Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, nee ik heb niet gekoeld. Het gebeurde tijdens spitsuur. Ik wilde toch eerst die kachel vullen en daarna heb ik mijn arm snel even gewassen en toen hup naar de creche.
    Je geeft nog steeds ook bv toch? Dus je eet zelf ook nog koemelkvrij?
    Sofie lijkt ook eczeem te krijgen van stressvolle dagen, als we op reis zijn bijvoorbeeld. Dan zit ze echt helemaal onder. Maar ik heb bij haar niet de indruk dat er een reactie op voedsel mee speelt.

@MM, veel plezier vandaag!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ MM: heerlijke foto's weer! En hier ook flink aan t snotteren, blegh! Quin en ik hebben allebei iets opgelopen in het zh volgens mij.

@ lycka: ja ik eet nog steeds koemelkvrij idd. Geef nu sinds een week nog maar 1 x bv per dag, maar denk dat die er binnenkort toch ook van af gaat.
    Ja, zou eczeem ook door de stress kunnen komen? Verbaasd me niks na deze week dan dat t weer zo erg is... Maar of t nou echt daardoor komt of niet... In de herfst heb ik zelf altijd al veel meer last van m'n psoriasis, dus kan goed dat dat met Quinten z'n eczeem ook zo loopt.

Hier nog ff een fotootje van mijn kleine Pietje!

Zo en dan duik ik nu m'n nestje in met wat aspirientjes, keelsnoepjes en luuf... Truste dames!

3. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    He jeetje, Quinten heeft al een hele medicijnkast voor hem zelf nodig!
    Ik ben sowieso anti medicijnen, gebruik alleen als het echt moet.. Fer.re heeft ook wat last van eczeem, zo nu en dan vrij erg, maar ik smeer het alleen in met vette créme. De artsen wouden hem aan de prednison hebben, ja daahaag!!
    Zelf een paracetamol neem ik zelf zo goed als niet, dan moet het wel echt erg zijn.. Puur gevoelsmatig trouwens hoor! Vriendlief eet ze wel veel eerder..

Goed afgelopen met je brandwond Lycka? Kan erg pijnlijk zijn!

Ik gebruik vaak een skipak :) Ideaal! Gebruik hem vaak ook voor in de stal, wanneer Fer.re in zijn stalbox ;) zit..
    ffff.jpg

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: ik gebruik ook echt alleen iets voor hem als het echt nodig is hoor! Zantac kan hij gewoon echt nog niet zonder, dan is zijn slokdarm binnen de kortste keren weer ontstoken en dan zijn we verder van huis. Hij zit nu op een onderhoudsdosis en zou eigenlijk 1 ml per dag omhoog mogen, maar dat doen we nog niet omdat we hem er liever uit laten groeien.
    Forlax hebben we wel al een tijdje afgebouwd nu en zijn hormoonzalf gebruiken we alleen heel sporadisch als zn eczeem echt vurig is en niet weg gaat met vette creme.
    Dan nog de desloratadine, die krijgt hij alleen een uur van tevoren als we naar mensen gaan die een hond hebben, omdat hij daar echt heeeeel erg allergisch voor is. ( hij reageert er zelfs nog een beetje op met medicijn )
    Paracetamol gebruik ik alleen in uiterste noodgevallen. Bij koorts heb ik het nog nooit gebruikt voor hem, vindt dat zijn lichaam daar beter tegen kan vechten, maar net als van de week dat hij zo ontzettend veel pijn had door zn hersenschudding, dan gebruik ik het natuurlijk wel.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb minder moeite met medicijnen, maar ik heb ze beroepsmatig uitgedeeld als snoepjes ;)
    De laatste jaren heb ik vaak hoofdpijn en op 1 paracetamolletje reageer ik al heel goed, dus waarom zou ik het dan niet doen.
    De kinderen krijgen paracetamol bij pijn, niet zo snel bij koorts.
    Hormoonzalf is echt niet zo erg om te gebruiken, zolang je geen tube per week wegsmeerd. Jeuk hebben is echt vreselijk, dus daar moet je iets aan doen. Ik smeer het ook alleen op de vurige rode plekjes en verder vette creme.

Met de brandwond gaat het wel goed, huid is nog intact.

Gisteren een blunder: ik had Sofie in Rubens kamer laten slapen, zodat ze geen last had van de verbouwing van de badkamer. Heb ik haar babyfoon aangezet in plaats van die van Ruben. En ik maar denken dat ze heerlijk lang sliep. Arm kind. Geen idee hoe lang ze al wakker was, maar ze was heeeeeeel blij toen ik haar eindelijk kwam halen.

6. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Lycka fijn dat huid intact lijkt en brandwond meevalt.

Engeltje thnxx! hihih

Nou sinterklaas is in het land... vanmiddag ff snel een schoencadeautje halen want sint heeft op tv gezegt dat ze allemaal hun schoentje mochten zetten... oepss!!

Gister met me meisje naar K3 geweest, was echt super! Leuke show en meisje heeft zich uitstekend vermaakt! Heerlijk even moeder-dochter tijd! ze heeft ook een knuffelpop mogen kopen dus ze andere 2 vraagt ze aan de sint en met kerst (met kerst weet ze dat papa en mama wat kopen) hihi! Leuke, drukke tijd staat weer voor de deur! Van de week maar ff sint inkopen doen!! Whaaaaaa

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: fijn dat t beter gaat met je brandwond!!
    Ahhh arm meisje! Maar als ze echt verdrietig was geweest had je dat wel gehoord toch denk ik zo?

@ mm: fijn dat t zo'n geslaagde dag was!

Mijn ouders hebben Quinten net ff lekker opgehaald, ik ben zo erg geveld door de griep nu dat ik amper uit mn ogen kan kijken, blegh!
    Heb voor deze week nog een taartenopdracht staan die ik vandaag wilde voorbereiden, maar denk dat daar weinig van terecht komt....
    Zo nu ff met een grote bak venkelthee languit op de bank een filmpje kijken. ( lees: filmpje slapen waarschijnlijk ;) )

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, fijn dat quinten even lekker met je ouders mee kon, voor jullie allebei fijn. Beterschap!
    Sofie moet wel heel hard brullen als ik dat in de woonkamer wil horen. We hebben Ruben juist een kamer gegeven waar hij ons niet hoort, omdat hij overal wakker van wordt. Alhoewel... vannacht stormde het behoorlijk en was zijn raam opengewaaid, maar hij sliep lekker verder. Ook toen ik het dicht ging doen ;)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Last van tandjes, kiesjes? Misschien even dentinox of gengigel in huis halen?

10. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja auk hier ook! Kiezen! Ze heeft er echt last van! Een heel knal rood en warm wangetje heeft ze dan! Afgelopen anderhalve week wel 4 x bij ons laten slapen!!!

Verder was haar verjaardag zeer geslaagd heel erg leuk! 2 weken voor d'r verjaardag begon ze voorzichtig te lopen! En nu loopt ze heel de kamer door! Zo leuk om te zien! Alles gaat goed nu slaapt ze!

Vanmorgen lekker wezen zwemmen! :) vind ze ook geweldig! :) babyzwemmen zo leuk!!!

Nou k ga nog even genieten van de rust! Fijne dag dames!

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Het wordt hier langzamerhand rustiger :)

Hier ook kiesjes.. Rood wangetje en soms een beetje boos/huilerig ;)

Och Lycka.. Wat sneu! Ik had dat laatst ook, had de babyfoon mee de stal in. Nu kijk ik wel ca om de 10 minuten hoe het met hem gaat gelukkig, want de babyfoon was uit. Toen ik bij hem kwam was hij dik in tranen, de schat.. Heel lang zal het niet geweest, maar zielig vond ik het wel!

Verder een klein beetje labiel.. Of ik word ongesteld vandaag of morgen, of Fer.re krijgt een broertje of zusje ;)

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Goddin, heel herkenbaar ;) hier momenteel janken om alles.. Maar geloof dat het de ingesteldheid is.

Hier ook wat gebroken nachtjes afgelopen week. Vaker snachts een fles(helemaal op) en dan wet verder slapen. Misschien een sprongetje of tandjes. (Nog steeds niks noppes nada qua tanden :D)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kim: nog gefeliciteerd met aukje! Fijn dat t een geslaagde dag was!

@ godinn: spannend!! Al ongi? Of toch een mooie posi test al ondertussen? :D

@ tandjes/kiezen: pffff echt verschrikkelijk he..... Mn kanjer is heel veel wakker snachts ook weer op t ogenblik en dan amper te troosten. Hopelijk komen alle tandjes en kiezen van onze ukkies heel snel door en kunnen we allemaal weer lekker verder tukken snachts!

Hier deze week nog flink beroerd geweest, maar vanaf woensdag wel weer gaan werken. Was erg druk op t werk en alle kids zijn helemaal hyperdepieper door si terklaas natuurlijk.
    Verder ook nog een etentje gehad vrijdagavond ter afscheid van mn oude leidinggevende, was erg gezellig, maar ook wel erg emotioneel! ( is niet op een normale manier weg gegeaan namelijk )
    Gisterochtend ook weer vroeg uit de veren omdat ik de taart nog af moest maken ( staat in mn album ) en ben nu dus behoorlijk gesloopt en nog steeds niet helemaal fit.
    Gister trouwens ook nog heel even bij de sint wezen kijken en Quinten vond t superleuk van een afstandje, maar toen liet dichtbij kwam zette hij het op een brullen :D

Zijn jullie ukkies trouwems ook zo ontzettend aan t boeven op t ogenblik? Een beetje ondeugend zijn hoort er wel bij vind ik, maar als meneertje zn zin niet krijgt begint hij nu te slaan en te bijten en dat vind ik echt niet ok! Snap dat t voor hem ook lastig is allemaal, maar pffffff wat een spook!

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @godinn, spannend!

Hier gaan de nachten ook heel wisselend. Van de week 3 uur lang wakker geweest 's nachts. Ze was niet aan het huilen, maar ook niet aan het slapen. Ik geloof dat er weer een hoektandje aan komt, maar het kan ook van de indrukken op de creche komen.

@Engeltje, Sofie is soms wel ondeugend, maar ze wordt nooit boos als iets niet mag. Wat dat betreft is ze echt heel makkelijk en zoet.

Vandaag was het hier al kerstmarkt! Ik ben helemaal nog niet met de kerst bezig. Maar het was wel even gezellig. Ruben heel verlegen en aan me vastgeplakt. En Sofie ging met iedereen aan de wandel :D

Morgen de laatste dag van mijn verlof haha! En dinsdag weer aan het werk. Ik heb er zin in!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: lekker dat je dinsdag weer gaat beginnen met werken! Hoeveel dagen ga je werken?

Hier is er net een heleboel op zijn plek gevallen! Quinten heeft nu ruim een week weer allerlei eczeem plekken die steeds maar vuriger en vuriger werden. Mn smoeder was met hem naar de kinderboerderij geweest vrijdag en aangezien het toen heel heftig was, dacht ik dat t toch een reactie op een dier was ofzo. Helaas nam het niet af het weekend, maar nam het nog veel meer toe! Vanavond schrok ik er echt van hoe het er uit zag, ondanks dat ik vrijdag ook met hormoonzalf gestart was. Er gingen dan ook gelijk alarmbellen bij me rinkelen.... Wist nu zeker dat dit een voedingsreactie was! Ben net ff nagegaan of hij iets anders kreeg als anders, maar kon er eerst niet opkomen! Tot ik me bedacht dat nick vorige week thuiskwam met een andere bona verpakking als normaal! Ik vroeg hem toen nog of het wel de goede was en dit was wel zo volgens hem.... Ga ik net kijken ziten er dus droge melkbestanddelen in! Ons arme schaapje wordt dus al ruim een week aan zn allergie blootgesteld!
    Alles valt nu op zijn plek! Niet alleen de eczeem plekjes, maar ook de boze driftbuien, de verdrietige slapeloze nachten, brandend maagzuur, meer bij me willen drinken terwijl hij nog maar 1x bij me dronk.... Arm schaapje, hij had gewoon pijn!
    Ben blij dat ik er achter ben nu! Hopelijk zal het nu weer snel beter gaan met hem en wordt hij ook weer snel rustiger.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, gelukkig ben je er nu achter waar het door komt en is er niet nog meer aan de hand. Wel vervelend voor Quinten natuurlijk. Hopelijk voelt hij zich snel beter.

Ik ga 8 uur per week werken, verdeeld over 2 dagen. Krijg nu helaas geen groter contract, maar ben allang blij dat ik het huis uit kan en onder volwassenen kan zijn ;)
    Hoeveel uur werk jij nu?

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja ben echt blij dat ik er achter ben zeg! Wacht nu ook nog even met bellen naar de ka morgen. Ze had namelijk gezegd dat als hij weer op iets anders zou reageren dat we dan een doorverwijzing zouden krijgen naar de allergoloog.
    Voor mn mannetje hoop ik dat t niet nodig zal zijn! Voor nu kunnen we het nog even uitstellen, tenzij de plekjes niet verdwijnen, want dan zou er nog iets anders moeten zijn, maar ik gok van niet.

Toch wel lekker ook om zo rustig op te kunnen starten. Hoeveel wil je t liefste gaan werken?
    Ik werk vanaf de komende week gewoon weer 34 uur, het opbouwen is gelukkig sneller gegaan als verwacht!

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hier ongesteld geworden :D

Fer.re is ook behoorlijk driftig.. Hij slaat, bijt, krabt echt gericht als het niet zo gaat zoals hij het wil. Maar ik ben dan wel streng hoor, dat doen we gewoon niet!

Fijn dat je er nu achter bent Engeltje! Hopen dat dat het is..

Nog steeds helemaal geen tandjes?? :D Ik vind het er zo anders uit zien met tandjes!

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oewww godin !! Blij of zou je wel graag een bruzje willen voor ferre??

Thnx engeltje! En wat vervelend van z'n allergie en plekjes enz. Gelukkig weet je de oorzaak nu!

Hier druk bezig met het babykamertje!
    Eindelijk zit er schot in de zaak! Muren geverfd rn behangen en de over gordijnen hangen ook al! Manlief moet nog aan 1 kant plinten plaatsen en dan kunnen de meubeltjes er in!!

:D spannend weer hoor! Ik groei ondertussen uit m'n pak!! :O 24 wk alweer! Gaat erg snel!

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Lees nog regelmatig mee, maar reageer nog steeds er weinig.
    Wel jammer dat t zo rustig is geworden hier.

J is ook een ontzettende boef! Ondeugend mannetje is het zeker.
    Hij heeft Sinds twee weekjes ook eindelijk boven tandjes, ze komen nu ineens allemaal door lijkt t wel.
    Verder is het op dit moment best zwaar om zwanger te zijn. Kijk erg uit naar februari! Kunnen we z'n zusje verwelkomen. Maar dit word onze laatste zwangerschap dus ik probeer ook wel te genieten!!!! Gelukkig loopt J sinds een ruime week zelfstandig. Al laat hij zich ook nog regelmatig expres vallen en kruipt hij verder :D
    Maar dat is natuurlijk een stuk makkelijker.
    Zijn jullie kindjes ook zulke mama kindjes?

Deel Deze Pagina