mama05, mag dat ook? Een volledige narcose??? krijg je dan ook een katheter of hoef dat dan helemaal niet meer....hmmm lijkt me best relax
@ EB: Ah daar ben je! Succes bij de vk! @ Natalie: heerlijk dat je er niet uithoeft om te plassen.. dat had ik bij D.imara ook nooit.. nu helaas wel dus.. @ Mama05: Weet je het héél zeker dat je onder algehele narcose wilt als je een ks moet? bij mij hebben ze de ruggenprik 2x moeten zetten en ik heb er beide keren helemaal NIKS van gevoeld. ben zooooo blij dat ik de geboorte van mijn meisje wel heb mee kunnen maken! Lijkt me vooral verschrikkelijk als je kindje het niet zo goed doet na de geboorte, dan heb je daar niks van meegekregen.. ja vind het erg moeilijk als ze gaat huilen als ik wegga, maar gelukkig hebben we het weten te omzeilen haha @ Waterlelie: TYijdens je zwangerschap kan een BO heel anders aanvoelen als in het normale leven hé.. even in de gaten houden maar.
Meikie, hihih wat al een boel was he. Wat trouwens een ideaal rek, waar komt hij vandaan als ik vragen mag? Ook eht wiegje, ontzettend schattig! Mumtobe, wat fijn. Hopelijk blijft het zo. Jullie meisje nog snel ingeslapen? Vervelend dat ze zo verdrietig is bij het afscheid, maar is het niet zo zodra jij uit het zicht bent, dat de tranen dan eigenlijk ook over zijn? Kinderen voelen vaak ook het verdriet/spanning van mama of papa he? Wapje, heerlijk toch dat hij nog slaapt. Bij ons op het KDV zijn over het algemeen nog best veel kids hoor die op die leeftijd slapen, sommigen hebben het gewoon echt nog nodig. En bovendien doe je hem 's avonds ook 'later' op bed. Wel zo gezellig toch, hebben jullie nog een avondje samen. Prutsje, ik heb de wrapper ook aangeschaft, geen ervaring mee. Maar lees er veel positieve verhalen over. Waterlelie, pfffff vermoeiend al dat plassen. Hopelijk slaap je vannacht weer beter. Guaptona, fijn dat alles goed is met jullie beide. Natalie, vervelend meid. Hopelijk slaat de kuur toch nog aan voor donderdag. Natalie en Elisabeth, kruik en aerosleep ik hoor er oko erg wisselende berichten over, weet het dus ook echt niet meer. Maargoed, over het algemeen is de aerosleep ook niet echt nodig de eerste weekjes. Mama05, jullie ook weer voor een weekje goed gekeurd dus. Ruggenprik lijkt me ook niks hoor, maar algehele narcose, hmmm dat weet ik dan ook weer niet. Was het wel mogelijk? Hier vannacht ontzettend last van krampen, steken en harde buiken gehad. Vond het soms erg spannend worden hoor, hahaha. Maar alles is weer over en hebn vanmorgen nog even heerlijk kunnen slapen.
@ Rianne: uhm.. ze is tegen half 9 in slaap gevallen na een hoop bombarie.. en dan ligt ze er dus om 7 uur uitgeteld in! ow jawel hoor, ze gaat daarna wel lief spelen, maar vind het zo moeilijk om te zien want ze heeft dat nooit gedaan, ze was altijd al weg bij me voor ik haar neergezet had en zwaaide me keihard en met de grootste lol uit, nu heeft ze er sinds ze op de peutergroep zit ineens moeite mee, dus probeer het gewoon weer wat aangenamer te make voor allebei spannend al die pijntjes en steekjes enzo hé.. hier nog niets van dat alles, wou dat mijn lijf eens zoiets ging doen, dan weet ik tenminste dat het het wel kan..
Kan het soms allemaal even niet bijhouden op het foru , veel geklets al op de vroege morgen haha. Iets in mij zegt dat boerderijmama straks haar baby vast heeft...
GOEDEMORGEN! de patient leeft nog hoor! ik ben toch even langs de dierenarts gegaan en die heeft even wat haartjes weggeknipt, WAT EEN DRAMA! het leek wel een speenvarken aan een touwtje echt wat een held! Zn nagel is er dus wel af, denk dat hij ergens achter is blijven haken maarja meneer moest zonodig de hele nacht piepen en janken!!!!!! Ik dacht ohjee straks is zn teen gebroken of helemaal gescheurd maar t viel mee, behalve de rekening ze zijn weer wat rijker geworden... Verder alles rustig hier...voel me lam dus ben vandaag niet zo gezellig hoe gaat het met jullie!???
hier nog niks van pruts gehoord...dus spannend hoor ook boerderijmama heeft zich nog niet gemeld mmmmm ik ga nu even me meisje uit school halen voor de pauze tot zo wer...
Wat een heerlijkheid, ik lekker hier bijlezen terwijl de ramen gelapt worden.... @ Rrianne, dat rek komt bij ikea vandaan. Je hebt er ook versie van bij de blokker maar die zijn vrij gammel. Deze is heel erg stabiel Heb sinds vorige week ook een droogmolen op pootjes op zolder staan. Moet zeggen dat dat voor onze kleding en andere grotere dingen ook erg makkelijk is @ Mumtobe, lijkt me hartverscheurend als ze gaan huilen bij jou vertrek. Ik ken het gevoel (nog) niet, maar kan het me dus wel indenken @ Rica, hahaha. Zo herkenbaar, en jij komt dan die behandelkamer weer uit met het schaamrood op je kaken alsof je hem hebt mishandeld hahaha @ Daantje, toch wat meer langs komen hahaha Ik dacht vorige keer al dat boerderijmama de kleine in haar armen zou hebben, maar zat er naast. Dus denk daar maar niks meer van... @ Mama05, mijn vriend heeft vanuit zijn kindertijd nog een hele nare ervaring overgehouden aan de ruggenprik waardoor ik er zelf ook erg huiverig voor ben. Dus ik kan me jou gedachtegang wel indenken. Het punt alleen bij volledige narcose is dat en de kleine het ook binnen krijgt en jij nog een periode nodig hebt om uit te slapen en dus niks van de geboorte van de kleine mee krijgt.... Maar ik denk dat je deze beslissing wel overwogen hebt genomen en dus wel weet wat je te wachten staat. Ik hoop alleen dat je er geen spijt van krijgt, mocht het zover komen.... @ Elisabethbas, je kunt nu echt niet meer zo lang wegblijven hoor.... Je word direct gemist, hahaha. Leuk hoor naar het circuit, mijn vriend kijkt er nu al naar uit om er straks met de kleine heen te kunnen @ Waterlelie, beter een plasje teveel ingeleverd dan een plasje te weinig
Zoveel geklets weer op de vroege morgen. Is vooral door de week, geloof ik. In het weekend hebben we allemaal teveel te doen?!? Net bij de vlos geweest, was allemaal weer goed. Mooie buik, flink kindje, bloeddruk goed. Hij is al volledig ingedaald, vandaar dat ik veel last heb van mijn onderbuik en schaambeen. Toch verwacht ze dat ik volgende week gewoon weer op het spreekuur verschijn, het gaat gewoon nog tè goed... Ik heb altijd al gedacht dat hij na 2 oktober pas zal komen, dus daar lijk het op. Ook prima hoor, al ben ik wel een tikkie nieuwsgierig. Gisteren voor het eerst van mijn leven bij de pedicure geweest. Heerlijk! En toen belde een collega van mijn man of hij zin had om eind van de middag met hem mee te racen op het circuit van Zandfoort, hij heeft een race-peugeot en het was vrij racen. Superleuk, dus mijn man wilde wel en ik ben meegegaan om te kijken, was er nog nooit geweest. 's Avonds een hapje gegeten, heel gezellige dag gehad. Rica, fijn dat je beesie zich beter voelt. En die rekening, tja, die kunnen aardig oplopen. Wij hadden vorig jaar een zieke poes, heeft denk ik alles bij elkaar 1500,- gekost en is toch overleden. Sterkte vandaag, ik voel me nu niet slecht, maar heb ook een rustig dagje. Was opvouwen, lekker zittend voor de tv. Plassen, ik hoef 's nachts maar 1 of 2 keer, en dan juist grote plassen. De rest van de dag hoef ik nauwelijks en als ik ga zijn dat van die druppelplasjes. Op zich wel handig, hoef niet steeds uit te kijken naar een wc. Heb het gevoel dat mijn blaas zich 's nachts beter ontspand of zo en dat het dan makkelijker gaat. Meikie, mijn man leest ook wel eens mee. Maar dan stiekum. Heeft niet door dat ik kan zien wanneer ik voor het laatst op zp geweest ben. Dus, liefie, als je dit leest: BETRAPT!!! Boerderijmama, is het al zover bij jou? Je bent de 37 weken voorbij, dus ik denk het wel... Volgens mij willen we gewoon veel te graag weer een babytje erbij... Lijst is handig zo, dan kunnen we precies zien wie er nog moeten bevallen. Wherona, fijn dat alles goed gaat met jou en Davey, hopelijl mag hij snel van het zuurstof af. En hopelijk heb je binnenkort internet, dan kan je ons zelf op de hoogte houden! Daanquinty, wat een opluchting dat je beeb gedraait is! Ligt er bij iemand nu nog een kindje in stuit? Meikie, superschattig wiegje! En schattig hè, die kleine kleertjes aan de lijn. Ben zo blij voor jou dat het kamertje nu zover klaar is dat jij je ook hiermee bezig kan houden en 30 keer per dag op het kamertje kan kijken. Heeeeerlijk hè? Nou dag dames, fijne dag allemaal. Ik hou alles weer bij!
@ Daantje: ik denk idd ook dat boerderijmama vandaag haar kindje in haar armen zal kunnen sluiten! @ Rica: aaahh ze kunnen dan zo zielig zijn hé.. hopelijk geneesd het nu snel en is hij niet meer zielig! @ Dq: Spannend! @ Meikie: Ja is het ook.. hopelijk blijft het je bespaard en kun je je kleintje straks met een gerust hart achter laten @ EB: Weer helemaal goedgekeurd dus fijn! hmm dat soort uitspraken van een vk wil je soms niet horen haha
Hey meiden, Hier was ik ook weer. Even m'n meldplicht volbrengen, alhoewel het hier rustig is. Vandaag een bankhang dag denk ik. Vanmiddag komt m'n vriendin langs met haar zoontje. Weer ff bij kletsen. Wel gezellig. Iedereen nog een fijne dag. Kom af en toe wel ff spieken. Gr.
Snappen jullie alles wat ze op je zwangerschapskaart schrijven? Nu staat er RD of Rb waar vorige twee keer 3/4NX stond. En Cv waar de vorige vier keer bibi (heb ik gevraagd, is bewegelijk in bekken ingang). Volgende week maar eens vragen, zulke dingen bedenk je altijd pas later...
Mum, vind het niet erg als hij nog een weekje blijft zitten hoor. Het gaat allemaal nog zo makkelijk. Ben alleen enorm nieuwsgierig, maar wie is dat niet? Maar verder heel geduldig van mezelf... En zolang hij nog lekker blijft bewegen maak ik me er maar niet druk om. Dolfijntje, veel plezier vanmiddag!
Hey dames, Ook ik meld me weer even, vanochtend weer bij de vlos geweest. Alles was prima! Kom nu echt iedere week 1kg aan! Hoop maar dat het vocht is... Kvoel me vandaag ook lamlendig heb echt nergens zin in. Straks maar lekker ff liggen. @Wherona hoe is het met je mannetje? Wat betreft het plassen hier ook s'nachts met regelmaat 4a5 keer. Gisteren liep ik in de stad en was net nr het toilet geweest moest ik alweer. Beeb drukt denk ik gewoon met zn hoofdje op mn blaas. Nou toedels....
@ Dolfijnjes: Fijne dag! @ EB: Misschien even googlen.. ik heb geen zwangerschapskaart omdat ik bij de gyn loop. ow haha dat had je zelf ook bedacht. gelukkig vind je het zelf niet erg, ik kreeg het te horen toen ik 41 weken zwanger was, en daar was ik niet blij mee @ Wapje: lekker rustig aan vandaag! @ Sandra: ow lekker als de beeb zo op je blaas draait, was hier vorige week steeds het geval, en dan stond ik op om te gaan plassen en draaide beeb en hoefde ik niet meer.
waterlelie ja dat mag volledige narcose maar ze zei ik ben toch niet bang dat het een keizersnee gaat worden de vorige twee zijn ook gewoon normaal geboren dus ze zei probeer je er niet te veel over na te denken maar wel goed dat je het doet want mijn man moet wel precies weten wat ik wil............. Katheter geen idee of je dat dan ook moet. Mumtobe ik weet het is misschien heel dom maar zo als ik er nu over denk echt geen prik voor mij maar de vk zei nog je kunt altijd beslissen mocht je het wel beslissen!! maar ik heb er gewoon nachtmerrie over! ik ben ook 1 keer gecurriteerd en dat mocht ook met een ruggeprik ik zeg NEE ik ga volledig toen vonden ze dat al dom haha meikie maar als je met ruggeprik moet je ook een poos op de verkoeverkamer blijven en gaat de baby al na boven omdat daar te koud is... ach hopelijk maar ik me te druk en heb ik het helemaal niet nodig en kan ik lekker in mijn eigen bed bevallen!!
Mama05, goed om over na te denken en te bespreken en hopelijk blijkt het allemaal niet nodig! Kennen jullie de calculator? Daar kan je uitrekenen wanneer je gaat bevallen. Dat is volgens deze methode afhankelijk van meer factoren dan alleen de eerste dag van je laatste menstruatie. Ik kom uit op 9 oktober ipv 2 oktober. We zullen zien... En nu ga ik iets doen, zit al veel te lang aan bank en ipad vastgeplakt!
@Meldplicht,bij deze laat ik weten dat hier ook nog alles rustig is maar heb simpelweg de tijd niet om hier vaak te reageren. Zal proberen om me iedere dag te melden oke. @eb,toevallig heb ik gister ook mijn zwkaart uit zitten pluizen. Was voor mij ook acacadabra en ben met de hulp van Google toch weer een stuk wijzer geworden. @middagdutje,ons meisje van 2 wilt tegenwoordig ook niet meer slapen smiddags,wel op het kdv maar is dan ook maar een uurtje. Dan denk je dat ze s avonds wel zou slapen nou mooi niet. Tis een drama aan het worden s avonds. Madam slaapt dus niet voor een uur of 10 s avonds. En ik wil ook eens zo graag een rustige avond. Moet ik eruit snachts om te plassen is ze ook weer wakker en duurt het ook weer een half uur voor ze slaapt. @bedje opmaken,hier alleen een hoeslaken,lakentje en dekentje en voor het spugen een hydrofiel luier aan het hoofdeind. Molton is mij afgeraden de eerste maanden door de kraamhulp. Dit omdat een molton niet ademend is dus kans op verstikking. Hier vandaag maar even rustig aandoen. Manlief zit nu ook thuis in de zw en allebei enorme nesteldrang. Alles moet schoon,kleine karweitjes moeten af,kasten moeten opgeruimd etc. Vannacht dan ook veel last van voorweeen gehad en is nu ook nog niet echt weg. Zometeen even een tukkie proberen te doen als mijn man met dochter even om boodschappen is. Voor de rest weinig nieuws hier,ik spreek jullie snel weer. Fijne dag nog allemaal !!