Dames gefeliciteerd met de mooie echo's!!! En lindad wat een vrolijke meid is die dochter van jou! Zow leuk om te zien dat ze zo genieten lijkt me Hier gaat verder alles goed, gisteren nog een mindere dag gehad maar het lijkt erop dat het allemaal wat minder wordt met de kwaaltjes. Tegen misselijkheid heb ik de seabands gekocht bij de etos. Ik heb het idee dat het wel helpt terwijl ik vrij nuchter ben in dat soort dingen. Dus wie weet helpt het jullie ook.. Ik heb trouwens 22 april de volgende afspraak bij de VK. Voor de 20 weken echo moet ik nog ff bellen maar dan kan dit alvast weer op de lijst. Fijne dag allemaal!
Moet even iets kwijt waar ik mee zit. Ik ben altijd best ambitieus geweest en wist welke kant ik op wilde in mijn werk. Op dit moment vervang ik een collega (P&O Adviseur) die met zwangerschapsverlof is. Dinsdag is ze weer terug. Nu is er op mijn afdeling een vacature vrijgekomen voor P&O Adviseur, mijn "droombaan" (een paar maanden geleden ten minste). Ik heb niet op deze vacature gereageerd, omdat ik er echt enorm tegenop zag om me in een nieuwe, zwaardere baan te storten. Ben vreselijk blij en opgelucht met deze keuze, maar herken mezelf niet terug. Dit is immers de baan waar ik al tijden op wacht en die niet snel meer voorbij zal komen! Ik kijk er heel erg naar uit dat mijn collega terug is van haar verlof en dat ik weer terug kan naar mijn eigen functie (teamleider van de P&O administratie). Mijn motivatie voor mijn werk is nog nooit zo laag geweest, hopelijk gaat dat volgende week weer beter. Bijzonder hoe een zwangerschap je zo kan veranderen. Prioriteiten van vroeger zijn niet de prioriteiten van nu. Zijn er anderen die dit herkennen?
@elisabethbas het is ook goed dat je prioriteiten anders komen te liggen, maar daarom hoef je denk ik ook juist niet bang te zijn van meer verantwoordelijkheid: je balans tussen werk en prive houd je toch beter gescheiden als je prioriteit meer thuis komt te liggen, dus is een zwaardere baan juist misschien wel beter te doen! Meer relativeringsvermogen en afstand! Voor mij is mijn werk ook altijd heel belangrijk geweest en ben ook best ambitieus. Ik merk ook dat dat afneemt en dat ik daar wel blij mee ben, er komt nu iets anders in mijn leven dat nog belangrijker is. Ik ben wel erg bezorgd, omdat ik gisteravond ineens roze afscheiding had. Gelukkig heb ik morgenvroeg al een echo, dus zit ik niet zo lang in spanning. Maar leuk is anders. Alle kwaaltjes zijn er nog, het zeurende gevoel in mijn onderbuik iets sterker. En zere borsten heb ik nog steeds, dus waarschijnlijk is het niets, maar ik vind het maar niks....
Hannes, het is voor mij niet de werk-privé balans, ik ben er juist altijd erg goed in om die twee gescheiden te houden. Maar vooral mijn verbazing dat ik in een paar maanden tijd zo anders over mijn werk ben gaan denken, heel tevreden ben met de leuke baan die ik heb en geen zin heb in iets nieuws. Ik duim voor je dat je echo morgen goed is, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Maar waarschijnlijk is er niets aan de hand en kom je in jubelstemming terug van de vk! Laat je het ons snel weten?
Hey Lady's, Hier ook alles kwaaltje over!!! Heb echt helemaal geen klachten... Denk soms echt, Ben ik zwanger???? Maar goed ik geniet er maar van.... @ Elisabethbas, ik herken helemaal wat je zegt! Ik werk zelf in het ziekenhuis als Medium care verpleegkundige. Nu gaan wij met de MC mogelijk naar de IC, maar dit betekent dat ik nog weer een aantal modules moet volgen om ook op de IC te mogen werken. Ik heb geprobeerd zo enthousiast mogelijk te reageren. Want uiteindelijk is dit wat ik altijd gewild heb, maar het komt me nu helemaal niet uit!!! Ik wil me energie nu gewoon anders besteden dan alleen maar aan mn werk..... (andere prioriteiten zoals Hannes al zegt) Maar goed we will see...
Hey dames zag de laatste dagen een paar mooie echo foto`s voorbij komen! Ik moest maandag weer na de vk en ze kon het hartje niet goed laten horen ze had hem zelf al wel gehoord dus we kregen een extra echo!! mijn vriendin was mee dus dat was extra leuk voor haar en mij!! konden we toch even weer onze kleine bewonderen!! Wij hebben de afspraak voor de 20 weken ook al dat is 18 mei om 9.00 uur lekker vroeg!! Ik lees ook elke dag wel maar ik heb niet vaak nieuws op te reageren!
Joehoe, krijg eindelijk opmerkingen over mijn buik! Wel van mensen die weten dat ik zwanger ben, maar toch. En mijn man zei gisteren ook dat hij mijn lichaam zag veranderen. Ben niet de slankste, dus je ziet het minder snel dan bij meiden met maatje 36... Morgen ben ik een dagje vrij, dan heb ik het jaarlijkse shopping-uitje met mijn schoonmoeder en schoonzus. Op mijn verzoek nu ingepland, want ik moet nieuwe broeken hebben! Vandaag een relaxed dagje op mijn werk. We hebben een voorjaars-opruimdag met de afdeling: archief opruimen, kasten uitmesten etc. En twee keer taart omdat er twee collega's weggaan. Mmmmmm . Nu nog even snel wat werken, voordat we gaan beginnen!
Ik heb zelf ook wel al het gevoel dat mijn buik al iets dikker wordt. Ben vandaag 11 weekjes dus dat is wel vroeg maar goed het is wel ons 2de wondertje dus misschien dat het dan toch wat sneller gaat? Voor mij hoeft het stiekem nog niet zo eigenlijk.. Tuurlijk wil ik uiteindelijk een mooie zwangerschapsbuik, daar ga ik echt niet onderuit komen Maar ik heb er eigenlijk wel een klap van gehad dat ik zo dik was na de bevalling (voel me eigenlijk wel dom als ik dit vertel). Was in de vorige zwangerschap 23 kilo aangekomen.. Van 60kg naar 83kg. Had zwangerschapsvergiftiging en hield daarom ook heel veel vocht vast, had echt een 3 dubbele onderkin en leek wel een klein propje (ben ook maar 163cm). Stiekem ben ik dus weer bang zo te worden.. Maar goed misschien als ik geen vocht vast hou en wat beter op ga letten wat ik eet dat ik dan een hele mooie buik krijg en niet meteen aan alle kanten GIGA uitdij.
Bij komt het buikje ook al redelijk tevoorschijn. Kreeg met 8 weken al een opmerking; Je hebt een buikje! Nu ben ik al een paar dagen wat ziekig, last van buikgriepje denk ik. Dus nu lijkt m'n buik weer heel minimaal hihi. Maar toch zie je het wel wat... Ik ben ook niet de slankste, maar het is wel te zien dat het niet alleen vet is!
daaniejj, ik herken het wel wat je zegt. Ik ben ook niet zo groot..165cm en was tijdens de zwangerschap 17 kilo aangekomen van 60 naar 77 kilo Vooral vocht indd..zat overal en ook in mijn nek enzo, afschuwelijk. Gelukkig had ik geen zw. vergiftiging maar het was kantje boord hoor (werd ook ingeleid vanwege mijn klachten) Ik ben uiteindelijk wel terug op mijn oude gewicht gekomen, zelfs 2 kilo lichter!!! Ik ben ook erg benieuwd hoe ik deze zwangerschap zal ervaren ghihi, ik ben op dit moment maar 1 kilo aangekomen. Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Het is echt rotweer buiten. Gelukkig heb ik de auto vandaag zodat ik op mijn gemakje kan boodschappen doen enzo. Emma slaapt vandaag bij mijn mams en komt morgenmiddag weer terug. Net terug van de gyn. En ik mag me aanmelden bij een vk praktijk tot 36 weken en daarna moet ik terug onder behandeling bij de gyn. Wil dolgraag vaginaal bevallen ipv ks!!! Dat nooit meer Fijn dat dit allemaal besproken is...weet ik een beetje waar ik aan toe ben. Zat me dwars zegmaar. Nou meiden, fijne dag!!!
Nou na vandaag baal ik helemaal van mijn dikke buik: de echo was weer lekker onduidelijk. Gelukkig zagen wel ledematen bewegen en het hartje duidelijk kloppen. Maar het was geen HD kwaliteit zullen we maar zeggen. Nu had ik ook geen volle blaas (die stond zo op knappen vanochtend dat ik wel moest plassen). Voor wie ook even raad je plaatje wil doen hierbij de foto:
Echo 31 maart: wapje (nekplooimeting), hannes (2e echo) 01 april: Lindada 04 april: Waterlelie81 (2e echo), daanquinty (nekplooimeting) 13 april: Serephina83 (12 weken echo) 14 april: Karine (nekplooimeting) 03 mei: Poookie (20 wk echo) 09 mei: Waterlelie81 (echo geslachtsbepaling), Elisabethbas (20wk echo) 18 mei: mama05 (20wk echo) 26 mei: Prutsje (20wk echo) 1 juni : princess01 (20wk echo) Bezoek aan VK of GYN 31 maart: wapje, waterlelie81 11 april: Suusje1979, princess01 22 april: Linda0509 26 april: Elisabethbas 27 april: Hannes, Lizz29 28 april: Karine 29 april: Wendyw80 Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05, Lizzy29 2 oktober 2011: elisabethbas 3 oktober 2011: sunshine13 4 oktober 2011: Allie, Esli4 5 oktober 2011: sandra2 7 oktober 2011: suusje1979 8 oktober 2011: kris83, Poookie 9 oktober 2011: wapje, prutsje, Linda0509 14 oktober 2011: wendyw80 17 oktober 2011: Princess01 18 oktober 2011: Daanquinty 19 oktober 2011: lindada 20 oktober 2011: daaniejj 23 oktober 2011: hannes 25 oktober 2011: Waterlelie81 26 oktober 2011: bloemetje1985 28 oktober 2011: Serephina83, Karine 30 oktober 2011: Maybe01 Extra info HVK - 21 jaar - Bovenkarspel Poookie - 21 jaar - Overijssel cerinety - 21 jaar - Rotterdam Sandra2 - 24 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel Serephina83 - 27 jaar - Almere Kris83 - 27 jaar - Nijmegen Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Esli4 - 28 jaar - Noord-brabant Sunshine13 - 29 jaar - Groningen Lindada - 29 jaar - Hoeven daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Karine - 30 jaar - Lelystad Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wapje - 31 jaar - Bergen op zoom Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Allie - 33 jaar - Arnhem
Hannes, maar het was wel allemaal goed!!! En dat is het belangrijkste, nietwaar? Gefeliciteerd. Is je uitgerekende datum nog aangepast?
Ja, 1 dag eerder. Ik ben 22 oktober uitgerekend. 3 dagen later dan ik zelf dacht, maar ja ik begin eraan te wennen. Ik moet wel al mn pregnancytrackers op mn iPhone en iPad bijwerken Ik ben nu echt wel blij en opgelucht hoor. Het minimensje was mooi zoveel gegroeid als verwacht en het bewoog z'n armpjes en beentjes, dat was zo leuk. Na vorige keer was ik nog steeds wel gespannen over of het goed zou gaan, maar nu durf ik er wel beter op te vertrouwen. Nu duurt het weer ruim 9 weken voordat we weer kunnen kijken, bij de 20 weken echo, dat lijkt nog zover weg. Maar met een mooie zonnige lente, zullen die weken ook wel snel gaan. Ik hoop ook dat ik niet zoveel aankom. We hebben wel taartjes gegeten om de goede echo te vieren Het liefste kom ik het minimale aan, zo rond de 5-7 kilo, maar misschien is dat te optimistisch. Ik sport nu wel best veel (hardlopen, fietsen, fitness), als ik dat vol blijf houden zo lang mogelijk zal het wel goed komen. Ik ben nu 101 kilo (en 1.78m). Sorry als ik soms een beetje overkom alsof bij mij het glas halfleeg is in plaats van halfvol. Ik kan soms maar moeilijk genieten, ik weet niet of dat ik mijn aard zit of ook wel door de miskraam komt. Ik durf nu ook dingen te gaan kopen, jaaaaaaaaaaa leuk. Kleertjes shoppen verheug ik me het meeste op!
Hannes proficiat met je goede echo wij hadden vanmorgen de nekplooimeting en het zag er goed uit morgenavond de uitslag. Dat ik zo misselijk ben van zo'n klein mensje! Ik sporte normaal ook 5x in de week maar nu al 6 weken niet kunnen gaan door die misselijkheid! 1ste zwangerschap ook 22 kilo aangekomen weeg nu 60 kilo (1,64)en nog niks aangekomen, maar dat komt door het spugen!
@wapje mooie foto zeg! Nog even wachten op de uitslag dus.. Balen zeg dat je zo misselijk bent, ik hoor er hier wel meer. Hopelijk wordt het nu snel minder (zou moeten toch, rond deze tijd?). @pookie, @daaniejj, @elisabethbas leuk dat je al een buikje ziet!!!!
foto is alleen beetje donker omdat ik een foto vd echofoto heb gemaakt maar ons beebje liet zich goed zien alleen beetje eigenwijs draaide zich steeds om! Ja die misselijkheid zou nu wel wat minder moeten worden ben nu 12 wk en 3 dgn maar 1ste zwangerschap ook tot een week of 17 last van gehad alleen was t toen minder erg heb al vaker gehoord dat t n tweede zwangerschap erger is.
14 april moet ik trouwens weer bij de vk op controle dan ook gelijk afspraak maken voor 20 weken echo