Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny vermoeiend zo vroeg, en helemaal balen dat je dan niet meer kunt slapen. Zit bijslapen in het weekend erin? Hoop t voor je!
    Jasje is van de zara! Ben er ook helemaal blij mee!

@sammie, hier krijgt ze iedere ochtend pap. 120+4 en dan 5 eetlepels pap (bambix meergranen 8+) ik geef dit met de lepel, vindt ze heerlijk! Papfles zie ik zelf in de ochtend niet echt de toegevoegde waarde van in. Cb zei dat pap als boterham en fles melk samen zag. Papfles net niet.

2. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukkie die met sterretjes! Geweldig! Ik hou van sterretjes!

@engetje beterschap voor jullie beide...bah zeg!

@MF wat goed meis!! Lijkt me beter nu dan dat je het doet als je meidje er wel meer aan gehecht zou zijn

@penny, zooo herkenbaar. Jari heeft daar ook een handje van. En ik slaap vaak nog wel maar word dan steeds weer wakker...zoo vermoeiend

Jari kreeg altijd pap en dat was dan 200 cc met 6 scheppen en dan de pap erbij. Maar zijn er vanaf gestapt zit nu gewoon ook in de ochtend aan twee dikke boterhammen. Daarnaast krijgt ie nu nog 1 flesje fruitmelk en daarnaast melk. Die drinkt ie steeds beter. Als ie dat echt onder de knie heeft stop ik met de fruitmelk en krijgt ie dagelijks gewoon een fles met melk. Tegen die tijd zit ie op een jaar dus mag ie ook van de voedingen af! Zou blij toe zijn!

Gister bij een garageverkoop geweest! En viel echt met mijn neus in de boter! Allemaal echte MIJ spullen! Maar dan voor Jari hihi.
    Blousje is ook zo leuk staat achterop een gitaartje met Rockstar Legend erlangs:D
    en dat voor 21 euro:D

Bijgevoegde bestanden:

3. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als resultaat van de spullen die ik daar kocht en de broek die ik gister al bij ter stal had gehaald :D
    Weer een enorm stoere bink!

Bijgevoegde bestanden:

4. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Hai Dames

Engeltje beterschap!!

Pap: hier geen papliefhebbers... ook t kleine mannetje niet!

Blackie: dat valt idd mee!! En wat een super stoer mannetje zo! :)

Hier ff rust... meisje weer op school, is hulpje vandaag :)! En schrijft de naam van de middelste... helemaal top! Grote ventje is aan het spelen op zijn kamertje en de kleinste slaapt! Zelf niet zo fit, dus maar ff op de bank!

5. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Blackie, dat Ramones shirtje heeft V ook in maatje 62 (nu te klein dus :p), erg stoer!

Ik geef een papfles 's ochtends, 210+7 en 3 scheppen pap. Ik wil naar brood, maar de laatste keer dat ik dat probeerde ind e ochtend was geen succes. Als zijn tanden goed door zijn probeer ik het weer. Hij krijgt daarnaast nog 2 flessen van 180+6 (een na middageten en een voor de nacht).

Nou thuis werken schiet totaal niet op. V vraagt veel aandacht en is erg hangerig en miemelig. Heeft ook bultjes bij zijn ogen, hoop niet dat hij ergens allergisch voor is. Ik hou het iig in de gaten.

V zijn 2 boventandjes zijn net door, maar het tandvlees bloed nog steeds wel eens. Hebben jullie kindjes dat ook?

6. Mama JaDeBo

MamaF Goed zo meis! Gelijk heb je, lekker rust voor jezelf en je moppie!! Enne avondfles/nachtfles... hier al tijdje niet meer. Heb hem overdag meer aangeboden en zo is de fles eraf gegaan!

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke nou lastig,
    S eet niet echt veel boterham (halfje) bij de oppas 's ochtends en dan heeft ze denk ik toch niet genoeg aan. Nou dan moet ML maar vroeger uit bed en haar de boterham geven..

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: is dat ene halve boterhammetje het enige wat ze eet dan qua brood op de dag? Wat geef je haar dan tussen de middag?
    Ik ben zelf helemaal geen pap fan en Quinten krijgt het dus ook niet.
    Dit is wat hij nu eet en drinkt:
    8.00 bv
    8.30 1/2 boterham
    11.00 fruit en sap/thee
    12.30 1 1/2 boterham en sap/thee
    15.30 fruit/rozijntjes/liga en sap/thee
    18.00 groente
    19.00 bv
    22.00 bv

Pff ben echt niet vooruit te branden en heb eigenlijk nog genoeg te doen! Quinten is nog steeds een beetje ziekjes en ikzelf ook. Ontzettende last van m'n keel en vannacht flink koorts gehad, werd zeiknat wakker vannacht, blegh! Hopelijk heb ik t ergste er nu wel uitgezweten en kan ik gaan opknappen....
    Nou maar ff snel de laatste dingen in pakken en toch nog even t huisje soppen voor we op vakantie gaan!

9. Mama JaDeBo

Engeltje hopelijk hebben jullie het ergste gehad en knappen jullie snel op!

schema:
    - 7.00 fles 180+6 en cracotte
    - 10.30/11.00 fruitje met drinken
    - 12.00 broodje 1,5 a 2 + 150+5
    - 15.00/15.30 koekje/rozijntjes + drinken
    - 17.00/17.30 avond eten + toetjes
    - 18.15 klein beetje drinken (water, sap, thee)

MamaF komt vanzelf hoor! Hier vraagt klein mannetje soms ook om een flesje... miss groeispurtje oid. Bij de middelste heeft het ook even geduurd voor hij er vanaf was!

Hier kids op school...zo weer ophalen. Voel me niet zo fit, heb t ijskoud! Zometeen maar ff liggen op de bank, al meisje aan spelen is en jongens slapen!

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bednkt voor jullie schema's dames. Ik weet het gewoon niet meer. Misschien loopt mn productie terug door de zwangerschap ofzo Maar normaal had ze genoeg aan wat ze bij me dronk en ging ze daarna slapen maar nu moet ze nog een fles van 120 erachteraan voor ze gaat slapen. Gister dus 3x een fles erbij gegeven.

Dit is het schema ongeveer:

05.30 Droomvoeding vanwege mijn werk
    07.30 Boterham met boter + 120 KV
    10.00 BV - daarna slapen
    12.00 Warm eten + BV
    15.30 BV + Fruithap
    18.45 Boterham met boter + fles (160 denk ik, ML geeft die altijd)
    22.30 Droomvoeding.

Bij de oppas eet ze maar een halve boterham, thuis wel een hele. Misschien toch even duidelijk maken dat ze hem echt helemaal moet opeten? Volgens haar wil ze te graag spelen namelijk.
    Daarom dacht ik misschien is een papfles wel iets, dan zit ze tenminste vol.

11. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh dan ben ik gewoon erg rap ofzo??

7:00 uur 2 boterhammen +fruitmelk
    12:00 uur 2 boterhammen
    15:00 uur fruit
    17:30 warm eten

Fruitmelk is er ook bijna vanaf. Als deze voorraad op is stoppen we er helemaal mee omdat hij goed drinkt en ook glas melk afdoende is.

Ik ben eruit! Zie hier Jari zijn verjaardagsoutfit! :D
    En goh mama heeft geen Doctor Who verslaving:D haha
    Maar schattig is het wel!
    Helaas erg slechte kwaliteit foto maar voorruit!

12. Mama JaDeBo

Blackie wat stoer!!

Hier net terug van ha... mannetje heeft een (luier) schimmel :( arm ventje! Hjj heeft er wel last van en tis allemaal behoorlijk rood en gezwollen! Hopelijk is hij er met de zalf snel weer vanaf!

Zo maar eten, kindjes badderen en op tijd naar bed. Deze mama gaat ook lkker languit op de bank met een dekentje, avondje niksen! morgen met mams ff kamers opruimen enzo! Kan meteen wat spullen naar beneden, ruimte hih!

13. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah luier schimmel...klinkt alles behalve prettig...

Ik ben het hier nu echt even spuug en spuug zat!
    Jari is nu al de hele week aan de mopper! Je word er echt gewoon zo verschrikkelijik simpel van. En of het nu zijn tandjes zijn of ziekjes of mentale sprong, ik weet het niet meer!
    Ik ben sinds dinsdag vrij en ben kapot moe. Dit is zooo slopend en ik sta er meerdeels van de dag alleen voor omdat mijn man werken is. Ik verlang gewoon naar zondag alleen maar omdat ik dan zelf weer moet werken
    Ik zal nu wel gewoon een dip momentje hebben maar ik heb knallende koppijn en weet het gewoon niet meer. Aandacht werkt niet, verschillende spelletjes ook niet, wandelen niet, tv altijd maar eventjes. Na 80 dingen geprobeerd te hebben is het echt over.. dan weet ik het gewoon niet meer.
    Mja nu eten, straks badderen en lekker naar bed. Hopelijk slaapt ie wel goed en snel. Dan duik ik op de bank en doe niets meer....

14. Mama JaDeBo

Mamaf kan je via fb wel foto laten zien, maar tis nogal 'bloot' haha. Hier begon het met zijn balletjes dat was rood... volgende dag ook liezen en stukje bil. Het is alsof het erop ligt, rood en wat gezwollen. Soms kun je er ook witte randen of wittige stipjes erop hebben. Het is iets dat veel voorkomt aldus ha.
    Zalfje kan ook zonder recept, mocht je schimmel vermoeden :)

Blackie ja niet fijn!!
    En begrijp je hoor... weet ook niet zo 123 tips... herken het!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ blackie: leuke kleertjes hoor!
    En ik herken je verhaal, hier gaat t precies zo nu Quinten ziek is en ben zelf ook helemaal niet lekker nog, dus is niet prettig zo! Weet dat t arme mannetje er niks aan kan doen, maar t is zo vermoeiend als je in je eentje bent!
    T enige wat Quinten wel lang volhoudt is ondeugende dingen doen en kiekeboe spelen ( lees 100 rondjes achter elkaar aan om het kookeiland kruipen ), zwaar vermoeiend! En dan t koken met een huilend kind aan je been, zodat je geen stap opzij kan zetten..... Ben heeeeel blij dat Nick 2,5 week vakantie heeft vanaf morgen!

@ mm: he vervelend is dat die schimmel! Gelukkig gaat t met een goed zalfje vaak snel over!

@mf: leuk dat ze zo aan t dansen is, doet Quinten ook als er een leuk muziekje op staat :D
    En als tip voor die hele erge luieruitslag... Strooi er maizena op!

Net t taartje voor mn moeder ff af gemaakt ( foto staat in mn album, de paars witte ). En we weten nu welke konijntjes t worden voor ons. Pip en Pluis, foto's staan ookin mn album!
    Nu languit op de bank met een bakkie thee, ben klaar voor vandaag!

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    hier ook een mannetje met een schimmeltje.. heb miconazol opgehaald bij de apotheek en het is nu zo goed als weg. Blijven nog wel doorsmeren om te zorgen dat het niet terug komt.

Ik zit jullie schema's en zag 1 met vrij weinig melk
    Zelf krijgt Julian hier nog 120+4 2 keer per dag. Mijn man zegt dat t wel minder kon, maar ik dacht van niet.. zou 90+3 ook voldoende zijn?? Hij groeit behoorlijk goed zeg maar. En eet graag brood!

17. Mama JaDeBo

Hier hielp ook niks... hopelijk het zalfje wel :)

Engeltje zal je verzoek sturen hihi.
    En geniet van je avond op je bank. Hier ook lekker ff niks

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hallo meiden!

Aardig bij gelezen! (16 blz!!!)

Klinkt niet fijn, de luierschimmel! Beterschap!

Ik heb jullie schema's even bekeken, en dan lopen wij toch achter blijkbaar ;) Wij doen het zo:
    08.00 kv 120cc
    11.00 fruit
    13.00 1 boterham
    15.00 koekje oid en thee/melk
    18.00 warm eten
    20.00 kv 180cc

Brood doen we zo verschrikkelijk lang over! We hebben wel eens een stukje 2 broodjes gegeten, maar hij sabbelt er nu op en gooit het er dan snel weer uit...

19. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afijn ik heb redelijk geslapen..
    En Jari krijgt nu nog 250 cc fruitmelk. En over 4 dagen is dat ook over. Tot een jaar moeten ze die opvolgmelk dingen echt hebben nu zitten ze op een lleeftijd dat melk zelf ook voldoende is als ze ernaast goed eten.

@Fatih ik weet niet of jij ook miconazol gebruikt maar daarbij is less =better. Maar schimmels nooit te veel gebruikten, door teveel vocht(dus ook van de zalf) kan de schimmel juist alleen maar groeien., Ik zal voor zo'n uk ook eerder vragen om miconazol poeder.
    En voor de rest veel droog houden, veel verschonen en tussendoor lekker nat washandje om schoon te maken en daarna weer droogmaken.
    Succes dames!!

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Schema hier:

6.00 BV
    9.30 Fruit
    11.00 BV
    14.00 Boterham (een hele of halve) met beetje water
    16.00 BV
    18.30 Warm eten
    21.00 BV

soms ook nog nachtvoeding.
    Ik vind dat ze vrij weinig vast voedsel eet nog, maar ze gooit alles op de grond als ze niet meer wil.

Deel Deze Pagina