Nou pookie das ook wat, hopelijk kun je snel terecht voor een pretecho! Mijn datum is ook bekend, ik werd net gebeld door het ziekenhuis. Ik mag op 8 juni voor de 20wkn echo, jeeh!
Echo 06 mei: Daanquinty (echo geslachtsbepaling) 09 mei: Waterlelie81 (echo geslachtsbepaling) 12 mei: Wapje (echo geslachtsbepaling) 13 mei: Sunshine13 (20wk echo) 16 mei: Elisabethbas (20wk echo), Lizzy (20wk echo) 18 mei: mama05 (20wk echo), Wapje (20wk echo), CaatjeM (16wk echo) 19 mei: Suusje1979 (20 wk echo) 20 mei: Linda0509 (20wk echo) 23 mei: Maaikev76 (20wk echo) 26 mei: Prutsje (20wk echo), wendyw80 (20wk echo), lindada (20wk echo) 26 mei: Daantje2011 (echo geslachtsbepaling) 31 mei: Natalie78 (pretecho) 1 juni : princess01 (20wk echo) 6 juni: Waterlelie81 (20wk echo), CaatjeM (20wk echo), corry1985 (20wk echo) 8 juni: Hannes (20wk echo) 10 juni: karine (20wk echo) 23 juni: Daantje2011 (20 wk echo) 8 juli: Waterlelie81 (pretecho) Bezoek aan VK of GYN 5 mei: Daanquinty 10 mei: Daaniejj 11 mei: Daantje2011 12 mei: Lindada 23 mei: waterlelie81 25 mei: CaatjeM 26 mei: wendyw80 31 mei: mama05, Poookie, Hannes 1 juni: Karine Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05, Lizzy29 (meisje) 2 oktober 2011: Elisabethbas 3 oktober 2011: sunshine13 4 oktober 2011: Allie, Esli4 5 oktober 2011: sandra2 7 oktober 2011: suusje1979 (jongen) 8 oktober 2011: kris83, Poookie 9 oktober 2011: wapje, prutsje, Linda0509 11 oktober 2011: Maaikev76 12 oktober 2011: natalie78 14 oktober 2011: wendyw80, WesDaan 17 oktober 2011: Princess01 18 oktober 2011: Daanquinty 20 oktober 2011: Lindada, daaniejj, corry1985 22 oktober 2011: hannes 25 oktober 2011: Waterlelie81 26 oktober 2011: bloemetje1985, Karine 27 oktober 2011: Roxanne86 28 oktober 2011: Serephina83, Sasanna 30 oktober 2011: Maybe01, CaatjeM 1 november 2011: Daantje2011 Extra info HVK - 21 jaar - Bovenkarspel Poookie - 21 jaar - Overijssel cerinety - 21 jaar - Rotterdam Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam wesdaan-23 jaar- Zuid-Holland (omg. Leiden) Sandra2 - 24 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel Serephina83 - 27 jaar - Almere Kris83 - 27 jaar - Nijmegen Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Esli4 - 28 jaar - Noord-brabant Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Sunshine13 - 29 jaar - Groningen Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Karine - 30 jaar - Lelystad Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wapje - 31 jaar - Bergen op zoom Suusje1979 - 31 jaar - Ede Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes Allie - 33 jaar - Arnhem mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem CaatjeM - 33 jaar - Jerez de la Frontera (Spanje) Mijn 20wkn echo en volgende controle heb ik er tussengezet.
Nou, dat lijkt mij ook iets om even flink van te balen hoor. Dikke knuffel en ik hoop dat je vrijdag terecht kan!
Natalie78, je woont lekker dichtbij me affijn, aan de 'overkant' maar hey, dat maakt niet uit Wel bijzonder dat je buik bij 17wk al zo beweegt zeg.... bij mijn andere twee zwangerschappen was dat echt pas in de 20wken ergens, maar affijn, kheb ook wel ietwat vet wat mee moet bewegen Pookie, balen zeg van je echo, maar hopelijk kan het later vd week doorgaan! Vandaag erg moe geweest en dat terwijl ik wel goed heb geslapen..... Morgen gelukkig een dagje vrij met de kids. Hopelijk wordt het beter (vooral WARMER) weer dan vandaag.
natalie78 ik wilde dat ik dat ook kon zeggen dat ik veel beweging voel! Ik voelde de eerste bij 16 wk ben nu ok 17,5 week en voel NIKS baal r zo van! Hey dames hebben julie ook zo af en toe van die vreetbuien??? Ik had dat bij de eerste ook niet! Poookie wat balen zeg! zeker omdat je je er op ingesteld had natuurlijk! blijft t wel lkkr spannend zo! Hoop dat je gauw terecht kan Daanquinty you're next! nog n paar dagen!
Hier helemaal geen vreetbuien, integendeel. Alleen ijs, verder snoep ik niets. Mijn vriendin snapt dat helemaal niet, die at toen ze zwanger was een zak chocotofs per dag in haar eentje op. Poookie, wat vervelnd zo'n miscommunicatie. Je kijkt er erg naar uit en dan gaat het niet door. Hopelijk kun je snel terecht bij het echobureau. Ik ga naar bed, lichtje gaat langzaam uit...
Elisabethbas nou chocotofs maak je me ook niet blij mee hoor bah! Helemaal niks met chocolade eigenlijk vind t nu zo smerig! En snoep gaat r ook niet echt in ja stroopwafels en rauwkostsalade's en fruitsalade zo lekker! eierkoeken en kaas t liefst zo oud mogelijk! En vanavond waren de mannen aan de corona's en er was limoen over die zat ik lekker op te eten lekker zuur! iedereen zat me zo raar aan te kijken haha en alles wat heet is is ook lekker weet alleen niet of dat kwaad kan maar volgens mij pas als je borstvoeding gaat geven. Is iedereen er trouwens al een beetje aan uit of ie borstvoeding of flesvoeding gaat geven?? ik wilde bij de eerste bv geven maar zoonlief bleef niet aan de borst vanwege het tongriempje wat vastgegroeid zat. Dat hebben ze later doorgeknipt.Iedereen zei dat dat het probleem niet kon zijn maar daarna ging t wel iets beter maar was ie al aan de fles gewend! Ik heb n half jaar lang afgekolfd, ik geloof niet dat ik dat nu nog eens zou doen zo lang!
Ik wil zeker proberen borstvoeding te geven. Heb zelf erg veel last van eczeem (vooral in mijn gezicht) dus als ik de baby daar een beetje weerstand tegen mee kan geven zou het mooi zijn. Wapje, dat klinkt als best gezonde eetbuien, zou ik me niet druk om maken! Nog één dagje werken. Morgen vrij en vanaf vrijdag lekker een weekendje naar de Ardennen met vrienden en onze VW kevers. Doen we ieder jaar een keer, maar niet vaak met zulk prachtig weer.
elisabethbas hihi ja oke als stroopwafels gezond zijn....eet ik ook niet elke dag hoor! VW kevers gaaf!!!!! en dan naar de ardennen leuk hoor veel plezier geniet er lekker van! Mijn zoontje had trouwens wel exceem na bv maar anders was t misschien nog erger geweest.
@eten, op zich eet ik hetzelfde voor ik zwanger was. Veel gezonde dingen maar ook soms een vette pizza of Burgerking Merk wel dat ik graag salades eet en vooral hartig. Ik eet bijv vaak mozzarella, tomaat en basilicum en daar overheen zelfgemaakte balsamicodressing jammie Ook ben ik dol op haring (ga vanmiddag weer eentje scoren) en pasta's en dan ook altijd sla erbij... Na het avondeten gaan er zo'n 6 stuks festini peer ijsjes er doorheen en betreft snoepen eet ik alleen soms een dropje of een halve zak zure matjes echt slecht...vooral voor mijn tanden.. Maargoed, als dit het enige is... Vind het eigenlijk als ik het zo lees best een goed lijstje ghihi @bv/fv, Bij Emma heb ik kort gekolfd...1,5 week maar. Ze pakte mijn borst niet en wilde er absoluut niks van weten dus overgegaan op fv. Helaas kwam er niks uit (zo'n 20 cc uit beide borsten)...denk ook omdat ik een afschuwelijke bevalling en spoed ks heb gehad. Ik probeer het gewoon weer en kijken hoe het gaat.... Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Emma gaat uit logeren vandaag...heb ik even de tijd om te gaan shoppen...met haar gaat dat altijd zo lastig. Na 2 winkels heeft ze het gehad. Wil nog opbergmanden kopen en inspiratie opdoen voor de kinderkamer kan even rustig mijn gang gaan Ik kom vanmiddag wel weer terug.... groetjes!!!
Ok, stroopwafels zijn niet zo gezond, maar wèl heel lekker! Gewoon van genieten, zo vaak ben je toch ook niet zwanger... (al moet ik zeggen dat ik wel op de kilootjes let hoor, 't moet er allemaal ook weer af).
@ Eten: Hier hetzelfde eigenlijk als voor het zwanger zijn... Gewoon gezond en af en toe lekker "slecht" Ik ben wel een snoeper, maar moest dat altijd al binnen de perken houden.. Soms nu een paar stroopwafels of snoepjes achter elkaar of chips, maar sommige avonden ook helemaal niets... @ bv/fv: Ik heb bij Ryano wel 6 wk borstvoeding kunnen geven, ik had gewoon niet voldoende voeding erin zitten waardoor ons jochie bijna elk uur kwam. Ik voelde me net een koe Toen we overgestapt waren op de fles hadden we een heerlijk rustig kind die zijn slaap pakte en altijd vrolijk was Nu ga ik het weer proberen en als het weer niet lukt gewoon aan de fles, geen probleem!! Vandaag de ramen gelapt en nu even niets, zo gezellig koffie doen met vriendin en dan zie ik het wel voor vandaag... Ryano is op het KDV, dus even een dagje voor mezelf
bv: ik hoop dat het kan, ik heb in 2005 een borstverkleining gehad, er is dus maar een kleine kans dat het gaat lukken. Ik ga het wel proberen, omdat het sommige vrouwen na een borstverkleining wel lukt.... eten: ik heb vooral dorst, ik kan de hele dag water drinken. Ik heb me sinds gisteren voorgenomen de tussendoortjes te laten staan, om niet teveel aan te komen. Ik weeg nu 101 kilo (1.78m), dat wilde ik ongeveer wel zo houden, mijn vetreserves heb ik al Tussendoor eet ik nu: tomaatjes, ontbijtkoek, bouillon, fruit of komkommer. Soms ook walnootjes, omdat het zo gezond is.... Even nog iets anders, sporten jullie nog? Ik ben nog niet zo lang aan het hardlopen, dat wil ik wel zo lang mogelijk volhouden en ook doe ik fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut, en ik fiets 1 x in de week naar mijn werk op en neer (15 km). Ik hoop dat het nog heel lang kan, dat scheelt ook een paar pondjes.
Hannes, ik sportte sowieso al niet hahahaha dus nee ik doe nu ook gewoon niks..... Mijn eetgewoontes zijn niet bizar veel veranderd, alleen dat ik voor mijn zwangerschap bijna elke avond wel een zak chips open kon trekken en dat nu bijna niet meer doe.... ???? beeetje vaag Verder vooral veel zin in slechte hartige dingen.... als t maar vet en veul is Enneh.... vanmorgen voelde ik voor het eerst een echte duidelijke SCHOP!!!! YEAAAH!!!! de andere keren twijfelde ik nogal maar deze was echt super duidelijk aan de voorkant van mijn buik! Vandaag lekker vrij, wilde uitslapen, stond dochterlief om 6.10 al naast dr bed Maar gelukkig met wat 'strenge' woorden nog kunnen slapen tot 8u. Ik ga (net als bij de andere kids) weer bv proberen, alleen de oudste lukte niet aan de borst, dus na 3wk fv, ging prima! Bij de twins dronk Roel heel goed aan de borst en Merel totaal niet.... dus gaan kolven, maar verschrikkelijk, dat doe ik niet meer, ik bleef maar kolven.... voelde me ook net een koe! Na 6wk helemaal gestopt en op de fles deden ze het net zo goed. Ze waren ook 6wk te vroeg geboren hoor, dus ben wel blij dat ze nog wel een aantal weken bv hebben gehad. Dus deze keer proberen we het nog een keer.... en idd, ik ben ook zo nuchter dat ik zeg: lukt t niet, dan niet! Ik word alleen helemaal kriebelig van al die mensen die bv zo verheerlijken. Natuurlijk is het het beste voor je kind, maar als het niet lukt of als je niet wilt, krijg je gelijk een stempel en word je benadeeld. Want kunstvoeding voor 0-6mnd is nooit in de aanbieding en geef je bv krijg je extra uren kraamzorg!
pfff, heb een hele diepe after-lunch-dip en HELEMAAL geen zin om te werken. Helaas duren deze dipjes de laatste tijd vaak de hele middag, nog even doorbijten tot half 6.
Ik kom even binnenstuiteren hier! Goeiemiddag dames, lief van jullie hoor dat jullie me wel snappen. Had me er idd heel erg op ingesteld... Maar we hebben voor vrijdagochtend een afspraak kunnen krijgen. Ik ga die mevrouw heel erg bedanken, want speciaal voor ons begint ze een half uurtje eerder met werken zodat we op tijd erheen kunnen en vriend dus niet superlaat op 't werk komt! Half 9 zijn we aan de beurt vrijdagmorgen! Zo spannend!
Echo 06 mei: Daanquinty (echo geslachtsbepaling), Poookie (echo geslachtsbepaling) 09 mei: Waterlelie81 (echo geslachtsbepaling) 12 mei: Wapje (echo geslachtsbepaling) 13 mei: Sunshine13 (20wk echo) 16 mei: Elisabethbas (20wk echo), Lizzy (20wk echo) 18 mei: mama05 (20wk echo), Wapje (20wk echo), CaatjeM (16wk echo) 19 mei: Suusje1979 (20 wk echo) 20 mei: Linda0509 (20wk echo) 23 mei: Maaikev76 (20wk echo) 26 mei: Prutsje (20wk echo), wendyw80 (20wk echo), lindada (20wk echo) 26 mei: Daantje2011 (echo geslachtsbepaling) 31 mei: Natalie78 (pretecho) 1 juni : princess01 (20wk echo) 6 juni: Waterlelie81 (20wk echo), CaatjeM (20wk echo), corry1985 (20wk echo) 8 juni: Hannes (20wk echo) 10 juni: karine (20wk echo) 23 juni: Daantje2011 (20 wk echo) 8 juli: Waterlelie81 (pretecho) Bezoek aan VK of GYN 5 mei: Daanquinty 10 mei: Daaniejj 11 mei: Daantje2011 12 mei: Lindada 23 mei: waterlelie81 25 mei: CaatjeM 26 mei: wendyw80 31 mei: mama05, Poookie, Hannes 1 juni: Karine Uitgerekend 1 oktober 2011: Mama05, Lizzy29 (meisje) 2 oktober 2011: Elisabethbas 3 oktober 2011: sunshine13 4 oktober 2011: Allie, Esli4 5 oktober 2011: sandra2 7 oktober 2011: suusje1979 (jongen) 8 oktober 2011: kris83, Poookie 9 oktober 2011: wapje, prutsje, Linda0509 11 oktober 2011: Maaikev76 12 oktober 2011: natalie78 14 oktober 2011: wendyw80, WesDaan 17 oktober 2011: Princess01 18 oktober 2011: Daanquinty 20 oktober 2011: Lindada, daaniejj, corry1985 22 oktober 2011: hannes 25 oktober 2011: Waterlelie81 26 oktober 2011: bloemetje1985, Karine 27 oktober 2011: Roxanne86 28 oktober 2011: Serephina83, Sasanna 30 oktober 2011: Maybe01, CaatjeM 1 november 2011: Daantje2011 Extra info HVK - 21 jaar - Bovenkarspel Poookie - 21 jaar - Overijssel cerinety - 21 jaar - Rotterdam Daaniejj - 23 jaar - Rotterdam wesdaan-23 jaar- Zuid-Holland (omg. Leiden) Sandra2 - 24 jaar - Overijssel Princess01 - 26 jaar - Overijssel Serephina83 - 27 jaar - Almere Kris83 - 27 jaar - Nijmegen Linda0509 - 28 jaar - Den Bosch Esli4 - 28 jaar - Noord-brabant Daantje2011 - 28 jaar - Noord-Holland Sunshine13 - 29 jaar - Groningen Lindada - 29 jaar - Omgeving Breda daanquinty - 29 jaar - Zoetermeer Wendyw80 - 30 jaar - Sint Maartensdijk Karine - 30 jaar - Lelystad Waterlelie81 - 30 jaar - Amsterdam Wapje - 31 jaar - Bergen op zoom Suusje1979 - 31 jaar - Ede Hannes - 32 jaar - Cuijk Elisabethbas - 32 jaar - Hilversum Prutsje - 32 jaar - Terneuzen Natalie78 - 32 jaar - Goes Allie - 33 jaar - Arnhem mama05 - 33 jaar - Overijssel Maaikev76 - Haarlem CaatjeM - 33 jaar - Jerez de la Frontera (Spanje) Zo, even mijn afspraak van vrijdag toegevoegd
Leuk poookie @bv, ik vind ook dat je met bv niet moet pushen! Lukt het niet, dan niet! Ik weet nog dat de vk bij mij langs kwam voor controle en ik vertelde dat bv niet ging...nou ze pakte letterlijk mijn tiet en deed het in het mondje van Emma Ze duwde steeds het hoofdje naar de richting van mijn borst. En het lukte maar niet...het duurde pfffff Vond het erg vervelend eerlijk gezegd. Ik vond het te opdringerig, terwijl mijn kraamhulp zei laat maar laat maar... vk ging weg en ik stopte met het geven van bv/kolven...ik was te emotioneel/gestrest.
@ Pookie: Wat tof!!! Extra genieten dus vrijdag @ Waterlelie: Wat een rottige VK om zo te pushen!!! Als het niet gaat, dan gaat het niet inderdaad Hier vandaag even een foto gemaakt van mijn buik... Erg groot voor 15 weken, ook al is het de tweede (maar ik geniet er niet minder van en pronk er niet minder mee )