Oktober 2011 uitgerekend!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Fleurop, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Haha had verwacht mijn winterslaap tijdens mijn cursusdag voort te zetten. Zitten er maar 6 cursisten dus wordt continu wakker gemaakt om een slim antwoord te geven. En ik ben momenteel ook nogal slim not. Soms voel ik me serieus dom. Ik lijk wel enorm traag van begrip te zijn geworden!

Willen alle donderdag-echo-meiden het geslacht ook weten? Hebben jullie een voorgevoel? Ik ga voor een meid, maar misschien heb ik me dat wel aan laten praten door iedereen. Echt lachen als het een jongen is. Mij maakt het namelijk niets uit.
    Ik mag om 13.50 uur.

* gaat terug in winterslaap *

2. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Komen er weer echo's aan. Spannend...

Ik heb vanavond intake gesprek bij de cursus zwangerfit. Ben heel benieuwd want weet niet wat ik moet verwachten. Het is mijn eerste kindje dus denk dat ik maar gewoon een cursus ga poberen. En daarbij sprak deze me het meeste aan omdat er ook voldoende wordt bewogen in deze cursus.

Iemand ervaring met deze cursus? Nou jah we zien vanavond wel. En zwangerschapszwemmen is hier op maandagavond, en dan kun je gaan als je zin hebt. hoef je er dus niet voor op te geven. Misschien dat ik dat ook ga doen. Nog even goed over nadenken.

3. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Lady's,
    Ik mag zo voor de 20wkn echo om 13.00.....
    Spannend!!!!

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Spannend Sandra!
    En andere meiden nog 1 dagje geduld he...
    't Is bijna donderdag!

Ik wil ook wel op cursus eigenlijk, maar weet nog niet zo goed hoe of wat.
    Dus ga volgende week dinsdag even overleggen met de vk wat zij mij aanraad...

5. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Bij mijn verloskundige lagen een heleboel verschillende folders, heb gewoon alles mee naar huis genomen om het eens rustig te bekijken.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Sandra succes!

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @daantje 2011,Wij willen graag weten wat het wordt,bij de eerste wist ik het wel maar mijn man niet moest dus 20 weken mijn mond houden maar nu willen we het allebei weten.
    En mag iedereen het van ons weten.
    Ons voorgevoel zegt ons dat het een jongen wordt maar een meid erbij is natuurlijk ook heel leuk.

Ik mag donderdag pas om 20.00uur maar heb geen tijd overdag om zenuwachtig te zijn.
    We vertrekken vrijdag voor een weekendje Ardennen dus ben druk bezig met pakken.

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    spannende dagen hier meiden:D ben erg benieuwd...

sandra..succes.

9. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hey lady's,
    Echo was top!!! Echt erg leuk....
    Alleen onze beeb wilde niet echt meewerken lag op z'n buik.. We hebben dus helaas et gezichtje niet mooi kunnen zien!!!
    Ik moest nog ff springen enz, maar het wilde maar niet van houding veranderen.
    Verder goed in orde..was al 28cm lang! We zijn zelf ook allebei boven de 1.80cm dus twordt zeker geen kleintje.
    Op dit moment zou ze zeggen dat ik 21+1 was terwijl ik nu 20+4 ben, maar ze laten dit lekker zo.
    Voor de dames die nog mogen heel veel plezier!

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Solly meiden, even geen uitgebreide reactie...heb het mega druk ;)

Wilde alleen even de meisjes die morgen een echo hebben heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel succes wensen :D
    Ik denk aan jullie!!!

Sandra2, gefeliciteerd met de goede echo. Konden ze niet zien wat het is...?

11. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Jawel maar we wilden het niet weten...... al twijfelden we tot het laatste moment. Kheb nu een gedeelte op dvd en ik denk daar wat op te zien.... maar goed dat zijn speculaties!
    Dus surprise surprise

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Wow Sandra, al 28cm! Ik ben ook zooooo nieuwsgierig!!!
    Mijn voorgevoel zegt een meid, maar IEDEREEN, werkelijk IEDEREEN in mijn omgeving zegt een jongen... :p
    Ach, we zullen wel zien. Als alles maar goed is!
    Wij mogen al om 9u.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joepieeeeeeej!
    Nog 1 nachtje slapen en dan met veel zenuwen de kids naar school brengen.... pfffffffff!

Wij willen het dus wel weten, maar gaan het niet aan de grote klok hangen, alleen mijn schoonouders en broer/zus van mn vriend, mijn moeder en mijn beste vriendin gaan het weten.
    En eventueel hier, want volgens mij ken ik geen bekenden hier op het forum en zo wel vraag ik hun om het voor zich te houden!

Ik vermoed dat ik rond de middag even kan posten hier dusssss tot die tijd moeten jullie wachten!!! :D

Lindada: ik heb het ook 'normaal' wel hoor, aambeien, maar minder erg als nu. Heb ook harde ontlasting (ondanks mijn eetpatroon) dus ja.... logisch dat het nu nog meer opspeelt...
    Heb nu Theranal ofzo gehaald bij de apotheek. Het verdooft in elk geval wel en het neemt de jeuk ook weg en dat is al heel wat!

Net dochterlief (bijna 5) van een kinderfeestje gehaald.... ze heeft twee glazen cola gedronken...euh... ben ik dan heel 'moeilijk' als ik zeg dat ik liever niet heb dat ze cola drinkt???
    Liever helemaal nog niets met koolzuur en suikerbommetjes, maar affijn.... the damage is done!

Ik ga tosti's maken, met dit mooie weer heb ik geen zin om te koken!

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik doe al een paar weken mee met de zwangerschapsyoga in het centrum waar ik daarvoor ook naar yoga ging. Ik vind het erg leuk om andere zwangere vrouwen te kletsen en yoga is sowieso twee uurtjes pure ontspanning. Verder leren we puffen en ademen en de lerares geeft enige info over de bevalling, maar geen cursus. Ik ben zelf heel nuchter en totaal niet zweverig ingesteld, maar dat is de yoga die ik doe ook niet.
    Daantje, het is in Hilversum en je kan een gragis proefles volgen om te kijken of het wat voor je is. Pb me maar als je meer info wil.

Dames die morgen een echo hebben, veel plezier! En Sandra, fijn dat alles goed was. Ons knulletje wilde ook niet met z'n gezichtje op de foto.

Prutsje, ik geef je groot gelijk dat je je dochter nog geen cola laat drinken. Dat kan haar hele leven nog en het is echt niet zo gezond. Ik heb vandaag op mijn werk een lezing gehad over gezond eten. Heel interessant, ook omdat het voor een deel ging over voedingspatronen aanleren aan ongeboren kindjes en kindjes die borstvoeding krijgen. Tja, toch gaat er hier vanavond een pizzaatje in de oven. Bem vanavond alleen thuis en ga zo naar de yoga.

14. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    mijn dochter is 6 en drinkt ook ook prik drank...ze vind het ook niet lekker omdat ze het niet gewend is, dus zolang ze het vies vind, vind ik het best...en ik vind haar ook gewoon te jong nog....ik ken kids die vanaf hun derde al aan de cola enzo zaten..

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @koolzuurhoudende dranken, vind ik echt niet kunnen!! Als ze later dat graag willen drinken..prima maar als ze klein zijn vind ik dat niet goed. Is by the way erg slecht voor de tanden (ook voor volwassenen;)). Hier krijgt ze of limonade, soms sapje, melk of water. :)

16. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Haha ik ben zelf ook vrij strikt met het eten/drinken bij mijn dochtertje. Hier dus ook geen cola. Ik vind het persoonlijk vervelend dat veel mensen zomaar snoep en ongezonde dingen geven aan mijn kind. Overal krijgt ze wat. Een koekje bij de bakker, een snoepje bij de supermarkt, een stukje kibbeling bij de visboer... en dat was weer even winkelen. Vervolgens een kind die haar brood niet op wilt eten. En dan hebben we het nog niet over op visite gaan... Maargoed het is goed bedoelt en ik wil er ook niet te moeilijk over doen. Maar af en toe vind ik het teveel, en achteraf kan je geen nee zeggen.

Bijna donderdag! Ik mag om 9.40 uur, zo spannend! Wij willen wel weten wat het wordt en dat mag ook iedereen weten. Ik denk een jongen, mijn man een meisje. Dus we zullen zien wie er gelijk heeft. ;)

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Oke, dus ik denk er niet alleen zo over ;)
    Mijn oudste (wordt van de zomer 9) krijgt bij ons in het weekend wel eens een glaasje prik, meestal bij frietjes/bbq (hij weet ook: alleen 1 glas cola bij de bbq ;)) of savonds als we gezellig op de bank zitten. Maar dat vind ik echt genoeg.
    Verder is het hier (suikervrije) siroop, sapje, melk of water.
    Zelf drink ik ook weinig koolzuurhoudende dranken, maar op dat feestje stond van alles een fles klaar :S nou geloof me dat dat op t feestje van de tweeling niet gebeurd!
    Vind zelf het krijgen van ongezonde dingen in winkels etc wel meevallen hier, bij de bakker krijgen ze een broodkorstje/stukje stokbrood. Maar wel de kibbeling en t plakje worst ;)

Laatst had een vriendin van mij energiedrank voor kinderen.... dat vond ik helemaal van de gekken!!! Als Yogho al een druk kind oplevert, wat doet energie drank dan wel niet???? :D

Mijn vriend heeft trouwens geen idee wat t geslacht zou zijn, hij is ook wel ontzettend nuchter 'dat kun je toch nooit weten???' haha Ik begin nu toch wel steeds zenuwachtiger te worden en dat terwijl ik nog een nacht moet slapen!

18. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Prik voor zulke jonge kinderen kan niet vindt ik,mijn dochter bijna 8 drinkt het niet.
    Ik ken kinderen die voor hun 2e al prik en koffie drinken en ook energie drankjes en eentje van nog geen jaar niet normaal.

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ik ben tandartsassistente en mijn dochter krijgt dus ook geen cola o.i.d. ik zie soms kindjes voorbij komen van nog geen 2 met een bekkie vol met gaatjes :( zo sneu...

maar pas op, jullie hebben het over limonade ;) dat is even slecht als cola (voor de tandjes in ieder geval) voor de tandjes is het killing als je kindje de hele dag ranja(siroop), (aanmaak)limonade of vruchtensapjes drinkt.. wij geven altijd aan dat de basis uit melk, water of thee zonder suiker moet bestaan.. 1 glaasje sap per dag, bij voorkeur bij t eten, moet kunnen bij een gezond gebitje...

maar moet heel eerlijk bekennen dat mijn dochtertje eigenlijk altijd diksap drinkt (wel zonder toegevoegde suikers) water en thee krijg ik er echt niet in en melk krijgt ze 2x per dag.

20. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mumtobe21,

ik ben naast masseuse ook tandartsassistente ;) althans dat was ik want ik werk al voor mijn verlof van mijn eerste niet meer daar.
    Emma krijgt van mij maar 1x p/d wat diksap en verder water...
    Het is indd niet goed om ze hele tijd van die kleine slokjes te laten drinken..liever in een keer :D
    Ik heb ook helaas wat kindjes in de stoel gehad, zo jong en zooooo veel gaatjes...zonde! Was trouwens ook laatst in het nieuws...

Meiden, nogmaals heel veel plezier morgen bij de echo!!!!

Deel Deze Pagina