Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: succes met de komende drukke dagen! En veel plezier alvast voor zaterdag!!

Hier vandaag zo'n smeltmoment gehad! Mn man ging vanmiddag weg om te werken en gaf me dus een paar zoentjes en Quinten moest daar om lachen, waarop ik tegen hem zei: ja dat doen mensen als ze heel erg van elkaar houden! Vervolgens stapt hij naar me toe, geeft me een dikke kus, duikt daarna op zn beer om die vervolgens helemaal af te lebberen hihi lekker kind!

2. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik moet dit even kwijt. Het zit me al tijdje dwars maar wilde er niets over kwijt. Ik voel me al aardige tijd niet lekker. Vooral als ik alleen met Jari ben en dan vooral begin van de dag. Ik word dan moe van zijn gemopper en weet ik wat. Ik raak geïrriteerd en moet mijn best doen niet boos te worden.
    Ik kijk wel eens naar hem en denk hou ik wel echt van hem of maak ik ne dat wijs. Mijn man als die thuis komt loopt als eerst naar die jongen en straalt van hem. Ik ontwijk hem liever eerst even. Ik doe alles voor hem kom niet aan mijn zoon maar waarom dan dit gevoel? En was dit er altijd al of niet? Ik durf het ook bij niemand bekend kwijt. Bang dat ik me aanstel ofzo.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ blackie: wat vervelend dat je jezelf zo voelt! Lieverd je stelt je echt niet aan hoor, maar "normaal" is het ook niet. Heel goed dat je het dan ook hier bespreekbaar maakt en dat je zelf ziet dat t niet helemaal lekker loopt, dat is al een stap in de goede richting!
    Je bent ook vast niet de enige die zich zo voelt hoor, maar ik zou er wel iets mee doen voor het erger wordt. Maak t in ieder geval bespreekbaar bij je vriend en misschien even een afspraak maken bij de ha?
    Dikke knuf voor jou, je doet t goed hoor meis!

4. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Koorts en vlekjes: klinkt idd als zesde ziekte, hier ook al gehad!

Engeltje wat super schattig van je mannetje!

Blackie het is zeker niet 'raar' dat het je zo opvalt hoor! Maak het bespreekbaar :)

Hier is kleine mannetje jarig! jeetje wat is het om gevlogen zeg het eerste jaar! We vieren het zaterdag pas, en omdat mijn vader nog even muurtje in woonkamer komt behangen, hangen we ook pas morgenavond slingers enzo op. En met de drukte zo om 2 kids op tijd op school te krijgen is dat beter, kan hij ook in alle rust zijn cadeau uitpakken en ontdekken :)!

Nu maar gauw mijn schatties uit bed halen... hihi!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd met B!!!

6. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!:D

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Gefeliciteerd met je kleine mannetje, Miracle Mama!!

Blackie, heb je wel werk of ben je altijd met Jari? Ben je misschien niet ook een beetje oververmoeid of heb je te weinig tijd voor jezelf? Zit Jari in een moeilijke fase met veel gemopper? Het kan ook nog zijn dat hij jouw spanning aanvoelt en daardoor meer moppert, waardoor het elkaar verergert. Ik noem maar even wat dingen die ik kan bedenken. Goed dat je erover praat, dat zou je niet doen als je niet zoveel van hem hield, toch? Lijkt me wel belangrijk om over de oorzaak na te denken, want het lijkt me niet fijn om je altijd zo te voelen.

Aveline kan steeds beter los lopen! Oversteken deed ze al een tijdje, maar nu gaat ze echt midden in de kamer ineens staan en doet ze een paar stapjes! Het ziet er nog wel wat wankel uit, maar ze is zoooo trots en blij!! Echt ontzettend lief om te zien.

8. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Gefeliciteerd MM!

Blackie, ik herken het wel hoor! Ik ben súper blij met mn mannetje, maar soms.... Ik denk dat het komt dat je ineens je hele leven om moet gooien. Eerst kun je doen wat je wilt en nu komt hij eerst. Ik heb daar soms ook wel moeite mee.

Ik doe het wel zo: Fer.re speelt 's ochtends in de box, dan kan ik even mijn gang gaan. 's Middags gaan we even wat samen doen. Als vriendlief thuis komt, mag hij hem even overnemen.
    Ik hou wel echt super veel van hem, daar twijfel ik beslist niet aan. Maar soms voel ik me best egoïstisch dat ik even mijn gang wil gaan. Ik breng hem ook wel eens even bij mijn ouders, dan kan ik bv even paardrijden.
    Je móet gewoon zo nu en dan even tijd voor je zelf nemen! Anders waardeer je niet wat je hebt.. (en zie je het eerder als een last)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ blackie: hoe gaat t nu meis? Heb je er al met je vriend over gesproken?

Quin heeft al ruim een week een ontstoken teentje en ondanks dat ik t iedere dag even laat weken in de biotex gaat t maar niet weg, t wordt juist nog erger! Vanmorgen dan ook toch maar even laten zien aan de ha want mocht er ook niet meer aankomen van hem, arm mannetje!
    Moet z'n voetje nu iedere avond verbinden met een nat verbandje dat in de biotex heeft geweekt en daar moet hij dan de hele nacht mee slapen en verder op de dag betadinezalf erop smeren. Hopelijk werkt t, want anders moet hij antibiotica en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten!

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ MM, ook hier nogmaals gefeliciteerd!

@ Aislyn, wat knap dat ze steeds losser loopt!

@ Blackie, knap dat je het iig hier verteld. Dat is de eerste stap zoals meerdere dames voor mij al hebben geschreven. Ik zou het ook bij je vriend kenbaar maken, misschien ziet hij iets wat je zelf niet ziet ofzo. Wat Godinn zegt kan ik me ook bij aansluiten. Goed tijd maken voor jezelf, ik moet dat ook meer doen.

@ Engeltje, ach gossie zijn teentje :(. Heeft hij er last van bij het lopen/kruipen?

@ MF, veel plezier morgen!

Ik heb gisteren de Jip en Janneke taart bij de hema besteld. Ik heb even geen zin om zelf in de keuken te gaan staan met alle stress die ik momenteel heb. Ik zit echt even met mijn werk in mijn maag. Ik wil iets anders. Deze baan geeft te veel stress. Ik werk in een mannenwereld en veel snappen ook niet dat ik op vrijdag vrij ben. Ze weten gewoon niet wat het is om werkende moeder te zijn. Ik loop echt even over qua drukte. Ik durf alleen niet te gaan solliciteren omdat ik nu binnen een half jaar zwanger wil zijn (zodra ons huis verkocht is denk ik dat we weer aan de slag gaan :)). Maarja, als je dan net een baan hebt heb je ook geen garanties. Ik denk dat ik het dus maar even uitzit. Na de kerst is de grootste drukte weer weg en kan ik het echt bij 4 dagen werken houden. Deze week heb heb ik bijvoorbeeld iedere avond ook gewerkt en kan ik dit weekend ook weer aan de slag. Pff, nou /klaagmodus weer even uitzetten. Zucht.

Met V gaat het iig goed! Eten gaat alweer wat beter, nog niet zoals het was, maar komt goed. Ik twijfel alleen heel erg over hoeveel flesvoeding ik hem nog moet geven. Vanochtend een boterham gegeven met wat melk in een beker, maar dan drinkt hij weer bijna niks. Hij drinkt sowieso heel weinig. Hoe doen jullie dat met drinken?

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: veel plezier morgen!!

@ penny: wat vervelend dat je zo'n grote werkdruk hebt! Wat voor werk doe je? Wat spannend dat jullie binnenkort weer voor een tweede willen gaan! Ik kan me wel voorstellen dat t dan lastig is om van baan te wisselen, misschien eens met je baas praten over de werkdruk als t teveel wordt? Pas goed op jezelf he meis!

Drinken vind ik hier ook nog wel vrij lastig... Q drinkt namelijk savonds nog steeds t allerbeste, al merk ik dat t op de dag nu ook wat meer begint te komen. Hij krijgt nu om ongeveer 8.00 bv, 10.30 sap ( paar slokken vaak maar), 12.00 rijstemelk ( sinds een paar dagen, drinkt hij ongeveer 125 cc van ), 15.30 sap ( dan drinkt hij vaak goed ), 19.00 bv en 22.00 fles van 200 cc. Over 1 à 2 weken wil ik de bv om 19.00 weg gaan laten en dan rond 20.00 de laatste fles gaan geven.

En ja hij heeft er echt veel last van! Het weken in de biotex de hele nacht heeft t naar mijn idee ook nog erger gemaakt :(
    Ik zal er ff een foto van laten zien..... Mocht iemand tips hebben, ik hoor t graag!

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat ziet er pijnlijk uit :(. Germ menneke. Ik heb geen tips helaas. Weken in soda zal hetzelfde effect hebben als Biotex gok ik.

Ik ben IT consultant / auditor. We hebben altijd van sept-jan een hele drukke periode. Mijn baas aanspreken heeft geen zin, dat is een kerel die amper met vrouwen weet te communiceren :). En denk dat het me niet zal helpen. Ik zit het gewoon even uit en het komt wel goed. Is nu even zwaar, wordt straks wel weer minder. Ik ga iig beter op mezelf letten ;).

13. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Engeltje auuwww dat ziet er pijnlijk uit :(Arm ventje. Helaas ook geen tips.

Hier zaterdag een topdag gehad. Mannetje vond het super! En stukje taart... daar zat hij gewoon lekker van te smullen! Ook heeft hij zaterdag de eerste losse stapjes gezet... begon steeds met 1 en daarna 3 :) En trots dat hij was! Nu probeert hij het wel steeds, maar verder dan een stapje of 2 komt ie (nog!) niet :)

14. Mama JaDeBo

En mijn behangen muurtje, zo blij mee!! (zeg maar waar de foto van de drie hangt, daarachter is nu mijn slaapkamer, was nog een deel van de woonkamer)

15. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw mooi :D mooie foto's zeg! heerlijke verjaardagen gehad weer.

aahw dat teentje ziet er erg naar uit zeg..
    Voelt het ook warm aan? en heb je het gevoel dat het klopt?
    en komt er ook pus of vocht of iets uit?

toch even langs de dokter gaan dan, kan zijn dat er een ontsteking zit in de teen. das niet fijn maar dan zou er echt iets aan gedaan moeten worden qua zalf of medicatie.

ik ervaar zo veel stress op het moment. ik ben zo verdrietig steeds. loop alleen maar te janken. en dat werken in een mannenwereld ken ik. ik zit er zelf verder niet mee maar manlief wel heel erg want die vertrouwd mij neit meer en ooohw.. drama drama... pfff :( nee ik voel me niet helemaal happy

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow kimmie, das niet leuk :(
    Waarom vertrouwt hij je niet meer? Denk goed aan jezelf he, heb je iemand waar je je verhaal kan doen? Dikke knuffel!

Ik zit er ook niet mee dat ik in een mannenwereld werk, vind ik persoonlijk fijner dan een vrouwenwereld ;). Kan beter met kerels overweg dan met vrouwen..

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mm: wat fijn dat t zo'n geslaagde dag was!en wat knap dat B nu ook lekker aan t oefenen is met stappen :)
    Hihi leuk behangetje....komt me ernstig bekend voor :D Kijk maar eens in mijn album! En let niet op mijn bank daarbij, whaha zitten nu op een matras totdat ons nieuwe bankstel komt. De oude konden we heel snel kwijt via MP, dus hebben we maar gelijk gedaan.

@ kim: he wat naar dat je jezelf zo rot voelt! Maar wat is de reden dat je man jou niet vertrouwd? Is er iets voorgevallen dan? Dikke knuf voor jou!

En Quinten zn teen is idd flink ontstoken, soms komt er idd iets vuil uit. We zijn al bij de Ha geweest, maar die kan verder nog niks doen omdat hij verder niet ziek is erbij. Dan schrijven ze dus geen AB meer voor. Ze zei wel dat ze t bij een volwassene al door een chirurg had laten weghalen, maar bij zo'n klein mannetje doen ze dat niet snel, logisch ook natuurlijk! Moeten nu dus doorgaan met snachts weken in een nat verbandje en savonds weken in een badje met biotex. Moest er ook betadinezalf op smeren, maar dat maakte het juist nog erger! ( ben zelf allergisch voor jodium, dus Quinten waarschijnlijk ook gezien de reactie erop ).
    Heb gister van een vriendin trekzalf gekregen en het ziet er nu eindelijk wat beter uit gelukkig!
    Gisteravond heeft hij t wel 2 uur lang uitgegild van de pijn ( weet niet of dat alleen van zn teen afkwam hoor ) en vandaag staan zn ogen wat lodderig, dus hoop niet dat hij er toch ziek van gaat worden. Even in de gaten houden maar....

Heb zelf gisteren een hele stomme actie gehad hihi....
    Ik ging de konijnen voeren en kwam er achter dat t hok van binnen helemaal nat werd, dus wilde ze de schuur in rijden.....
    Dit ging goed totdat ik het hok de drempel over trok. Het hok ging wel mee, maar de bodem bleef hangen, oeps!
    Konijntjes natuurlijk flink geschrokken en ik kon zelf geen kant meer op! Geen beweging in het hok te krijgen en ik zat zelf dus vast in de bomvolle schuur..... Op dat zelfde moment werd Quinten ook nog eens wakker hoorde ik via de babyfoon, dus dat was drama!!
    Gelukkig had ik ook mn mobiel in mijn zak zitten, dus ik kon mijn moeder bellen en die kwam me samen met mijn broertje redden hihi.
    Was heel blij dat de reismand in de schuur stond waar ik de nijntjes in kon stoppen zodat we het hok weer in elkaar konden zetten :D

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Penny wat vervelend dat het zo druk is op je werk. Hier ook wel druk maar ik probeer het extra werken tot een minimum te beperken. Lijkt me lastig idd om nu te gaan solliciteren, maar ik zou het toch doen. Als je een andere baan vindt kun je altijd nog beslissen, en je weet ook niet hoe snel je zwanger wordt van een tweede.

Kim, vraag me ook af waarom je man je niet vertrouwd? Hoop dat jullie eens goed met elkaar kunnen praten.

Mooi behang, MM! Leuk met die kussens op je bank.

Engeltje, wat zielig dat teentje. Kun je het niet laten weken in een aftreksel van goudsbloem, dat is ook verzachtend. Hou het maar goed in de gaten.

Kreeg gisteren te horen dat mijn zus niet op de verjaardag van mijn dochter komt. Ze is pedicure en "moet" werken. Ik snap niet waarom ze afspraken ingepland heeft op die dag. Ben echt een beetje teleurgesteld.

19. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Kimm das niet zo leuk! Balen zeg dat hij je niet lijkt te vertrouwen!

Engeltje ja thnxxx!! Vond hem zo gaaf! Heb hem aantal jaar geleden bij mijn ouders thuis in lime/turqouise gehad :)!

Oei wat vervelend zeg! Gelukkig kwam er snel hulp!!

Aislyn thnxx! Kan me voorstellen dat dat niet zo'n leuk berichtje is... knuffie

hier alles oke. Gister bezig geweest was weg te werken... vandaag nog een paar op het programma. Verder weinig. Beetje dingen opzoeken voor traktatie voor mijn meisje die na de herfstvak. alweer 5 wordt. Beetje rommelen in huis :)! Zo eerst maar 2 kids naar school brengen... blehhh wat een regen! Wat ben ik ontzettend blij dat ik een auto heb op het moment!!

20. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja t ligt ook wel een beetje aan mij. ik vind het heel moeilijk om met het idee te leven dat je de rest van je leven met 1 iemand door gaat brengen zegmaar. in de zin van monogamie. en ik ben daar eerlijk over geweest naar hem toe. dat ik echt geen andere relatie wil maar soms wel verlang naar iets nieuws. en sinds ik dat gezegd heb zoekt ie overal wat achter. dit heb ik verteld aan hem nadat hij er achter kwam dat ik naar iemand had gestuurd; ik wil je zoenen! (tja is ook niet zo netjes van mij) toen heb ik het hem uitgelegd waar dit vandaag kwam dat ik het daar over had gehad en verder niet iets boeiends ofzo.. nou goed, dat ging verder weer prima hij had het uiteindelijk laten sussen van naja goed t was maar een berichtje maar ik ben het hier UITERAARD NIET MEE EENS. nou snap ik zeker! echt wel ik ben ook niet achterlijk.. maar afgelopen weekend belde die man mij op. ik had verder neit verteld nog wel contact met hem te hebben omdat ik dacht dan ga ik slapende honden wakker maken. dan gaat ie er van alles achter zoeken wat er niet is. zo naif als dat ik ben... en hij komt er juist achter dit dan nog meer vraagtekens opwekt! nouja een beetje een onsamenhangend verhaal sorry daarvoor. maar dat is een beetje de reden waarom hij mij niet meer vertrouwd. in grote lijnen.

en natuurlijk snap ik dat wel. heel goed zelfs. dus ik heb nu ook daadwerkelijk al het contact verbroken ( wat overigens wel normaal contact was en niet in de zin van een affaire hebben oid) maar gewoon vrienden/collega's (hij was mijn collega waar ik gewoon 4d agen in de week mee moest samen werken) en nu zie of spreek ik hem niet meer omdat hij naar een ander defensie onderdeel is gegaan en ik zowiezo al een andere eenheid zit.

ik doe voor de volle 100%mijn best in mijn relatie om te zorgen dat wij het weer krijgen zoals we het ooit gehad hebben.. en ik heb het idee dat ik daar de enige in ben. ML wil nog wel eens snauwen, stem verheffen enz. en daar ben ik absoluut niet van. dat doe je 1x, doe je dit nog een x dan trek ik mijn scheur open. actie reactie. en dan gaat het er zeer heftig aan toe bij ons thuis want ik laat niet over mij heen lopen.

pff heel vrhaal sorry daarvoor... maar goed er zit dus nog steeds van alles dwars tussen ons waar we afspraken over maken en waar we ons aan moeten houden. en natuurlijk begrijp ik dat hij tijd nodig heeft om mij te vertrouwen. maar ik vind het nog moeilijker omdat er verder niets gehbeurd is en alleen bij iets is gebleven wat ik gezegd heb... daar heb ik moeite mee...

Deel Deze Pagina