Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    MM, wat fijn dat het goed geneest. Zag er even naar uit, maar gelukkig kunnen ze tegen een stootje die kleintjes.

Ukkie, fijn dat het werken gelijk weer beviel, en dat L. het ook goed heeft gedaan. Zetpil werkte idd, maar ze heeft nu minder last dus nu niet meer gedaan. Afgelopen nacht heeft ze lekker doorgeslapen.

Engeltje wat vervelend dat je er niet achter komt waar het gespook aan ligt. Nachtvoeding vind ik niet vervelend maar als ze echt wakker zijn wel. Komt het misschien omdat je weer meer werkt? Dat ie 's nachts mamatijd moet inhalen?

Hier vandaag pas weer ongesteld geworden. Had al bijna een test in huis gehaald, het duurde wel erg lang. Misschien dat de bv mijn cyclus toch nog een beetje in de war schopt.

Van de week zo iets liefs: Aveline was aan het drinken, maar ze bleef niet echt lekker stil zitten. Dus ik zeg, "wat ben je nu toch aan het doen meisje?" Waarop ze stopt met drinken, naar mijn borst wijst en zegt: "eten!" Zo bijdehand!

2. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Penny, gefeliciteerd! Nog even de feestmaand door en dan is het al Januari! Leuk hoor! Wat voor huis hebben jullie gekocht??

Hé, allemaal ongelukjes hier lees ik. Ze zijn ook zo beweeglijk allemaal!

Fer.re stapt sinds een paar daagjes :D Zo schattig! Hij valt nu ook vaker, dus heeft hier en daar ook flinke blauwe plekken..
    Hij heeft het er blijkbaar wel erg druk mee, want hij is momenteel elke nacht even wakker (schreeuwen! moeilijk, maar ik laat hem liggen en dan valt hij na een paar minuutjes wel weer in slaap) en slaapt 's ochtends echt een gat in de dag. Zondag zelfs tot half 11! En hij ligt er half 8 in..

Verder hebben we hier gigantische storm schade. We wonen op de ruimte.. Een groot deel van ons dak ligt er af. Ook de ligboxstal is behoorlijk gehavend.. Alle deuren er uit of beschadigd, ramen er uit, dakplaten kapot, noem het maar op. Gelukkig zijn we goed verzekerd, maar wat een gedoe zeg! Bah!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: he jeetje wat verschrikkelijk zeg meis! Geen gewonde mensen of diertjes gevallen hopelijk?!
    Hopelijk is alles snel weer opgeknapt!
    Wat knap dat F zo aan t stappen is!

@ aislyn: hihi wat een wijsneusje, geweldig!!

@ mm: hoe is t bij het cb gegaan?
    En hoe heb je die marsepein dan op de zoenen geplakt?

Hier een hele onzekere tijd wat betreft mijn baan.... Hoop snel meer zekerheid te krijgen, want zit er behoorlijk mee!

Door mn baan gaat t voorlopig nog niet, maar ondanks dat ik altijd liefst 4 jaar leeftijdsverschil tussen twee kids zou willen hebben ( mits t zou lukken natuurlijk ) begint t toch wel heel erg te kriebelen nu weer. Vooral bij mn man, maar daardoor werkt t wel erg aanstekelijk en merk ik dat mijn gevoel continu in strijd is met mijn verstand! Hihi

4. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje thnxx voor asking! Op cb ging goed... mijn grote ventje is een stoere man van 103 cm en 17.3 kilo! tijdens het prikje geen kik gegeven!!

Ik heb marsepein en fondant vast geplakt met lijm: poedersuiker en beetje water. Voorheen gebruikte ik tylose of water...

Hier gaat t oke... zelf niet zo fit. Beetje aan het opruimen ed... straks ff de slaapkamer onder handen nemen en voor de rest beetje rustig weekend.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @goddin jeetje zeg! Gelukkig zijn jullie goed verzekerd maar os toch eer een gedoe. Succes!

@engeltje he balen die onzekerheid!! Wanneer verwacht je meer te weten?snap goed dat je ermee zit!

@mm wat een grote man! :)
    Hier ook een rustig weekend. Beetje opruimen en poetsen vandaag en morgen misschien even kijken voor een winterjas en Winterschoenen.

Wat hebben jullie kleintjes aan de voeten buiten? L past nog steeds geen fatsoenlijke schoenen (maat 15-16) en sloffen trekt ze uit ;)

In bed trouwens ook een probleem. Ze wordt wakker doordat ze op de buik ligt en met de benen tussen de speilen vast zit en niet los komt. Iemand tips?!

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankjullie :) Inderdaad veel gedoe..

Staat je baan op de tocht Engeltje? Is er iets voorgevallen?

Ukkie, heb je geen slaapzakje aan? Fer.re heeft het in de box wel eens, maar in bed nooit, omdat hij een slaapzakje aan heeft. Ferre heeft ook nog geen schoenen aan buiten. Hij loopt nog niet echt, dus het is nog niet nodig. Hij doet net alsof hij gips om zijn voeten heeft als ik hem schoenen of laarsjes aan doe. Ik doe meestal een paar extra sokken aan. Hij heeft wel al maat 21 trouwens!

MM: Fijn weekend! Inderdaad maar eventjes rustig aan doen, gelijk heb je!

Hier geen rustig weekend helaas. Er komen nog wat paarden bij, en de boxen zijn vol. Dus morgen eerst boxen bijbouwen. Verder beginnen ze 7 uur morgenochtend met het opruimen van asbest. Tenminste dat zeggen ze.. Ze zeiden eerst vandaag, dus eerst maar kijken of het ook daadwerkelijk gebeurd..

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hoe gaat het?

Oh engeltje das balen die onzekerheid over je baan!
    En wat leuk dat het weer begint te kriebelen!
    Waarom had je eigenlijk een marge van 4 jaar tussen je kindje(s) ?

mm- super dat alles goed ging bij het cb! enneeuhh rustig aan he? :) hoop dat je snel weer fit bent!

ukkie- auk heeft niets aan.. zelfs dr sokken trekt ze uit... die blijf ik maar aan doen steeds.. maar schoentjes trapt ze ook uit dus ze loopt eignelijk heel de dag op dr blote voetjes of dr sokjes. ik ben al regelmatig achterna gelopen door mensen die vroegen of dit sokje misschien van mijn dochter is! hihi
    En wat super dat het werken zo leuk is geweest!

aislyn- wauw dat leuk zeg! wat goed dat ze dat al zo doet! :D aukje weet bijv. wel als ik vraag, waar is je drinken? dat ze dr tuitbeker opzoekt, maar niet dat ze nu zelf drinken zegt!
    wel zegt ze al; Bempie! ( de hond ) en nog een paar andere woordjes.. Hoera, papa mama, baby....en ik geloof dat dat het wel was! oew spannend.. ben je echt weer aant proberen om zwanger te worden of was dit gewoon puur om het uit te sluiten? naja spannend is het dan zowiezo wel!

Hier gaat het opzich redelijk.. ben gistere heel erg ziek geweest, spugen en zwaar diarree en het gevoel hebben dat je dood gaat... ( ik wist van voren niet meer dat ik van achteren leefde.. oh wat verschrikkelijk) wist me geen houding meer te geven. Ik had manlief ook aangestoken die is vandaag zo ziek zoals ik gistere was. gelukkig gaat eht vandaag weer redelijk. maar nog niet perfect.
    Ook ben ik terug gefloten door de vk. en werk nu halve dagen. Ik was flauw gevallen op het werk tijdens appel. gelukkig stond ik in het midden en werd ik opgevangen door een kerel die achter mij stond. dus ik ben verder niet gevallen ofzo.
    maargoed nu dus rustig aan doen.
    dus werk ik halve dagen. nou goed het is niet anders.

Voor de rest gaat het zn gangetje. deze zwangerschap ervaar ik zoveel zwaarder als mijn eerste zwangerschap. hopelijk gaat het gauw beter dat ik mij wat fitter voel allemaal.

nou dames fijn weekend.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff heel kort,

Quinten is net van boven naar beneden van de trap gevallen, het gong zooooo snel en ooh wat voel ik me verschrikkelijk schuldig!!!
    Hij reageerde gelukkig goed door heel hard te huilen en net zijn we bij de hap geweest en z'n reflexen zien er goed uit, maar voor de zekerheid zijn we doorgestuurd naar t zh zodat de ka nog naar hem kan kijken. Ook wordt hij misschien ter observatie een nachtje opgenomen...... Pffff

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ goddin ja ze heeft een slaapzak aan maar dit houdt haar niet tegen. Moet wel zeggen dat ze aan de onderkant nig wel een stuk over heeft qua lengte dus kan haar benen redelijk vrij bewegen.

Succes met de paarden. Lijkt me een drukke bedoeling naar wel leuk.
    Zo maatje 21 al! L haar voeten zijn volgens mij sinds de geboorte echt minimaal gegroeid ;)

@kimi hey meid, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Buikgriep heerst nogal geloof ik maar super vervelend! Helemaal tijdens een zwangerschap natuurlijk!
    Kan me voorstellen dat deze zwaarder is als de eerste keer. Hopelijk kun je er straks wel een beetje ervan genieten.

@engeltje jeetje meid wat schrikken! Maar een ongelukje zit in een klein hoekje en je hebt super gereageerd! Dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen (maar is makkelijker gezegd natuurlijk)
    Hopelijk is alles ook goed in het zk! Knuffel hem maar lekker vanavond!

Hier een lekkere dag met m'n meisje gehad. Vanochtend lekker opgeruimd en gepoets, terwijl zij op het bed zat te spelen en een beetje keek wat ik allemaal aan t doen was.
    Daarna de stad in gewesten lekker geshopt. Jurkje schoenen en winterjas voor mezelf en nog een leuk setje voor L. Daarna gezellig met z'n tweetjes ergens geluncht, ze vond t weer fantastisch. En mama ook :D

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Update:

Arts vond hem goed reageren, maar omdat t zo'n flinke klap is geweest, hij op zeker een hersenschudding heeft en we niet naast t ziekenhuis wonen, was t beter om hier te blijven.
    Quin slaapt nu net pas in mijn armen en moet ieder uur gewekt en getest worden.
    Morgen komen de neuroloog en de chirurg hem nog even checken, want hij heeft 2 flinke bulten op de zijkant van zijn hoofd zitten. Ook zijn lip is erg dik en gezwollen en daardoor wilde hij niet drinken vanavond....
    Zo nu zelf ook wat proberen te tukken voor zover dat lukt.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Update:
    Quinten ligt nu gelukkig even lekker te slapen weer, vannacht erg onrustig geweest, maar wel ook veel gelachen met m'n arme schaapje vannacht. Hij was gelukkig weer even m'n lieve clowntje!!
    Bij het wekken was hij steeds goed alert, maar de ogentest is alle keren mislukt omdat hij z'n ogen dichtknijpt.
    Z'n bloeddruk was helaas wel steeds te hoog, dus dat houden ze nog even in de gaten. Kan van alle spanning komen, maar ook door druk op zijn hersenen. Gelukkig heeft hij verder wel alles mee zitten in de controles, dus de verpleegster maakt zich niet al te veel zorgen. Ben benieuwd wat de chirurg en de neuroloog straks zeggen...

12. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Oh jee engeltje wat schrikken meis!! Hopelijk gaat alles snel goed met je lieve ventje en kunnen jullie snel weer naar huis!! Sterkte en dikke knuffel!!

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Engeltje, wat ontzettend schrikken zeg! Ongeluk zit in een klein hoekje helaas. Heel veel beterschap gewenst voor Quinten. Wat is er op je werk gebeurd?

Kim, ja we zijn alvast weer begonnen omdat zwanger bij ons helaas niet zo makkelijk gaat. Maar ik was wel erg verbaasd geweest als het dan nu in ronde 1 alweer gelukt was. Helaas dus niet zo. Aan de andere kant lijkt het me ook makkelijker als Aveline straks iets groter is en dus wat minder hulpbehoevend. Maar goed, we zien wel. Voor Aveline zijn we twee jaar bezig geweest, en ik was net met een IVF behandeling begonnen toen ik al zwanger bleek. (spontaan) Ik hoop op nog zo'n spontaan wondertje. En beterschap trouwens! Doe idd maar rustig aan. Is het niet gewoon dat je nu ziek bent dat deze zwangerschap je zwaarder valt? Of had je dat gevoel al langer.

Schoentjes: heeft mijn meisje zulke grote voeten dan? Hier maat 19/20 schoenen. Deze doe ik alleen voor buiten aan, als ze zelf stukjes mag lopen. Binnen blote voeten want ze trekt alles uit. En dan doe ik het weer aan, en dan trekt zij het weer uit enz enz

MM, stoer ventje!

Godinn, wat leuk dat F. begonnen is met stappen!! Herkenbaar hoor, dat schreeuwen 's nachts. Aveline begon ook weer te spoken toen ze het lopen door kreeg. Ze moeten het ook allemaal verwerken he.

Ukkie, hier ook slaapzakje dus heb dat probleem nooit! Klinkt alsof jullie trouwens een leuke dag hadden gisteren.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort:
    Gaat gelukkig beter en zijn nu net thuis, wel nog steeds met een wekadvies en zodra hij spuugt of suf wordt moeten we terug komen.
    Zo nu zelf ff proberen te slapen...

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, meis wat zul je geschrokken zijn. Ik weet precies hoe het voelt, helaas. Fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Ik heb ook 4 jaar tussen de oudste en de jongste, bevalt mij prima.

@Ukkie, heerlijk dat je weer aan het werk bent! Sofie heeft buiten meestal leren, gevoerde wintersloffen aan. Maar alleen in de wandelwagen of in de auto. Ik heb schoentjes gekocht voor als ze buiten gaat spelen. En ik wil nog echte winterlaarzen halen voor in de sneeuw. Haar schoenen heb ik trouwens in maat 21 gekocht. Nu nog een beetje ruim, maar dat duurt vast niet lang ;)

Sofie is dinsdag voor het eerst naar het kdv geweest. Een heel uur! Met mij erbij! Dus tja... dat ging wel goed ;) Woensdag en donderdag was ze ziek, dus volgende week gaat ze (gaan we) weer.
    De nachten zijn echt slopend sinds ze ziek was. Vannacht was het van 3 tot 5 uur feest. En toen ik net weer sliep, was ze alweer wakker om 7 uur. Ik ben helemaal op en heb al 3 dagen barstende hoofdpijn. Hopelijk zitten we snel weer in ons oude ritme, of slaapt ze eindelijk eens door.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nog 1 x een update en morgen reageer ik weer op jullie reacties hoor! thnx in ieder geval voor de lieve woorden. Ik weet dat een ongelukje in een klein hoekje zit, maar je hoopt toch dat zoiets je gewoon nooit overkomt!

Weet ff niet meer wat ik nou precies al allemaal had gezegd, dus sorry als ik in herhaling val!
    Vannacht is het dus redelijk goed gegaan alleen Quinten z'n bloeddruk was echt veel te hoog en de ogentest wilde niet goed lukken.
    Wat meer tegen de ovhtend aan ontspande Quinten steeds iets meer en daalde de bloeddruk gelukkig. De chirurg was al best vroeg aanwezig om hem te controleren en gelukkig ging de ogentest toen ook al iets beter. Door de hoofdpijn kneep Quinten zijn ogen steeds dicht bij het lampje, maar de chirurg kreeg het toch voor elkaar om even snel te kunnen kijken. Alle andere controles ( hartslag, zuurstof, reflexen enz) zagen er goed uit dus dat was gunstig. Quinten kreeg ook steeds meer praatjes en ging flink op onderzoek uit in heel t zh!
    De verpleegsters waren allemaal helemaal weg van hem en hij brabbelde er vrolijk op los met ze. 1 verpleegster had laten zien dat er bij de balie visjes stonden en zodra meneertje maar even de kans kreeg glipte hij de kamer uit, riep isssjeeee en liep dan ook zo naar de visjes toe hihi.
    Om 10.00 stortte hij helemaal in en heeft hij nog even een uurtje geslapen. Toen hij wakker was, was Nick er ook al en die nam hij gelijk mee aan z'n handje om de visjes te laten zien
    De chirurg zou eigenlijk pas rond het avondeten langs komen omdat Quinten ook pas laat was binnen gebracht. Normaal is er dan een 24 uurs opname, maar omdat Quin het zo boven verwachting deed kwam de chirurg hem nog een x checken ipv de neuroloog. Alle testen gingen weer prima en na een kort overleg met de neuroloog mochten we dus rond t middaguur al lekker naar huis. Wel met nog steeds een wekadvies mee voor om de 2 uur ipv om het uur.
    Nou Quinten werd vanmiddag uit zichzelf al wakker na anderhalf uur, dus dat was netjes. Helaas heeft hij wel echt nog heel veel pijn aan z'n hoofd en vanmiddag ging het dus ook weer een stuk minder. Zolang hij pijn heeft mag hij iedere 6 uur een zetpil van 240 mg en dan gaat t redelijk.
    Wat wel een probleem is dat hij nauwelijks iets drinkt. Bv en fles weigerde hij sinds gisteravond echt pertinent en zelfs een sapje gaat er maar moeizaam in met kleine slokjes per keer door de pijn aan z'n mond.
    Ook vanavond wilde hij weer geen bv na t badderen, maaarrr nu net heeft hij toch een klein flesje kv op en daarna nog een beetje bv!!! Hij was zelfs boos toen het op was, goed teken dus!!
    Heb heel erg getwijfeld waar ik hem ging laten slapen, eigen bed of ons bed, maar heb hem nu dan toch maar lekker in z'n eigen bedje gelegd. Wekken hoeft vannacht niet meer, maar heb wel m'n wekker gezet om een paar keer bij hem te checken of het nog goed gaat.

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    He jakkes Engeltje, niet leuk! Maar gelukkig blijkt het mee te vallen :)

Och wat rot MF.. Hopelijk kom je weer een beetje in de rust binnenkort. Waarom wil het niet op je werk?
    Rottig is dat hé, dat je altijd weer aan die rot centen gebonden bent..

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Engeltje, jeetje meis wat schrikken. Fijn dat het beter gaat. Hopelijk kan Quinten snel weer goed drinken, zal zijn hoofdpijn ook minder van worden misschien. Dikke knuffel!

Godinn, drukke boel bij jullie! Houd je iig lekker bezig!

MF, niet fijn zo :(. Hopelijk krijg je snel meer zekerheid en vind je een leuk huisje voor jullie. Eenzaamheid is echt verschrikkelijk, hopelijk voel je je snel beter, dikke knuffel!

Kim, doe rustig aan meid. Denk goed aan jezelf en je kleine meisjes. Beterschap!

Hier erg druk op werk en prive ook. Vl en ik zitten even in een dipje, beide door veel stress. Gisteren en vanochtend besproken en we gaan er iig aan werken. Met V gaat het goed. Hij zat/zit in zijn 13 maanden sprong. Wat een vreselijke sprong!

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje wat fijn dat e weer goed heeft gedronken!
    Hoe gaat het nu? Merk je nog iets aan m?

@mm he wat balen dat het ff minder gaat, komt altijd op t verkeerde moment zoiets. Sterkte!

@hier een drama nacht gehad. Van 23.30-4.00 enorm hard gehuild. Waarom..? Weer geen idee :( maar vermoeiend was t wel.

Ben net met een nieuwe leefstijl bezig, leven zonder suiker ivm energie. En had gister super veel energie en voelde me goed. Lekker gesport na het werk maar helaas na de gebroken nacht wee terug bij af :(

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, hoe gaat het nu met Quinten?

@Ukkie, eet je dan helemaal geen suiker? Blijft er nog wel wat over om te eten?
    Hopelijk slaapt ze vannacht weer wat beter.

Sofie heeft de afgelopen nachten wel beter geslapen en vannacht heeft ze zelfs doorgeslapen. Alleen slaap ik zelf zo slecht. Eergisteren was ik vanaf 03:30u wakker en vannacht vanaf 04:45u. Ik maak gewoon veel te weinig mee hier ;)

Vandaag is Sofie weer een uurtje op het kinderdagverblijf geweest, met mij erbij. Morgen mag ze wat langer komen en kijken hoe het slapen daar gaat.

Morgen ook naar het CB. Ik ben erg benieuwd naar haar lengte en gewicht. Vorige keer was ze matig aangekomen, lengte was toen wel in orde. En ze krijgt de 3e ronde vaccinaties.

Hebben jullie leuke ideetjes voor schoen-kadootjes voor de kleintjes?

Deel Deze Pagina