Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @ allemaal, Is trouwens erg makkelijk op zelf de lijst aan te passen...je selecteert eerst gewoon de tekst, je kopieert m dan ga je naar plaats reactie en dan plakken..;)

Ik heb lekker geslapen vannacht, hoefde er gelukkig niet meer uit om te gaan plassen...gisteren moest ik wel 4 keer :$ Was helemaal op toen ik wakker werd. Vandaag komen mijn schoonouders even langs om te helpen in onze tuin en verder gewoon heerlijk rustig aan doen!

Fijne dag!!!!

2. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Ik gooi er weer eens een vraagje doorheen.. Misschien hebben jullie dit allemaal al eerder neergezet, voordat ik mee begon te posten en lezen maar hebben jullie het al verteld aan jullie ouders en vrienden en misschien wel aan iedereen?

Wij hebben het nog niet verteld.. tenminste alleen mijn zusje weet het en haar vriend maar verder niemand nog.. ik ben nog bezig met hoe gaan we het vertellen hahaha..

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    daaniejj,

ik heb het na 2 goede echo's (met 7 weken) eigenlijk al aan iedereen verteld op Facebook en Hyves. Tja, als het toch mis gaat (kan altijd) dan weet ook iedereen waarom ik verdrietig ben...

Mijn familie en hechte vrienden wisten het al op mijn verjaardag, toen was ik 4,5 week zwanger. Ik kan zoiets echt niet voor mezelf houden en ben dan te blij met dit geweldige nieuws!

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    WesDaan en Daantje2011 fijn dat jullie allebei een goeie echo hadden.
    Daantje2011 kan me voorstellen dat je even afstand hebt genomen, maar fijn dat alles goed is met jullie kleintje en dat je er nu weer bent!

Daaniejj wij hebben het de dag van de test aan onze ouders vertelt. Wel snel, maar ik ben een heus mama kindje en wilde direct mijn moeder bellen.
    Mijn vriend vond het leuker om erheen te gaan met een klein presentje (speentje).
    Zijn we ook maar meteen naar zijn ouders geweest :)
    Zijn broers en zussen (grote familie) en mijn broer wisten het vrij snel na de eerste echo ook, en onze oma's ook trouwens.
    Dus de echte naaste familie wist het allemaal al vrij snel.

Verder hebben we het geheim gehouden tot de echo van 24 maart, toen daarop bleek dat ik al bijna 12 weken zwanger was hebben we het gelijk openbaar gemaakt op Hyves etc. :)

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    hier wat eten geen problemen met verboden voedsel maar ik ben dan ook vegetarieer.
    Eerst een periode enorm veel drinkyogurt gedronken echt pakken op n dag! Nu is dat ineens over?!
    Totaal geen zin in vet eten word daar ook nog misselijker van!
    ook zin in worteltjes en rauwkost! en verder koude dingen brood crackers, cheese dippers, aardbeien en blauwe bessen.

6. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    @ Wapje, wou dat ik daar last van had!!!
    Ik ben juist alleen maar met eten bezig!!!
    Heb net een grote pan groente soep gemaakt, gehakballetjes voor op brood, en een lekkere appel kaneel cake... oh oh maar wel lekker!

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Sandra klinkt heel bekend haha.
    Ik kan de hele dag wel eten als het aan mij ligt!! :)

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Echo
    01 april: Lindada
    04 april: Waterlelie81 (2e echo), daanquinty (nekplooimeting)
    13 april: Serephina83 (12 weken echo)
    14 april: Karine (nekplooimeting), daantje2011
    03 mei: Poookie (20 wk echo)
    09 mei: Waterlelie81 (echo geslachtsbepaling), Elisabethbas (20wk echo)
    18 mei: mama05 (20wk echo)
    26 mei: Prutsje (20wk echo)
    1 juni : princess01 (20wk echo)

Bezoek aan VK of GYN
    11 april: Suusje1979, princess01
    14 april: wapje, WesDaan
    22 april: Linda0509
    26 april: Elisabethbas
    27 april: Hannes, Lizz29
    28 april: Karine
    29 april: Wendyw80

Uitgerekend
    1 oktober 2011: Mama05, Lizzy29
    2 oktober 2011: elisabethbas
    3 oktober 2011: sunshine13
    4 oktober 2011: Allie, Esli4
    5 oktober 2011: sandra2
    7 oktober 2011: suusje1979
    8 oktober 2011: kris83, Poookie
    9 oktober 2011: wapje, prutsje, Linda0509
    14 oktober 2011: wendyw80, WesDaan
    17 oktober 2011: Princess01
    18 oktober 2011: Daanquinty
    19 oktober 2011: lindada
    20 oktober 2011: daaniejj
    22 oktober 2011: hannes
    25 oktober 2011: Waterlelie81
    26 oktober 2011: bloemetje1985
    28 oktober 2011: Serephina83, Karine
    29 oktober 2011: Daantje2011
    30 oktober 2011: Maybe01

Extra info
    HVK - 21 jaar - Bovenkarspel
    Poookie - 21 jaar - Overijssel
    cerinety - 21 jaar - Rotterdam
    Sandra2 - 24 jaar - Overijssel
    Princess01 - 26 jaar - Overijssel
    Serephina83 - 27 jaar - Almere
    Kris83 - 27 jaar - Nijmegen
    Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch
    Esli4 - 28 jaar - Noord-brabant
    Sunshine13 - 29 jaar - Groningen
    Lindada - 29 jaar - Hoeven
    daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer
    Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk
    Karine - 30 jaar - Lelystad
    Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam
    Wapje - 31 jaar - Bergen op zoom
    Hannes - 32 jaar - Cuijk
    Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum
    Prutsje - 32 jaar - Terneuzen
    Allie - 33 jaar - Arnhem
    wesdaan-23 jaar- Zuid-Holland (omg. Leiden)

9. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Mensen mensen, heb totaal geen energie. Afgelopen dagen (misschien al ruim een week?) niet meegelezen. Kan er de energie niet voor vinden. Misselijkheid wordt steeds erger, duurt nu echt hele dag lang, ook 's nachts. Blegggh!!
    Hoop dat het goed met jullie gaat!! Ben benieuwd naar alle verhalen.

Hopelijk van het weekend wel puf om even terug te lezen!

Tot gauw!

xxx

10. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ohw Serephina wat ellendig...
    Die moeheid komt me bekend voor!
    Hopelijk voel je je snel wat beter, ook wat je misselijkheid betreft.

Knuf hoor, en doe kalm aan :)

11. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @sandra cake blegghhh kommetje soep kom ik wel eten haha

@serephina erg he dat misselijk zijn hier al 6 weken! Heb helaas geen tips voor je wat zou moeten helpen maar ik weet hoe je je voelt!

@vertellen wij hebben het na de eerste echo verteld bij 8 weken ook omdat onze famillie dicht op elkaar woont en het erg opviel dat ik al 2 weken ziek was! Had daarna wel wat meer steun verwacht in het huishouden enz maar blijkbaar dacht iedereen dat ik 'maar' zwanger ben ipv ziek (misselijk en beroerd van zwangerschap is niet erg genoeg dan ofzo?)

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Allereerst iedereen gefeliciteerd met hun goede echo!

Vanmorgen de termijnecho gehad. Ik ben 1 daagje minder ver dan dat ik had uitgerekend (dus niet 5 dagen zoals die stomme gyn beweerde!). Ik ben dus op 20 oktober uitgerekend. Eerst sliep hij (zeg maar even hij voor het gemak) nog, dus ze kon mooi foto'tjes maken en meten. Daarna werd hij wakker en begon hij te stuiteren en met zijn armpjes en beentjes te zwaaien. Zo grappig. Ze zag zelfs al een gevuld blaasje en een gevuld maagje. Echt bijzonder dat het allemaal al begint te werken. Het was echt een leuke echo, zoals het ook hoort. Mijn man en Deena vonden het ook super. Ik ben dus heel blij! :D

@eten, ik mis ook de filet d'americain, de carpachio, biefstuk, rosbief, e.d. Alcohol mis ik niet, maar ik ben ook niet echt een drinker. Maar gelukkig is er genoeg wat ik wel mag.

@gewicht, ik ben voorlopig nog een kilo afgevallen door al dat spugen. De vorige zwangerschap was ik 19 kilo aangekomen, dat wil ik deze keer liever niet halen. Ik ben 1.85m en 75kg.

@vertellen, de naarste familie en vrienden weten het. Volgende week gaan we een midweekje naar de Ardennen en daarna gaan we het aan de grote klok hangen. Dan ga ik ook stroopwafels tracteren op mijn werk (traditie). Mijn naarste collega's weten het al wel, maar dat kwam door het bloedverlies dat op mijn werk begon.

Wapje ik herken het idee van je bent zwanger niet echt ziek... Mijn man had er ook moeite mee om me wat werk uit handen te nemen. Pas toen ik tegen hem uitgevallen ben, is het tot hem doorgedrongen. Je bent niet ziek, maar zo voelt het af en toe wel. Ze noemen het niet voor niets de 'gezonde' ziekte...

13. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Lindada ja je voelt je gewoon hartikke beroerd dus wel ziek ja gezonde ziekte maar dat wil niet zeggen dat je je dan minder ziek voelt ofzo. mijn vriend deed in het begin veel meer nu gaat het hem te lang duren denk ik. Maar ik wil ook graag zelf dingen proberen ben t zelf ook beu!
    Wat n grappige traditie van die stroopwafels jammie ik kom ook haha

Daarnet gebeld voor de uitslag van de nekplooimeting de kans op syndroom van down is 1 op 10035 dus erg klein!

14. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ lindada mooi dat je echo goed was! mooi om te zien he

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ lindada gefeliciteerd met je goede echo!

@ vertellen, mijn zussen, ouders en schoonouders weten het. Mijn moeder al heel vroeg, zodat ik mijn onzekerheid kon delen. De rest sinds deze week. Mijn schoonzussen en broers gaan het nu ook snel horen en vrienden na de echo van 14 april. Werd heel wat afgejankt in ons meidengezin haha.

Heb het gevoel dat ik me beter begin te voelen sinds gisteren. De helse vermoeidheid is voorbij. Zijn er meer mensen die zich al beter beginnen te voelen?

16. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Daantje ik voel me ook stukken beter, bij 11 weken is bij mij de knop omgegaan. Niet meer zo enorm moe, vol gevoel en boeren.

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @Daantje, wat fijn dat alles goed is, ik miste je al een tijdje. Is je onzekerheid nu grotendeels voorbij? Het blijft natuurlijk tot het eind toe spannend...

@Lindada, gefeliciteerd met je echo! Zo langzaamaan passeren er meer en meer dames de 'magische' 12 wekengrens...

@Vertellen, wij hebben het met 4,5 weken aan onze ouders verteld. Die waren toen toevallig allemaal bij elkaar dus dat kwam goed uit. Verder in de loop van de weken meer vriendinnen en mijn afdeling, met 11 weken de rest van de familie en na de 12-weken echo mocht iedereen het weten.

@Vermoeidheid, die werd bij mij ook in week 10 ineens minder. Nu heb ik nog wel veel slaap en gaap veel, maar die echte lamlendigheid heb ik gelukkig niet meer.

@Waterlelie, ik pb je het recept van de rijstsalade. Heel simpel te maken (in een kwartiertje klaar) en heel lekker.

Vandaag voor het eerst deze winter naar de boot geweest om te klussen. Wij hebben een houten zeiljachtje waar altijd veel aan moet gebeuren. Normaal doen we dat samen, maar ik heb dit jaar nog helemaal geen puf gehad om te helpen. Nu eindelijk wel, al heb ik nog regelmatig op mijn kussen in de zon gelegen om even bij te komen. Lekker!

Gisteren positiekleren geshopt. Vooral voor broeken gegaan, want sinds deze week kan ik niet één broek meer aan. Bij de prenatal viel het me enorm tegen, wat een tuttige kleren! Wel voor €16,- een stoere spijkerbroek gescored en een spijkerrokje. Bij de Noppies winkel wel leuke dingen, streepshirtje en wikkeljurkje gekocht. En bij H&M een heerlijke joggingbroek voor 's avonds op de bank en de yoga.

Morgen huishouddagje en maandag weer naar de boot.

18. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hebben jullie een 'werknaam' voor jullie kindje? Wij niet, heb er ook nog niet over nagedacht, maar mijn vriendin vroeg het net.

19. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Wat heerlijk om ff te kunnen shoppen!
    Ik heb vandaag ook een outfit gescoord, een driekwart broek die ik ook in mijn laarzen kan dragen zodat ik m ook aankan als t nog wat frisser is.
    Leuk topje en bolero erbij.... ikke blij!

Wat bedoel je met 'werknaam' ?????? als een naampje voor de baby??? Wij noemen 'hem' steeds garnaaltje :p

Wat een heeeeerlijk weer vandaag he???? Was echt genieten!

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Mijn tante had een werknaam voor mijn neefje; Bram. Hij zou eigelijk Thijs gaan heten, maar ze waren zo gewend aan Bram dat hij dus uiteindelijk ook Bram genoemd is. Grappig he.

Ik ga morgen een midweekje met vakantie, dus ik ben even niet on-line. Iedereen die echo's heeft succes en tot over een weekje.

Deel Deze Pagina