Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Hier wordt mevrouwtje de laatste tijd rond 08.30 wakker, dan gelijk bij mij in bed aan de borst waar ze weer in slaap valt en ik haar zo weer in dr eigen bedje kan leggen. Erna is het vaak rond 10.30 als ze wakker wordt. Mijn zoontje wordt vaak rond 09.30u wakker dus ik kan wel redelijk uitslapen.

Lycka, pffft hopelijk heeft ze straks na de voeding op jouw verzoek geen trek meer. Heeft je man binnenkort geen vakantie oid? Want dan kan je met die nachtvoedingen in de weer. Mijn zoontje had toen hij wat ouder was op een gegeven moment ook een periode dat hij weer midden in de nacht wakker werd en een flesje melk wilde. We hebben toen op een gegeven moment alleen maar water aangeboden (gezegd dat hij anders weer zn tanden moet poetsen wat toen een drama was) en na een paar dagen was het wakker worden over. Water was kennelijk niet interessant of lekker genoeg, misschien is dat nog een optie?

Jmay, lekker taart! Heb je een recept nodig of dat niet? Voordat ik kinderen kreeg maakte ik altijd zelf mijn biscuitdeeg, tegenwoordig ben ik lui en doe ik het uit een pakje.

Wil binnenkort de uitnodiging voor de verjaardag van S. gaan sturen, heeft iemand een idee voor kadootjes? Het probleem is dat we van de oudste al zoveel hebben. Zelf kom ik niet verder dan een driewieler (die van mn zoon is kapot) en iets van een poppenwagentje. We hebben al een overvloed aan duplo, little people, van die v-tech achtige geluidspeelgoed dingen, die magneten om mee te bouwen (kom niet op de naam), fisherprice kassa, Nijntje die zingt en telt etc. Boven ligt er al een baby born klaar die ze voor haar geboorte heeft gekregen met kleertjes. Wie heeft er nog een tip voor origineel leuk speelgoed?

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ik heb via een webiste een recept gevonden tenminte het was even uitvolgene gezien ik een kommetje gebruik 13cm doorsnede..
    klein taartje dus , maar gewoon om even te oefenen.
    als dit um niet word dan ga ik opzoek naar een koemelkvrije mix.
    dat is veel makkelijker.

ik heb tijdens me zwangerschap wat afgebakken..moest toch wat hihi

ik ben ook al heel erg bezig met J. haar verjaardag,, best erg he zo vroeg haha.

ik maak via lijstje.nl een lijstje, niet dat mensen verplicht zijn wat te kopen hoor maar dat ze ieder geval een idee hebben. ze kunnen dan af kruisen wat ze gekocht hebben.

wij kopen denk ik een driewieler of een mooie houten schommel voor in de tuin.

veder heb ik voorlees boekejs van dikkie dik erop gezet, een nachtlampje van nijntje, blokken bouwen, nog wat voorlees boekjes, puzzel, little people , cadeaubonnen en nog wat speelgoed.

ieder geval niet al te veel dingen waar muziek uit komt haha

3. AlwaysHappy

ohwja en ik wilde graag een mooie pop met of zonder kinderwagen

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jmay: ik heb pas ook allerlei recepten uitgeprobeerd voor een koemelkvrije cake voor Quinten zijn verjaardag. Op Allergie Kookboek - allergie & overgevoeligheid Allergie Kookboek heb ik wat goede recepten gevonden, maar er is ook 1 mix van koopmans...weet niet meer uit mijn hoofd welke precies, dacht de boerencake, waar geen koemelk in zit. Als boter voeg ik dan plantaardige margarine toe en evt een scheutje amandelmelk of kokosmelk.

@ cin: als je de naam van mijn man nog weet kun je op Lijstje.nl - Lijstje openen van: Quinten Tromm kijken voor ideetjes. Wil er zelf ook nog meer aan toevoegen, maar het is al best een flinke lijst.
    Mocht je zn naam niet meer weten dan moet je maar ff pben ;)

@ lycka: hopelijk valt het mee vannacht en kun je gewoon lekker slapen!

Hier nog even een foto van Quinten vanavond tijdens het eten. Ik vroeg hem hoe een konijntje deed hihi zie hier t resultaat! Hij snuift er ook echt bij :D

5. AlwaysHappy

hahaah wat een leuke foto !!

en bedankt voor de tip, ga ik ook nog wel ff naar kijken.

@cin85 wat voor mix gebruikte jij altijd ? en als je het zelf maakte wat waren je hoeveelheden dan

6. AlwaysHappy

nou ik vind me taartje aardig gelukt hoor !

beetje dikke fondant laag ,,maar ik had geen deegroller hihi

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Cin wat is toch wel lekker als je kids zo lekker slapen! Hier uitslapen alleen op zondag en dan meestal rond 8 uur wakker... ipv 6.00/6.30 hihi

Cadeautjes: fisher price heeft leuk thee service en tasje (viel erg in de smaak bij 1 jarig dochtertje van mijn vriendin)voorleesboekjes, kleertjes...

Wij gaan voor B. de toet toet autogarage kopen van vtech.

JMay leuk taartje!! Best goed gelukt toch ook zonder deegroller hihi!

Engeltje wat een heerlijke foto weer :) Wat een wijs mannetje is hij toch!

Hier eerste schooldag overleefd... al kon je me wel opvegen aan het eind hihi. Was gebroken! Meisje ook dus op tijd naar bed.
    B heeft gister zelf gegeten... pasta zat overal!! hih

Nu maar even de kids aankleden, eten geven ed... zometeen met naar school!! Rustig ochtendje voor mama dus ;)

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Mijn moppie gister, klaar voor school :D & de uitnodiging voor B zijn verjaardag ;)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jmay: taartje is zeker leuk gelukt hoor! Idd lekker dikke fondant laag haha :D

@ jadebo: thnx!
    Fijn dat de eerste schooldag goed is gegaan en wat een heerlijke foto's haha :D
    Leuke uitnodiging geworden ook!!

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @JMay, ik werk ook niet. Nou ja, af en toe wat thuiswerk. Maar verder ben ik niet vooruit te branden.
    Mmm nou krijg ik ook trek in taart!

@Anoniempje, haha nou hopelijk slaapt je volgende spruit dan ook snel door ;)

@Cin, eind september heeft hij vakantie, maar dan gaan we naar NL. Dus dat lijkt me geen goed moment ;) Maar hij moet er daarna toch maar een keer aan geloven :)
    Ruben kreeg houten puzzels voor zijn 1e verjaardag. Die waren een grote hit. En een tafel met een stoeltje.

@Jadebo, leuke foto's! Kleine meisjes worden groot :)

@Engeltje, hihi leuke foto!

Gisteravond heb ik haar om 21:30u gevoed en daarna heeft ze tot 4 uur geslapen. Helaas was ze om 06:30 uur al wakker, maar ze ging gisteravond natuurlijk vroeg naar bed, dus best redelijk ;)

11. Maia

Maia Niet meer actief

@slapen: hier dus tussen half 8/8 naar bed en meestal tussen 6:30/7:00 weer wakker. Vind ik wel prima.

@jmay: ook al een taartenbakster, leuk. Hij is leuk geworden

@cin: herkenbaar. Ik heb van Fleur zoveel zooi dat ik bijna niet meer weet wat ik voor Tim moet. Denk dat we de toet toet garage gaan geven en dan vraag ik de auto's erbij, boekjes is hij gek op enzovoorts

Leuke foto's weer jedabo en engeltje. Fijn ook dat de eerste schooldag goed gegaan is.

Hier vannacht prima geslapen, hij werd om 7 uur wakker. Heb hem vandaag eerst de boterham gegeven en daarna de fles en zo gaan we nu langzaam de flessen afbouwen. Ga binnenkort ook dan 's ochtends bij het brood gewone melk geven en als dat goed gaat gaan we het 's middags ook doen. Hij is wel een beetje klaar met de melk merk ik.

@verjaardag: cadeau weten we wel, moet alleen nog nadenken over het thema voor de taart, ik denk piraat, voor Fleur doe ik prinses Sofia the First in elk geval. Dus misschien voor Tim een piratentaart denk ik.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Grrr had ik een heel verhaal getypt vliegt mn internet eruit, ze zijn hier tegenover aan het graven.... poging 2 dus maar.

Engeltje, wat een super leuke foto! S. kan echt nog geen dieren(geluiden) nadoen. Wel erg leuk om te zien.

Jmay, leuk taartje! Ik zet zo meteen even los het recept neer.

Jadebo, ach dan kan je in het weekend dus ook een soort van uitslapen. ;P Leuke foto's! Thee servies hebben we ook al maar dat tasje ga ik zo even googlen!

Lycka, fijn dat de nacht beter is gegaan! Helaas moet ik vannacht 3 keer aan je denken omdat S. wakker werd. ;) Er komt nu echt een boven tandje door, dus hopelijk heeft ze vannacht geen last meer.
    Lastig plannen inderdaad met je man. Om nou tot kerst te wachten tot hij vrij heeft duurt ook weer zo lang.

Mamaf, sterkte dan maar vandaag!

Maia, je lastig he al dat speelgoed van oudere kindjes! Piratentaart is ook erg leuk! Hier ga ik denk een Nijntje taart voor S. maken.

Vanmiddag naar het cb met beide kinderen, S. krijgt de 11 maanden prikjes en mijn zoontje de ogentest voor het 3 jarige consult.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Jmay, hier onder het recept, uiteraard is elke oven anders:
    Benodigdheden:
    160 gr bloem
    40 gr maizena
    200 gr suiker
    2 pakjes vanillesuiker
    5 eieren
    2 eetlepels heet water

Zet kom in teiltje heet water
    Vanillesuiker, water, suiker in beslagkom. Dan eieren 1 voor 1 erbij al mixend. 5 min door blijven mixen. Erna bloem en maizena door zeef erbij. Erna omscheppen met lepel. Vorm invetten, bestuiven met poedersuiker tot 1 cm onder de rand.

Oven 180 gr 50 min. Of combi magnetron 11 min.

14. AlwaysHappy

@cin thanks die ga ik eens proberen.

@lycka leuk wat voor thuiswerk doe je ?

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik was geabboneerd op het vorige topic, en dacht jeetje wat is het eigenlijk rustig ;) niet in de gaten dat er al een nieuwe was... :D

Heb niet alles kunnen bijlezen dus sorry als ik niet overal op reageer. Ik zag wel wat lekkere taartjes voorbij komen, mooi! En weer leuke beeb fotos!

@cin, beterschap voor jullie beiden, hoe gaat het nu? En wat zei de internist?

@slapen, hier rond 20.00 maar is ook wel eens 19.00 als ze dan moe is. Rond 7.30-8.00 is ze wakker en wil ze opstaan 8.15 dan ook de pap. Daarna slaapt ze weer van 9-11 en smiddags nog 1,5-2 uurtjes. Uitslapen zit er hier dus ook niet echt bij maar als ik echt moe ben ga ik om 9 ook weer even terug naar bed (zit nu toch thuis:))

@cadeautjes, geen idee nog. Van mn schoonfamilie krijgt ze een loopfietsje. Als ik van iedereen speelgoed moet gaan vragen os het huis te klein :(. Dus van vrienden enz wil ik denk ik gewoon geld vragen en van familie speelgoed etc.

Verder gaat het hier eigenlijk heel goed. L is erg lief en ondeuegend soms. Sokken opeten, tassen pakken en vooral zelf willen eten.
    Wel nog steeds geen tanden, maar kauwt wel flink haha.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Cin, je gebruikt dus geen zelfrijzend bakmeel?

@JMay, ik doe wat inpakwerk. Nu moet ik controleren wat ze op een sociale werkplaats hebben gedaan. Ik had het beter helemaal zelf kunnen doen ;)

Wat is leuk van Little People?
    Ik heb van mezelf nog de boerderij en de school van Fisher Price :)

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Ukkie, moest van de internist gelijk laten kweken. Maar omdat mijn zoontje het vorige week ook had en ik er ook misselijk bij was dacht ze net als ik zelf inderdaad aan een maag- darm virus. Vandaag gaat het al een stuk beter, heb weer eetlust, energie en maar een paar keer op het toilet gezeten. Klinkt heel raar maar ik had zelf ook geen colitis krampen, dus ik maakte me niet echt zorgen. Denk dat jij wel begrijpt wat ik bedoel. ;)

Lycka, nee zelfrijzend bakmeel is niet nodig, doordat je de eieren er een voor een al mixend bij doet gaat het hele zooitje erg schuimen door de lucht die erbij komt. Op die manier krijg je dus ook een luchtige biscuit taart, wel zijn ze op deze manier iets minder hoog dan bij zo'n pakje wat je ook met mix kan kopen.

Mijn zoontje vond de winkelstraat en de kermis van little people het leukste. Alhoewel toen hij erg van de dieren geluiden was, was de boerderij weer erg in trek. Nouja, volgens mij is alles dus wel leuk. ;) Heb hier ook een autogarage/glijbaan van little people en dat vindt S. nu geweldig, kijken hoe de auto's naar beneden rijden, een lift die ze op en neer kan doen met zo'n geluidje en iets wat ze rond kan draaien.
    Weet natuurlijk niet hoe het in Zweden is, maar hier in Nl is de little people een paar weken voor sinterklaas vaak erg in de aanbieding, die auto garage was normaal 80 euro en had ik voor 45 euro bij de intertoys...

Jmay, graag gedaan hoor. Was nog even vergeten te zeggen dat je de taart niet gelijk uit de oven moet halen, maar de deur op een kiertje moet zetten om hem langzaam te laten afkoelen. Als je hem ineens uit de oven haalt en op het aanrecht laat afkoelen zakt hij alsnog in.

Vanmiddag naar het cb geweest voor 11 maanden consult. S. is nu 69 cm, dus wel normaal gegroeid volgens haar lijntje, maar ze is maar 600 gram aangekomen sinds eind april. Ze weegt nu dus 6600 gram, dus helaas nog niet de 7 kilo waar ik hoopte. Wel zei deze vrouw dat de kans inderdaad groot is dat het komt omdat ze haar energie in het bestrijden van de oorontstekingen moet stoppen, vaak gaat dit ten koste van het gewicht terwijl ze in lengte wel gewoon doorgroeien. Met 14 maanden hoeven we pas weer terug te komen, ach hopelijk is ze dan wel 7 kilo. ;)

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    sorry ff ego......

Mn vader is vanmiddag onwel geworden en is door de ha doorverwezen naar t zh. Hartfilmpje gemaakt en bloed laten prikken en hieruit blijkt in ieder geval dat zijn linker hartkamer vergroot is... :(
    Morgen komt er een gesprek met de arts over hoe ernstig het precies is en wat de behandeling gaat worden. Pff maak me echt wel een beetje ongerust. Er is laatst namelijk een neef van mijn vader overleden door iets aan de aorta. Dit blijkt erfelijk te zijn en de zussen en broers van die man zijn al onderzocht en 1 daarvan is ondertussen gedottert en een andere heeft al een operatie achter de rug...... Heftig dus!

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, he bah. Sterkte en een dikke knuffel.

@Cin, oh nu weet ik dus waarom mijn taart vorige keer ingezakt is ;) Volgende keer zal ik hem in de oven af laten koelen :)

20. AlwaysHappy

@lyca
    ooh dat is wel handig zo thuis, verdient het ook nog een beetje of valt dat wel mee?

ik heb een jas gekocht voor J. zoek alleen nog een muts en sjaal maar nergens te vinden ook van z8 wil ik die :(

Deel Deze Pagina