wat een leuke foto's Kim! Dat loopwagentje hebben wij ook, alleen gaat dat ding sneller dan dat V kan lopen, hebben jullie dat ook?
Leuke foto's Kim! Hier stiekem een beetje jaloers op de zwangere dames. Begint hier ook weer te kriebelen maar heb vriend beloofd dat we in ieder geval zouden wachten totdat de kleine meid één jaar is. Vakantie was lekker, genoten van de rust en ruimte en de prachtige sterrenlucht. Dat heb je in de stad niet. Aveline heeft zich ook vermaakt, en slapen ging goed in het campingbedje. Morgen mag ik weer aan het werk. Goed nieuws gehad van mijn werk trouwens, ons kantoor gaat verhuizen en nu heb ik een half uur minder reistijd (enkele reis). Dat gaat mij enorm schelen. Voor een aantal collega's pakt het helaas wel vervelend uit. Engeltje, mmmm, kwijlkoekjes! Jammie. Ik wil ook graag koekjes bakken met mijn dochter, maar ik dacht dat ze er nog te klein voor zou zijn. Maar Quinten vond het wel leuk dus? MF, je bent goed geslaagd voor elf euro! Hier ook tweedehands speelgoed en boekjes enzo, voornamelijk gekregen. Niks mis mee, die kleintjes vinden het net zo leuk als nieuw. Even goed schoonmaken en hoppa. Balen dat je ex niets vast wilde laten leggen, ik snap wel waarom. Grrr!! Misschien moet je dan toch maar naar de rechtbank stappen. Blackie, hier gaat ze bij voorkeur ook iedere dag onder de douche of in bad. Wordt ze heerlijk slaperig van! Ik smeer daarna wel in met babyolie en ik gebruik niet altijd zeep. Babybadje gebruik ik al lang niet meer, ze gaat of mee douchen of een klein laagje water in bad en speelgoed erbij. Ik moet alleen nog zo'n anti-slip mat halen. Ik zit er wel naast natuurlijk. Badderen is hier dolle pret! Fijn dat V. zijn boventandjes door zijn, Penny! Hier nog steeds alleen twee ondertandjes.
Zie nu je laatste berichtje MF. Huishouden hoef ik niet helemaal alleen te doen. Maar mijn vriend doet voornamelijk het kluswerk en af en toe de afwas of een stofzuiger door het huis halen. Ik werk momenteel drie dagen. Op mijn vrije dagen gaat het zo: 's Ochtends gooi ik er een was in zodra ik opsta. Ik laat de kleine meid dan even in haar bedje spelen. Ondertussen kleed ik mezelf aan en daarna de kleine. Even gauw ontbijten en dan met de hond wandelen. Indien nodig haal ik een stofzuiger door de woonkamer en ga de boel even met een doekje langs. Aveline gaat dan even in de box. Spelen, fruithapje, dan borstvoeding en dan gaat ze slapen. Van elf tot twee ongeveer. Ik hang ondertussen de was op en ga strijken. Als ik daar genoeg van heb ga ik internetten. Als ze wakker wordt krijgt ze nog een boterham. Dan doen we samen even een boodschapje, hond weer uitlaten en dan mag ze spelen. Rond een uur of vijf krijgt ze weer borstvoeding en soms slaapt ze dan nog een uurtje. Zo niet dan moet ze even in de box als ik het eten maak. Dan samen eten, en dan doe of ik of mijn vriend de afwas. Als ik de afwas doe dan maak ik gelijk het aanrecht ook een beetje schoon, ga even met een doekje langs de kasten indien nodig. Ben ik geen uren mee bezig gewoon wat onderhoud zal ik maar zeggen. Als ik s'avonds de kleine naar bed breng dat ruimt mijn vriend haar speelgoed op. Andere schoonmaakklussen blijven meestal tot het weekend liggen. Dweilen, badkamer enzo. WC doe ik meestal tussendoor even borstelen met bleek en een doekje over de bril. Op werkdagen doe ik geen was. Maar omdat mijn vriend dan maar halve dagen werkt stofzuigt hij vaak even indien nodig en ruimt een beetje op. O ja en soms doe ik haar niet in de box maar zet ik de televisie even op baby-tv of nick jr. Daar kan ze best lang naar kijken.
huishouden hier ook niet zo heel goed in! heb nu onwijs geluk dat er een vriendin van ons bij ons tijdelijk woont. zij helpt mij heel goed 7 *-7888/ (dit was aukje die ook heel goed kan laptoppen) anders doe ik het ook wanneer ik zin en tijd heb, en dan staat het op een laag pitje ja! je kan dat karretje instellen qua snelheid he? aan die wieltjes draaien. had je waarschijnlijk al gezien... aukje loopt er echt al heel goed mee ze heeft nu 8 tandjes!! een kleine week geleden kwam de laatste door... puntje.. en das gewoon nu 5 dagen later een hele tand -.-'super snel! waar blijft de tijd! ooh bij mijn vorige zwangerschap deed ik ook alles nog... alleen nu... tja.. nu ff niet ofzo... tenminste geen hardstyle feestjes meer oohhwww stuur ff pb hoe die heet mf misschien ken ik hem wel
Aislyn hier was deze zwangerschap niet bepaald gepland hoor ik wild e geen ac omdat ik met aukje 2,5 jaar bezig ben geweest met behandelingen enz. en uiteindelijk toch maar wel afspraak gemaakt voor een spiraal ivm financien en wat als er ineens wel een spontane zwangerschap ontstaat?!! en toen bleek ik al zwanger te zijn! woow super bizar! maar heel erg blij mee juist omdat we met aukje zo lang bezig zijn geweest en er gezegd werd dat wij zonder medische hulp niet zwanger zouden kunnen worden dus dit is een cadeautje! heeeeeeeel happy! hopelijk is jou man gauw over dat die ook wel een bruzje wil voor jullie kindje
hele leuke fotos kim ! en wat staat ze al goed, loopt ze ook al los ? @MF haha ik wilde het net hier vragen, ze is hier ook zo bang voor de stofzuiger...en daarnaast bang dat ik er vandoor ga en hangt ze dus heel de dag aan me been. maar veder ben ik thuisblijf mama, dus heb ik alle tijd om het huishouden te doen. koken doe ik niet want mijn kookkunsten zijn niet zo denderent . als het echt moet dan kook ik natuurlijk wel, maar dan voornamelijk pasta's. Ml komt rond kwart voor 5 thuis en staat dan nog vrolijk in de keuken te koken gelukkig...
ach wat heerlijk zeg! ik wou dat mijn liefje deed koken! we hebben nu wel afspraken dat als hij overdag thuis is dat hij kookt, en als ik overdag thuis ben dat ik kook. en voor de rest wie het eerste thuis is kookt! haha dus 9 vd 10x ben ik dat maar goed daat geeft niet af en toe moet hij ook koken! plus we hebben een shcoonmaakroostertje gemaakt die vanaf morgen ingaat. zodat ik niet alles alleen hoef te doen. aahw dankje wel! ja die foto's zijn echt leuk he>?! ja ze staat echt heel goed, aan dehandjes lopen ook goed! en met het loopkarretje dan. maar los lopen nog niet hoor! nee ze is 10 maanden dat zal wel heel snel zijn! als denk ik dat het niet meer lang gaat duren... omdat ze ineens zo vlot is met alles! maar goed ergens ookwel makkelijk strax voor als ik hoogzwanger ben en niet meer zou kunnen tillen! Aukje vind de box niet meer leuk hahaha ik ga dr dr maar uit halen
Zo hèhè eindelijk alles bij kunnen lezen, maar niet alles helemaal onthouden, sorry! @ badje: waarom kunnen jullie ukkies niet meer in het babybadje dan? Ik zet t badje onder de douche neer en dan zit hij er heerlijk in! Ja hij gaat ook wel staan, maar dan zet ik hem weer neer. De ene dag gaat hij zo in het badje en de andere x zit hij op antislip matten te spelen onder de douche en dan spoel ik hem ondertussen af met de douchekop. Ook samen douchen vindt hij erg fijn! Heb trouwens een krukje in de badkamer staan en daar zit ik dan op als hij aan t badderen/douchen is en als hij klaar is laat ik hem voor me staan en droog ik hem ook daar af ipv op de commode. Insmeren en aankleden doe ik nog wel op de commode. @ huishouden: ben nu nog thuis natuurlijk, dus als de kleine man op bed ligt ruim ik de boel meestal op en doe ik de afwas. De echte grote schoonmaak doe ik meestal op een dag dat ml thuis is zodat ik er wat langer mee bezig kan zijn @mf: misschien een idee om de huishoudelijke taken te verdelen over de week en aan een bepaalde dag koppelen? Op de dagen dat je vrij bent kun je de wat grotere taken doen en op de dagen dat je werkt alleen de kleine dingetjes. En ja hij heeft zeker genoeg te verduren gehad, dus ben blij dat hij nu preventief iets kan krijgen! Moeten het 20 min voor hij in contact komt met honden toedienen en als het goed is krijgt hij er dan geen of een mindere reactie op. Kreeg ook nog een goede tip van de ha! Voor we iets nieuws qua voeding gaan uitproberen waarvan we weten dat t een reactie zou kunnen geven, moeten we het in de holte van zijn elleboog smeren en kijken of het daar een reactie geeft. Zo niet, dan kunnen we het gewoon geven en zo wel, dan beter van niet. Verder moeten we goed in de gaten houden dat hij dus niet benauwd wordt, want in dat geval krijgen we ook voor de zekerheid een epi pen in huis. Gelukkig hoeft dat nu nog niet! @ aislyn: koekjes bakken kan makkelijk hoor! Je moet natuurlijk alleen niet verwachten dat ze ook echt de vormpjes al zelf uitsteken. Ik heb Quinten eerst laten voelen en proeven van een kommetje bloem, daarna laten spelen en proeven van de suiker en de boter, toen alles zelf gemengd en hem een klein stukje daarvan gegeven om te kijken wat hij er mee deed. In knijpen en vooral opeten natuurlijk hihi. Daarna samen t deeg uitgerold en dat deed hij uiteindelijk ook zelf! Wat trouwens ook leuk is, is je uk met gekookte pasta of rijst laten spelen oh en met slagroom natuurlijk! ( mits er geen allergieën zijn )
@mf ik kan me voorstellen dat jet lastig voor je is! Ik heb er al moeite mee en heb een man en niet eens een baan Idd misschien een goeie optie om de taken te verdelen. En aan de andere kant misschien ook gewoon af en toe het accepteren dat je er even niet aan toe komt.. Komt volgende week dan wel. In ieder geval sterkte meid! @kim wauw leuke foto's. Heerlijk meisje heb je @badje. Hier ook al heel lang geen badje meer (in begin wilde ze het niet dus ik denk 4-5x gebruikt uiteindelijk) Hier gaat ze in bad met de Bumba. Ik douche mezelf dan en zij zit in bad (douche en bad in 1 hebben we) vindt ze prachtig! Ik douche dan eert zelf en kleed me aan in badkamer en zij speelt ondertussen in bad. Daarna droog ik haar af. (Wel op de commode want madam staat natuurlijk nog niet) @engeltje fijn dat hij medicijnen heeft gekregen! Zag er best eng uit op de foto.. Heeft hij t ook met konijnen of alleen hond? @hier rustig aan. L vindt het erg leuk om al twee dagen d'r brood uit te spugen/duwen met r tong. Drinkt opeens weer vaker dus wellicht weer een sprong of iets verder is ze wel heel lief tussendoor en is Zr. Erg goed in kusjes geven, zo lief!
@engeltje hier kan ze niet meer in dat badje omdat ze eruit klimt of er in probeert te staan. ik heb nu zn zit ding voor onder de douche of we douchen samen @MF nou ik heb een heleboel respect voor jou hoor als alleenstaande moeder en dan ook nog eens keihard werken voor je centjes EN nog een hh runnen.. @kim ik vind het echt knap hihi ! hier loopt ze nu langs alle meubels en muren, maar ik heb nog geen loopkar voor haar, wil dit voor der verjaardag vragen van opa en oma @engeltje fijn dat je medcijnen heb gekregen !! @ ukkie aahww kusjes zo lief ! hier ook een fase denk ik, ze eet der groente niet meer..naja ze heeft reserves genoeg dus dat kan denk ik voor een aantal dagen geen kwaad. @hier vandaag last van buikgriep gehad..nu lijkt het weg te zijn.. J. had ook al diarree de afgelopen dagen dus ik denk dat het hier in de lucht hangt. vanmiddag voelde ik me zwaar beroerd maar nu gaat het eigenlijk wel weer gelukkig. morgen is me schoonzus jarig dus gaan we gezellig daar even langs. veder ben ik me weer een beetje aan het stortte op mn ''bedrijfje'' , kreeg gelijk weer wat bestellingen dus kan weer knutselen !
JEEJ!! Ik ga een het ambacht hoedenmakerij leren! De cursus start begin oktober @ Hartediefje wat voor bedrijfje heb je? Fijn dat je je weer beter voelt! @ Badje, hier gaat ze er ook in staan maar ik hou haar dan gewoon vast. We hebben ook 2e hands een bibabad gekocht, die kunnen we ook gebruiken en dan kan ze lekker ruim spelen.
@Sammi wat leuk zeg ! ik heb een eigen webshop met haarbandjes,haarspeldjes enz maar dan niet voorgemaakt zeg maar, mensen kunnen zelf kiezen uit 1000e applicaties zodat het altijd orgineel en uniek blijft .
Goedemorgen Engeltje jeetje meis wat heftig! Wel fijn dat je nu preventief wat hebt liggen en handig tip van die arts!! Sterkte met je mannetje Kim leuke foto's... wat een heerlijk meiske is het toch!! Hartendiefje leuk zo'n shopje! Sammie leuk die cursus! Zwangere: jeetje wat gaan jullie snel!! Hier gaat wel goed... mannetje heeft 2 dgn nauwelijks willen eten, maar nu eet hijweer alles... hahah. Heeft nu 4 ttandjes en komen er nog 2 boven bij... nog maar 1 maandje en dan wordt hjj alweer 1 jaar... waar blijft de tijd!
@Badderen Jari baddert vaak in een klein laagje water nu maar doucht voornamelijk want dan valt ie wel zo in slaap. Daarvoor hadden we een badring(voor ie eruit kon klimmen) die is echt super handig voor kinderen die nog niet een goede rompbalans hebben. Die loopwagens gaan best hard. Maar er zitten twee standen op he!!?? Ik hielp vaak door hem tegen te houden met het opstaan. Lopen erna ging dan vaak wel redelijk. Gewoon erbij blijven tot ze het een beetje doorhebben. Leuke foto's Kimmi @Engetlje, jemig direct al medicijnen. Dit was toch de eerste keer?? Wel hevig geef ik toe maar pff die medicatie..Of moet ie het alleen nemen als ie in aanraking met honden komt. @huishouden nou ik moet gewoon 24 uur per week werken en manlief werkt ook fullltime. Der zit niets anders op. Ik vind het dan ook niet zo heel erg. Bedoel ben ook niet een echte thuiszitter en hou van mijn werk dus dat scheelt ook. Ben even een dag werken en BAM wat een berichten hihi PFf het is hier nog maar kleine 2 weken en mannetje is een jaar!! LEUK! Mja verder niet veel te melden. Jari slaapt laatste twee nachten erg onrustig snachts. Weet niet wat dat is. Oh en ik werk hele dagen ik kan niet anders op de plek waar ik nu werk. Dus daarom zorgen we altijd dat als ik vroeg heb mijn man laat en visa versa zodat de kleine zo min mogelijke tijd zonder ons is.