Lycka, wat jammer dat ze niet wil slapen. Als het daarna drama is dan is ze dus nog wel moe. Slaapt ze normaal wel goed 's middags?
@ lycka: lastig soms he met dat slapen! En als je ff samen met haar oo bed gaat liggen? Hier werkt dat soms nog wel eens! @ aislyn: mooie curve hoor! Fijn dat alles goed was op het cb! Top ook dat je voorlopig nog lekker bv wil geven! Quinten is vanmiddag ook weer APK gekeurd en geprikt. Ze waren weer onder de indruk van onze bink! Hij stapelde zonder t om te gooien achter elkaar 3 blokjes op elkaar en had praatjes voor 10! Ze vonden het ook erg grappig dat hij netjes "don!" ( pardon ) zegt als hij een boertje moet laten Verder zeiden ze tegen Nick ( ik was niet mee ) dat hij mij een groot compliment moest geven over de bv die ik zo lang heb volgehouden. Vind t echt zo lief dat ze dat altijd benoemen! M'n binkie is alleen de afgelopen maand niet echt aangekomen, maar dat had ik wel verwacht na die paar weken dat hij niet/nauwelijks iets at en wel aan t spugen was.... Gelukkig kan hij het makkelijk hebben en is het niet zorgwekkend! Meneer is 11.3 kg en 80 cm schoon aan de haak! Zo nu ff genieten van een heerlijke chocoladetruffel die m'n mannetje voor me heeft meegenomen
@Aislyn, mooie curves! En complimentjes zijn altijd heerlijk om te horen Als Sofie ziek is heeft ze wel vaker moeite om te gaan slapen. En dan slaapt ze ook vaak kort overdag. Maar ze was al zo'n 2 weken aan het rommelen met haar slaapjes. Mogelijk door alle doorkomende tanden en kiezen, maar misschien is het ook gewoon een overgang naar 1 slaapje. @Engeltje, ik slaap nooit met Sofie. Volgens mij gaat ze dan alleen maar gezellig liggen doen Ik kan ook niet goed liggend voeden, dan lig ik zelf niet ontspannen. Jullie ook al de complimenten van het CB, fijn! Vandaag had ze nog een klein beetje verhoging, maar het mag geen koorts meer heten. Vanmiddag zijn we bij de kinderarts geweest. Hij denkt dat het defect vanzelf dicht zal groeien als ze groter wordt (en sit-ups gaat doen ). Hij vond wel haar buik wat bol en wil dat we daarvoor bloed laten prikken. Dat laten we woensdag in het gezondheidscentrum doen zodat we haar kunnen voorbereiden met Emla pleisters. Sofie is 80,5 cm en 10,6 kg. Het was spekglad op de heenweg, echt een ijsbaan. Ik was blij dat mijn man reed
@ lycka: wat fijn dat t waarschijnlijk vanzelf recht trekt Maar waar kan een bol buikje verder op duiden dan? @ aislyn: hij zit tussen de gemiddelde en +1 lijn in, gewoon netjes dus voor een knul Zal zo ook wel ff z'n grafiekje toevoegen.... Ff een printscreen van maken nog
Nette curves hoor! De arts had het over mogelijk glutenintolerantie. Dat is het makkelijkst uit te sluiten met het bloedonderzoek. Hij heeft geen andere oorzaken genoemd. Hier ook nog Sofies curve:
Ook een mooie nette curve hoor!! Nu je het zegt.... Toen Quinten nog koemelk kreeg had hij ook een enorm gezwollen buik! Heb nog een foto van het wegen bij het cb en daar was het echt heel erg! Hopelijk valt t bloedprikken voor jouw meisje ook mee!
Wat een mooie curves dames! Wij moeten 3januari weer. Ben weer benieuwd. Naar mijn idee groeit ze niet zo hard als de rest hier, maar ze ziet er wel goed uit verder (lekker spekkie spekkie) dus het zal hopelijk wel goed zijn. Maar toch stiekem altijd een beetje nerveus ervoor. (Ook gezien ze niet staat, loopt en geen tanden heeft ) @lycka spannend! Krijg je de uitslag ook meteen na het prikken? Of moet je daar even op wachten? Was ff vergeten te reageren maar het is idd hetzelfde als imuran, ken je het? De eerste weken is altijd spannend als je dat slikt ivm alvleesklier ontsteking geloof ik. @hier gaat t redelijk. Heb vrijdag m'n bloed en ontlasting ingeleverd en hoor deze week meer. Spannend om weer aan de medicatie te moeten maar wel fijn als ik me in t geheel beter ga voelen. Verder heeft de man van m'n sm weer een slechte scan uitslag gekregen. De kanker is weer verder uitgezaaid ipv vermindert. In januari start ie met een nieuwe chemo. Niet zon leuk nieuws dus zo tegen t einde van t jaar maar goed we moeten positief blijven...!
@ ukkie: he jeetje wat een vervelend nieuws zeg! Dikke knuf! Hopelijk valt jouw eigen uitslag wel een beetje mee! En lieve schat, jouw meisje is echt niet de enige op die leeftijd die dat niet doet nog he! Vaak gaan ze tussen de 10 en 18 maanden ergens lopen. Daarbij heeft ze natuurlijk ook een tijd een spreidbroekje gehad en daardoor lopen de meeste kindjes iets achter daar in, maar dat komt echt wel goed hoor! En geen tanden, daar valt al helemaal niks aan te doen! Ook die komen echt wel! Heb nog nooit iemand gehoord die geen tanden heeft gekregen uiteindelijk Dus meis, je hoeft er echt niet zenuwachtig voor te zijn! Hier helaas weer wakker... Zou zooooo graag door willen slapen, maar ondanks dat Quinten nu lekker ligt te tukken, ben ik er zo aan gewend geraakt wakker te zijn dat t me niet lukt om weer in slaap te vallen.... Irritant!! Had ik trouwens verteld dat m'n konijn morgen oo speeddate gaat voor een nieuw vriendje? Hihi had me ingeschreven bij de knaagdierenopvang voor een nieuw vriendje en nou mogen we morgen drie mannetjes uitzoeken waar ze om de beurt mee mag daten en degene waarmee het t meeste klikt mogen we meenemen ben benieuwd hahaha Zo nu nog ff proberen te tukken!
@Ukkie, wat Engeltje zegt, alle kindjes hebben hun eigen tempo. Dat komt echt wel goed. Ik ben jarenlang verpleegkundige geweest op een chirurgische afdeling, voornamelijk maag, darm, lever. Dus daar heb ik veel IBD-patiënten voorbij zien komen waarbij medicatie niet meer voldoende hielp. Daar ken ik imuran van. En alvleesklierontstekingen ook trouwens, dat wil je echt niet! Ik laat bloedprikken in het gezondheidscentrum en ik denk dat we de uitslag via het ziekenhuis krijgen. @Engeltje, haha speeddaten voor konijnen! Hopelijk vind je een leuk maatje. Herkenbaar dat wakker liggen terwijl de rest van het huis al weer slaapt. Bij mij gaat het de laatste weken iets beter.
Mocht weer even flink bijlezen! Moet het echt beter bijhouden, heb het alleen zo druk . @ Ukkie, wat een vervelend nieuws van de man van je sm . Hopelijk krijg je zelf een goede uitslag. En wat Engeltje al zegt, je hoeft niet zenuwachtig te zijn! Is makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk, maar toch . Zag een aantal mooie curves voorbij komen. Wij moeten 10 januari voor de BMR prik. Hij is dan bijna 15 mnd. Een week later gaan we verhuizen, dus hoop eigenlijk dat hij niet ziek wordt... Denken jullie dat ik het beter kan verzetten? Hij heeft nooit echt veel last van de prikjes. Sinds gisteren loopt V zelfstandig los! Echt leuk om te zien. Nog heel voorzichtig en wankelend, maar hij loopt nu zelf rond.
Ook ik mocht flink bijlezen! Wel erg leuk om te zien dat de meesten met dezelfde dingen zitten Ik zou het niet uitstellen hoor, die prikjes! Fer.re heeft ze vorige week gehad en geen last gehad. Hij vond de prikjes zelf wel erg pijnlijk.. Maar goed, dat was hij 3 minuten later alweer vergeten! Hij wook 12 kilo en is 84cm Grote jongen! Loopt als een treintje, zegt een stuk of 10 woordjes Zal even beter bijlezen!
Jadebo; Gefeliciteerd! De 4de onderweg! Leuk zeg!!! Dat wordt tijd voor een busje Is jullie relatie momenteel gelukkig weer goed stabiel blijkbaar? Goedzoo! Kim, jammer dat je moet stoppen met werken.. Maar het is voor een goed doel! Wat moet, dat moet! Gaat het qua relatie alweer wat beter met je man? Prachtige buik foto's! Ukkie; Wat vervelend zeg, dat je je zo voelt.. Hopelijk val t de uitslag mee en is het te verhelpen met medicatie.. Wel verschrikkelijk balen van je onzekere baan, dat je daardoor nog niet aan een 2de kunt beginnen.. Dubbel is dat zeg! Als werkgever kan ik me best voorstellen dat het niet handig is.. Maar als werknemer is het ook beslist niet leuk als je wel wilt, maar niet kan.. Qua tandjes en staan/lopen; de één doet dit sneller, de andere dat.. Mijn vriendin haar zoontje zegt veel meer woorden (4 weken ouder) maar loopt ook nog niet. Fer.re zegt relatief weinig, maar loopt als een grote kerel! Slaapjes: Ons mannetje slaapt alleen nog maar 's middags. Maar hij slaapt nog steeds altijd van 19.30 tot 09.00 dus een ochtend slaapje heeft hij niet nodig! Meestal slaapt hij wel 2,5 tot 3 uurtjes ongeveer in de middag. Och, wat lief zeg Engeltje! Een kusje op je borst als afscheid, alsof hij het weet! Knap dat je nog zo lang hebt kunnen volhouden Wat knap zeg, dat hij al (par)don zegt na een boertje! Onze man lacht er eerder om dat dat hij pardon zegt haha! Lycka; hoe ging het bloedprikken vandaag?? Penny; prachtig is dat hé?? Wat een peutertjes worden het dan ineens! Haha, konijntjes aan het speeddaten, het moet niet gekker worden!
Even kort want ik moet de kinderen ophalen van de creche. Het bloedprikken ging wel en niet goed Ik had Emla pleisters op haar armen gedaan en ze heeft er niets van gevoeld. Waarschijnlijk door de Emla waren haar vaten moeilijk te vinden en is ze 3 x geprikt. Gelukkig lukte het uiteindelijk wel. Ze waren compleet verbaasd dat Sofie zo rustig was en geen kik heeft gegeven. Nu nog even uitzoeken hoe en wanneer we een uitslag kunnen horen.
Godinn thnxx!! Jaa gaat erg goed ! Lycka fijn dat ze zo rustig bleef, hopelijk hebben jullie snel de uitslag... tis me denk ik ontschoten maar waarvoor moest ze bloedprikken? Engeltje hoe is het bij jullie meis? Penny leuk dat V los loopt... hele nieuwe wereld gaat open he? Hihih zag t filmpje op fb al, zo schattig! Hier gaat t wel... erg moe en misselijk blegh! Me pa zit al grapjes te maken dat het er 2 zijn... niet leuk! Nog 8 daagjes en dan weten we het... nouja iig of het er 1 of 2 zijn en of het hartje klopt! B is ziekjes... heeft nogal hoge koorts. Gister had hij 40.1 en vanochtend 39.2 wil dus veel slapen... vermoed dat door prikjes komt. ook heeft meneer er 2 tandjes en 2 kiesjes bij... arm kereltje! Verder is hij een echt boefje... gaat wel steeds meer 'spelen'... met auto doet hij brrrrrrrrrrr en dan rijd hij hem heen en weer.
@ mjdb: wat vervelend dat je mannetje ziekjes is van zijn prikjes, hopelijk is het snel over! Ohhh en spannend zeg bijna de eerste echo! Ben benieuwd! Hopelijk is alles goed en heb je je kwaaltjes niet voor niks, want ondanks dat t erbij hoort is t niet echt fijn natuurlijk! Knuf! @ lycka: wat balen dat t prikken tot 3 x toe moest! Wel heeeel knap van je meisje dat ze geen kik heeft gegeven! Kleine bikkel! @ godinn: thnx!! Hihi ja lachen om boertjes en er dan nog een proberen te laten zeker En wat heb jij toch een grote bink ook! Komt vast mede door het goede slapen! @ penny: wat knap zeg dat v nu los loopt, zo leuk om te zien he!! Hier gaat t redelijk... Quinten is nog steeds de nachten aan t spoken en heeft best last van zijn prikjes... Z'n beentje was ook helemaal rood pijnlijk en dik erdoor ( gokje, allergische reactie? ) echt hij valt nu van de ene in de andere reactie lijkt wel! Z'n knieholtes zijn ook weer helemaal vurig rood. Mijn rug is ook echt weer prut nu de medicijnen zijn uitgewerkt, dus vanmorgen bij de ha geweest en een doorverwijzing naar de fysio gehad. Gelukkig kan ik daar zometeen gelijk al terecht! Mijn konijntje heeft trouwens twee erg gezellige dates gehad hoor! Arme beestje werd gelijk van alle kanten genomen....oeps! Ze heeft wel een leuke kanjer gevonden, Arie hihi. Verder is m'n binkie toch zoveel aan t lachen en op de dag gaat t eindelijk weer helemaal lekker met hem. Verstoppertje spelen is echt z'n favoriete spelletje, hij gaat achter t gordijn staan en roept: Quiiiintennn beeeeennnnnnn je??? Hihi lekker ventje
Apart hé dat ze allemaal zo anders reageren! F is bijna helemaal niet ziek geweest van de 14 maanden prikjes. Hij vond die in de arm wel erg pijnlijk.. Wel is hij steeds snotterig en hoesterig. Maar goed, het hoort er allemaal bij! Fijn JDB dat het goed gaat tussen jullie! Mooi zo Haha, verstoppertje spelen, geweldig hé? Fer.re doet het ook, maar die maakt dan he-le-maal geen geluid meer. En hij blijft dan zo 5 minuten doodstil achter de bank zitten, gek kind!
Haha ja echt geweldig! Is t bij F.erre ook zo dat z'n bips en beentjes er dan nog achter vandaan komen? Hihi ik kom echt niet meer bij dan!