Bruin bloed is (in principe) niet erg. Is namelijk oud bloed. Dat kan bijvoorbeeld komen van je baarmoedermond, omdat die nu extra gevoelig is en extra doorbloed. Ook zou het een restje van de innesteling kunnen zijn. Pas bij helderrood bloed is er volgens mij ook aanleiding om de vk te bellen.
Hallo allemaal, Jeetje ik lees net even terug van een aantal dagen.... ik ben ziek geweest, had de griep dus had heel wat in te halen hier haha. Ik lees en voel heel wat hormoontjes op het forum, maar laten we het gezellie houden Ik kan wel in meedere meiden hun reactie komen.. Maar laten we mekaar vooral respecteren en in onze eigen waarde laten.. Daarbij wil ik nog even zeggen: angst is een slechte raadgever... Hier ook wel al een bol buikje, vooral na de warma maaltijd 's avonds, maar goed er gaat ook heel wat in nu Meiden probeer lekker te genieten, ook al valt dat soms niet mee... tot gauw! xx
Hier vandaag een zwangerschapsbroek aan gedaan.... mijn normale broeken drukken zo in mijn buik, voelt vervelend en beetje pijnlijk. Zaterdag met 70% korting een mooie noppies broek kunnen vinden..... ikke blij Verder alles goed, opgezet buikje, heel moe en soms misselijk. Maar allemaal wel te doen, gelukkig! Heb alleen veel en vaak trek in ongezonde dingen waar ik nu ook heel snel naar geneigd ben te nemen, frikandellen, kibbeling etc etc..... zoooo slecht :S Maar wil niet teveel aankomen, bij mijn eerste zwangerschap ben ik 20kg aangekomen, tweede zwangerschap (tweeling) ben ik gestopt met wegen op 91kg op een zwangerschapsduur van 31wk..... maar na de keizersnede van de tweeling gingen mijn kilo's er wel heel snel af.... hopelijk nu weer!!!! Sta ik trouwens hier in de stad bij de zw mode te kijken, komt er zo'n verkoopster naar me toe, die mij kent omdat ik juf ben op t kdv. GOOOOH, gefeliciteerd! Euh... ik zo: ja tis nog pril, dus wel voor jezelf houden hoor. Zegt zij: maar jij bent toch alleen????? Ik zo: eeeeeuh, nou nee, al 3 jaar niet meer! Vond t beetje vaag allemaal, maar goed ik heb een broek!
Ik ben gaan smeren vanaf 3 maanden dacht ik bij mijn eerste zwangerschap. Eerst met weleda zwangerschapsolie (lekker!) en na mijn bevalling (KS) met bio-oil. Het is niet bewezen dat smeren tijdens je zwangerschap helpt maar ik vond het dagelijks een mooi contact momentje met de kleine! En heb er geen straie aan overgehouden... Maar of dat daar door komt?
Goedemorgen allemaal Hahah, vandaag weer lekker op die roze wolk blijven zitten!! Ik heb gisteren een negen maanden dagboek gekocht, kan je elke dag zien wat er met je lichaam gebeurt. Ook heb ik de verloskundige gebeld maar mijn huisarts had het verkeerde nummer gegeven Dus dat ga ik zo even doen! Gisteren gaf die clearblue zwangerschapstest aan dat ik vier weken zwanger ben! Maar Ik heb de test verkeerd gedaan, ik heb de strip te kort in de urine. Ik deed vijf sec, in plaats van 20 Dus kan ik daar dan vanuit gaan? Als ik mijn symptomen met het boek vergelijk, ben ik verder dan vier werken. Poeh, wat ben ik moe! En Heb de hele dag door honger. Gelukkig niet in slechte dingen! Dames die een goede echo gehad hebben gefeliciteerd!! Fijne dag allemaal! Liefs!!
morgen de echo! Zit wel sterk te twijfelen of ik de huisarts ga bellen voel me zo beroerd en moet minstens 5 x spugen op n dag. Weet dat er medicijnen voor bestaan via de huisarts. Dus zit sterk te twijfelen of ik ze zal vragen. Moest net mn kleine man naar school brengen en moest gauw terug naar huis haalde net op t nippertje de wasbak zo vervelend. Ben bang dat ik morgen bij de vk ook moet spugen
Meid, maak je geen zorgen. Spugen hoort erbij! Dat zal ze echt niet raar vinden! Ja er zijn pilletjes, gewoon vragen! Je moet wel voeding hebben voor jezelf en de baby
Kan iemand voor mij de lijst weer even aanpassen. Heb op 28 maart weer een controle +echo staan bij de verloskundige. Alvast bedankt.
@hvk ik ga eerst nog even iets met gember proberen en als dat ook niet werkt ga k toch iets vragen voel me een vaatdoek! En lig nu al 2 weken in bed ook niet handig met een peuter van 2,5. Die vind het ondertussen normaal dat mama boven de wc hangt ik ook puge zegt ie dan en dan steekt ie zn tong uit.
Lijkt mij ook helemaal niks, Ik heb de hele dag hele erge honger! Gelukkig wel in gezonde dingen! Ik ben ook al twee weken echt zo moe, ben naar huis gegaan. Ik werk in de auto dus, wilde niet in slaap vallen. Maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was! Ik hoop voor je dat het werkt, en je weer goed kan wat je wil vooral met een peuter om je heen!
@ Hvk pff nee lijkt me ook niks in de auto zitten nu met die misselijkheid helemaal niet! Ben je soms ook zo moe dat je er duizelig van word? kan natuurlijk ook zo zijn dat ik te weinig voeding binnen krijg. Maar ik heb nergens trek in ja joghurt enz en fruit uit blik dat gaat er goed in! Als ik vet eet heb ik helemaal last maar gelukkig ook geen trek in. Nou ik ga op jacht naar gember. Kotszakjes mee tjonge jonge
Ja ik ga denk na mijn eerste echo naar mijn werk praten. Ik werk in de beveiliging en maak ook nachtdiensten en ga af op alarmen, ik ben zo gesloopt. Echt niet normaal. Ik wil dat gewoon niet, en dat kan vind ik ook niet als je zwanger bent. Nee word gelukkig niet duizelig! Ik eet geen vette dingen, daar heb ik geen trek in. Wil allemaal yoghurt fruit of brood en eet s'avonds gewoon groente en aardappels!! Je kan ook bij de dokter vragen naar flesjes nutridrink om wat aan te sterken, daar zit 300 (goede) calorieën in! Misschien idee?
Uitgerekende Datum : ? oktober 2011: Danser4fun, suusje1979 1/2/3 oktober 2011: Rica,zippie 1 oktober 2011: Lizzy29 3 oktober 2011: Madazon, myo, sunshine13 4 oktober 2011: Alleentje, Fleurop, suzie83, anna27 5 oktober 2011: Mama05, Elisabethbas,sandra2, linda0509 6 oktober 2011: Mieni, esli4 7 oktober 2011: Anoek21 8 oktober 2011: kris83 9 oktober 2011: Mbtc 10 oktober 2011: nienkeeknein,Biancamv2 11 oktober 2011: wapje, prutsje, mamavanevi, ostara 14 oktober 2011: Natas23, wendyw80, princess01 15 oktober 2011: Poookie 17 oktober 2011: Nijma, jolinde23 19 oktober 2011: snelly, hannes, lindada, wesdaan 20 oktober 2011: Withinshin 21 oktober 2011: daanquinty 25 oktober 2011: Lunacy 26 oktober 2011: Silsa, bloemetje1985 27 oktober 2011: Serephina83 29 oktober 2011: Karine 30 oktober 2011: Aily, Daantje2011 Bezoek aan VK of GYN : 1 maart: Linda0509 2 maart: sunshine13 3 maart: wapje, anna27 7 maart: esli4 8 maart: jolinde23 10 maart: suusje 1979, kris83, lindada,wesdaan, Poookie 14 maart: snelly 15 maart: daanquinty 18 maart: Seephina83 21 maart: Elisabethbas 22 maart: anoek21 23 maart: Karine, Aily 25 maart: bloemetje1985 28 maart: Mama05, Wendyw80 Echo 1 maart: Mama05, linda0509 2 maart: snelly, sunshine13 3 maart: wapje, anna27 4 maart: prutsje 8 maart: Suzie83 9 maart: Lizzy29, bloemetje1985 10 maart: suusje 1979, sandra2, lindada 11 maart: Serephina83 16 maart: Lunacy 17 maart: kris83 18 maart:Aily 21 maart: Elisabethbas 22 maart: anoek21 23 maart: wesdaan 24 maart: Karine 28 maart: Wendyw80 29 maart: Poookie @Wendy, ik heb je erbij gezet en mezelf ook meteen.
Hoi hoi... Kan niet met jullie meepraten over het misselijk zijn. Maar wil jullie er toch sterkte mee wensen. Ik ben alleen zo ontzettend moe. Werk fulltime en slaap tegenwoordig van 20:30 tot 08:00. Het is hier eigenlijk werken, eten, slapen.
Volgens mij ben je niet verplicht om nachtdiensten te doen als je zwanger bent, moet je even op wetgeving tijdens zwangerschap googlen (of zoiets). Weet het in ieder geval zeker vanaf 3 maanden! Succes ermee!
Zoooo, ik heb weer even alles terug gelezen... Voor alle nieuwe dames met posi testen; Gefeliciteerd! Voor alle dames met mooie echo's; Gefeliciteerd! Gelukkig valt het hier nu ook heel erg mee met de misselijkheid. Ben wel onwijs moe, echt abnormaal... Moest vandaag eigenlijk een volle dag stage lopen, maar heb me vanmorgen ziekgemeld en heb geslapen tot 11:30... Heerlijk, was ik echt ff aan toe. Ga donderdag met oma in spe (m'n moeder) naar de stad, een positiebroek kopen, gezien mijn eigen broeken echt niet lekker meer zitten. Ben opgeblazen en opgezet, en ook m'n boobies lijken te groeien haha. Ze doen wel veel pijn... En ik heb een lief klein onbenullig hondje die me er ook nog eens regelmatig bovenop springt haha. Fijne dag dames!
heey dames!! hier ook niet misselijk wel behoorlijk moe! wel word t iets beter de ene dag iets minder moe gisteren zelfs weer naar zumba geweest!! afgelopen vrijdag naar de VK geweest voor de testen enz. nog geen hartje kunnen luisteren nog een beetje vroeg! 24 maart de 12 weken echo!! spannend!
Wat een gedoe! Ben bezig met kinderopvang. Ja, daar moet hier vroeg bij zijn. Wij hebben drie kinderdagverblijven uitgekozen die bij ons in de buurt liggen en die we er van de buitenkant goed uit vinden zien. Ik heb ze net gebeld voor een rondleiding, want je wilt toch wel weten waar je je kind de komende vier jaar onderbrengt, lijkt me. Nou, dat was toch best een lastige vraag?!?! Bij eentje helemaal geen probleem, maken we gezellig een afspraak. Maar de andere twee hadden er meer moeite mee. Eerst inschrijven, dan rondleiding. Maar ik wil weten waar we ons voor inschrijven dus eerst een rondleiding! Uiteindelijk bij één van de twee gelukt, de andere moet ik morgen terugbellen. Die ene waar ze wel vriendelijk waren, heeft toch echt een streepje voor. De andere dames feliciteerden me niet eens met mijn zwangerschap. Sorry van dit gefrustreerde bericht , maar moest het even kwijt!
Nou dat kan ik me goed voorstellen dat je dat zo voelt!!!! Daar zou ik me ook aan ergeren en bij mij zou het leuke KDV dan ook gelijk een streepje voor hebben, ook al moest ik daar dan 10 minuten voor omrijden bijvoorbeeld. Ik had ook zoiets hoor: had de huisarts gebeld met een vraag over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of ik daar meer kans op had om bepaalde familiaire redenen. Antwoord was nee. Later bedacht ik me nog iets en had ik de assistente gebeld, ook gelijk om te vragen of ik langs kon komen voor een dooverwijzing naar een VK. Die feliciteerde me inderdaad ook niet en zei alleen maar heel kortaf en echt op snauwtoon: ''Ik snap niet waar je zo druk over doet. Er is toch niets aan de hand?! Dat heeft de huisarts je allang duidelijk gemaakt. En ik snap ook neit waarom je hier lang wilt komen, je kunt toch wel gewoon gelijk zelf de VK bellen?!" Ik had ook echt zoiets van: "Euhmm nou moe... ik wilde nog wat extra geruststelling, sorry daarvoor, en ik wist niet dat ik zelf contact op kon nemen, had ergens iets gelezen over dat de huisarts het moet bevestigen met een bloedtest en je dan pas de VK mocht bellen............." Normaal zou ik er echt op hoge poten bovenop zijn gegaan, maar was toen zo blij met het nieuws dat ik zwanger was, dat ik dacht: laat maar, de moeite niet, gefrustreerd wijf. Haha.
@Hvk lijkt me idd wel erg vermoeiend en snap dat je er wel wat doorheen zit volgens mij ben je ook idd niet verplicht nachtdiensten te draaien als je zwanger bent miscchien toch maar even nazoeken. Heb nu gemberthee gehaald en het lijkt tijdelijk iets te werken maar voor hoelang ! @elisabethbas wat n rarigheid logisch toch dat je eerst even wilt kijken waar je kind terecht komt! @Aily nou nou vriendelijke mensen daar! Ik kon ook gelijk de vk bellen maar mijn vriendin moest ook eerst naar de huisarts is overal verschillend volgens mij Snelly en sunshine succes met jullie echo morgen ik mag om kwart over 9 al ivm misselijkheid niet zo'n goeie tijd eigenlijk