    Maar goed bij de eerste was dit ook het geval want toen was ze ook onze kraamhulp.
    Bij de eerste ook pas na een paar uur gebeld maar dat kwam ook omdat het zo hectisch en heel vlug ging.
    Was toen een totale verrassing voor iedereen want ons meisje kwam 3 weken te vroeg.

@kleertjes,hier alles gewassen met "normaal"wasmiddel en in de kast gelegd met geurbuiltjes van Robijn.
    Ga niet nog eens alles wassen en strijken.
    Beddengoed was en strijk ik nog wel een keer op het eind.

6. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Kleertjes heb ik afgelopen weekend gewassen.
    Maandag naar het ziekenhuis de vk wil me toch door sturen naar gyneacoloog.
    Hopelijk dan ook de uitslag van het uitstrijkje.

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @Rica: wat een leuke avatarfoto!! Je bent erg benieuwd naar het geslacht hé ;) ? Wij ook hoor, ik heb nu al twee nachten gedroomd dat het een meisje wordt en toch heb ik al de hele zwangerschap het gevoel gehad dat het een jongen zou worden...

@sandra: Aaaaaah: jij zorgt voor de cupcakes bij onze meeting dan! Mmmm, dat wordt een echt smulfestijn :p !

@wapje: ik heb een matras in de box liggen, ook voor als mijn dochter zich begon op te trekken en dan terug viel op haar knietjes, dat is toch heel was zachter ;)!

@nutrilon: ik heb ook van die kant en klare pakjes in huis gehad voor mijn dochter, na de bv (toen ze dus al 18maand was), zij vond dat wel lekker! Ik vind het ook wel meevallen van smaak (ik heb al wel geproefd hoor ;)), beter dan het poeder in ieder geval!

@dolfijnjes: ik heb een voedingskussen van Babylonia, Formfix noemt het. Ben er heel tevreden van, je kan aparte hoezen kopen en ze kan er makkelijk af om te wassen!

@meikie: welke megakast heb je op het oog van ikea? En dank je voor het medeleven, om aan me te denken hoor :D ! Eet lekker een zweeds balletje of een bosbessengebakje met room voor me extra ;)!

@rrianne: de bunker is eerder een voetenzak voor in de buggy, maar die ga je dus zeker nog goed kunnen gebruiken!! daarom is die ook zo groot :D!

@(s)ouders: wat heb ik dan een geluk met mijn ouders en broers en s.ouders en s.zussen en s.broer! Geen problemen hier - gelukkig maar, we hebben hun hulp dikwijls nodig op de boerderij! Mijn svader is hier elke dag vanaf het licht wordt tot het al lang terug donker is!!

Nog bakfietsmama's hier? Gaan jullie je beebje al snel vervoeren of pas na de winter - als ze al enkele maanden oud zijn? Hoe nemen jullie ze mee? Een babyschelp of m/c op een houder (steco oid)?

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja dankje boerdrijmama, je ziet het verlof en ach dan verveel je je welleens hahaa maar ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwschierig en heb hetzelfde als jou gehad! Ik dacht in het begin dat het een jongetje zou worden maar droom toch echt over een meisje genaamd sarah...naja die naam is al de 1e fout :) maargoed nu weet ik het gewoon echt niet en brand van nieuwschierigheid maar heb echt geen spijt dat ik het niet weet, vind het nu wel erg leuk jij dan?

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hier ook alles gewassen met neutral maar daar was ik al 7 maanden mee aangezien ik van waspoederlucht echt kotsmisselijk word!
    kleertjes liggen in de kast en ga ze echt niet nog eens uitwassen hoor pff wat een werk!

Ga ook maar nutrilonpakjes aanschaffen voor t geval bv niet lukt of om bij te voeden idd wel handig!

@ boerderijmama een bakfiets hihi neej maar vind het wel grappig zou er graag een willen hebben! Heb wel een duowagen dus wandelen geblazen hier, ook goed voor de zwangerschapkilo's!
    Zodra beeb op de fiets kan kunnen mijn 2 kids op de fiets!
    Bij de eerste heb ik bijna 2 weken binnen gezeten voelde me zo slap als ik naar buiten ging ben benieuwd hoe het de ze x zal zijn! Zag eerst heeeeel erg tegen de bevalling op maar moet zeggen dat het elke dag wat minder word. Ook omdat die buik me gigantisch in de weg zit en ik erg nieuwschierig ben naar ons meisje, raar idee dadelijk zo'n klein meisje erbij!

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, spannend hoe het gesprek afloopt.
    Kan me voorstellen dat je je er op een gegeven moment bij neerlegt en er echt klaar mee bent.
    Blijft natuurlijk een rot-situatie (als ik me er zo in verplaats).
    Hoop voor je dat de Omeprazol gauw werkt en je vanavond lekker kutn slapen.
    Weer is hier ook niks, zit de hele dag met een ongedurige kat opgescheept die niet naar buiten wil, word h
    er helemaal tureluurs van.

Karine, knap hoor. Fijn dat je al wat hulp hebt, succes met de laatste loodjes.
    Overleden? Jeetje dat is weer de andere kant, kan me voorstellen dat je nu denkt; wou dat ik wat te zeuren had.

DaanQuinty, wat bezield iemand om een moeder te laten kiezen tussen hem of haar eigen kind.
    Vind het echt absurd! En nog erger, dat jou moeder voor hem heeft gekozen, daar schrik ik echt van.
    Vruchtwater, ik heb echt geen idee? Ben ook wel benieuwd
    Heb je even lekker bijgetankt vanmiddag?

Natelie, is me even ontgaan geloof ik, sorry. Waarvoor wordt je overgedragen aan de gyn en heb je een uitstrijkje laten doen?

Rica, fijn dat jullie zo'n goede band hebben. En idd zelfs bij de bevalling dat zegt idd genoeg;) (moet dr niet aan denken). Leuk toch, dat
    het ook zo kan!

Mama05, wat lief dat je moeder en broertje zo bezorgd zijn. Heel veel sterkte alvast morgen.
    En fijn dat ook jij zo'n goede band hebt zowel met je ouders als schoonouders.

Wapje, Hmmm stom. Kan ik je er mee helpen? Moet zeggen heb ook wel eens lopen klungelen hoor,
    maar dat ligt dan volgens mij aan de code's. Bijna 36 week, gaat de goede kant op:D
    Hahhaa hier geen gevecht met wc papier;) hihih zie het al helemaal voor me.
    Bevalling; ik begin er ook steeds minder tegen op te zien, mede omdat ik ongelooflijk ongeduldig wordt.
    Gelukkig zijn de klachten hier wel een stuk minder sinds ik verlof heb en kan ik er nu ook weer een btje
    meer van genieten!

Boerderijmama, ben benieuwd. Heb de booster nu in de Maxi-cosi, ziet er wel comfortabel uit. Misschien
    dan toch nog een wrapper aanschaffen. Bakfiets, lijkt me wel erg gezellig. Maar zo'n fietser ben ik niet, het erge is
    we hebben nu zelfs geen eens een fiets. Tijdens de verhuizing onze oude fiets aan een vriend gegeven en we
    moeten dus nog steeds een nieuwe aanschaffen. Volgend jaar voorjaar, kan ik lekker met onze kleine op de fiets
    naar het dorp:D.

Linda, grappig, hier schoonzusje precies hetzelfde. Ook totaal geen interesse. Op mijn verjaardag
    was de eerste x; kreeg ik een (vreselijk) babypakje voor de kleine hahaha. Nou ja, het was tenminste iets;).

Dolfijnjes, heftig verhaal van je schoonmoeder, gelukkig gaat het nu goed met dr.

Vandaag veel gedaan, vanmorgen begonnen met de trap schuren, soppen en verven, toen met broer aan de shop geweest, eten gekookt en vanavond het laatste stuk van de trap afgemaakt (morgen de tweede laag), nu aan het bijkomen op de bank. Ondanks dat ik toch een redelijk vermoeiend dagje heb, nog geen last van harde buiken, hopen dat dit vannacht ook zo blijft!

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zo bij deze nog even een berichtje voor het slapen gaan...
    Net naar de zwangerschapsgym geweest, was een partneravond. Dikke pret dus, moesten we samen puffen en persen enzo, hahaha.
    Alleen die lerares is een beetje een meut, iedere moesten we maar stil zijn enzo. Nou dat valt niet mee als iedereen zit te giegelen, hahaha. Ben wel helemaal stuk, lichamelijk dan. Van 1,5 uur op een matje zitten op de grond en nog even op een veel te laag bankje...

@ Wapje, ik en muren sauzen, tja.... Allemaal klusjes die zijn blijven liggen en nu op het laatste moment moeten gebeuren. Maar het is voorlopig de laatste hoor :p Hahaha

@ Boerderijmama, we hebben de pax gezien. Deze is 2.37 meter hoog en 2 meter breed. Dus daar kan best wel wat in ;) Als we tijd hebben zal ik wat lekkers naar binnenschuiven en daarbij aan je denken :)
    Ennuh, hier geen bakfiets hoor, zou niet weten waar ik hem moet laten, aangezien de hobby van mijn vriend alle ruimte inneemt in de garage. Heb wel een mooie nieuwe fiets gekregen van mijn vriend en daar kan heel goed een mooi zitje op ;)

@ Kleertjes wassen, doe ik met gewoon wasmiddel. Wij zijn beidde niet gevoelig op de huid oid dus lijkt het mij niet nodig om met neutral te gaan wassen....

Nou tot zo ver weer even.
    Ik duik mijn bedje in en dan morgen beginnen met de omprazol, ik hoop op een wonderlijke werking!!!
    Slaap lekker allemaal!!!

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    helleuw meiden..

ik zwaai ook even gauw voor ik mijn bed in duik..
    heb alles wel gelezen maar na een dag poetsen en boodschappen doen heb ik het echt helemaal gehad dus wens jullie een goede nacht en ik ben er morgen weer!!

13. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Groep b streptokokken mijn dochter is daar door ziek geweest.

14. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Goeiemorgen,

Heb weer eens niet zoveel gereageerd maar wel meegelezen hoor. vandaag is officieel mijn laatste werkdag. YIPPIE!!! de laatste week was toch zwaarder dan ik had verwacht. Nou is het zo dat ik voor familie werk en mijn invaller begint pas maandag, dus zal hier nog wel af en toe zijn om haar in te werken. maar goed dat voelt niet als werken.

Zal vanaf volgende week dan ook wat meer proberen te reageren.

schoonouders, geen last van hier zijn echt geweldige mensen. nou is het wel zo dat ze in het buitenland wonen dus zomaar op de stoep staan is er niet bij. maar jah, heb ze dus wel een paar keer per jaar voor een tijdje bij me in huis. maar ook dit is altijd gezellig. nu komen ze ook een paar dagen voor mijn uitgerekende datum en blijven voor 1,5 week. dus het geheim houden van de weeen enzo zit er voor mij niet in. maar moet er steeds aan denken wat als ik ver over tijd ga, dan zijn ze alweer naar huis. dat zou ik echt zielig vinden. maar probeer me er maar niet druk om te maken.

Kleertjes wassen, begin ik volgende week mee... nu ik eindelijk verlof heb.

alvast een fijn weekend voor iedereen!

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou meiden, goedemorgen weer!!!

Hier weer een redelijke nacht gehad en vandaag begonnen met de omeprazol. Ik hoop echt dat dit snel werkt en ik met een stuk beter zal voelen!!!
    Ik ben helemaal vergeten om jullie gisteren te vertellen over mijn bezoekje aan de vk. Alles was goed, bij het voelen van mijn baarmoeder zei zij inderdaad ook dat het aanvoelt als 35 weken ipv 33, zoals uit de echo ook bleek. Wbt de niertjes, wil ze graag dat we vast naar de kinderarts gaan om een plan op te stellen over hoe verder na de bevalling. Dus vandaag even een afspraak maken hiervoor!!!

Nou, ik ga even actief proberen te doen. Spreek jullie later!!!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, klinkt hilarisch die zwangerschapsgym hahaha.
    Fijn dat jullie weer goed zijn gekeurd!

Mum2be, en vannacht een btje bij kunnen tanken?

Princess, geniet van je verlof meid!

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hoi, heb net schandalig uitgeslapen, zit nu aan mijn ontbijt. Wat is verlof toch heerlijk! Princess, succes je laatste dagje. Het Grote Genieten gaat bijna beginnen!

Meikie, goed dat je naar de kinderarts gaat, die kan je alvast voorbereiden op wat gaat gebeuren na je bevalling. Hopelijk heeeeel weinig medisch gezien...

Nathalie, wat betekent dat nu voor jou, je dochter en de baby? Het is een vervelende infectie.

Zo even de stad in. Mijn vriendin heeft ook een oktoberkindje (van vorig jaar) en ze raadde me aan nu al een sjaaltje en buiten-mutsje te kopen. Toen zij het vorig jaar nodig had, was het nergens meer te krijgen. Verder geen plannen vandaag.

Fijne dag allemaal!

18. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie wel goed dat ze je er op voor kunnen bereiden bij de kinderarts. Hoop dat het allemaal meevalt! Welke hobby heeft jou vriend? iets met auto's :)

@ elisabethbas geniet nog maar lekker van je uitslapen dat feest gaat hier niet meer door aangezien er nog eentje van bijna 3 rondloopt!!! Die blijft niet tot 11 uur in zn bedje liggen hoor haha
    veel plezier in de stad!

Gisteren nog met de vk overlegd en volgens haar heb ik carpale tunnel syndroom erg vervelend dus maar t schijnt weer over te gaan heb nu vanacht met mijn polsbeschermers van t skeeleren aangeslapen haha mijn man vond t niet zo sexy :) maar het helpt wel ietsje.
    Zijn er trouwens al die hun slijmprop hebben verloren?? Ik ben nu 36 weken maar er is nog niks gebeurd. Volgende week zondag mijn zoontje jarig als beeb tot dan blijf zitten vind ik het best haha nou liefst nog n paar dagen er tussen :) anders word het zo'n drukke week he :)

19. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen
    @princess, geniet alvast van je laatste werkdag. Dan kun je daarna lekker en extra genieten van je verlof.

@kleertjes, Ik heb ook alles al gewassen. Met gewoon wasmiddel. Ik ga het niet nog een keer wassen. Alleen het beddengoed wat er nu op ligt. Voor de rest ligt alles in de kast dus kan toch niks mee gebeuren. Heb geurzakjes van zwitsal erbij gelegd. Dus lan ruikt het ook lekker.

Maar ga er weer vantussen. Zal manlief even helpen. Die is druk aan het klussen (ook) op zolder. Volgende week wordt namelijk de cv verplaatst en dan gaat manlief er zelf een trap inbouwen naar zolder. Hij hoopt dit nog voor mijn bevalling wat klaar te hebben :) maar heb er de volste vertrouwen in.

*zwaai, zwaai*

20. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen dames,

Alles nog rustig bij iedereen?
    Hier wel… gisteren meer dan 100cupcakes gebakken zijn super goed gelukt, zal zo ff een foto-tjes plaatsen.

@Wapje wat zei de vlos over je handen? Ik heb het ook met name in de ochtend naar een nacht slapen. Oke heb het al gelezen CTS!
    Volgens mij zit mijn slijmprop nog gewoon hoor, al verlies ik wel veel afscheiding…. Dus erg veel zicht heb ik er niet op!

@Daantje ik heb de kleren ook in de 32ste week gewassen. Gewoon met Robijn, zonder wasverzachter. Geen probleem.
    Mn eigen kleren liggen ook wel eens 8weken onaangeroerd in de kast, draag niet alles even veel….

@Meikie, heeft de omeprazol geholpen?

@Princess, heerlijk zeg je laatste dagje. Geniet ervan! Knap dat je het zo lang hebt volgehouden.

Deel Deze Pagina