Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Engeltje wowww mooie foto!!

Kinderfeestje: is een prinsessenfeestje, dus eerst cc versieren/cadeautjes uitpakken, daarna heb ik kroontjes, armbandjes en kettingen maken. Dan ff 'spelen of filmpje kijken' vervolgens als afsluiting poffertjes eten! Het is de eerste vind best spannend hihi

Nu nog ff druk met traktatie, zal hem natuurlijk vrijdag ook hier showen hihi!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje mooie foto!!

@theertje au dat klinkt pijnlijk. Ze kunnen zich soms zo lelijk pijn doen :( hopelijk gaat het snel beter.

@mm lijkt me een gezellig feestje! Leuke dingen en een lekkere afsluiter, gaat vast goed komen!

@lycka. Balen zeg dat ze nog steeds snachts komt. Denk je echt van de honger? Of misschien iets anders...met een nachtvoeding is 6.00 idd erg vroeg :(

@wintertijd, hier geen last van gehad. Pakte gewoon haar ritme weer op en lijkt nu zelfs beter te gaan.
    19.30-22.30 en dan afhankelijk Hoelaat ml opstaat. Dit kan 6.00 zijn als hij door t land moet en anders 7.30. Zodra hij onder de douche gaat wordt ze wakker ;)
    Overdag hier trouwens ook ook nog vaak slapen. Twee keer in de ochtend en rond 16 nog eens dik anderhalf uur.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnxx meiden!!

@ lycka: zo te horen is ze goed verwend dus!! Oh en Nijntje speelt verstoppertje is hier ook nog steeds helemaal in trek, zo leuk!!

@ MM: leuk hoor zo'n prinsessenfeestje, wordt vast en zeker een heel geslaagd feestje :D

@ teertje: he jeetje wat erg zeg!! Gelukkig lijkt t al wel beter te gaan, maar hij zal flink pijn hebben gehad en jullie flink geschrokken!!

@ ukkie: wat fijn dat ze geen last heeft gehad van de wintertijd! Maar jeetje wat slaapt ze nog veel op de dag zeg! Wel lekker dat je dan nog wat tijd hebt voor jezelf en t huishouden ;)
    Quinten slaapt nog maar 1 x per dag en de tijd varieert van een half uur tot anderhalf uur meestal. Soms als hij heeeeel moe is slaapt hij ook wel eens 2,5 uur, maar dat is erg zeldzaam!

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, ik vind het lastig om te zeggen of ze écht honger heeft. Haar voeden is in ieder geval wel de snelste manier om weer verder te kunnen slapen.
    Lekker dat L. overdag ook goed slaapt.
    Sofie doet nu meestal 2 slaapjes, heel soms 3. 's Morgens slaapt ze meestal 1-1,5 uur en 's middags 1-2 uur. Vaak moet ik haar dan wakker maken omdat we Ruben moeten halen.

@Theertje, fijn dat het weer de goede kant op gaat met Ties. Hopelijk is verdere behandeling niet nodig. Alleen smeren met bio-oil ;)

@Engeltje, wat een tijdstip :$ Was quinten aan het spoken? Ik was ook wakker om die tijd trouwens ;)

Vanmorgen sliep Sofie ook tot 7 uur :)

En ik zag vanmorgen hertjes vanuit mijn slaapkamerraam. Die zie ik toch veel liever dan een beer ;)

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje ja t is best fijn dat ze nog vaak slaapt. (Alleen als we de hele dag thuis zijn ) Ik moet zeggen dat het huis verre van spik en span is nu ik volledig thuis ben. Zodra ik gepoetst heb is t weer binnen een mum van tijd en ml lijkt wel een puber want die kijkt er gewoon over heen.
    Daarnaast ben ik weer erg moe de laatste tijd en ga ik smiddags vaak ook ff liggen als zij slaapt. Zometeen weer m'n vitB12 spuit halen en ik denk dat ik ook gewoon moe word van het "niets" doen. Dis maandag lekker werken!!!!

@lycka, ja. Hertjes zijn veel leuker :D
    Ik herken t trouwens wel hoor. De borst was bij L ook de snelste manier. Maar op een gegeven moment was ze na de borst niet meer voldaan en dronk dan nog uit de fles. Daar hield ze het langer mee vol. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jaar ook zo is hoor.

Morgen nog even een weekendje naar center parcs. (Idee van ml!!)
    Lekker met z'n drieën in huisje en lekker iedere dag zwemmen! Ben benieuwd of t bevalt!

6. Mama JaDeBo

Slapen: hier slaapt B vaak nog 2x, alleen t weekend oid wil dat wel eens 1x zijn.

hier alvast begonnen met de traktatie voor de leraren... best leuk geworden, al zeg ik ht zelf';)
    danstraks nog ff cc's bakken en vanavond de traktatie voor de klas in elkaar zetten! Leuk hoor!

7. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ miracle mama, Die zijn super . Dat ga ik maar eens onthouden voor als ze bij mij gaan trakteren.

@ slapen , hier nog 2 x op een dag . In de ochtend een uur en vroeg in de middag nog 1,5 uur. Op het moment valt hij wel moeilijk in slaap . Heb hem de laatste 2 avonden zichzelf in slaap laten huilen . Omdat ik ook kon horen dat hij versleten was. Blijft wel moeilijk om je kind te laten huilen.

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, Sofie kreeg voorheen ook pap voor de nacht, maar dat maakte geen verschil, behalve dat ik haar dan 's nachts een schone luier moest geven omdat ze anders doorlekte. En dat was altijd huilen en dan was ze (en ik ook) klaarwakker. Maar zonder pap heeft ze inmiddels 4 nachten (niet achter elkaar) doorgeslapen.
    Wat een goed idee van je vriend! Lekker nog even een weekendje weg voordat je weer gaat werken.

@MM, ik zag je traktaties al op FB, echt heel leuk gemaakt!

@Theertje, ik word ook nog steeds heel onrustig als Sofie huilt.

Hier rijdt al 2 dagen de strontwagen af en aan om de weilanden te bemesten, bah! Ik ga even een regendansje doen om van de stank af te komen :cool:

9. Mama JaDeBo

Meisje is op van de zenuwen... hihi!! De traktatie zijn klaar... dus zo nog ff versieren en dan klaar voor morgen! dan mag ze trakteren en 's middags kinderfeestje!! Hihih mama is ook wel beetje zenuwachtig!

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ukkie, ooh spannend maandag! Super leuk! En lekker weekendje CP, naar welke gaan jullie?

@ Engeltje, mooie foto!

@ Lycka, een beer!? Hertjes zijn dan idd een stuk leuker :D. Ik vind zo'n strontlucht toch wel wat hebben haha. Mijn opa had vroeger een boerderij, heerlijk! Als je naar de wc moest, moest je door de koeienstal hihi.

@ MM, gefeliciteerd! En is dat tegenwoordig dat je ook alle leraren trakteert? Toen ik heul vroeger op school zat werd alleen in de klas getrakteerd..

@ Theertje, fijn dat het met Ties beter gaat.

@ Slapen, hier 2x ongeveer 1-1,5 uur. Gisteren wilde hij 's middags niet slapen, nou hij was toen rond 5 uur echt niet meer te genieten.. Vannacht werd hij om 1 uur wakker en heeft tot 3 gehuild (en nog een half uur lang in zijn slaap wat kreten). Ik was dus klaar wakker... Had hem om 2.30 uur maar wat melk gegeven, hij had 's avonds slecht gegeten, dus dacht dat hij misschien honger had. Om 6.15 was hij weer wakker.

Net fysio geweest. Mijn bekken staan weer recht, jeej! Mijn rug is alleen helemaal naar de kl*te. Wervels zitten steeds vast van middenrug naar boven, terwijl mijn bekken en onderrug (te) flexibel zijn. Heb er ook veel last van, maar ben eigenlijk niet anders gewend dan met rugklachten rond te lopen. ;)

Vanmiddag gaan we tekenen dat ons huis verkocht is! We zijn zelf in onderhandeling voor een ander huis, spannende tijd dus. En vanmiddag heb ik een meeting met 4 andere dames van een regio clubje hier op ZP. Tijdje terug al met een van hen afgesproken en was erg leuk. Nu met z'n allen :).

11. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Wat vond ze het spannend!! Kreeg super leuke reacties op school, zowel van leraren als ouders hihi! Ben er ook wel trots op :-D!

Penny hier doen ze dat wel, normaal gesproken een 'cake' of doosje bonbons oid... wou nu wat anders hihi!! Ze mag nu klassen rond (groep 1a, 1b, 2b en de psz) de rest wordt in koffie kamer gezet!

Hier verder bijna alles klaar, vanmiddag eerste kinderfeestje! Dus zometeen eerst de jongens ff naar opa en oma brengen en dan party time!!

12. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Gister was mijn meisje dan 5 jaar geworden!! En wat is ze verwent: ze heeft een k3 tekenprojector, k3 i-tab, k3 kaartjes voor de show, nenuco babykliniek en een barbie met extra kleertjes gekregen.
    Daarna ging ze met opa en oma mee en daar logeren.

Gister wel ff geschrokken... kleine mannetje was veel aan het lopen. En toen verstapte hij zich en viel met zijn gezichtje op de rand van de tafel, arm ventje. dus ff langs hap geweest want week beetje. Daar hebben ze het geplakt. Hij lijkt er nu weinig last vante hebben.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny wat fijn dat je bekken weer recht staan, minder natuurlijk van je rug :(
    Jouw uk slaapt ook nog lekker overdag dus. Fijn!

@mm wat ziet dat er super uit!! Echt een feestbeest. En ze is goed verwend zo te lezen, leuk!
    Maar wel een vervelende foto van hem hoor, schrok wel ff. Gelukkig heeft ie er weinig last van maar ia toch ff flink schrikken!! Sterkte!

Wij zitten op t park Meerdal in America. Helemaal super alleen heeft L beide nachten alleen maar geschreeuwd van de pijn :(:(. Ook koorts en kwijlt enorm dus ik dacht aan een tand maar kan je daar zoveel en zolang pijn van hebben?! Ik voel/zie namelijk niks... Maar ohh wat is t vermoeiend twee nachten op... Overdag wilde ze ook bijna niks dus eigenlijk een beetje zonde van t weekendje. We zijn een uurtje gaan zwemmen maar ging eigenlijk niet. Huilen koorts en super hangerig. We gaan vandaag maar wen stukje wandelen en dan naar huis.

Morgen is m'n eerste werkdag dus hoop dat we allemaal een beetje kunnen slapen vannacht.

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    MM, wat ziet dat er zielig uit bij je kleine ventje. Het hoort er bij maar leuk is anders.

Penny, spannend een nieuw huis! Hopelijk lopen de onderhandelingen voorspoedig.

Ukkie, mijn kleine meid heeft ook een vreselijke nacht gehad. Ze kwijlt ook veel en veel vieze luiers. Koorts niet, maar dat kan ook bij tandjes. Ik heb haar de afgelopen twee nachten preventief een zetpil gegeven, want die ene nacht was echt een ramp. Telkens gillend van de pijn wakker worden, even helemaal ontroostbaar en ze wilde zelfs de borst niet. Ze eet ook slecht, omdat ze pijn heeft waarschijnlijk. Ik vind het lastig om te zien waar er wat door komt, want ze laat me niet echt uitgebreid in haar mondje kijken. Veel succes met je eerste werkdag morgen!

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Blegh wat voel ik me beroerd. Keelpijn en snotterig. Zelfs geen zin in chocola. Aveline sliep maar van 12 tot twee in plaats van tot drie, ik heb nu de tv even aan staan voor haar. Voel me erg futloos.

Dames, was jullie cyclus gelijk weer zoals voor de bevalling of was deze minder regelmatig in het begin? Voor de bevalling had ik een cyclus van 27 dagen. Tot nu toe is het 27 - 29 en ik zit nu op dag 31.

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons bod is geaccepteerd, woohoo! In januari gaan we verhuizen. :D

V is ook ziek, had 38,9 koorts appte de gastouder me :(.

Cyclus was eerst super regelmatig 27/28 dagen. Heb pas een uitschieter van 32 gehad, maar laatste 2 keer weer 28.

Beterschap Aislyn!

MM, ziet er vervelend uit :(. Fijn dat hij er iig geen last meer van lijkt te hebben.

Ukkie, hoe was je eerste dag? Nog fatsoenlijk kunnen slapen?

17. Mama JaDeBo

Aislyn vervelend meis! Beterschap!!

Cycles is hier een rommeltje... variert tussen de 21 en 28.... balen!!

Penny jee wat fijn!! Gefeliciteerd ;)

Het wondje ziet er al beter uit.. tis nu meer een streepje met blauw randje...

hier gaat het wel oke... beetje moe en blehh gevoel! T weer werkt natuurlijk ook niet echt mee! Kleine mannetje begint veel te stappen, zo leuk :)!
    Nu eerst kids naar bed en dan ff languit opde bank!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @aislyn he bah dat je je zo vervelend voelt :( past ook echt bij dit vieze weer! Hopelijk vannacht even bij tanken.
    Hielp het om preventief een zetpil te geven? Hier ging t vannacht gelukkig beter. Wel om half 3 een fles gehad maar ik denk dat ze wat in te halen had gezien ze dit weekend bijna niet gegeten heeft.
    Toen ik ging werken moest ik r wakker maken!

@penny oei v ook al koorts..? Hoe gat het nu?

Werken ging super! Heerlijk om weer bezig te zijn. Wel kapot moe nu maar voldaan :)
    L was bij sm vandaag en heeft het super gedaan! Goed geslapen en gegeten, wel nog flink aan t kwijlen maar nog steeds geen tand ;)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: gefeliciteerd!!! Goed nieuws!!

@ ukkie: wat fijn dat je weer lekker aan het werk bent!!

@ MM: jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest zeg! Gelukkig gaat t al wat beter!
    En wat ben je toch een creabea, echt superleuke traktaties zeg!!! Hoe heb je die uiltjes ( is marsepein of fondant denk ik? ) tegen die negerzoenen ( mag ik dat nog zeggen? ) aangeplakt?

@ zieke mammies en kiddies: beterschap en een dikke knuffel!!

Hier vooral druk, druk, druk! Deze week alweer 2,5 dag aan t werk, dus het opbouwen gaat goed!
    Helaas is Quinten ook enorm aan t spoken snachts en zo niet, dan is hij extreem vroeg wakker en Joost mag weten waar het aan ligt!
    Van de week had hij echt een pechdag! Hij was sochtends gevallen en dat lelletje bij z'n bovenlip was gescheurd daarbij, autsjj!! Veel pijn en heel veel bloed! Uiteindelijk ging hij wel weer lekker spelen, maar hij bleef maar over z'n voeten struikelen de hele dag met als gevolg dat hij nog tot 3 x toe met z'n mondje tegen de bank of iets anders aan viel en t lelletje weer openscheurde :(
    3 waterijsjes en een redelijke nachtrust verder ging het gelukkig wel weer beter alleen is z'n lip nu nog steeds erg gevoelig en zit er een grote blaar in zijn mond.

20. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Engeltje ja was idd ff flink schrikken! Vooral omdat het zo bloedde en 'week'... arm kereltje! Nu is het een rood/blauw streepje, geneest gelukkig goed!

Thnxx!! Ja vond het leuk om te doen... is idd marsepijn/fondant dat ik gebruikt hebt op een 'zoen' (zo heten ze toch?!) Viel erg in de smaak en heb wel aantal leuke complimenten gehad hihi!

Ach spookje Quinten... hopelijk gaat ie snel weer lekker slapen!! Hier is het mannetje van de week ook aan t spoken geweest, maar dat was gelukkig 1 nacht *klopt even af*

Hier zometeen meisje naar school brengen en dan straks met mijn grote mannetje naar het cb voor de 3 jaar en 9 maanden controle en de bijbehorende prik... hij haalde zijn schouders op toen ik zei dat hij een prikje kreeg en zei: mama is toch een kleintje! Hopelijk denkt hij er op dat moment ook zo over ;)

Deel Deze Pagina