Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Gelukkig Sammi, dat het iets beter gaat. Maar eventjes bellen inderdaad.. Is natuurlijk niet fijn dat het gelijk erger wordt met inspanning..

Hier nog steeds de MC als autostoeltje (achteruit dus) maar daar groeit hij snel uit.. Mijn ouders geven Fer.re op zijn verjaardag (over 3 weken) een autostoeltje :)

Maia, hebben jullie nog wat goed weer gehad ook?

Volgens mij kan het wel Blackie, maar dan wel een verkleiner..

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil m'n bed nog niet uit :( bah

3. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook niet!!!!! Maarja de kids wel! hihi
    Waar haal ik zo'n verkleiner dan??

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Kimmikim.. hoe durf je erover te beginnen :( heb er elke dag zo;n zin in haha

blackie.. die ziet er wel erg groot uit!

ukkie. ja in de mc ook achteruit. Dat vond J dus ook helemaal niks haha.. daarom nu gewoon zo 1. Het is nog niet verplicht ofzo dat achteruit, duswij hebben hiervoor gekozen

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Goeiemorgen dames!
    Ik heb een paar keer geprobeerd bij te lezen, maar het is niet te doen haha. Nu dus alleen de laatste pagina's gelezen.

Ons schema:
    vroeg in de ochtend BV
    Ontbijt: pap
    10:00 fruit
    10:30 BV voor het slapen
    12:00 brood
    14:00 BV voor het slapen
    17:00 avondeten
    19:00 BV
    Ik gaf eerst nog drinkpap voor de nacht, maar haar luier was dan begin van de nacht al helemaal vol. En doorslapen deed ze er ook niet mee ;)

Ze komt elke nacht nog 2x. Tussen 00:00-02:00 en tussen 05:00-06:00. Vannacht ben ik niet naar haar toe gegaan, ik heb gewacht tot ze zou gaan huilen, roepen of heel wakker klonk, maar dat gebeurde niet. Na een uur met wat gemompel is ze weer gaan slapen, tot 06:30. Toen wel gevoed en weer in bed gelegd.

Sinds een weekje schuift Sofie op haar kont het hele huis door :D
    Kruipen gaat hier niet gebeuren gok ik.

Gisteren heb ik schoentjes gekocht voor haar. Ik vind de leren slofjes niet echt geschikt om buiten te spelen.
    Ook op zoek geweest naar buitenspeelkleren voor de herfst, maar in de winkel kon ik niet slagen, dus online besteld. Een fleece-jasje en broekje, een softshelljas en een regenbroek.
    Ik denk dat ik dan voor de winter alleen nog een overall nodig heb.

@Kimmi, mooie buik!

@Sammie, jeetje wat schrikken zeg! Hoe is het nu?

@Ukkie, wat leuk dat je ineens zoveel ontwikkeling bij haar ziet!

@MF, hopelijk heeft je meisje het naar haar zin vandaag.

@Autostoel, wij hebben nog een MC Tobi staan van de oudste, maar we willen liever nog even achterwaarts. We kunnen mogelijk een stoel overnemen van kennissen. Voorlopig past ze nog in de MC.
    De Joie Stages stoel schijnt een goede te zijn, zo'n 200 euro en gaat van de geboorte tot 7 jaar mee. Alleen in Engeland te koop. Op het forum, onder het kopje verzorging en veiligheid, is er een heel topic over met o.a. foto's van de Joie Stages.
    Achterwaarts is inderdaad niet verplicht, maar is veiligheid niet belangrijker?
    @Anoniempje, als ze achteruit zitten, kunnen ze juist meer van buiten zien, want ze kijken niet tegen de voorstoel aan ;)
    @Blackie, die stoel ziet er nog veel te groot uit.

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Maar wat is er veiliger aan achteruit dan??
    Fer.re zit nu toch wel met zijn benen ver over de rand. Ik moet zijn benen omhoog doen, anders past het niet meer..

MF; succes vandaag!

Wij moeten morgen om de 11 maanden prikjes. Mama kijkt er nu al tegenop!

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Goedemorgen dames, wat zijn jullie allemaal vroeg op :$
    Hier was madame om 6.00 wakker en hongerig maar daarna heb ik r toch fijn weer terug gelegd en ben zelf ook weer in bed gaan liggen.9.45 meldt ze zich dan weer voor haar bord pap. (Nu ik nog thuis ben genieik er dus nog even van:D)

@goddin, achterwaarts vervoeren is het meest veilig omdat je da tegen de richting van het rijden in zit en zo altijd minder van een klap mee krijgt. (Heb ik me zaterdag laten vertellen) het wetsvoorstel om verplicht achterwaarts te rijden ligt er ook al maar de vrouw van de winkel zei dat als het wordt doorgevoerd, voornamelijk de winkels verplicht zijn om die stoelen te verkopen en de normale niet meer.

@lycka, meid wat voed je nog veel! Heerlijk dat je meisje het wil natuurlijk maar breekt het je savonds en snachts niet op? Bij mij lag het doorslapen denk ik aan de hoeveelheid melk die ik had. Snachts als ze dronk gromde haar maagje als er weer iets in kwam dus had echt honger. Sinds kort geef ik na de laatste voeding nog een fles er achteraan en slaapt ze door. Misschien een ideetje:) wel super knap dat jullie het zolang volhouden!

@zwangere dames, ik leef met jullie mee. Ik zal niet zeggen wat ik net gegeten heb;) want ik weet nog dat ik dat een van de ergste dingen vond tijdens de zwangerschap.

@mf succes vandaag voor je kleine meid, ze vindt het vast leuk!

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Tgaat redelijk hier, wel weer buikpijn als ik actief doe.. Straks maar ff overleggen met de VK

autostoeltjes:
    Weten jullie of je isofix kn laten monteren in je auto? Wij hebben een oude auto en achterin GEEN gordels. Nu hebben we wel de mogelijkheid om heupgordels te plaatsen, maar die andere wordt erg lastig schijnt.
    Weten jullie of er autostoeltjes of maxicosi ook met een heupgordel kan worden vast gezet?

De Joie Stages lijkt me wel wat, maar dan hebben we nog de maxicosi, of nog zo 1 voor de komende baby en ik weet niet hoe we die dan vast moeten maken in de auto..

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, jeetje dat is schrikken! Gelukkig gaat het nu beter.

@ Engeltje, fijne vakantie!

@ Blackie, ai ik snap hoe je je voelt. Hier is V ons ook echt aan het testen en gaat zich aanstellen als iets niet mag. Ik kan hem soms echt achter het behang plakken! En soms is hij weer zoooooo lief haha.

@ Ukkie, ik ga zeker wel voor achterwaarts. In het buitenland kopen zijn ze soms veel goedkoper (CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice). Het is veel veiliger en ik hang een spiegel op de hoofdsteun zodat ik hem wel kan zien (heb ik nu ook met de MC). In veel landen is het al verplicht, NL loopt echt dramatisch achter wat dat betreft. Uit het raam kijken schijnt bij achterwaarts zelfs beter te kunnen. Zie ook www.achterwaartsvervoeren.nl en Achterwaartse autostoeltjes 5x veiliger!. Hij past nu nog in de MC, dus daar blijft hij nog lekker in ;).
    Op die sites staat ook alles uitgelegd. Ik heb best veel gelezen erover en als je die filmpjes ziet met een vergelijk tussen voor- en achterwaarts slik je wel even :).

@ Anoniempje, fijn dat de vakantie lekker was!

@ Maia, ook al een fijne vakantie gehad, lekker!

Hier alles goed. AFgelopen vrijdag met iemand afgesproken die ik van een ander topic ken en die in de buurt woont. Haar dochter is 3 weken ouder dan V, was erg leuk en ze hebben heerlijk samen gespeeld. Verder druk weekend gehad met opruimen. Vandaag weer 2 kijkers hier, dus ziet er weer spik en span uit haha.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik las trouwens dat je je kind tot 13 kg! In de MC moet laten zitten, Of tot dat de oortjes er bovenuit steken ( neem aan de bovenkant)
    Dit stond bij rijksoverheid op de website

11. Maia

Maia Niet meer actief

Dat klopt ook sammie, daarom laten wij tim nog even lekker in de mc zitten. Volgens mij heeft je auto isofix of heeft het niet. Zounje moeten navragen bij een garage, maar ik denk het niet. En alle stoeltjes gaan verder op de gewone gordel, met heup zit het niet vast genoeg.
    Wij hebben een mc priori van fleur, daar zit zij nog in maar ze moet binnenkort ook over en dan schuift deze uiteindelijk door naar tim.

Vandaag naar cb geweest met beide kids, allebei prikjes gehad en viel reuze mee.

12. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ja gingen de prikjes goed? Lijkt mij dat ze nu veel bewuster zijn? Ik vind het maar niks...

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke dat wordt dus lastig met 2 kids in een auto als je achterin geen gordels hebt..

Fijn dat de prikjes mee vielen!

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, voor mij had het vanmorgen geen zin meer om terug te gaan naar bed. Sofie heeft wel tot 08:45 uur geslapen, maar Ruben roept me altijd klokslag 7 uur.
    Ik heb niet alles teruggelezen, maar hoe gaat het met je banenjacht?
    Hoe vaak voedt jij dan nog? Ik zit nu op 4x, zonder de nachtvoeding. Dat valt toch wel mee?
    Lekker hoor dat L. doorslaapt! Ik gaf dus drinkpap voordat ze naar bed ging, maar daar slaapt ze niet op door. En omdat ze zoveel plast 's nachts, heb ik die er weer af gehaald.

@Sammie, volgens mij kan isofix wel achteraf ingebouwd worden. Even bellen met de garage.
    Je zou S. in de Joie Stages kunnen zetten en de baby in de MC. Als de baby uit de MC groeit kun je S. evt. in een voorwaartse stoel zetten of nog een achterwaartse stoel aanschaffen. Dus gelijk aan 2 kanten isofix laten inbouwen ;)

@Penny, lang achterwaarts vervoeren is nog nergens verplicht, zelfs niet in Zweden ;) Maar hier is het al wel 50 jaar gebruikelijk. En NL loopt inderdaad wel behoorlijk achter.
    Leuk zo'n playdate!

@Sammie, op de site MC zelf geven ze aan dat het tijd wordt voor de volgende stoel als de bovenkant van het hoofdje boven de bovenkant van de kuip komt.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb net met de garage gebeld en hij ging uitzoeken of zon isofix achteraf ingebouwd kan worden. Hij had die vraag nog nooit gehad haha

Maar kan de Joie Stages wel in een isofix? Anders moet die dan voorzin en een (nieuwe MC, met isofix aansluiting) achterin

Voorlopig kan ze nog wel in de MC, ze heeft nog zon 5 cm denk ik.

Ik voed S trouwens nog zo'n 4 a 5 x maar ik denk vanwege de ZW heeft ze r niet genoeg aan. Ik ben daarom gestart met een bak yoghurt na het avondeten, en als ze overdag nog meer wil krijgt ze een fles erbij.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik geef pap er bij en soms 's middags wat yoghurt of kwark.

De Joie Stages heeft idd geen isofix, zover had ik nog niet gekeken. Er zijn ook wel andere stoelen met isofix. Kijk eens op carseat.se.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka, ik voed alleen nog de laatste voeding en de ochtend voeding. Gisteren was dat 22.30 en vanochtend om 6.00 maar ze heeft daarna nog honger dan krijgt ze er een fles bij. Overdag voed ik niet meer, ik voel me er niet prettig bij want op een gegeven moment sloeg ze steeds op mn borsten als ze wilde drinken ;) toen vond ik r eigenlijk te groot voor worden, maar zo savonds en sochtends vind ik het nog heerlijk :)
    Wat betreft sollicitaties gaat het goed! Donderdag heb ik twee sollicitatiegesprekken, een 2e en 3e gesprek. Beide zijn zeg maar de "laatste ronde" gesprekken dus heel spannend!

@penny thanks voor de site! Die joie lijkt me ook wel wat. Weet je of je die ook in NL ergens kunt bekijken? Met die verkleiner lijkt me die wel handig en lijkt t meest op de kids river.
    Leuk trouwens zon afspraakje! Ik durf zoiets nooit zo snel, stom eigenlijk.

@maia fijn dat de prikjes meevielen! Wij mogen 4 oktober weer.

Yoghurt gaat er hier trouwens nog niet zo goed in, 4-5 hapjes en dan is ze er klaar mee..hoeveel eten jullie kindjes naast brood en groente en fruit?

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ukkie fijn dat het met solliciteren goed gaat!

Ik heb weer een echo gehad en alles gaat goed! Beebje lag nu andersom haha. Ze adviseert om wel te gaan werken als ik me daar goed bij voel, en anders niet. Ik ga maar gewoon denk ik..

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik doe door de yoghurt trouwens een lepel jam ;)

Verder krijgt ze dus 2 boterhammen 's ochtends, dan slaapje.
    Dan warm eten en weer slapen
    Dan fruithap
    Als avondeten weer 2 boterhammen en een beetje yoghurt.
    En dan slapen.

Daarbij nog zo'n 4 tot 5x BV of een fles als het nodig is.

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, ik voed daarom alleen nog voordat ze naar bed gaat. In het donker op haar kamertje en gelijk naar bed. Herkenbaar ritueel voor haar en verder hoeft ze er niet om te vragen. Als we niet thuis zijn, sla ik de voeding meestal gewoon over en geef ik water te drinken.
    Als ze 1 jaar is, wil ik de voedingen overdag geleidelijk afbouwen. De ochtend en avond voedingen als laatste. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee ;)
    Sofie krijgt 's morgens pap van 100ml water. En soms 's middags wat yoghurt/kwark. Een enkele keer een koekje/soepstengel oid.
    Spannend zeg met de sollicitaties!

Het bedrijf waar ik wil gaan werken is momenteel mensen aan het ontslaan, maar ik betwijfel of ze dat doen om plek voor mij te maken ;)

@Sammie, fijn dat het er goed uit zag! Rustig aan doen hoor, ook al ga je werken.
    4 boterhammen op een dag? Goeie eter! Hier meestal maar een halve.

Inmiddels wel begonnen wat kilootjes kwijt te raken. Gezonder eten lukt prima, maar het sporten ;) Toch al 2 kilo kwijt :)

En de uitspraak van de dag: "mama's van babietjes hebben melk in hun borstels" :D

Deel Deze Pagina