Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Dan nog even ego:

Gisteren mijn broertje de resterende enveloppen opgehaald bij de drukker (ik had nog maar een deel meegekregen) en naar het ziekenhuis meegebracht, IS HET DE VERKEERDE MAAT :$! Gelukkig ben ik nog niet begonnen met deze te schrijven... Maar nu kunnen ze nog eens teruggaan om de juiste op te halen en ze moeten dan hier nog bij mij geraken en ik moet ze nog schrijven (nog 80 stuks!!), pfff! Stress!!

Ook nog gyn langsgeweest gisteren om te vertellen dat de geplande KS niet echt 'gepland' geraakt, namelijk dat de planning van de OK al vol zit op die dag :$! Nou serieus, ik wil geen DAG langer wachten hoor, heb dat einddoel nu al zo lang voor ogen!! Ik heb dus gezegd dat ik hier dan wel zou beginnen rondspringen ;), zodat het toch op gang komt en dat ze het kindje wel moeten halen (met spoed dan) ;)! Gisterenavond laat kreeg ik dan toch bericht dat er toch een gaatje gevonden zou zijn ;) - we zullen zien!

Gisteren ook nog eens een echo gehad, kindje zou nu 3,2 kg wegen, dus erg goed! Zit wel echt ONGELOFELIJK hoog volgens de gyn, nou, dat moet je mijn pijnlijke ribben niet vertellen :(...
    En het beweegt echt zóveel! Op de dagelijkse CTG, worden de bewegingen geregistreerd door zwarte dwarse streepjes. Bij mij is het een doorlopende zwarte balk ;), hij/zij zit geen seconde stil!
    Harde buiken en contracties komen hier ook al op... Echt raar, heb dat nooit gehad bij de dochter vooraf! Maar nu echt heel duidelijk: het begint bij een lage rugpijn en dan wordt dat sterker en pijnlijker en dan een 'zweetaanval' (vapeur oid ;)) van beneden mijn rug, langs mijn ruggengraat tot in mijn hoofd precies.
    Gisteren stak ook het bloeden weer op (telkens op vrijdag!) maar het is weer gestabiliseerd (en ik wilde het liever niet op de verjaardag van al 2 familieleden ;) - niet dat ik iets te willen heb natuurlijk ;)).

Afwachten dus :D !!

PS: ben ook wel jaloers op Poookie en Wherona hoor, maar de couveuse zou ik ook liever vermijden...

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Boerderijmama: Nope geen zwangerschapsbroek ;) dit is de eerste broek die ik kocht na
    de zwangerschap van D.imara en ik pas 'm nu dus weer!
    ik heb voor buiten de zwangerschap sumatriptan (?) voor mijn migraine maar die mag ik idd nu niet.

naja zeg wat een stunt om nu nog te zeggen dat de geplande ks niet door kan gaan op die dag!
    idd gewoon volhouden hoor! en anders doen ze het maar een dag eerder.

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Net alles even terug gelezen . .
    Zit even in een dip, heb eht even allemaal een btje gehad:'( bleeeeeeeeeeeeeeeeeh. Heerlijk die hormoontjes die maar op en neer blijven gaan.

Bedje/wiegje op kamer; wij krijgen als het goed is volgende week een mini-ledikantje voor op slaapkamer, eerste weken lekker bij ons op kamer. Maar hoor idd ook veel mensen die het lekker naast zich leggen in de reiswieg.

Kaartjes, ben er nog steeds niet helemaal uit. Heb van de week nog één laten ontwerpen, komt als het goed is één deze dagen binnen. Ben benieuwd.

Hight tea was gezellig en viel me reuze mee, vanavond verjaardag vriendin, morgen trouwfeest (25 jarig jubileum) van schoonouders en dan maandag nog een x heen op de dag zelf.
    Nu even op pad voor een grote bos bloemen en langs de bouwmarkt.. .
    Fijn weekend allemaal!

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou meiden, alweer een hoop gekletst....
    Heb niet alles onthouden, maar doe m'n best ;)

@ Mumtobe, helaas heb ik geen tips voor je hoofdpijn. Heb er gelukkig maar zelden last van en dan werkt een pcm heel goed. Ik hoop voor je dat het alsnog snel over zal gaan...

@ Boerderijmama, gelukkig hadden ze hier bij de prenatal geen kleinere maatjes meer, maar alleen de f en g cups. Hahaha, dus gelijk maar 2 meegenomen, helaas zijn het wel gelijk altijd dure bh's als ze groter zijn....:( Maar goed ze zaten erg lekker :)
    Irritant he als dat wat je gepland heb niet door dreigt te gaan. Ik kan er nooit zo goed tegen.... Ik duim voor je dat het toch gaat lukken die dag. De kleine heeft in ieder geval een mooi gewicht al. En dan continue bewegen ken ik, hier ook zo'n ADHD kind :D

@ Eb, wat ben je heerlijk vrolijk en optimistisch!!! Spreid er maar een beetje van rond, want ik voel me vandaag niet zo happy. Ben moe en af en toe vlagen van misselijkheid....
    Dus maar niet te gek doen vandaag. Hopen dat het veranderd als ik zie dat eind van de dag de babykamer klaar is :$ ;)

@ Pookie, je hebt gewoon een super ventje afgeleverd!!! Dan kan hij het niet anders doen dan gewoon heel goed ;)

@ Wherona, hoe is het inmiddels met jou en davey?

Nou, ik ga weer even boven kijken bij de harde werkers in de babykamer :D

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Zo ik zal nu ook weer wat van me laten horen.
    Jullie kletsen ook zoveel,valt gewoon niet bij tehouden:D

@stoofpeertjes,ben er vanmorgen ook maar om geweest bij mijn vader in de moestuin want na al jullie berichtjes ook wel trek gekregen.
    Perensuiker zegt mij ook niks,ik zet ze op in water met kaneel en rode bessensap.

@wiegje op de kamer,wij hebben naast ons bed ook een mini ledikantje staan voor de eerste weken.
    Als ze dan doorslaapt mag ze bij grote zus op haar kamer.

@migraine,ik gebruik normaal gesproken ook sumatriptan maar heb nu Panadol Artrose van de ha gehad.
    Werkt niet zo goed als de Sumatriptan maar haalt wel de scherpe kantjes eraf.
    De hoofdpijn word wel dragelijker.

Hier gaat het op zich redelijk.
    Word snachts niet meer wakker van de maagzuur maar nu ook
    van dove tintelende handen.
    Onze kleine meid is ook ziek dus ik kom niet echt aan mijn nachtrust toe.
    Heb nu wel het geluk dat manlief in de ziektewet zit zodat ik overdag wat bij kan slapen en hulp krijg in het huishouden.

Voor de rest is hier alles klaar voor de bevalling.
    Koffertje van mij en onze dochter staat klaar.
    Een extra matras voor bovenop het bed staat ook klaar.
    2 emmers met vuilniszakken staan ook gereed.
    Dus ze mag nu wel komen,ik ben er klaar voor.

Net nog even om een splinternieuwe voetenzak van Kipling geweest.
    Stond op MP was nog niet gebruikt en mocht hem meenemen voor 15 euro.

Voor de rest weinig plannen van het weekend.
    Lekker rustig aandoen.

Iedereen een fijn weekend en tot snel !!

6. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @boerderijmama die envelopjes heb je zo geschreven hoor!
    Ben gister met schrijven en kaartjes vouwen (3 luik kaartje) ongeveer 1,5 uur bezig geweest gok ik...
    We hadden stuk of 75 kaartjes...

Zal als ik thuis ben het kaartje even inscannen om te showen hier! :)

Nu even "rusten" ofwel op bed liggen en tv kijken/internetten en straks om 2 uur mag ik de kleine weer de fles geven! Heb er nou al zin in!

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    @poookie: wanneer mag je naar huis? Liefst mét Stijn natuurlijk!
    En idd, ik hoop dat de enveloppen snel geschreven zijn, maar ik heb niet echt een adressenlijst :), dus ik moet nog veel adressen opzoeken, pfff! En heb daar nu effe geen zin in ;) !

@rrianne: nog geen stress over het kaartje dan :$ ???

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Boerderijmama, nee geen kaartjes-stress. Heb in elk geval één achter de hand (die is verder helemaal klaar), die wordt het dan gewoon mocht het toch eerder komen. Maar kwam nog een ander idee tegen, klein kaartje met een houten figuurtje waar de naam in wordt gedrukt, vond ik toch ook wel weer erg leuk, vandaar de twijfel.

Pookie, ben benieuwd naar jullie kaartje!

Wendyw, MP blijft leuk he;). Hier ook veel gebruik van gemaakt voor de baby-uitzet. Beterschap voor je meisje!

Meikie, schiet de babykamer wat op? En wordt het naar je zin?

Zometeen bij mijn ouders eten, hoef ik niet te bedenken wat we gaan eten, haha lekker makkelijk!

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Fijn dat de high tea meeviel!~druk weekendje nog.. have fun.

@ Meikie: ik hoop het zelf ook.. maar heb er een hard hoofd in :(
    kom je foto's spammen als t kamertje af is?

@ Wendy: Hmm.. en dat mag je zonder risico nemen van de ha tijdens de zwangerschap?
    misschien kan ik daar ook eens naar vragen.
    jij klinkt als helemaal voorbereid voor de bevalling.. als je thuis wilt bevallen moet ze nog even blijven zitten hoor ;)

@ Pookie: Je blijft zelf ook nog even in het ziekenhuis begreep ik?

Net op pas geweest voor laarsjes voor onze kleine meid maar ze heeft van die lekkere moeilijke pootjes..
    Hoge wreef, klein voetje en dikke kuitjes, niet heel handig!

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @mumtobe,ik moet ook nog dringend op pad voor leuke laarsjes voor onze kleine meid.
    Maar zit ook met het probleem van een hoge wreef en dikke kuitjes.
    Heeft ze van mij geerfd,ik kan ook nooit 1,2,3 slagen:x

De Panadol is eigenlijk een normale paracetamol maar dan zwaarder.
    Paracetamol mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Met het verschil dat ik hier maar een per dag hoef in te nemen ipv
    6 a 8 normale paracetamol.
    Dus minder schadelijk voor de kleine.

Jaja ik ben helemaal voorbereid maar was ook mede op aanraden van mijn vk en de kraamhulp.
    Ons meisje is nl met 37 weken geboren en ik had nog niks klaarstaan.
    Het bed stond net 1 dag op klossen.
    Dus voor mijn gemoedsrust staat nu alvast alles klaar.
    Ook al wil ik thuis bevallen,mijn koffer en die van mijn dochtertje staat klaar.
    Mocht het nu weer zo hectisch verlopen als bij de eerste dan hoeft mijn man niet alles bij elkaar te zoeken.

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Wendy: Hier ook.. ik heb juist alleen een erg smalle kuit, ook niet handig haha..
    hmm klinkt goed die panadol.. dacht dat dat een beetje richting aleve ging, en daarvan las ik gister
    dat je dan ook niet mag vanaf dde 7e maand van je zwangerschap.

groot gelijk hoor dat je alles al klaar hebt staan.. ik denk dat ik rond die termijn ook wel klaar zal zijn ;)

12. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @mumtobe..hier vandaag ook op pad geweest voor laarsjes voor mijn meisje...en geslaagd yeahhh bij de schoenenreus, gelijk 2 paar want de tweede was voor de halve prijs....hadden veel keus hier:D nu nog een winterjas, heb nog nergens een leuke gezien:(

@boerderijmama....nahh lekker dan dat ze nu zeggen dat er geen plek is op die dag...pfff die stond toch al vast?? hopelijk helpen ze je gewoon en anders idd maar een dag eerder ofzo...

@rrianne...lekker druk weekend heb jij zeg met al die feestje poehh...zou er niet meer aan moeten denken nu!!

@wherona...ben benieuwd hoe het met jullie gaat meis...hopelijk horen we snel iets

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Daanquinty: haha bij de schoenenreus.. zal ik maandag eens gaan kijken.
    had nu ook wel leuke gezien bij van haren online, dat ze in ieder geval al even iets heeft, dan hebben we weer wat speling haha
    hier ook nog een winterjas.. vind het best lastig, D.imara zit nu net tussen 86/92 in qua maat...

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @mum/DQ,dan ga ik daar ook maar eens kijken voor laarsjes.
    Winterjas zijn we kunnen slagen bij C en A.
    Een mooie paarse met veel bling bling:D
    Ons meisje zit nu al een tijdje in 92 wb truien en we hebben een jasje in maat 98 genomen.
    Wel op de groei maar niet dat ze erin verzuipt.
    Ik had bij H en M een leuke online gezien half juli en meteen besteld
    maar was nog niet binnen.:$
    Kreeg een mail vd week dat het begin oktober zou worden.
    Nou daar ga ik dus niet meer op wachten.

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Wendy: pfff half Juli besteld en dan begin oktober pas binnen :S maffe winkel die h&m

16. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou meiden,
    hier echt een zeer vermoeiende middag achter de rug... Moest toch voor de mannen zorgen die de babykamer zo mooi hebben gemaakt ;)
    Het is nu even een puinzooi in de kamer (ben gelijk begonnen met was sorteren enzo) dat ik nog even geen foto's heb gemaakt.
    Als de ergste chaos is opgeruimd en de kamer wat meer is aangekleed zal ik foto's maken en even spammen. Het belangrijkste is dat de kleine na de was zo kan komen en zijn kamertje klaar staat. Ook al gaat ie eerst nog lekker naast mama slapen in de wieg :D
    Maar kan nu bijna niet meer lopen van de pijn in mijn rug, dus nu maar even rustig aan doen ;)

17. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    wij waren ook bij de c en a geweest maar in haar maat waren er echt geen leuke vond ik, maar zij zit al in maat 122/128 dus ja wel wat groter:D:D hema en h&m hadden ook niks leuks..dus volgende week maar ff ergens anders nog kijken...

wat is het hier rustig vanavond...allemaal tv aan het kijken?? wij gaan zo my name is kijken..dat vind die kleine zo leuk:D:D

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ja, ik vind het hier ook wel erg rustig vandaag! Als IK eens een dagje niet kom opdagen, word ik al op het matje geroepen ;) !!

Morgen ga ik verhuizen naar een luxekamer, het is erg rustig hier op de kraamafdeling dus ik krijg alvast een kamer met badkamer, fijn toch :D!! Dus als niet online kom, geen paniek hoor... Op zondag laten ze geen geplande KS doorgaan ;) !

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Meikie: Ben errug benieuwd naar het resultaat van het harde werken!!
    hopelijk doet een nacht slapen je rug een beetje goed!

@ DQ: Hier ook nog niet echt iets kunnen vinden, jasjes van de hema vind ik zo koud lijken..
    ach ja, gelukkig vriest het nog niet ;)

@ Boerderijmama: Luxe zeg dat je vast gaat verhuizen!! dan zal het vast geen week meer duren ;)

Ik ga ook aftaaien en lekker naar bed, vanavond weer even een roerig avondje gehad door een actie van schoonouders dus hopelijk kunnen we het even van ons afzetten en wel gewoon lekker slapen!

20. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    pfff mum, dat kun je er ook nog wel lekker bij hebben! :S ik heb trouwens normaal ook sumatriptan, werkt zoooo fijn! Jammer dat je t niet mag tijdens te zwangerschap he, ik heb in het begin redelijk veel last gehad, nu al een paar maand rustig.
    Toen ik de keizersnede had gehad van de twins was t gelijk weer heel heftig, om de dag migraine.... had volgens de gyn te maken met de ruggeprik, dus voor mij liever geen ruggeprik oid meer!
    Hopelijk zwakt t bij jou ook een beetje af nu.... sterkte!

Hier komt de beeb niet op de slaapkamer te staan, ik kan dan niet slapen, ik hoor elk geluidje, piepje, kraakje, kreuntje.....
    Beeb slaapt op de kamer naast de onze en ik word uit mezelf wel wakker als het wakker wordt. (ervaringsdeskundige ;))
    Ga de babyfoon ook alleen voor beneden gebruiken, niet bij ons op de slaapkamer.

Morgen 37 week... beeb mag komen!!!! :D hahahahaha

Deel Deze Pagina