Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

@cin
    jeetje .. wat sneu !!
    maar toch wel een opluchting dat ze haar misschien buisjes gaan geven .
    woow maatje 68...en nog geen 7 kg...
    erg hoor..hoop ook voor je dat ze nu de 7 kg heeft gehaald

hier een beer van bijna 10 kg en ongeveer 77 cm..en in maat 80/86

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: bij de baby van de maand verkiezing op deze site :)
    Zal voor je duimen dat je meisje de 7 kg dan gehaald heeft! Komt vast wel goed met haar toch? Kan me voorstellen dat je niet op een operatie voor buisjes zit te wachten, maar aan de andere kant, als het helpt....waarom niet! Ik zie in mijn werk echt veel goede resultaten erbij, ook qua groei gaat t dan vaak een stuk beter omdat er minder energie uitgaat naar alleen maar steeds weer beter worden.

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    hier ligt hij om 19:15 toch echt wel in bed.. :)

later dan 19:30 word t nooit

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    V heeft 2 slaapjes op een dag en die zitten best dicht op elkaar. Vanaf 14/14.30 gaat hij niet meer slapen en blijft hij wakker tot 19.00 (later trekt hij vaak niet). Heb echt vaak geprobeerd hem nog eens te laten slapen, maar dat vertikt hij :).

V is 73 cm en 8,8 kg. Klinkt zo klein als ik sommige kindjes hoor ;). En morgen 10 maanden!! Het gaat echt snel.

Little people is idd erg leuk spul. Ik had het via MP gekocht, zo'n huis is nieuw een beetje duur. Heb gelijk ook voor onszelf wat via MP gekocht van Little People. V ging gisteren ook met dat husi spelen, was leuk om te zien.

Engeltje, ik heb een tijd terug al gestemd ;).

Cin, ben ook benieuwd of je al meer weet over voeden in Tunesië. Ik weet niet hoe de vrouwen daar op straat lopen (gesluierd/burka/'normaal'), dus heb echt geen idee eigenlijk. Succes met de oortjes iig!

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    JMay, welkom!
    Sofie gaat ergens tussen 20 en 22 uur naar bed. Beetje afhankelijk van hoe ze overdag geslapen heeft.

@Cin, wat vervelend dat ze weer last heeft van haar oren. Hopelijk is het snel over en was het de laatste keer. En anders maar buisjes, want dit is ook niks.

@Penny, wat leuk dat hij kruipt! Hier nog geen aanstalten. Ze wil ook nog steeds niet op haar buik spelen, dus ik denk dat ze het kruipen over slaat.

De nachten gaan nog zo zo. Ik zou zooooo graag een nachtje doorslapen *gaap*.
    Ik weet ook niet zo goed hoe ik het beste de bv kan afbouwen als Sofie 1 jaar is, ik wil eerst graag de nachtvoedingen er af ;)

6. AlwaysHappy

@lycka ohjeee moet je er elke nacht nog uit ? :(
    wel knap dat je nog steeds borstvoeding geeft zeg!

hier was het gisteravond weer rustig ! gelukkig, ik denk echt door dat tandje.
    gisteren zagen we dat ie door was..en ze sliep gelijk een stuk beter.
    vanmorgen om half 9 gingen we maar eens ontbijten.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Penny, hier hadden we het geluk dat we een hele hoop little people van mijn vriendin kregen, haar dochtertje deed er niets mee. Heb uiteraard wel een leuke plant bij de intratuin gekocht en haar een cadeau bon gegeven. ;)

Engeltje, ik ga zo gelijk stemmen! Ach, groot zal S. waarschijnlijk nooit worden, ben zelf ook maar 1.60m. Maar met mijn 11 maanden consult was ik toendertijd wel 'al' 7.5 kilo. Maar ik merk wel de 1.5 maand dat het goed ging met haar oren, ze wel gelijk gegroeid is en zich is gaan ontwikkelen.

Lycka, geen idee hoe je die nachtvoedingen af moet leren. Misschien sneller af koppelen? Maar aan de andere kant zal ze niet voor niets komen. Is iets van pap voordat ze gaat slapen een idee? Dan heeft ze een vollere maag en het verteerd langzamer dan bv. Pakt ze ondertussen de fles al? Anders kan je man er eens uit en haar wat afgekolfde melk geven of wat water in een fles? Sterkte in elk geval, want die nachten breken je op den duur echt op!

Jmay, lekker he kindjes die uitslapen!

Voeden in Tunesië schijnt normaal te zijn, in de koran staat dat je als moeder zijnde juist bv moet geven. Dus dat is mooi meegenomen. Maar uiteraard zal ik niet te opvallend voeden, maar discreet en met mn rug naar de mensen. ;)

Hier gaat t momenteel niet zo lekker, behalve die dubbele oorontsteking en 2 doorkomende tandjes heeft mevrouw plots een ontstoken naveltje. Zaterdag leek haar navel al wat opgezetter te zijn, maar gisteravond kwam er opeens wat prut uit, en leek die 'vouw' in haar navel ook open te zijn. Geen idee hoe het komt en heb het nog nooit gezien. Van de huisarts heeft ze nu dus ook antibiotica zalf gekregen, dat moeten we proberen en anders wordt ze doorgestuurd. Heel apart zo uit het niets.
    En zelf heb ik een maag- darm virus te pakken, maar aangezien ik bekend ben met een chronische darmziekte zet die diarree momenteel te erg door. Zit nu dus ziek thuis want je kan moeilijk gaan werken als je 6 keer per uur naar het toilet moet. ;) Wordt zo ook terug gebeld door mn internist voor verder overleg en evt aanpassen van mijn medicatie.
    Morgen zou S. haar 11 maanden prikjes krijgen, maar ik weet nog niet of ik ze wel laat zetten met al dit gedoe.

8. AlwaysHappy

@cin
    jeetje gaat niet echt lekker zo he !

ja dat ze uitslaapt is opzich heel lekker, maar heb liever dat ze overdag 2x een dutje doet..en dan gewoon rond 7u wakker word.

9. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Hier wil ons boefje ook uitslapen, maar ik maak m uiterlijk 7:30 wakker omdat hij anders heel lastig is met slapen de hele dag..

Cin.. jeetje gaat niet echt lekker dus. Hopelijk werkt t voor haar naveltje!

10. AlwaysHappy

ik maak haar om 8u wakker maar helpt vrij weinig helaas..ze slaapt sochtends van 10-12 en veder eigenlijk niet..soms als ik geluk heb nog een uurtje

ze ligt nu ook in bed..te huilen
    ga haar er maar weer uit halen

11. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    dat lijkt me wel lastig :(
    J slaapt van 9:15 tot vaak 11:00 soms zelfs 11:30

en dan van 14:00 tot 16:00 weer.. ik ga hem zo maar eens wakker maken anders wil hij om 19:00 niet weer naar bed :)

12. AlwaysHappy

hier slaapt J. van 20;00 - 8 , als ik zelf vergeet de wekker te zetten tot 9 .
    het gekke is dat ze om 10:30 dan weer wil slapen..

ik ga morgen eens proberen haar ochtend slaapje wat te verplaatsen kijken wat er dan smiddags gebeurt,, misschien wilt ze maar 1x slapen

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Zo, alweer 6 blz nieuw topic! Wat gaan jullie weer snel..

Fer.re slaapt altijd van 8 tot 8. En overdag gaat hij dan ongeveer 11 uur er weer in, tot ca 1 uur. Daarna 4 uur nog een uurtje.

Wel erg gezellig nu hoor, zo'n ukkie in huis :D Hij zwaait, klapt, gilt, schatert, kruipt en staat en loopt terwijl hij zich vast houdt. Ik vind het steeds leuker worden!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: beterschap voor jullie tweetjes!! Wat raar van dat naveltje! Hopelijk is het snel over!

@ meiden die hebben gestemd: dankjewel allemaal :D

@ slapen: hier dus op behoefte, maar dat komt ook vooral doordat ik nog thuis ben hoor! Nou kan hij zoieso uitslapen, ook als ik straks weer werk, want mijn man werkt pas smiddags. Alleen met de bv is het dan ff lastiger, zou ik moeten kolven... Maargoed, waarschijnlijk ben ik dan al gestopt denk ik.
    Vandaag had hij tot 8.45 geslapen en om 10.30 ben ik nog even samen met hem in bed gekropen, ik wad zo moe! Om 12.30 waren we pas wakker! Vanmiddag wilde hij dus uiteraard niet meer slapen en net om 19.00 na de voeding is hij in m'n armen in slaap gevallen, zo schattig! Was erg lang geleden haha :)

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @JMay, Sofie komt minstens 1x 's nachts. Als het bij die ene keer zou blijven, dan zou het nog wel gaan. Maar ik moet vaak 2 of 3x m'n bed uit. En de oudste is ook altijd vroeg wakker, dus al slaapt Sofie na de nachtvoeding(en) uit, ik moet er toch vroeg uit.

@Cin, het zit niet mee bij jullie zeg. Wat raar zo'n ontstoken naveltje. Had de huisarts een idee hoe dat ontstaat?
    Ik had verwacht dat je op je hotelkamer zou moeten voeden, ik ben dus erg verbaasd dat dat niet hoeft. Maar ik heb dan ook de koran nooit gelezen ;)
    En beterschap voor jou. Hopelijk wordt het gauw minder, 6x per uur is niet best. Heb je iets van questran of zo?
    Sofie snapt nog steeds niet hoe ze uit een fles moet drinken. Ze bijt op de speen en neemt hem niet goed in haar mond. Ik oefen niet elke dag hoor. Tuitbeker snapt ze ook niet. Ze kan prima uit een bekertje drinken.
    's Avonds krijgt ze altijd pap. En iets later de borst als ze naar bed gaat.
    Ik denk dat het stoppen met de nachtvoeding om een grote inzet van mijn man gaat vragen. Dus daar moeten we maar een goed moment voor uitkiezen, want hij heeft het toch zwaar als hij een keertje slecht geslapen heeft ;)

@Engeltje, lekker nog even terug op bed 's morgens :)
    En heerlijk toch als hij bij je in slaap valt. Hier gebeurt dat regelmatig, zeker nu ik overdag ben gaan voeden vóór het slapen ipv na het wakker worden.

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cin, he getsie niet fijn zo'n infectie! Sta er ook wel van te kijken dat dat kan in Tunesie :).

@ Uitslapen, wat is dat??? Hier altijd, echt altijd, tussen 6 en 7 wakker. Ik ga vaak om 22 uur naar bed, zodat ik nog een fatsoenlijke nacht heb (ik val altijd moeilijk in slaap). Als V dan rond 5 uur wakker wordt, wat regelmatig gebeurt, en weer verder gaat slapen, blijf ik wakker omdat ik niet in slaap kom.

@ Lycka, mannen en hun slaap... ;) Ik hoop voor je dat het soepel gaat!

Ik moet nu vanavond nog werken. Ik had ja gezegd tegen een projectje wat ik niet had moeten doen, zucht. Even wat powerpoint slides bouwen en knutselen met Excel. Gaap.

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik ging ook altijd vroeg naar bed, maar tegenwoordig komt Sofie weer voor een late voeding, rond 23 uur. Als ik dan net een uurtje slaap, voel ik me helemaal zo brak. Dus blijf ik er nu maar op wachten en dan heb ik dus spijt dat ik niet eerder ben gaan slapen als ze niet komt.
    Vandaag was ze om 18uur al zo moe en om 18:30uur lag ze er al in :$ Ik ga haar straks op mijn verzoek voeden en dan hopelijk ook op tijd mijn bedje in.

18. AlwaysHappy

@lycka ja dan begrijp ik dat je wel ff een keer giga wil doorslapen en wilt uit slapen !

ik slaap altijd pas rond 01:00 ..eerder lukt mij niet.
    ik werk niet dus kan de dag dan rustig aan doen als ze wel een paar x per nacht wakker word.

gelukkig is dat sinds we verhuisd zijn niet meer aan de orde, hier in het nieuwe huis slaapt ze ineens uit ! daarvoor om 6u standaard eten. maar nu dus later

19. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Hopelijk kan je wat slapen Lycka.. k word al moe als ik aan die nachtvoedingen denk ...

20. AlwaysHappy

ja idd..pff dat is alweer heel lang terug.

ik ben een taart aan het maken..tenminste taart biscuit maken ..kijken of dat lukt , of ik de hoeveelheid goed heb enz.
    wil voor J. haar verjaardag een koemelk vrije taart maken vandaar

Deel Deze Pagina