Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Gisteren was ik bij mijn moeder en toen gaf Aveline zelf aan dat ze wilde plassen. Ik had haar nog een luierbroekje om gedaan. Mijn moeder heeft haar snel op de wc geholpen. Uiteindelijk heeft ze daar 3 x op de wc geplast. Ben trots op haar!

Blackie, jammer dat je stiefmoeder er geen tijd in stopt. Dat lijkt me heel verwarrend voor zo'n kleintje.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat ontzettend knap zeg van Aveline!

@ blackie: mooie foto van je stoere bink zeg, geweldig!!
    Vervelend dat hem wat dwars lijkt te zitten, hopelijk zit hij snel weer lekker in zijn velletje! En wat stom dat je schoonmoeder de zindelijkheid zo tegenwerkt en dat ze hem niet eens verschoond had toen hij poep had. Zou ik ook echt niet happy mee zijn als t er al een tijdje zat!

@ fabodeja: ahh knappe meid dat ze al kan rollen! Hihi ja en leuk he die kleertjes! Al moet ik zeggen dat ik de meeste kleertjes pas leuk vind worden vanaf maat 62/68, dus waar jouw dametje nu in zit!
    En pfff 5 uur al wakker.... Hihi daar zal ik straks echt weer aan moeten wennen hoor!

Hier vandaag weer een controle gehad bij de Vk en alles was goed. Ze is nu ook al een flink stuk ingedaald met haar hoofdje!! Yessss zo blij mee!!
    Vandaag precies 33 weken, nog 2 dagen werken en dan lekker verlof. Best aan toe moet ik zeggen en dan kan ik lekker alles op m'n gemakkie afmaken in huis.

Quinten heeft vrijdag bij oma in de keuken zijn armpje verbrand. Oh wat heeft hij gegild zeg, ging door merg en been! M'n schoonmoeder had niet door dat de pan die naast het gas stond heet was geworden en daar wilde hij een aardappel in doen... Arm ventje!
    In de eerste instantie wisten we dus ook niet dat hij zich verbrand had, maar toen hij duim heet zei ben ik natuurlijk gelijk haan koelen. Terwijl ik dat deed zag ik op z'n arm een dikke rode streep verschijnen. Daar zat dus t grootste probleem. Het was "gelukkig maar" een eerste graads brandwond, dus kon het zelf behandelen, maar dat wil natuurlijk zeker niet zeggen dat t minder zeer doet.
    Heb er continu verband omheen gedaan en gister dacht ik dat hij wel eventjes z'n armpje aan de lucht kon laten drogen, want t zag er al een stuk beter uit, maar helaas had hij het in 5 min tijd open gekrabbeld :( Hij heeft er nu ook steeds weer last van, arme kerel. Voorlopig dus toch nog even een verbandje om zijn arm en goed opletten dat het niet gaat ontsteken.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mooi dat de baby is ingedaald Engeltje, maar wat zielig voor Quinten zeg!! Ongeluk zit ook in zo'n klein hoekje, maar gelukkig slechts eerstegraads. Ik wil nog steeds een cursus kinderehbo gaan doen, maar het komt er telkens niet van.

Volgende week, 4 juni heb ik de 20 weken echo. Dan zullen we hopelijk weten of het een meisje of jongen is.

4. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aislyn voor jou schiet het ook alweer op he, bijna op de helft! Spannend hoor! Heb je een voorgevoel kwa broertje of zusje?

Jeetje Engeltje das ff schrikken! Hopelijk geneest het snel bij je ventje!
    Fijn dat je kleine meisje al wat ingedaald is! En alweer bijna verlof jeetje wat gaat het snel!

Mijn kleine meissie is alweer 5 maandjes, timeflies! Ze kruipt door dr bedje en ligt veel overdwars als ze wakker is... Hebben een co sleeper en vind mama's bed erg interessant hihi! Dus straks maar slaapzakje aan... hihi boefje!

B was beetje spookje... slaapt avonden wat slechter want tja het is niet donker... pffff! Maar goed... kids hadden lang weekend en studiedag... morgen dus weer naar school, ritme er weer in. B mag vrijdag weer... mannetje eet alleen geen fruit. Drama, geef het wel mee en zegt ie ook 'liedje zingen' 'fruitje eten, baan eten (banaan)'... maar echt eten doet ie niet. Ja wel knijpfruitjes, en potje fruit van zijn zusje...

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ aislyn: oehhh spannend, heb je al een voorgevoel?
    Ik heb groot EHBO en BHV vanuit mijn werk en zou het iedereen echt aanraden en zeker als je kinderen hebt. Het helpt je hoofd goed koel te houden en ipv uit emoties te reageren, reageer je echt heel kalm en weet je gewoon echt wat je moet doen en dat is zo fijn!
    Mede ook door een hoop ervaring heb ik bij Quinten ook een aantal maanden geleden een koortsstuip kunnen voorkomen en daar was ik toen ook zo blij mee!

@ fabodeja: hihi heerlijk zo'n draaitol naast je!
    Vervelend dat B geen fruit eet. Al op verschillende manieren aangeboden? Grote stukken, kleine stukken, fruit in het geheel, hapje, prakje, smoothie?
    Quinten is echt 1 groot fruitmonster! Als ik hem zn gang zou laten gaan eet hij het liefst in 1 dag de fruitschaal leeg.

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Pfff hier een kind die al drie dagen koorts heeft van doorkomende tanden. Slaapt amper, en ik dus ook niet :(

7. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Wat goed nieuws van de zwangere meiden. Wel vervelend te lezen hoor!! Hihi ik heb me vent nog niet zo ver Hihi.

Oeh verbrand ja dat is altijd akelig gelukkig goed gehandeld. En idd zelf als verzorgende en BHV er ben ik er erg blij mee. Gelukkig met jari nog nier gehad. *klopt af*

Vandaag bij een bijeenkomst geweest. Na alle waarschijnlijkheid is Jari een "hoog begaafd " kind. We moeten hem even goed in de gaten houden. In ieder geval ga ik binnenkort bij een deskundige in de buurt langs (die gaf de workshop) met Jari om eens even te kijken. Als het zo is heeft ie toch net een andere in steek nodig. Ik zou in ieder geval wel weten van wie hij het zou hebben de hele beschrijving deed me aan mijn man denken :p

Vandaag zo schattig. Sta ik te koken komt Jari naar me toe gelopen. "Mama ik moet even schoonmaken " had ie in zijn broek geplast. Dus samen schoongemaakt en in de was gedaan en gezegd hoe goed hij was dat hij het aangaf. In tegenstelling tot gisteren toen zat hij met zijn kont omhoog op de bank te plassen -_-' maar dit was wel erg tof van hem. Verder gaat zindelijkheid goed. Alleen als hij moe word gaat het wel eens mis.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sterkte sammie!

@ blackie: kan best zijn dat hij daardoor dan ook niet zo lekker in zijn velletje zit natuurlijk!
    Goed dat je met hem naar een deskundige gaat ervoor, hopelijk kunnen ze je wat tips geven hoe ermee om te gaan. Natuurlijk is het hartstikke fijn om slim te zijn, maar het kan ook heel frustrerend zijn als daar niet goed op wordt ingespeeld.
    Ennuhhhh..... Nu op de verleidingstour dan maar bij je man, misschien gaat hij dan overstag :p

Hier vanmorgen op controle geweest in het zh voor Quinten z'n oogjes. Een half jaar geleden zat hij heel vaak te knijpen met zijn ogen en kon hij ons van een afstand soms niet zo goed vinden. Hij is toen getest en kwam op -2,5 uit, maar dat was normaal voor zijn leeftijd en kon nog bijtrekken. De laatste maanden merken wij er echter eigenlijk niks meer van en dat bleek ook uit de test gelukkig! Hij kon zelfs de kleinste plaatjes van een afstand benoemen.
    Het enige waar hij misschien wat meer last van kan hebben is fel licht zei de oogarts en dat komt omdat hij vrij lichte ogen heeft.

Zelf vanmiddag een heerlijke zwangerschapsmassage gehad, heb er echt van genoten! Echt een aanrader zo voor de laatste weekjes hoor!
    Ben echt letterlijk van top tot teen gemasseerd, zit nu nog na te genieten haha.

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hallo dames,

Het gaat even niet zo lekker. Sinds woensdag al last van een licht kramperig gevoel, en ook alsof er een harde bal in mijn buik zit. Blaasontsteking is het niet, en heb overlegd met de vk. Die vermoedt dat mijn bekkenbodem overbelast is, en adviseerde veel rust te nemen. Als het erger wordt moest ik gelijk bellen. Het lijkt niet op weeën, maar fijn is ook anders. Soms ook een steek. Gelukkig de baby gisteravond nog gevoeld, maar vandaag nog niet. Is ook wat lastiger te voelen door de pijn heen.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ aislyn: oh meis toch wat ontzettend vervelend!! Klinkt mij ook in de oren als bekkenproblemen! Luister echt even goed naar je lichaam en misschien is het verstandig om even contact op te nemen met een bekkenfysiotherapeut.
    Deze zwangerschap begon het bij mij ook weer met dat gevoel wat jij beschrijft en aangezien ik natuurlijk hele erge bi heb gehad bij Quinten heb ik gelijk aan de bel getrokken bij m'n therapeute. Wat bleek daar, mijn bekken begon iets scheef te groeien. Ik heb hier een zooltje voor gekregen en ben ook gelijk wat oefeningen op gaan pakken en ben iets meer rust gaan nemen en tot nu toe gaat het verder hartstikke goed! Sterkte meis!!

Hier vandaag mijn laatste werkdag gehad en ben onwijs verwend door alle kindjes ouders en collega's! Heerlijk om de deur achter mij dicht te trekken en te weten dat ik nu kan gaan relaxen en de laatste dingetjes op orde te gaan maken. Het aftellen tot aan de bevalling gaat nu echt beginnen! Gok dat de tijd om vliegt net zoals de eerste 33 1/2 weken!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn dat je verlof hebt Engeltje! Geniet ervan :)

Hier ben ik vandaag begonnen met E op het potje te zetten (is net 1 jaar). En ja hoor, S wilde ook gelijk.. Dus onderbroekje gepakt, en ja hoor, ze heeft 2x op de wc geplast! En 1x ernaast ;)
    Na de tweede keer heeft ze vijf minuten door de kamer gedanst, zo blij was ze :D

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Heerlijk dat je verlof is ingegaan Engeltje! Geniet ervan.

Sammie wat knap van je dochter. Hopelijk heeft ze nu de smaak te pakken.

Hier heeft het weekendje rust me wel goed gedaan, helaas gisteren verkouden en Aveline ook. Ze moest zo hard hoesten dat ze zelfs heeft gespuugd, dus moest haar bed verschonen. Ik heb belabberd geslapen en ben nu dus wel moe. Maarja.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: wat knap zeg van je meisje!!

@ aislyn: fijn dat de weekendrust je wel goed heeft gedaan! Wel ontzettend balen dat jullie zo verkouden zijn en dat Aveline er zelfs van moest spugen. Hopelijk is de verkoudheid snel over, beterschap!

Hier nog even een paar daagjes weg met Quinten naar mijn ouders die op vakantie zijn. Ml is wel gewoon aan t werk en komt ons morgen weer halen.
    We zijn al lekker veel in t zwembad geweest, alleen de laatste keer heeft er net voor gezorgd dat ik nu flink wat harde en pijnlijke buiken heb. Ben nu maar ffies t bed ingedoken en hopelijk trekt t zo weer helemaal weg, want t duurt nu al een uur en trekt ook door naar mijn benen en mijn rug, niet fijn! Maarja hoort er ook wel een beetje bij nu natuurlijk.

14. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames

Hoe gaat het hier? Hier wel oke, beetje moe enzo... en last van die verschrikkelijke weersveranderingen...blegh!
    Bij F is tandje nr 2 ook door...verder heeft ze het gillen ontdekt... en een lol dat ze heeft! Verder is ze heel vrolijk en huilt amper... Heerlijk meisje!

B heeft het erg naar zijn zin op de psz! Hij liep in het begin weleens weg, nu gelukkig niet meer. Fruit eten blijft een probleem... wel lust hij 'knijpfruit' en 'potjes van zijn zusje'... dus ff iets op verzinnen... Geef het wel mee naar psz en mag ook zelf kiezen maar opeten dat doet hij niet...

Bijna zomervakantie hier... nog 3 weekjes! J is door naar groep 3 en D gaat naar groep 2! Super trots op mijn grote kanjers dus!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat fabodeja!
    En dan maar knijpfruitjes toch als hij het anders helemaal niet eet? Wel eens vers gemengd met potje uit een potje geprobeerd om hem zo een beetje voor de gek te houden? Misschien is dat anders nog een optie?
    Maarre, hoe bedoel je weglopen? Hij kan toch niet zomaar weg bij de psz neem ik aan?!

Ik begin nu wel te merken dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Ben erg moe door alle voorweeën en de zwaar opstandige peuterpuber die hier in huis rondbanjert. Ml is nu veel aan t werk ivm hoogseizoen, mijn ouders zijn nog steeds op vakantie en verder heeft iedereen z'n werk ook natuurlijk, dus kan niet echt op iemand terugvallen nu.
    Heb ook al 2 extra controles gehad waarvan 1 gewoon bij de Vk ivm de vele voorweeën en wat licht bloedverlies en 1 x in het zh aan de ctg ivm veel minder leven voelen en wat vochtverlies.
    Uiteindelijk was alles wel goed gelukkig, maar mijn lichaam is zich gewoon flink aan het voorbereiden al op de bevalling.
    Dametje was ook nog even flink eigenwijs. Ze lag namelijk ingedaald en al vrij vast, maar toch is ze daar nog uitgekomen tot de grote verbazing van de Vk afgelopen maandag. Gelukkig lag ze donderdag in het zh wel weer heel diep.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi dames,

@fajadeboHier ook wel eens knijpfruit hoor.. niks mis mee. Vers is natuurlijk beter maar uiteindelijk zal ie t vast een keet gaan eten

@engeltje ik vond de laatste loodjes ook best zwaar tijdens de zw.. helemaal als de vermoeidheid toe slaat kun ke soms gewoon weinig hebben
    Succes nog even en neem je.rust zodra het kan

@ hier gaat het goed. D doet het super, drinkt goed en groeit als kool. Wel vind ik het soms pittig
    Ml werkt veel.uren en tijdens D zn huilplakclusteruurtjes (16-19) heb ik t gewoon zwaar :) maar goed gaat ook wel weer over.

de verbpuwing in het huis loopt uiteraard vertraging op
    1juli moeten we eruit maar kunnen we nog niet in t nieuwe huis en gaan we dus bij sm wonen voor een maandje.. hopelijk kunnen we daarna over!!

17. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje laatste loodjes meis, nog ff en dan kun je eindelijk je meisje vast houden!! Hou vol!!

Hij was tegelijk met grote zus buiten aan het spelen. Zij ging naar binnen met klas en hij is ook mee naar binnen gegaan, jasje opgehangen en in zijn klasje gaan zitten... dus waren ze hem even kwijt! Schrok ik idd ook van! Nu houden ze hem extra in de gaten ;) de laatste keren is hij niet weggelopen...

Knijpfruit mag niet op psz omdat andere kindjes het dan ook willen... thuis krijgt hij die wel. Zag ook dat er soort knijpfruit verpakking was waar je zelf vulling in moet doen, dus anders idd mengen/vers in potje of dat...

Ukkie pittig dan ff!! Fijn dat je mannetje goed groeit!!

Hier druk bezig met ander huissie... en staan nu 10 dus ben benieuwd of we nog zakken... iig een met tuin. Vorige keer stonden we 16 toen hij sloot en kregen we bericht dat we nr 7 waren! Wel richting het zuiden dus echt nieuwe start voor ons gezin!! Hebben we echt nodig! Helaas enorme last van een stalker die op hele nare manier ons uit elkaar wil trekken. Wij zijn sterker dan ooit, onderling is ook alles beter... dus we slaan ons er wel doorheen maar irritant is het wel!

18. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje hou vol!! Het is moeilijk de laatste loodjes maar je komt er wel!!! Je deed het eerder ook dus nu lukt het je ook met peuter puber of niet!!! We denken aan je!

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dikke knuf Engeltje,

Pittig deze periode! Hopelijk is er snel weer hulp voor je!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: balen dat het allemaal wat vertraging oploopt! Gelukkig kunnen jullie wel nog even bij je sm terecht.
    Wel fijn dat het goed gaat met je kanjers! Lastig idd van dat clusteruurtje als je man dan nog niet thuis is, het etenstijd is en je meisje ook nog naar bed moet. Hopelijk is die fase snel over!

@fabodeja: oh op zo'n manier! Dacht echt dat hij helemaal was weg gelopen, al is dit natuurlijk ook wel schrikken hoor!

Thnx voor jullie bemoedigende woorden lieve meiden. We komen er ook wel hoor! Vandaag heeft ml Quinten ffies meegenomen om boodschappen te halen en heb ik eerst ff een uurtje gezeten, om vervolgens weer even op te ruimen en te soppen.
    Toch wel fijn als je dat even op je gemak kan doen.... Nouja gemak...
    We hadden allemaal kruidenplantjes in de vensterbank staan, maar die zaten helemaal onder de bladluis...iehhhhwww! Als ik ergens niet tegen kan zijn het kriebelende beestjes. Ik die plantjes dus snel in de container gemieterd en begonnen met het raam en de vensterbank. Nou het was echt 1 grote plaag! Snap echt niet dat we dat niet eerder hadden opgemerkt, of het moet in 1 x een hele grote explosie geworden zijn, bah, bah! Heb echt als een malle lopen soppen, maar kreeg d'r echt de kriebels van! Daarna ook snel onder de douche gesprongen haha. Morgen is de bestekla aan de beurt en zo werken we het huisje maar op ons gemakje af.
    Mijn ouders zijn ook weer thuis, dus ga daar lekker eten savonds met Quinten, dus dat scheelt ook al een heleboel!

Deel Deze Pagina