Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Sammie wat bijzonder he?! Maar t hartje klopt! Op naar de volgende!!

Kimmie niet nodig hoor! Enne spannend bijna echo ;)

JMay wat een leuke foto's!! Die in dat mandje... dat gezichtje haha!! Echt zo van: nou mama dit vind ik dus niks aan...

Engeltje dikke knuffel!!
    Enne vraagje (als je wilt beandwoorden) ik wil spiegelreflex gaan kopen/krijgen (gedeelte wordt bijgelegd... hih) maar welke merk of type raad je aan voor beginner...

Hier vanmiddag shoot gedaan op t strand... was leuk! Krijg vanavond de foto's dus ben heel benieuwd!! Leuke meid, is beginner, maar oke voor die prijs niet duur hihi!

Kids waren helemaal uitgeteld! Nu lekker niks!

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Hahaha ja zo kijkt ze wel idd hihi

Hier ook een leuke meid en beginner , ze had nog nooit een baby gefotografeerd
    Maar ik vind dat ze het leuk gedaan heeft.
    En dat ook nog eens voor niks !

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Jedabo
    Ik heb een Nikon D7000 met 50mm 1.4 lens.
    Ik raad je aan om naar de winkel te gaan om verschillende camera's vast te houden en zo aan te voelen wat je lekker in de hand vind liggen.
    Canon is qua lenzen sneller betaalbaarder dan Nikon, maar bij Nikon is de kwaliteit weer beter. Lastig he ;)

Als je voor een Nikon gaat wil ik best aan ML vragen wat een goeie startset zou zijn. Heel vaak zie je aanbiedingen met een body + lens voor zoveel euro maar de lenzen zijn dan basislenzen die bijvoorbeeld niet echt lichtsterk zijn of niet het bereik hebben wat je eigenlijk wil.

Je moet jezelf afvragen of je veel binnen of buiten fotografeert? Wil je graag alles in beeld = groothoek, of vind je dichterbij zoals 35 of 50 mm leuker? Wil je graag een zoom lens of een vast brandpunt? Een zoomlens kan handiger zijn omdat je dan niet van lens hoeft te wisselen in sommige situatie's maar de betaalbare in die soort moeten toch compromissen sluiten door bijvoorbeeld minder lichtsterk te zijn.

Ik had vroeger een 18-55 lens (standaard lens) en in mijn fotobewerkingprogramma kon ik zien dat ik de meeste foto's op 18, 35 of 50 mm schoot. Nu wilde ik een nieuwe camera en lens en ben ik voor de 50mm gegaan omdat die gewoon heel lichtsterk is, en daardoor kan ik binnen, ook als het wat donkerder is nog gewoon foto's maken zonder de ISO heel hoog te zette (wat ruis veroorzaakt) en de sluitertijd blijft dan ook acceptabel en ik hoef niet te flitsen. Doordat het een vast brandpunt is moet je soms creatief zijn met je composities maar zo ontwijk je wel weer de standaard foto's die iedereen al heeft ;)

Zo een heeeeel verhaal, maar er staan misschien dingen in om over na te denken ;) Als je nog meer wil weten hoor ik het wel ;)

@ Jmay, leuke foto's hoor! origineel ook. Was je wel in de buurt toen ze op de stoel zat ;)

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Dat is helemaal super!! Het koste ons vanmiddag 20 euro en krijgen de foto's per mail... ook een koopje! Dus ben heel benieuwd naar het resultaat

Ze heeft net al verklapt dat er hele leuke tussen zitten hihi!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Thnxx Sammie heb idd heel wat om over na te denken... hihi

6. AlwaysHappy

super leuk !

haha en ja ik stond in de buurt, maar het is een grote meid hoor laat zich niet zomaar vallen :D

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Haha oke dan is het goed JMay :p

8. AlwaysHappy

wat een handige info..
    ik zit er ook nog steeds aan te denken, ik ben veel bezig met photoshop cs6 en mijn grafische teken tablet ..maar heb zo weinig mooie en goede fotos om mee te weren.

ik vind het alleen zo duur !! haha ..wil dan zeker weten dat ik er ook echt veel fotos mee ga maken..

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

JMay tis idd best prijzig..maar ik denk dat ze het meer dan waard zijn!!

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Het is wel zo dat als je alleen op automatische stand foto's wil maken, je ook voor een systeemcamera kunt kiezen. Deze zijn iets betaalbaarder en ook goed ;)

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Maar je kunt zoveel meer met spiegelreflex... dat maakt hem zo leuk!! ;)

12. AlwaysHappy

ik heb de Panasonic LUMIX DMC-FZ48 .. ook een fijn ding ..geen spiegelreflex maar ook weer niet zn standaard Camara'tje . tussenmaatje :)

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wij hebben een d3100.. Nooit de moeite genomen 'verder' te komen met fotos maken, snap er niks van :(
    Maar toch vind ik de fotos echt veel mooier dan met compact camera :p

Ohh enn dames, we krijgen een meisje :D

14. AlwaysHappy

WAT LEUK ! gefeliciteerd !:D

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Leuk Anoniempje!!! Jullie hebben nu toch een jongetje?

@ Jedabo, twas alleen om ff over na te denken ;)

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

I know... hihi ;)

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Super leuk!! :D

18. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jmay wauw wat een foto's

Echo dames top!!! Hartje en ander meisje...die herinneringen hihi

Jari weer wakker weer te onrustig om te gaan slapen...dit zijn de momentem dat ik zo baal....bleh

19. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Btw camera's vind mijn telefoon ook erg mooie foto's maken anders. Meeste van Jari zijn zo gemaakt ;)

Tandjes tandjes tandjes......pfffff

20. AlwaysHappy

@blackie wat voor telefoon heb jij ?

Deel Deze Pagina