Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, echt fijn dat het beter met je gaat!
    Wat sneu dat Quinten ineens weer zo'n last had. Je zou toch hopen dat hij er een beetje overheen gaat groeien. Blijf je voorlopig doorgaan met bv?

Hebben jullie iets van bescherming voor de verwarmingselementen? Ik durf ze gewoon niet aan te zetten. (En het is 6 graden buiten!) Het is de bedoeling dat er nog een ombouw omheen komt, maar daar wacht ik al 1,5 jaar op ;)
    In het vorige huis hadden we vloerverwarming, dus ik heb er nooit zo over nagedacht.

Ik moet dus ook snel op zoek naar wantjes en mutsjes, want het is echt koud buiten.

Sofie heeft vannacht de klok rond geslapen!
    En nu is ze maar 1,5 uur wakker geweest en viel ze bijna om van de slaap.

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    ons meisje is goed gekeurd bij de 20 weken echo vanmorgen :)

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Gefeliciteerd Anoniempje! Jeetje dan ben je al weer op de helft! Wat gaat dat snel.

4. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Anoniempje fijn dat jullie meisje (!!) goed gekeurd is!! Lekker genieten!!

Lycka hier ook niks voor de verwarming en staat wel aan... tis nogal koud in huis!

Blackie ah gos Arme Jari, hoop dat ie snel opknapt!

Hier alles oke, lekker druk! Gister fotoshoot, foto's zijn super geworden! Heb ze eind van de week binnen :) vandaag schoolfotograaf dus beetje hectisch maar gelukt! Nu een heel moe meisje op de bank... en een mannetje dat steeds valt... eerste bult op zijn hoofdje is zichtbaar :(!

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Super Anoniempje! Leuk zeg, alweer op de helft! Hoe voel je je verder?

Ook al bulten dus.. Fer.re ook... Blauwe plekken en bulten overal!
    Ik heb trouwens gewoon de verwarming aan hoor! Dat weten ze zo maar!

Gisteren was een zware dag voor Fer.re. Ik was weer op paardrijdwedstrijd, en opa en oma pasten op. Ik moest wachten op de prijsuitreiking, dus we waren vrij laat thuis.. Vandaag heeft hij dus ook erg lang geslapen!

Verder zelf steeds last van kiespijn.. Vandaag naar de tandarts geweest, die heeft scherpe punten van de kiezen afgehaald. Bleek dat ik me zelf steeds bezeerde! (viel mee, want ik dacht dat mijn verstandskies er uit zou moeten..)

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ok, dan draai ik de kachels ook maar een stukje open :)

Sofie valt nu ook weer veel meer dan voorheen. Ik zou bijna een kussen op haar rug binden ;)

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nice!! Fototje?

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Lycka: Hier zit er ook niks voor de radiator hoor, maar het is wel heel erg oppassen geblazen. Twijfel zelf of ik er nog iets voor zal doen, maar aan de andere kan speelt hij ook niet echt op de plekken waar ze hangen....
    En ja had zeker gehoopt dat hij er ondertussen wel overheen gegroeid was, maar niet dus. Maandje geleden mochten we weer wat yoghurt proberen, maar dat was geen succes. Nu moeten we weer een half jaar wachten voor we het weer mogen proberen. En of ik voorlopig nog doorga met de bv...... Ik ben eigenlijk van plan om vanaf zijn eerste jaar af te gaan bouwen, maar ik kijk dan eerst een paar weekjes aan of hij de voeding wel lust en hoe hij erop reageert. Het is dus niet zo dat ik boem van de 1 op andere dag geen bv meer ga geven vanaf 1 jaar. Maar drinkt hij het goed en reageert hij er verder niet op dan ga ik eerst de kolfmomenten afbouwen en daarna de voedingen. Geen idee nog dus hoe lang dit zal duren.

@ MM: Ben benieuwd naar de foto's!!

@ MF: wat een aparte kruising! Hihi ben ook wel benieuwd naar een foto hoor! Wel heel leuk dat je een hondje neemt!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ MF wat een schatje zeg! :)

@ Engeltje, wordt je onderhand niet helemaal gek om te moeten kolven? Hier kolf ik niet meer, ik kon het niet meer opbrengen. Ze krijg nu dus ook af en toe kv erbij, mede omdat mn productie zakt. Ik geef eigenlijk alleen nog bv omdat S er zo aan gewend is, en ik vind het wel leuk om lekker met haar te knuffelen bij de droomvoedingen.
    ik snap wel dat het bij jou veel lastiger ligt om te stoppen met kolven, maar is er geen kv speciaal voor koemelkallergie?

10. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lycka! Wat heerlijk de klok rond!
    Jari heeft sinds 4 dagen weer eens redelijk geslapen hoefde maar 1 keer vannacht bij hem te kijken. ipv de 6 tot 8 keer de laatste paar nachten, voel me er zelf ook stuk uitgeslapender door

@Anoniempje Een meisje!:D Hihihi want leuk Word een keizergezin! :D

@MM lekker druk dus weer. Ben benieuwd naar de foto's!

@bulten en plekken. Tja dat hoort erbij. CB zag daaraan direct dat hij kon kruipen/lopen.

@Kachels tja ik heb dan luchtverwarming dus kan er niet over mee praten. maar om me heen zie ik inderdaad dat ze de verwarming eerst beetje aanzetten en laat ze het maar voelen. Alleen bij een kind want te dwars is en maar blijft proberen is bescherming nodig. Maar vaak leren ze het na een paar keer wel.
    Zo wacht ik op Jari nog tot die een keer een haal krijgt van de kat. Tja die achtervolgt ie soms tot vervelends aan toe. Kat kan dan beter zelf zijn grens aangeven. Dan weet ie wanneer het voor de kat menens is.
    En mijn kat geeft eerst altijd een waarschuwingsklauw zonder nagels. dus

@MF oeehh echte stefferd koppie! Mooi hoor!

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    MF, lief!

Anoniempje, fijn dat alles gezond is!

Godinn, doe ik ook, gewoon aanzetten en laat hem maar voelen ;).

Blackie, hier hetzelfde met de kat. De kat heeft hem één keer gekrapt toen V aan haar staart trok. Daarna is hij een hele tijd heel voorzichtig geweest en nu is hij weer heel lomp, dus zal me niks verbazen als hij binnenkort weer een keer gekrapt wordt :). Misschien leert hij het dan wel dat je moet aaien ipv slaan haha.

KV is toch altijd koemelkvrij? Of heb ik het helemaal mis?

Met V gaat het heel goed, hij staat steeds stabieler en soms bijna helemaal los. Hij loopt ook veel langs de bank en tafel af en is een echt ondeugend mannetje hihi.

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Wauw! Ze heeft weer een nacht doorgeslapen, klokje rond!
    En ze had een heel ontbijt aan de borst haha, meestal zijn we binnen 5 minuten klaar, maar nu niet :D

@Engeltje, lijkt me een prima plan om zo voorzichtig af te bouwen. Ik heb ook geen definitieve einddatum voor bv in mijn hoofd. Wel zo rustig ;)

@Blackie, ik voel me juist vermoeider nu ik wat bij heb kunnen slapen, maar dat wordt vanzelf beter als ze door blijft slapen.

@Penny, kv is gebaseerd op koemelk, maar er is ook koemelkvrije flesvoeding, nutrilon pepti bijvoorbeeld.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    fijn Lycka!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: ahhhhhh wat een dotje!!! Superschattig!!! Kan me voorstellen dat je daarvoor gezwicht bent :D

@ katten: hebben er zelf geen en dat is maar goed ook hihi. Op visite vindt Quinten het ook reteinteressant om achter ze aan te kruipen en vast te grijpen. Gelukkig zijn de katten waar we komen dat al helemaal gewend :D
    Hij kruipt ook heel hard achter onze nijntjes aan maar leert gelukkig al snel dat ie ze niet in 1 x hard moet vast pakken. Zodra hij er dichtbij eentje is gaat ie ervoor zitten wijzen en lachen hihi.
    Gister kroop er eentje snel onder het hok en dan gaat ie ervoor zitten met z'n kont hoog in de lucht en z'n hoofdje bij de grond haha geweldig gezicht! :D Hij heeft trouwens ook al een paar keer pip gezegd! Ze heten pip en pluis.

@ penny: knap hoor dat hij steeds vaker los gaat staan! En kv is zeker niet altijd koemelkvrij...

@ sammie: ja het kolven begin ik best een beetje zat te worden ondertussen. Vooral savonds heb ik er niet zoveel zin meer in en ben ik vaak veel te moe om het te doen.
    We hebben via het zh al speciale voeding in huis omdat ik op een gegeven moment zo'n ontzettende dip had dat mijn voorraad er ook doorheen was. Heb het alleen nog niet hoeven gebruiken omdat de dip toen gelukkig op t laatste nippertje weer over was. Heb het nu ook nog niet gegeven omdat ik hard met mezelf bezig ben met de therapie enzo en Quinten had eindelijk geen pijn meer en dat wilde ik dus ook niet riskeren. Z'n KMA is natuurlijk niet het enige probleem, maar ook z'n darmen. De kans bestaat natuurlijk dat hij er met z'n darmen ook op gaat reageren en dat kon ik er echt ff niet bij hebben nog. Maar nu zit ik gewoon stukken beter in mijn vel en kan ik het veel beter handelen als hij pijn heeft.

Oh en verder is het echt zo'n draakje!! Zodra ik even niet naar hem kijkt gaat hij razendsnel naar de tv, wat hij niet mag en gaat dan op de knopjes zitten drukken. Ik hoef dan maar zijn naam te noemen en hij begint keihard te schateren en weet van gekkigheid niet welke kant hij heel hard moet opkruipen. Grrrr...!! Hij klimt ook echt overal bovenop, bijv de rand van de openhaard, maar hij probeert t ook bij de bank en de tafel! Die laatste 2 lukt meestal niet gelukkig..... Tenzij er iets voor ligt waar hij op kan klimmen!! Echt een gevaarlijk kereltje dus! Oh en de loopauto, die is toch zo favoriet! Hij rent er gewoon mee rond en botst overal tegenaan...

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: oh wat lekker zeg dat ze zo goed geslapen heeft!
    En wat t afbouwen betreft, je moet er gewoon allebei aan toe zijn denk ik. Wil jij wel voorlopig nog blijven voeden, of wil je straks als ze 1 is toch meer andere zuivelproducten aanbieden en kijken hoe het dan gaat?

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Vanaf haar 1e verjaardag wil ik bij de lunch melk gaan geven en alleen nog 's morgens en 's avonds voeden. Ze krijgt 's morgens al pap en soms een toetje na het avondeten.
    Ze kan dan ook op het kdv beginnen en dan is het wel zo makkelijk als ze overdag niet meer aan de borst hoeft.

17. Maia

Maia Niet meer actief

@MF: wat een schatje zeg!!!

@Engeltje: vervelend dat hij toch nog zo'n last heeft.

@deugniet: ja hoor, hier ook een jongetje dat onder de bulten zit. hij heeft nu een schram op/naast zijn oog, zat van de week met zijn vingers klem in de speelgoedkassa van Fleur en hij loopt nu langs de bank al een tijdje en probeert dan over te steken naar de tafel maar dat lukt nog niet dus dan is het ook vaak brullen *zucht*. hij is een stuk ondernemender dan zijn grote zus in elk geval. En hij kruipt eindelijk. Ik zat al te denken dat hij het misschien zou gaan overslaan, omdat hij al druk bezig is met lopen langs de bank en het buikschuiven wel prettig vond, maar sinds een paar dagen heeft hij het kruipen ook ontdekt.

@lycka: fijn dat ze heeft doorgeslapen.

18. Mama JaDeBo

Goedemorgen

MF Zag op fb al voorbijkomen, wat een dotje!!

Engeltje idd gelijk heb je, rustig even kijken hoe je ventje reageert, is echt ontzettend oppassen geblazen met de allergietjes :(!

Klimmen: hier klimt kleine mannetje ook overal op! Klein boefje, gister zat hij naar een jongetje van 2 jaar op zijn knietjes op een bank omdat het jongetje dat ook deed...

Hier nog altijd druk! Vanochtend ff boodschapjes gedaan, alvast wat schoencadeautjes voor de 2 oudste gescoord. En ff op de markt wat groente/fruit gehaald en vis! Jummm! Verder rommelen in huis en dan vanavond ff naar ter stal... die hebben gave winterjas voor beide boys, maar vanavond 30% korting, dus scheelt mij ruim 21 euro... dus ben gek als ik niet doe ;)!

Foto's worden momenteel bewerkt en we krijgen ze ongeveer eind van de week :)! Als we een groot canvas bv willen laten maken, mag ik het nog naar hem mailen en dan checkt hij het even... super service! Echt een top fotograaf, doet onwijs leuk! En het resultaat is zo mooi!!

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.994
    113
    Vrouw
    Lycka, in dit huis hebben wij ook vloerverwarming, maar boven hebben we verwarming die met hete lucht oid werkt, die omhuizing wordt alleen maar lauw en dus niet warm. In ons vorige huis hadden we echter een gaskachel, die gaf zoveel ware straling dat mijn zoon automatisch al niet in de buurt kwam, ook hebben we van jongs af aan altijd verteld dat het daar erg warm en dus gevaarlijk is.
    Fijn dat je wat meer hebt kunnen slapen!

Anoniempje, hier ook nog gefeliciteerd! ;) Alweer op de helft, wat gaat het weer snel!

Miracle mama, heb je toevallig een nieuwe naam? Want dat van die fotoshoot komt me heel bekend voor. ;) Ik kan achter lopen maar door vakantie heb ik geen zin om alles terug te lezen, veel te veel. ;)

Godinn, je zelf bezeren door kiezen, nooit geweten dat het kon, weer wat geleerd! ;) Maar dit lijkt me idd prettiger dan je verstandskies te laten verwijderen.

MamaF, wat gaaf een puppy! En die verwarming moet je wel snel naar laten kijken hoor.

Engeltje, ik ben benieuwd hoe het straks gaat met afbouwen van bv! Maar stoppen met kolven moet wel een prettig vooruitzicht zijn. ;)
    Overleven je meubels het een beetje met al die botsingen?

Maia, wat fijn dat T eindelijk kruipt!

Hier momenteel een lekkere strijd met broer een zus, als de ene ergens mee speelt wil de ander het ook, en andersom. Pfft soms zo vermoeiend! Maar als ze dan eens samenspelen is het wel super leuk!

Afbouwen bv, ik moet volgende week weer naar de internist en dan hoor ik of ik evt af mag gaan bouwen. Zelf wil ik op mijn werk stoppen met kolven, dat deed in alleen nog maar in de lunchpauze. Mijn productie is daar momenteel goed genoeg voor. Verder krijgt ze alleen nog in de ochtend en avond, en als ik thuis ben rond de lunch bv dus veel is het niet. En als ze 's nachts een keertje wakker wordt. Die momenten thuis wil ik lekker blijven genieten totdat S. er zelf genoeg van krijgt. Maar van het kolven wil ik dus af.

Verwarming is hier niet nodig, momenteel is het 23 graden binnen en boven staan alle ramen (behalve die van S. want zij ligt te slapen) open. Vorig jaar moeten we pas halverwege november de verwarming aanzetten, hoop dat het nu weer zo kan, scheelt weer op de energie rekening.

Van het weekend hebben wij een vouwwagen gekocht, weet er iemand nog een kleine overzichtelijke camping met wel een speeltuin oid? Die dus echt geschikt is voor kleine kinderen. Want in het voorjaar willen we in Nederland gaan stuntelen met het op zetten, zodat we van de zomer naar Frankrijk kunnen. Ik heb zelf pas 3 keer in mijn leven gekampeerd maar dat was op een camping naast een grote rivier, dus niet echt geschikt voor kinderen. Maar met het googlen zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

20. Mama JaDeBo

Cin85 ja nieuwe naam en ja fb kan kloppen!

Hier vanavond half uur in de rij gestaan, maar geslaagd voor de boys! Voor beide dezelfde winterjas :D! En vanochtend al leuke muts gescoord! Nu alleen nog voor mijn meisje een warme jas (heeft nu een wat dunnere jas) en muts/sjaal/handschoenen enzo.

Deel Deze Pagina