Hier heeft kleine mannetje aan: rompertje met lange mouw en pyamapakje (uit 1 stuk) en slaapzakje. Tis erg koud hier en nog enkel glas dus wat warmer aangekleed.
Thnx meiden!! @ lycka: jeetje wat schrikken!! Hoe gaat het nu met haar? Nog gewekt vannacht voor de zekerheid? Oh ik ben toch zo trots op mn kanjer! Hij is sinds gisteren echt heel veel los aan t stappen, wel kleine stukjes, maar hij vindt het toch zoooo leuk! Hij straalt van top tot teen als hij het doet! Verder vandaag een klein ongelukje gehad met de auto Zat er ineens 1 achterop me! Gelukkig alleen autoschade, maar was wel schrikken en een hoop rompslomp heb je ervan natuurlijk! Gelukkig zat Quinten niet in de auto.
Hier trouwens ook een koud slaapkamertje. De afgelopen dagen toen het echt koud was sliep hij in een romper korte/geen mouw, lange pyjama en winterslaapzak. ( temperatuurverschil tussen italie en hier was toen ook wel heel groot en zonder die dikke slaapzak voelde hij steenkoud aan snachts en sochtends. Nu de afgelopen nacht nu t weer een stuk warmer is slaapt hij weer in een gewoon slaapzakje. Verder trouwens ook nog wel een dekentje in bed en soms ligt ie er nog wel onder sochtends, maar vaak ook niet.
@ mf: lastig als je moeder er niet aan mee werkt! Ik zou dat toch echt nog even een keer heel goed bespreekbaar maken zonder dat je meisje erbij is! Ik ben dan geen alleenstaande moeder, maar grotendeels van de week ook alleen met Quinten omdat m'n man natuurlijk smiddags, savonds en vaak ook nog een groot deel van de ochtend werkt, dus ik kan t wel een beetje met jouw situatie vergelijken. Ja het is zwaar vermoeiend soms, maar dat is nu eenmaal zo in de dreumestijd, dus het belangrijkste is dat je eerst moet accepteren dat je voorlopig een politiepetje op zal hebben. Je meisje leert alleen dat dingen wel of niet mogen door ze wel 100 x te blijven herhalen en er erg consequent in te zijn. Je moeder is hierbij ook wel een medeopvoedster en zal toch echt jouw regeltjes over moeten nemen! Als Q iets doet wat niet mag waarschuw ik hem twee keer met "nee, nee" of "uh,uh" en daarbij leg ik kort uit waarom iets niet mag. Bijv, dat doet au, of anders gaat het kapot en ik bied hem iets anders aan om mee te spelen. Doet hij het toch nog een 3e keer, dan haal ik hem echt even helemaal uit de situatie en zet hem aan de andere kant van de kamer neer om te spelen. Meestal lukt dit dan nog wel om hem zo af te leiden en uit te dagen iets anders te gaan doen, maar er gaat straks ook vast en zeker nog een tijd aanbreken dat dat niet meer lukt en dan zal ik hem toch echt even kort in de hoek gaan zetten, maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor. Ik merk hier al wel een kleine verbetering.... Hihi hij weet van sommige dingen al dat het niet mag en als hij daar dan naartoe loopt of kruipt zegt hij zelf al " uh,uh" en verraad hij zich dus
He Lycka, dat is zeker schrikken! Hopelijk heeft ze er geen last meer van gehad? Engeltje; gefeliciteerd met jullie mannetje!! MF: Ik zeg ook constant; Nee en uh uh! Als hij nu iets doet wat niet mag (bv de hondenbrokken pakken, errug leuk blijkbaar!) en ik kom er aan, dan begint ie helemaal opgewonden te trillen en kruipt héél hard weg! Hij weet het dus wel Gisteren weer wedstrijdje dressuur gehad, klasse hoger gestart en was 2 maal eerste Ikke blij! Daarna sinds 2 jaar weer eens op stap geweest, ook erg leuk! Nu even een paar gebroken nachten voor de boeg; mijn rottweiler kan over 2 dagen bevallen, dus die ga ik checken 's nachts..
Engeltje jeetje das schrikken meis! Gelukkig 'alleen' autoschade!! Mf: meis ik kan goed voorstellen dat het zwaar is, soms! Ik heb er 3... Vervelend dat ze bij je moeder alles mag... Hier is afgesproken dat wat thuis niet mag bij opa en oma ook niet mag. Dat scheelt veel! En tja als hij thuis aan dingen zit, zeg ik 'nee nee' of 'uh uh' (zoals meerdere hier )! Als hij het blijft doen leid ik hem af met anders speelgoed, of haal hem er weg. Over het algemeen weet hij het wel, maar blijft proberen hihi! Soms is best moeilijk om je lach in te houden, want hij zwaait dan gewoon.. haha! Godin wat goed van de dressuur!! En wat spannend zeg dat je rottweiler ieder moment kan bevallen Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn D-day was... aparte dag! Meneertje had er nog geen zin in, toen! En moet je hem nu zien... klein boefje! Hij doet de hele dag 'raaaaaa' (hoera met handjes in de lucht) zo schattig!! Zometeen meisje weer naar school en dan weer even verder met opruimen hier, en wasje etc... Zo'n dag vliegt altijd zo snel voorbij!
Hoi meiden wat gaan jullie snel! Vrijdag heeft L prikjes gehad en is er behoorlijk van vandewap geweest. Twee dagen flinke koorts en snachts drama. Ik had drie dagen geen bv meer gegeven dus dacht dat ze gestopt was. Maar twee nachten alleen maar aan de borst gelegen ze doen het dus weer Afgelopen nacht weer gewoon doorgeslapen gelukkig en geen koorts meer @engeltje gefeliciteerd met je mannetje! @goddin jij gefeliciteerd met jezelf wat goed zeg!! @mf lastig je probleem hoor maar wat de anderen al zeggen wellicht fijn als jij en je moeder enigszins op een lijn zitten. Hier corrigeer ik met "nee" of "joei joei". Doen ze op het kdv ook. Moet zeggen dat ze nog niet echt heel veel aan t uitvreten is want kruipen is nog moeizaam dus komt nergens bij @slapen. Hier trouwens al piama met dikke slaapzak zonder mouwen. Mocht t nog kouder worden dan doen we er een dekentje overheen. Ze gaat nu wel t hele bed door dus ben benieuwd of ze dat pikt. Wanneer ze sochtends bij ons nog even slaapt dan ligt ze ook half onder de deken dus het zou wel moeten kunnen.bij dunne slaapzak voelt ze echt heel koud aan.. Gisteren trouwens wezen skiën net wat ex collega's. Twee jaar niet keer gedaan maar was toch weer super leuk!! Vanmiddag een mooie kroon maken voor de uitnodigen van har verjaardag!
@ godinn: wat goed zeg, gefeliciteerd!!! Dat wordt nog een klasse hoger Spannend van je hond!! @ MM: gek he als je daar aan terug denkt! Nog een paar daagjes en hij is ook alweer 1 jaar! @ ukkie: wat een rotprikjes waren het deze keer he! Arm meisje! Wat fijn dat je bv toch weer op gang is gekomen! Hier krijgt Quinten nu alleen nog de avondvoeding als fv en daarnaast nog steeds 2 x bv. Tussen de middag kolf ik nu niet meer en vanaf vanavond wil ik ook savonds gaan stoppen met kolven. @ mf: vind echt dat je het goed doet zo in je eentje hoor, je bent een kanjer! Hopelijk kom je toch nog wat meer op 1 lijn met je moeder en kun je het haar misschien vertellen uit t oogpunt van je meisje en niet van jou. Misschien dringt het dan wat beter tot haar door! Ik zit ook niet altijd op 1 lijn met mijn moeder en ik wil daar binnenkort ook een gesprekje over aanknopen, want Quinten gaat steeds meer dingen snappen en ik ben nu steeds de boeman als iets niet mag. Mijn moeder vraagt bijv altijd waar hij bij is of hij rozijntjes mag of iets anders vlak voordat we gaan eten en terwijl hij bijv een uur ervoor net een heel stuk fruit achter zijn kiezen heeft. Vaak zeg ik dus nee, maar soms heeft ze t zelfs al in haar handen en hoe kan ik dan nog nee zeggen? Verder laat ze hem ook de hele dag door drinken met als gevolg dat hij dan z'n eten slecht eet en z'n bv niet meer drinkt en hoe vaak ik ook zeg dat ik er vaste tijdstippen voor heb, het dringt niet tot haar door! Ik snap nu ook gewoon steeds meer waardoor ik overgewicht heb en dat wil ik mijn zoontje echt besparen!! Hij komt echt niks te kort en mag heus wel eens wat extra's maar niet iedere dag!
@ Lycka! Das even flink schrikken zeg!! Pff gelukkig liep het goed af. @Engetlje Gefeliciteerd met je kleine boef! Jemig bonje met de auto das nooit leuk...helaas kan het gebeuren. Gelukkig idd zonder Quinten @ Kimmi wat leuk! Een meisje! Ach die mannen zeggen wel vaker iets botter dan bedoeld..Zijn ze man voor Niks van aantrekken. Mijn man *baalde* ook toen ie hoorde dat het een jongen werd, wilde zo graag een meid, Maar zo bedoelde die het niet! Hij was direct verzot op het feit dat het een jongen werd! @ koud, tja hier ook niet echt warm maar hij word er wel wakker van op deze leeftijd als ie er last van heeft. Het is niet steenkoud ofzo en moet ook neit te warm zijn met slapen das ook neit goed. Hij slaapt gewoon in pyama. Van de winter komt de slaapzak wel weer te voren. @opa/oma's hij mag der altijd iets meer behalve bij me moeder die kijkt altijd erg naar hoe ik het doe en zegt dan ook nee dat mag van mama niet dus ook niet van oma. Bij mijn schoonouders word ie vaak verwent maaaaar de hoofdlijn blijft hetzelfde kwa eten en slaapjes enz. Als ik ze zeg dat ie iets echt niet mag gebeurd het ook niet. Mijn stiefmoeder paste altijd op, we zoeken nu naar wat anders. Het gaan niet goed met haar, ze komt nog steeds weinig buiten en als we wel eens op bezoek komen vind ik der erg nors ook naar Jari. En dat zit me toch dwars. Staat er bijvoorbeeld doos vol met speelgoed en ja Jari zit in de gooifase en maakt troep. Maar dan is het meteen nee pak 1 ding en daar kan je dan mee spelen. ja alsof hij dat nu al snapt?? Verder hier tijdje stil geweest. Jari had vorige week flinke koorts. Bleek de 6de ziekte. Eerst 4 dagen koorts tussen de 39 en 40 graden en alleen maar bij je op schoot willen zitten, korte nachten en bleeeeh,... Zaterdag was de koorts over en zat ie onder de uitslag. Die is nu bijna weggetrokken. Hij is sinds vandaag weer echt zichzelf! EEEEN!! ik denk dat ie groeimomentje gehad heeft. Vannacht eerste nacht ECHT doorgeslapen. Hele nacht heb ik hem niet gehoord! Oh ja en mijn man heeft zijn contract gekregen voor assistent vorman! Jeeeeeej
@ Lycka, dat is schrikken! Gelukkig lijkt het met Sophie goed te gaan. @ Engeltje, nog gefeliciteerd met je kleine grote boef! En auto ongelukje is nooit leuk . @ Godinn, knap hoor met dressuur! En spannend met de rottweiler, al iets gebeurt? @ MF, heel lastig. Ik zou toch ook een goed gesprek met je moeder aanknopen. Mijn moeder krijg ik alles wel goed duidelijk gemaakt, maar ik herken je probleem bij mijn schoonmoeder. Zij heeft "toch ook 3 kinderen grootgebracht" attitude... zucht. @ MM, bijna 1 alweer! Gaat hard he. @ Kim, jeej een meisje! Jammer van de reactie van je vriend, maar zal idd niet zo bedoeld zijn. @ Ukkie, ach die prikjes ook steeds . Leuk skiën! @ Blackie, wat fijn dat je man zijn contract heeft gekregen! En ziek is nooit leuk, gelukkig nu over . Hier alles ok. V is flink grieperig geweest vanaf donderdag. Op zaterdag zelfs 40,3 graden koorts terwijl het NVM open huizen dag was. Hij is nu koortsvrij, maar nog niet helemaal de oude. Hij eet niks, drinkt alleen wat melk. Hoop dat zijn eetlust snel terug is. Hij is nog zo klein. Ik moest de afspraak bij het CB afgelopen vrijdag ook afbellen omdat hij hoge koorts had. Nu kunnen we pas 29-10 weer terecht voor de prikjes. Ik wil as vrijdag wel ergens even gaan meten en wegen. Ben een beetje onzeker of hij wel genoeg binnen krijgt. NVM open huis dag was hier een succes. De makelaar verwachtte 3-4 kijkers, waren er uiteindelijk 11! We hadden het dus flink druk. V wel op bed gelegd en mensen uitgelegd dat ik een ziek kind had liggen dus dat die kamer dicht bleef . Was uiteraard geen probleem. Morgen weer een 2e bezichtiging. Lekkage in het huis hebben we 3 bedrijven naar laten kijken en ze zeggen allemaal wat anders... zucht. Het is ofwel optrekkend vocht of de dakgoot was met de vele regen overstroomd waardoor vocht in de spouw is gelopen. Naja, we komen er wel maar dit valt niet echt fijn samen met het willen verkopen van een huis .
Dames, V heeft vlekjes op zijn romp en richting zijn nek. Hij had een hele vieze poepluier en bij het verschonen van zijn romper zag ik het net. Niet felrood maar lichtrood zeg maar. Zou dit de zesde ziekte kunnen zijn? Hij is ook heel moe, ligt nu alweer in bed (is nog geen 1,5 uur wakker geweest). Ik google even verder, maar heb een pagina gelezen en klinkt precies zoals hij afgelopen donderdag begon.
Heyy penny, Wat sneu zeg maar heel herkenbaar. Hoelang heeft ie koorts gehad? 3dagen? L heeft namelijk onlangs ook de 6e ziekte gehad. Drie dagen flinke koorts en daarna vlekjes op buik nek en romp. De koorts was toen wel flink gezakt. Op zich niks ernstigs, je hoeft net naar de huisarts maar moet er wel melden op cb. Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd ff bellen maar als er verder geen andere dingen zijn zal het vat de 6e zijn. Beterschap meid! Na 1,5 vlekjes kreeg ze hier de eetlust ook weer terug Spannend van het huis trouwens!
V heeft van donderdagnacht tot zondagochtend koorts gehad, met pieken van 40,5. Daarna is de koorts weggegaan maar was hij nog niet de oude. Hij is veel aanhankelijker en sneller moe. Huisarts lijkt me idd ook niet nodig. Lees alleen wisselende berichten over besmettelijk zijn. Ergens staat dat het niet besmettelijk is en ergens anders dat het wel besmettelijk is totdat de vlekjes weg zijn.. Vandaag werk ik thuis, maar morgen zou V eigenlijk naar de opvang gaan. Ik ben de gastouder wel even hoe zij erin staat.
Het is volgens mij wel besmettelijk maar hier mogen ze gewoon naar de crèche mits de koorts voorbij is. Toevallig haf een jongetje het voordat L naar de crèche ging maar ik weet niet in welke fase het besmettelijk is. Omdat het geen gevaarlijke ziekte is en het geloof ik goed is dat iedereen m krijgt, mogen ze wel maar het kdv. Succes in ieder geval! Lekker knuffelen in ieder geval
@ penny: klinkt idd als de 6e ziekte. Ze mogen hiermee idd altijd gewoon naar het kdv mits ze zich goed genoeg voelen. Net als bij de waterpokken is het zoieso ook al voor de uitbraak van de vlekjes besmettelijk, dus thuishouden om verdere besmetting te voorkomen is niet nodig. Sterkte met hem, hopelijk knapt hij snel op! @ godinn: en zijn de pups er al? Hier vandaag voor t eerst weer een paar uurtjes mee gedraaid op t werk en het was alsof ik nooit ben weggeweest! Erg gezellig en de ouders vonden t ook heel fijn dat ik weer terug was. Toch leuk om te horen dat je gemist bent! Was wel behoorlijk brak, want Quinten is de afgelopen nacht tot 2.30 aan t spoken geweest. Uiteindelijk bij ons in bed in slaap gevallen en om 6.30 ging t wekkertje al. Ben nu dan ook echt doodop, word vroeg naar bed vandaag!
Het is besmettelijk maar dit klinkt meer als de 5de ziekte. Dan hebben ze uitslag en koorts. Bij de 6de is het eerdt koort dan uitslag. Even in de gaten houden. Bij de 5de kunnen de plekjes namelijk jeuken en irriteren
Bij de 5e ziekte is de koorts niet zo hoog en zijn het meer vlekjes als kleine lichte bultjes. Mocht je er onzeker over zijn wat het is en je komt in aanraking met vrouwen die zwanger zijn onder de 20 weken, dan zou ik het even door een ha laten beoordelen
Dank voor de tips. Hij heeft de vlekjes gekregen nadat de koorts weg was, dus denk wel de 6e ziekte. Ik werk vandaag gewoon weer thuis. Hij slaapt iig wel goed, eten nog steeds niet zo goed. Maar dat zal vanzelf wel weer goed komen. @ Engeltje, fijn dat het op je werk zo leuk was! Is idd wel lekker als je gemist wordt
Geen idee, heb geen verstand van 5de en 6de ziektes Fijn Engeltje dat je het leuk hebt gehad! Hier nog geen pups.. Wel erg veel drukte, alle paarden komen weer naar huis vandaag en morgen. Dus dan alles weer in orde maken enzo. Daarbij is Fer.re zaterdag jarig, dus ik ga even offline zijn meiden!