Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Even snel een ego berichtje van mij!
    Ik las iets over als eerste bevallen...
    Ik heb ergens een gevoel dat ik dat misschien wel ga zijn van ons groepje.

Had vandaag weer een groei echo, en er is gebleken dat de kleine man niet meer is gegroeid sinds de vorige echo 10 dagen geleden.
    Moet vanaf nu iedere dag t/m donderdag voor een ctg komen, en a.s. vrijdag word ik opgenomen en ingeleid...
    Dus als het een beetje op wil schieten zijn we dit weekend, en anders sowieso volgende week papa en mama!!!!

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Oei, dat is ineens spannend.... Hoe groot is hij nu dan?
    Dus nu word het afwachten of boerderijmama het uitzingt tot volgende week en anders ben jij gewoon de eerste.....:$
    Ik hoop in iedergevaal heel erg voor je dat alles goed zal verlopen en dat de kleine het vooral heel goed zal gaan doen als hij in de buitenwereld is....:)
    En natuurlijk lees ik achteraf graag je bevallingsverhaal en natuurlijk wil ik foto's zien van jullie kleine vent!!!! :D

3. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Foto's en verhaal komt goed hoor, maak je daar maar niet druk om haha.
    Hij word geschat dat ie nu tegen de 2kg weegt, dus hij zal waarschijnlijk de couveuse in moeten.
    Z'n buikje loopt zo'n 4 a 5 weken achter qua groei.
    Hoofdje doet 't iets beter en beentjes zit daar weer tussenin...
    Nu zal het erom spannen inderdaad of boerderijmama of ik de eerste zal zijn haha.
    We zien wel :)

Nu ga ik even een beetje bijlezen hoor hihi

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zwangerschapsmassage oh lijkt me heerlijk maar geen idee waar ze dat hier in de buurt doen.
    heb wel een chinees vrouwtje een mailtje gestuurd i.v.m. slapeloosheid... kijken of accupuntuur wil baten!
    Ga morgen even bellen denk ik!

ik denk dat ik echt gewoon teveel door elkaar heb gegeten, maar door zwangerschap mij zo voelen? hmm naja kan ook maar ik voel echt die rot darmen en maag :D

nougoed! er wordt dus een baby geboren dit weekend of volgende week....jeee wat leuk zeg!!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ DQ: idd, wil ook niet voorpiepen ofzo, maar mocht er niemand eerder willen ;) ik stel mezelf beschikbaar voor
    over 3 weekjes ;)

@ Meikie: leuk zeg dat jullie uitgenodigd zijn in Noorwegen!

@ Chocomel sávonds: dat lijkt mij juist zuuropwekkend hihi.. bij D.imara dronk ik dat echt niet de laatste weken!

@ Waterlelie: ow jij wordt ook al zo lekker verwend!

@ Muts: Jeps herkenbaar, bij mijn eerste zwangerschap althans, nu is het weer anders..
    ik ben toen de hele zwangerschap "bang" geweest voor de bevalling en op het eind was ik er echt klaar voor..
    mocht het maagzuur je echt op gaan breken s'nachts, vraag je ha om omeprazol! wonderspul :D

@ Pookie: whaaaaa wat spannend!! hopelijk hebben de metingen het mis en heeft beebje wat verborgen extra spekkies
    zodat hij niet de couveuse in hoeft!

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Gewoon weer 5 pagina's bij moeten lezen . . hahah

Ook hier zijn er dagen dat ik eht wel een btje beu ben; ons kindje in mijn armen wil hebben, bevalling achter de rug, weer lekker mijn eigen kleding aan en niet overal pijntjes en ditjes en datjes. Moet wel zeggen sinds ik verlof heb (en de klachten enorme verminderd zijn) heb ik hier een stuk minder last van en kan er nu ook weer echt van genieten.

babykleren hangen weer in de kast, zo goed als alles is nu gewassen

zwangerschapsmasage klinkt heerlijk, ik wil ook!

Pookie, waaaaaaah wat spannend. . . Wat betreft het termijn helemaal goed, je hebt de 37 week bereikt.
    De reden is natuurlijk wel vervelend, maar het komt helemaal goed met jullie mannetje hoor!

Hier een slechte nacht gehad, voor mijn gevoel maar 2 uur geslapen. Waarom, geen idee?
    Even op het werk langs geweest en bult boodschappen gedaan, verder eigenlijk vrij weinig.

Heb trouwens ineens sinds gister heel erg last van mijn liezen, geen steken, maar voelt als een soort spierpijn, herkenbaar?

7. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    wooowww poookie...wat spannend zeg ineens,....hopelijk hebben ze de schattingen een beetje mis en heeft je ventje een lekker speklaagje:)

@mumtobe....hahaha denk dat de meeste vrouwen met 37 weken wel willen bevallen, wangt dan mag het officieel he:)

@rrianne...balen van je slechte nacht meid...ik weet er alles van al hoewel mijn afgelopen nacht wel redelijk was....hopelijk slaap je vannacht beter:)

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #4268 fairy2011, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
    Even snel reageren, zie dat de eerste baby deze week geboren gaat worden. Poookie, wat spannend!!!! Whaaaa.

Shit, ik moet echt nog mega mega lang wachten...

Ik ben overigens net wel gebeld door de kraamzorg. Volgende week donderdag komen ze langs voor de intake. Kunnen jullie me vertellen wat de bedoeling is dan? Moet ik alles klaar hebben of is het gewoon even een praatje?

9. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Pookie wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!!! en toch wel een lekker idee dat je misschien van weekend alweer papa en mama bent!!

10. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ pookie jeetje wat spannend allemaal! Hoop net zoals alle anderen dat het inderdaad meevalt met je ventje en dat hij niet meer in couveuse hoeft.

@boerderijmama hoe is het met jou nu dan?

@dq ik dacht inderdaad dat boerderijmama de eerste zou worden hoor maar nu maakt pookie ook een hele goede kans.

11. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ poookie hopelijk is de baby toch zwaarder dan geschat.

12. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Intake van de kraamzorg. Vooral veel informatie, en je kunt je vragen stellen. Het is echt niet nodig om alles klaar te hebben. Ze kijken nergens naar.

Dit weekend of volgende week al het eerste beebje. Wow!!! Gaat echt snel nu.

De zwangerschapmassage was heerlijk, als ik dat had geweten had ik het al eerder gedaan. Wilde dus nog een nieuwe afspraak maken, maar ze doen dat niet meer na 36 weken omdat het je bevalling kan opwekken. Mocht ik 40 weken zwanger zijn dan mag het weer wel.
    Maar het was zalig, ben helemaal ontspannen.

13. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend Poookie. Ben je erg geschrokken van het nieuws of was je er al een beetje op voorbereid? En weten ze eigenlijk hoe het komt dat hij zo'n groeiachterstand heeft?

@Daantje: ik had toevallig vandaag een intake gesprek met de kraamzorg en het viel me enorm mee, ik vond het toch wel een beetje spannend van tevoren. Ze heeft inderdaad niks nagekeken, behalve de ruimte in de slaapkamer omdat ik daar zelf over begon. Verder hebben we een checklist doorgenomen en heeft ze een aantal vragen gesteld over onze wensen en verwachtingen (bijv. of je thuis wilt bevallen of in het zkh, en of je van plan bent borstvoeding te geven). Dat was het eigenlijk, ja en ik kon zelf nog vragen stellen maar die had ik niet echt :)

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    DaanQuinty, ja heb expres vandaag niet aan mijn moeheid toegegeven, zodat ik vannacht misschien weer een beetje beter slaap.
    En jaa hoor, graag, wil wel bevallen met 37 week. Lekker 3 weekjes extra genieten van mijn verlof samen met ons kleine wonder.

Daantje, niks bijzonders hoor. Ze komen je gewoon wat extra info geven en wat vragen stellen. Hebben hier nergens naar gekeken.

Princess, klinkt heerlijk!

15. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Jeetje dames wat een nieuws!
    @Pookie, spannend zeg! Hoe komt het idd dat je kindje minder groeit. Ligt dat aan de placenta?

Boerderijmama hoe is het daar? Alles nog rustig? En had je gyn een goede vak gehad?

Wij hebben net een shoot gehad, was super leuk! Ben erg benieuwd naar het resultaat..

@Rianne hoop dat je vanacht lekker slaapt!
    @Daantje, intake stelt niet veel voor. Ze stellen het aantal kraamuren vast en verder is het gewoon een leuk praatje. Ze hoeft de babykamer niet te zien, maar ik vond het prettig dat ze ff mee ging om te kijken... dus wat je zelf wilt.

16. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    vnvd volle maan...... (ik geloof er niet in, maar blijkt echt dat er dan meer bevallingen zijn, dus wie weet)

17. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    He klets kousen! Heb het wel allemaal terug gelezen ma lukt me niet op iedereen te reageren hoor!

@ wherona balen zeg dat je nu niet thuis kan bevallen hoop dat t allemaal meevalt!

@ poookie oooow spannend dus de eerste baby word zowiezo geboren deze week! toch denk ik dat boerderijmama eerder is :)

@ bevallen op het moment dat je gaat bevallen maakt het echt niet uit wie er aan je bed staat enz hoor het enigste waar je aan denkt is dat die beeb eruit moet! Tenminste dat had ik wel! Alvast had er 100 man aan mijn bed gestaan!

Hier zondag onze kleine man 3 jr vrijdag trakteren op peuterschool hoop dat beeb nog een week of 2 blijft zitten!

Benen scheren is gelukt hoor haha vraag niet welke kunsten ik uit heb moeten halen maar ze zijn weer lekker glad :) dus mocht ik gaan bevallen haha daarna wel flink buikpijn! Mijn man wil het ook wel doen hoor maar die is momenteel zoveel aan het werk dat ie bijna niet huis is!
    Verder slecht slapen door pijn en tintelingen in mijn handen en armen!

18. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @mumtobe, wat vervelend dat je last hebt van migraine. Hoop dat het nog wat is afgezakt.

@Wherona, Wel vervelend dat je graag thuis wou bevallen en dat je nu onder controle staat bij de gyn. Als alles maar goed is met de kleine. Natuurlijk moet jij je wensen bekend kunnen maken. Als jij liever door een vrouw wordt geholpen kun je dit gewoon aangeven wat betreft de bevalling. Dat recht heb je wel.

@linda0509, Fijn hè verlof. Ik ben ook volop aan het genieten. Doe ook helemaal niks (af en toe het huishouden) en voor de rest alle tijd voor mezelf heerlijk.

@meikie, Mooi dat ook bij jou het omeprazol werkt.

@natalie78, mooi dat alles goed was.

@pookie, jeetje wat een nieuws. Dat is wel erg snel al dan. Het kan natuurlijk nog zo zijn dat boerderijmama je voor gaat zijn, want die had ook een geplande ks. Lijkt me wel fijn om daar naar uit te kijken, maar ook wel vervelend dat de kleine niet meer is gegroeid. Alvast heel veel sterkte de komende dagen en dan horen we het wel. Zolang het maar gezond is. 2kg is inderdaad niet veel maar hoop ook zo voor jullie dat het niet in de couveuse hoeft.

@daantje, Het gesprek met de kz vond ik wel meevallen. Het is inderdaad een gesprekje en wat je wensen zijn. Ik had al wat dingen klaar en heb haar de babykamer laten zien. Ook omdat ik nog een paar vraagjes had betreft opmaken van het ledikantje.

@princess, mooi dat de massage lekker was. Klinkt inderdaad wel erg lekker. Jammer dat het niet nog een keer kan.

@hier, vandaag ook controle gehad bij vk. Alles was goed (bloeddruk en groei buik). Moet nu over 2 weken weer en bespreken dan alvast dingen wat betreft de bevalling. Voor de rest alles goed hier. Nachten zijn nog prima en slaap heerlijk uit ’s ochtends. Tevens vanmiddag bij de drukker geweest voor een proefdruk dus ben benieuwd. Nu wel erg moe. Vanmiddag nog even wezen shoppen. Dus kan vast lekker slapen vannacht. Tevens is de kleine pruts ontzettend actief vandaag. Ze heeft vaak de hik en als ik haar dan over de rug aai/streel drukt ze deze uit/weg. Dus wel grappig.

19. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Echo
    12 sep: Poookie (groeiecho)
    13 sep: wendyw80
    29 sep: Meikie (echo niertjes), Daantje2011 (liggingsecho)

Bezoek aan VK of gyn
    12 sep: Poookie, Daantje2011
    13 sep: wendyw80, Daanquinty, Wapje, waterlelie81, elisabethbas
    14 sep: Wherona
    19 sep: princess01, mumtobe21
    21 sep: Meikie
    23 sept: Muts76
    26 sept: Dolfijnjes
    30 sept: waterlelie81
    4 okt: Daantje2011

Uitgerekend
    1 oktober 2011: Mama05 (geheim), Wendy3010 (jongen), Wapje(meisje),
    2 oktober 2011: Elisabethbas (jongen)
    3 oktober 2011: Rica (verrassing)
    5 oktober 2011: sandra2 (verrassing)
    8 oktober 2011: Poookie (jongen)
    9 oktober 2011: prutsje (geheim), Linda0509 (verrassing)
    10 oktober 2011: boerderijmama (verrassing)
    11 oktober 2011: Maaikev76 (jongen)
    12 oktober 2011: natalie78 (jongen)
    14 oktober 2011: wendyw80 (meisje), muts76 (verrassing)
    15 oktober 2011: Rrianne (jongen)
    17 oktober 2011: Princess01 (meisje)
    18 oktober 2011: Daanquinty (jongen) Dolfijnjes (meisje)
    20 oktober 2011: Lindada (meisje)
    24 oktober 2011: mumtobe21 (geheim), wherona (jongen)
    25 oktober 2011: Waterlelie81 (meisje)
    26 oktober 2011: Karine (jongen)
    27 oktober 2011: Meikie (Jongen)
    1 november 2011: Daantje2011 (meisje)

Extra info
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam
    Dolfijnjes - 24 jaar - Friesland
    Rrianne - 23 jaar - Groningen
    Mumtobe21 - 24 jaar - Noord-Brabant
    Sandra2 - 25 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel

boerderijmama - 27jaar - België (nabij Turnhout)
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland

Meikie - 28 jaar - Boskoop
    Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda
    daanquinty - 30 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wherona - 30 jaar - Zandvoort
    Karine - 31 jaar - Lelystad
    Suusje1979 - 31 jaar - Ede
    Wendy3010 - 31 jaar - Voorthuizen/Amersfoort
    Wapje - 32 jaar - Bergen op zoom
    Hannes - 32 jaar - Cuijk
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Natalie78 - 32 jaar - Goes
    mama05 - 33 jaar - Overijssel
    Maaikev76 - Haarlem
    Muts76 - 35 jaar - Amsterdam
    Rica -

Buddy's
    Mama05 <--> Mumtobe21
    Sandra2 <--> Waterlelie
    Daanquinty <--> Prutsje
    Elisabethbas <--> Wendyw80
    Princess01 <--> Wendy3010
    Poookie <--> Wherona <--> Wapje
    Linda0509 <--> Dolfijnjes
    Meikie <--> Natalie78

Meisjes: 10
    Jongens: 11
    Verrassingen: 4
    Geheimpjes: 3
    Onbekend: 2

Ook maar even mijn leeftijd veranderd en de afspraak met de VK erin gezet!

20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Poookie, wat een bericht. Dit weekend ben je mama :) De artsen leiden niet zomaar in. Zit ook te denken aan je placenta wat niet goed werkt.
    Pfffff jeetje...de eerste beeb komt dit weekend al :$

meiden, mijn doos doet zeer :D. Ik voel een hoofd wat lekker tegenaan drukt...oid en ook van die steken erbij. Ik loop nu echt met een mega overdreven O benen houding haha
    Morgen Vk, ben benieuwd.

Trusten en tot morgen!!!

Deel Deze Pagina