Ik herken dat wel.. Dat t pittig is om zwanger te zijn!! Gaat alles wel goed! Wat een boefje dan he als ze gaan lopen! Ik moet zo om aukje lachen als ze loopt Heeft ie last van z'n tandjes?
Nope nog helemaal niks. en gezien ze ook niet loopt is het nog echt een baby!! Alleen gedraagt ze zich mentaal dus helemaal niet zo dus ook wel weer raar. Een baby die een blad leest en elke bladzijde een voor een omslaat. Of een baby die z'n brood met een vork eet (dit wekt hele rare reacties op als je ergens een broodje gaat eten buitenshuis hihi) Maar goed komt wel allemaal. Ze probeert zich steeds vaker op te trekken in de box Zwangere meiden; echt respect voor jullie hoor! Nu ik weer werk ben ik op m'n vrije dagen bekaf en doe ik geregeld weer een dutje. Lijkt me echt zwaar om dan zwanger te zijn. Maar ik mis t ook wel eigenlijk. En kijk er naar uit om straks weer bv te kunnen geven. Heerlijk. @engelthe 34 uur werken?! Wow dat heb je snel opgebouwd! Vind je het niet veel? Ik ben echt blij met 24 uur, precies genoeg.
@Engeltje, pittig hoor, 34 uur. Mij lijkt 24 uur wel wat. Gaat het beter met Quinten? @Anoniempje, kan me voorstellen dat het zwanger zijn nu een stuk zwaarder is. Ga je soms ook even liggen als de kleine slaapt? Sofie is trouwens ook wel heel erg aan pappa gehecht. Als hij thuis komt, gaat ze meteen naar hem toe en begint ze mij uit te zwaaien. Maar pappa heeft geen melk, dus ik ben op bepaalde momenten toch favoriet @Kimmikim, oooo zo leuk om een babykamertje in te richten! @Ukkie, L. is ook niet zo groot toch? Qua formaat ook nog baby, kan me echt voorstellen dat het er bijzonder uit ziet als ze zelf keurig met een vork zit te eten! Nou, mijn eerste werkdag was kort en nog niet zo krachtig. Er zijn wat problemen met iemand die ontslagen is en er binnen een uur al lucht van had gekregen dat ik daar aan het werk ben. Dus tot nader bericht zit ik weer thuis. Wel jammer dat die **** het via mijn man gespeeld heeft, dus die was behoorlijk pissed.
Huh ik snap t niet zo goed, waarom moet jij dan nu weer thuis zitten? En wat speelt ze via jou man? Leg eens uit als je wil?! (A) wel heel vervelend! Je had er zin in.... En dan nu ineens zo abrupt niet meer werken!!!! Ja kamertje inrichten erg leuk! Ben benieuwd wat jullie van t eindresultaat gaan vinden... Alleen voel k me weer schuldig naar aukje toe dat de nieuwe baby hele nieuwe kamer krijgt dus vind ik dat k verplicht ben aukje d'r kamer ook te pimpen... (Eigenlijk ook onzin ik weet t maar zo voelt t) En k werk nu halve dagen ivm veel buikpijn hebben...! Merk ook dat dat veel beter gaat. Werk van 7 tot 12 dan ben k half 1 thuis 1300 klaar met eten en nu lig k op de bank en dan slaap k zo vaak even. Daarna ga ik aukje pas halen van de opvang! :O dus k vind t echt wel zwaar. T was ook niet meer te doen : zwanger zijn fulltime werken huishouden en voor aukje zorgen.... Manlief probeert nu wel wat meerte helpen maar ook alleen als ik het hem vraag maja goed.... Nu k meer rust heb door minder te werken kan k thuis ook weer iets meer doen.
Dag dames, Ik reageer hier ook te weinig, sorry. Vind het wel jammer dat het zo rustig is geworden, want vind het wel leuk om alle verhalen te lezen. Engeltje, hoe gaat het nu met Quinten? Hopelijk nu wel weer beter! Godinn, jammer dat je ongie bent geworden. Hier ook wel driftbuien maar dan vooral heel hard schreeuwen en zich dramatisch op de grond laten vallen. Eerlijk gezegd moet ik er een beetje om lachen vaak, zo'n ukkie met een driftbui. Kimmikim, leuk babykamertje inrichten! Maar hoezo moet je Aukjes kamer pimpen? Die kamer van haar is toch ook pas een jaar oud. Zou er even mee wachten totdat ze aan een groter bed toe is. Anoniempje, hier ook een echt mamakindje. Maar soms zit ik er ook even doorheen en dan kan haar papa haar juist veel beter troosten. Hij kan haar beter aan het lachen krijgen door gekke dingen te doen, bij mij kan ze een troostslokje krijgen. Het laatste trimester nu voor jou! Zwaar maar ook bijzonder, zo op en top zwanger. Ik mis het soms nog wel, het gevoel van zwanger zijn. Ukkie, knap dat ze met een vork kan eten! Ik geef hier wel bestek bij het avondeten maar dat wordt meer gebruikt om te spelen. Laatst ging er een hele hap met de lepel naar binnen, dus ik trots! Vijf seconden later ging ze met haar gezicht in haar bord om zo verder te eten... Lycka, waar slaat dit op? Werk je in het bedrijf van je man? Hoe kan iemand die ontslagen is er nou voor zorgen dat jij thuis moet gaan zitten?? Aveline begint steeds meer kleine woordjes te zeggen. Nu kan ze mama, papa, oké, appel, bal, vis, nee-nee (ze schudt dan ook met haar hoofd), eten (als we aan tafel gaan dan roept ze: eten eten eten). Hihi, ik vind het zo schattig!
Ik zal het proberen een beetje uit te leggen. Degene die ontslagen is, werkte onder mijn man, bij hetzelfde bedrijf dus. Zij wordt nog een aantal maanden doorbetaald, maar hoeft niet meer te komen werken. Ze is ontslagen omdat er niet genoeg werk zou zijn (eigenlijk vonden ze dat ze niet goed functioneerd, maar dit was een makkelijkere procedure om van haar af te komen... dachten ze). Nu hebben ze mij aangenomen, op een andere afdeling, en zij heeft dat blijkbaar gehoord en nu schrijft ze een mail naar mijn man. Ze vindt dat zij dan weer zou moeten komen werken en ze valt hem persoonlijk aan. Ik werk niet eens voor hem. En ik werkte al langer voor die afdeling, maar dan vanuit huis. De bedrijfsleider zei 2 weken geleden dat alles in orde was en dat ik kon komen werken. Nu geeft hij toe dat dat dus niet helemaal klopte, maar hij had niet voorzien dat zij moeilijk zou gaan doen. Nu moet de bedrijfsleider het via de bond spelen. En totdat het juridisch gezien in orde is, kunnen ze mij niet laten werken. Aanvulling: in Zweden is de werkgever verplicht om binnen een bepaalde periode mensen die ontslagen zijn vanwege bezuinigingen, voorrang te geven als er weer iemand aangenomen wordt.
Ik geloof niet dat ik me hier ooit gemeld heb... Trotse mama van dochter Faye, geboren op 17 oktober 2012! Faye is een heerlijk blij kind, sinds een paar dagen kan ze eigenhandig staan en stapjes zetten en ze is ontzettend ondeugend. Slapen overdag doet ze niet graag omdat ze de wereld om haar heen veel te interessant vindt. Ze heeft KMA en reflux en voor de KMA heeft ze vorige week de tweede dag van de dubbelblinde provocatietest gehad, we wachten nu op de uitslag. De reflux is prima onder controle met Zantac, die we aan het afbouwen zijn. Mama werkt als secretaresse bij een bank, ik ben getrouwd met Bas en we wonen onder de rook van Amsterdam in de Zaanstreek .
Welkom Marianne Verder alles bijgelezen.. Ik ben wel blij niet zwanger te zijn, vind het best pittig.. Klein kindje, 2 drukke bedrijven (schoonheidssalon en paardenbedrijf) en de huishouding.. Hier ook een mamas kindje. Lief maar ook vermoeiend soms!
Goedemorgen Marianne welkom! Leuke naam Faye, stond hier ook op lijstje als meisje werd... hihi! Gelukkig lijkt de reflux nu onder controle!! Weet wat het is, mijn ventje heeft er ook veel last van gehad! Mama's kindje: ja hier enorm... als mama niet is dan gaat ie naar opa hahah! Hoe is het met alle zwangeren? Hier gaat wel goed, wat moe zeker met feestdagen inzicht! Voor 5/12 helemaal klaar... het beloofd weer een volle zak te worden Daarnaast komt de lieve sint ook langs op 4 dec... ben zo benieuwd wat de kindjes ervan gaan vinden!! Kleine mannetje doet het uitstekend! Hij loopt enorm veel, buiten lopen vind hij helemaal geweldig! Hij gaat steeds meer woordjes zeggen en wat 'kletsen'... zo leuk! Wil graag helpen, vooral met stofzuigen... niet zo handig hihi! En natuurlijk is hij een echt boefje, zit overal aan... doet alles wat niet mag... zucht!! Het opvoeden is bgonnen!! Gister hebben we zijn matje weggehaald! Was ff slikken maar echt nodig...
Welkom Marianne! @MM, dat was wel iets meer dan het matje Maar ziet er goed uit! Vandaag maar van de situatie gebruik gemaakt en lekker de stad in geweest. Voor het eerst sinds ruim een jaar zonder kind(eren), heerlijk Sofie is klaar voor de winter, kom maar op met de sneeuw!
@ godinn: gelukkig maar dat het nog even niet zo ver is dan! @ lycka: he wat een nare situatie met je werk zeg! Hopelijk kun je toch snel weer aan de slag! En ja ik vind 34 uur werken erg veel, maar ben helaas de hoofdkostwinnaar in huis, dus zal wel moeten.... Ohh wat een stoere snowboots!! Ik kan voor Quinten nog niet echt wat vinden hier in de winkels helaas... @ MM: wat een heerlijk snoetje heeft B toch! Fijn dat alles af is voor 5 december! @ Marianne: welkom!! Wat vervelend dat jouw meisje ook verborgen reflux en KMA heeft! Wat verwacht je zelf dat de uitslag is van de test? Lukt t afbouwen van de zantac goed? Hier niet helaas en ook zijn we er al achter dat de KMA nog niet verdwenen is... Voorlopig pas weer over een half jaar testen dus. Met Quinten gaat t gelukkig weer een heel stuk beter, z'n plekjes zijn nog niet weg, maar flink op z'n retour! Hij slaapt de nachten ook weer door en heeft minder driftbuien... Kwam dus echt door de koemelk die hij binnen heeft gekregen! Helaas wel een minder leuk nieuwtje... Een van m'n bunny's is gister overleden.... Waarschijnlijk een missprong gemaakt ofzo, want de dag ervoor was er nog niks met haar aan de hand. Best sneu!! Zo lekker vroeg m'n bedje in, nog 1 dagje werken morgen en dan een weekje vakantie!! Heerlijk, echt aan toe!
Rustig hier!! Vandaag heeft manlief se commode in elkaar gezet en de plinten geplaatst! Morgen naar de karwei rolgordijn halen! Hij is in de aanbieding! Ook heeft hij de plinten geplaatst! Erg mooi word t ! Begint een vorm te krijgen!! Welke contra kleur zou ik in de kamer doen. Muren taupe/roze geblokt behang. Gordijnen roze... Rolgordijn wit. Meubeltjes wit. Beddengoed roze. Dus ik zou graag een stoere tegengeluid willen bij dit "geheel" ik zat te denken aan blauw. Wat denken jullie? Hoe is het verser met iedereen? Hier na omstandigheden goed! moest naar t ziekenhuis vanwege een bloeding. Erg geschrokken maar gelukkig niets met de baby! Nog rustiger aan doen en een echt verbod op tillen! (Lastig met een dochter van net 1) hmm komt goed. Nu maar lekker slapen! Fijne week iedereen.
@ Kim: jeetje wat schrikken van die bloeding! Gelukkig maar dat alles wel goed is! En fijn dat t kamertje zo mooi wordt, komt vast door die plinten Blauw kan idd wel stoer zijn ja, misschien spijkerstof blauw? Hier zometeen ff naar de ha. Heb nu al weken dat ik snachts wakker lig van de pijn in m'n heupen, billen en benen en t wordt steeds erger helaas... Het is een andere pijn als de bekkenpijn en op de dag als ik eenmaal ben opgestart heb ik niet zoveel last, maar snachts en sochtends is die pijn dus echt niet meer te harden... Denk dat ik de kleine man ook maar ff meeneem voor een check up. Hij is nu al zo'n tijd verkouden, maar grijpt nu ook steeds naar z'n oren en krijgt weer een nare hoest, terwijl hij daar net van af was.
Goedemorgen Kim he bah wat schrikken van die bloeding!! Maar rustig aan doen hoor!! Sterkte en knuffie! Wel fijn dat de babykamer wat opschiet! En de tegen kleur klinkt gewaagd maar lijkt me wel mooi! Engeltje ai klinkt niet fijn!! Sterkte bij ha zometeen en arme Quinten, hopelijk valt het mee en knapt hij snel weer op!! Knuffie Hier alles oké, drukke tijd, hihi! Renovatie begint in jan. dus druk aan het opruimen. Vande week even een boxruimte huren en spullen opslaan... staat hier nu toch maar te staan... Verder zijn de kindjes erg druk! Woensdagavond komt de sint ons een bezoekje brengen... whaaaaa!! Donderdag komt hij op school en dan is het alweer afgelopen... dan gaan we de kerst te gemoet! Ben blij als januari is... weer wat rust! Kleine mannetje doet het erg goed, hij is zo leuk en echt een boefje! Overal aanzitten wat niet mag... uitdagen hihi! Echt een heerlijk manneke!
@ MM: heerlijk he die boefjes! Succes met t opruimen!! Quinten z'n oortje zag er wel vuil en wat geïrriteerd uit, maar is nog niet ontstoken. Ff flink neusje sprayen nu om het voor te zijn. Ik zelf heb een ontstoken SI gewricht en er zit ook vocht tussen m'n gewrichten wat er niet hoort... Nu dus een fikse kuur diclofenac en hopelijk gaat t daarna weer beter.
Jeejtje engeltje t zit je ook niet mee!! Hopelijk werkt t!! Mm oh fijn! Renovatie! Ff in de troep zitten maar daarna wel lekkere nieuwe spullen in je huis! Heel fijn! Badkamer of keuken?? Ja t was echt schrikken hoor! Ben er ook goed verdrietig van geweest!! en nu nog want k voel me Zo'n mislukking weetjewel? Dat k amper zelf nog wat mag doen enz... Maargoed alles voor de beeb!
@ Kim: tsja, dacht ik net van alles af te zijn! Hoop dat de medicijnen snel aan slaan en heb nu ook een weekje vakantie dus dat scheelt.... Lekker veel zwemmen, komt t vast goed! En meid je bent echt geen mislukkeling hoor! Ook al begrijp ik heel erg dat dat zo voelt, heb dat ook een tijd gehad.... Probeer je vooral te focussen op de dingen die je wel nog kan doen en haal daar je nieuwe positieve energie uit! Dikke knuf!