Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Godinn, wat een flinke kerel!

@ Lycka, wat knap dat ze geen kik gaf!

@ Engeltje, Arie hahaha wat een coole naam voor een konijn. Fijn dat Quinten lekker aan het lachen is, jammer van de roodheid.

Hier is het 'pakken' favoriet. Dan ren ik achter hem aan om hem te pakken of ik ren van hem weg (ren = heeeeeel langzaam ;)). Dan begint hij zo hard te lachen :D. Rn als ik me verstop en roep dat hij me moet zoeken wordt hij ook helemaal wild haha.

Verder hier alles prima. Vanavond uit eten met schoonfamilie en dan blijft V bij schoonouders slapen zodat wij morgen flink in kunnen pakken voor de verhuizing.

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk he al die ontwikkelingen van de kindjes!!

Hier zit ik vanaf dinsdag met een Ziek kindje...
    Ze. Is zo "zielig" wil alleen d'r mama! Eten en drinken wil er niet goed in.
    Wij zijn ook zo verkouden als wat!! Morgen gaan we eindelijk alles afmaken hier in huis! Naja de babykamer!! Een een schilderij ophangen op de slaapkamer!

Opruimen gaat ook lekker in huis hier! M'n moeder heeft me goed geholpen!
    Alle baby kleertjes liggen weer klaar op zolder! Dus zo al met al komen we er wel! :)

Ik lig nog steeds in de smef. Doe zeer rustig aan om het gemiddelde van 1x per Ri ziekenhuis wat te beperken! :$ deze Wanherschap is niet om over na huis te schrijven... Erg vervelend maargoed!
    Fijne zondag allemaal!!!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ lycka wat fijn dat ze zo rustig was! Heeft ze erna nog last gehad?

@mama jdb balen dat je nu al misselijk bent :( wellicht idd een tweeling ;) Zou je dat leuk vinden? Ik hoop namelijk heel graag een keer een tweeling te mogen krijgen. Heel stom, maar heb die wens altijd al gehad ;)
    Hoe gaat het met B, nog koorts? Beterschap!

@engeltje he meid vervelend nog steeds die gebroken nachten.
    Hoe ging net bij de fysio?

@penny, hoe was het etentje?
    Succes met inpakken..

@kimmie, he wat vervelend als zolang ziekjes.. Hoe gaat het nu?
    Wel fijn dat je moeder lekker heeft geholpen! Geeft een fijn gevoel als het opgeruimd is.
    Het laatste stukje snap ik niet zo goed ;) sorry

@hier gaat het allemaal goed. Eindelijk is het eerste tandje erdoor gekomen. Linkervoortand. Op de dag dat ie doorkwam, viel ze er meteen op, tand door de lip ;). Gelukkig hielp een ijsje erg goed en werd de zwelling minder en stopte het bloeden. Vond het wel super zielig.. Maar goed, dit gaat nu vaker gebeuren.

Ze kruipt inmiddels ook helemaal zoals het hoort (met beide beentjes ipv kontschuiven) en ze gaat dehele kamer door.
    De pakjes onder de boom blijven interessant, van de ballen blijft ze gelukkig af.
    Qua spelletjes is het hier vooral muziek en dansen. Verstoppertje snapt ze nog niet echt, "ik pak je" ligt ze wel meteen in een deuk :D
    Leuk al die ontwikkelingen.

Vandaag mog even de laatste kerstinkopen gedaan en morgen en dinsdag nog ff werken en dan 1,5 week vrij!! Super zin in, want ml is ook lekker thuis. En we gaan veel leuke dingen doen!

Hebben jullie zin in de kerstdagen?

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja sorry mijn telefoon maakt soms erg vreemde woorden! :p dat het met mij nog nie perfect gaat en dat ik rustig aan doe. Ik zit gemiddeld 1x per week in het ziekenhuis omdat er weer iets is met mij (lees buikpijn bloedverlies of wat dan ook)
    Vandaar haha

Wat goed!!! Kruipen!!!! :D super !!

5. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Kimm sterkte! idd best pittig zo! knuffie

Ukkie ben idd erg misselijk en moe! Voor goed doel he hihi! Of ik het leuk zou vinden... ja dat wel en iig heel speciaal maar ook heel dubbel gezien er al '3' rondlopen! We wachten het wel af... zaterdag echo dus hoop iig 1 kloppend hartje te zien!

en ahhh je arme schat meteen tandje door de lip! Gelukkig hielp het ijsje

Hier gaat t wel, b knapt weer op en is weer zijn boevige zelfie! Lekker ondernemend, ontdeugend mannetje! Nu kerstvakantie dus lekker gezellig met de kids. Kerstavond pakjes onder de boom en 1ste kerstdag bij mijn ouders, gezellig!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: wanneer gaan jullie precies over? Succes met oakken nog!

@ ukkie: jeeeeeeejjjj eindelijk is daar die lang verwachtte tand dan! Wel sneu dat ie gelijk door haar lip heen ging! Wat goed dat ze nu ook "normaal" aan t kruipen is! Zie je wel, het komt echt allemaal vanzelf hoor!

@ kim: he wat balen dat je zwangerschap niet zo fijn verloopt! Hopelijk blijven de bloedingen en krampen nu weer gewoon uit en kun je toch nog van de laatste maandjes genieten! 28 weken alweer....pff je kan gewoon alweer lekker gaan aftellen! Heel fijn dat je moeder is komen helpen met opruimen, hopelijk is morgen dan alles lekker af meid! Wel foto's showen he!!

@ mjdb: balen van die misselijkheid, hopelijk ishet snel over!

@ kerst: ja hoor, zeker wel zin in!! Toevallig net alvast de babi pangang en rendang op t vuur gezet! Kerstavond komt mijn schoonfamilie indisch eten en spelletjes spelen, 1e kerstdag zijn we bij mijn opa en oma en tweede kerstdag komen mijn ouders, broertje, oom, tante en neefje en gaan we lekker gourmetten. Ml moet wel de 1e kerstdag werken en de 2e kerstdag alleen smiddags, maarja dat went ondertussen wel hoor ;)

Hier vandaag een babyshower gehad voor de vrouw van mn neef, had er (door omstandigheden) eigenlijk niet heel veel zin in, maar t is een geslaagde middag geworden!

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hé jakkes Kim, balen zeg dat het niet wil... Maar dat ben je straks zomaar weer vergeten!

Ukkie: Jaaah! De tand is er :D En ook nog aan het kruipen :) Het gaat zo snel soms allemaal! Fer.re is soms ook helemaal bont en blauw, de arme schat..

JDB; hopelijk ebt de misselijkheid binnenkort wat weg.. Niet leuk!

Ik heb eigenlijk best wel de wens op een 2de. Maar omdat het bij Fer.re allemaal zo moeizaam ging de eerste maanden (met 5 maal een fikse borstontsteking en dikke koorts waarvan ik nog het idee heb te moeten herstellen) kijk ik er heel erg tegenaan.. Ik vond er niks aan, die eerste maanden... Erg hé?

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: helemaal niet erg hoor!! Hier is er ook niks vanzelf gegaan zoals je weet en heb dan ook heel lang geroepen dat ik echt geen tweede meer wilde.
    Aan t einde van de therapie ben ik me gaan beseffen dat het helemaal niet meer zo hoeft te gaan zoals bij Quinten. Sterker nog, ik weet waar ik op moet letten nu, dus ik zal het zeker nooit meer zo erg laten worden! Ok de misselijkheid heb ik niet in de hand, maar een beginnende borstontsteking zal ik herkennen en dus op tijd kunnen ingrijpen. M'n BI is wel iets waar ik me meer zorgen om maak, zeker nu het aan t terugkeren is zonder dat ik zwanger ben.... Maar ook daarmee zal ik nu eerder naar een therapeute stappen en op tijd gaan minderen met werken zodat t wel binnen de perken blijft!

Ik werd net druppend wakker! Iemand van de met bv gestopte dames enig idee Hoelang dat kan duren?

9. Mama JaDeBo

Engeltje vervelend... volgens mij kan dat een paar dagen duren omdat je lichaam eraan moet 'wennen':)

Klinkt heerlijk, indisch!

Godin hoop t ook maar tis voor goed doel! Komt vast goed ;)

Hier vanochtend bijna alle laatste boodschapjes gehaald, morgen alleen nog ff stokbrood en beleg halen.
    En net mijn kerstcadeautje uitgezocht... happy me :D Gekregen van vriendlief... zo blij!!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: mooi kadootje hoor!! Welk type heb je nu?
    En na anderhalve week nog druppelen kan dus volgens jou wel? Hoop dat t niet al te lang duurt! Heb gelukkig in ieder geval geen stuwing meer en ook nog geen knobbeltjes ofzo gevonden :)

Oeiiii m'n mannetje is echt weer ondeugend vandaag! Hij is de hele dag al bezig met lades en kastjes opentrekken wat hij niet mag. Daarstraks heb ik m'n hand verbrand aan een pan en terwijl ik aan t koelen was, was het pas echt bal! Hij ging van de prullenbak naar de oven en van de oven door naar de kastjes en omdat ik niet genoeg reageerde naar zijn zin begon hij me ook nog aan m'n voeten te kriebelen.... Dondersteentje!! Heb trouwens wel een flinke brandbaar op een rotplek! Precies bij dat velletje tussen m'n duim en wijsvinger, autsj!!

11. Mama JaDeBo

Engeltje ja hoor dat kan nog wel even aanhouden, maar iig wel goed dat de knobbeltjes/stuwing er niet is!

Ik heb nu canon Eos 1100D met ef-s 18-55 III kit :)

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje he vervelend van jet lekken. Hier geen last van gehad maar is volgens mij heel normaal.
    Sterkte met je hand. Lastig met zon boefje in de keuken ;)
    Hier is de keuken met de woonkamer gescheiden dmv een andere vloer. L mag niet over het lijntje en ze houdt zich er tot nu toe nog goed aan..

@mamajdb mooie camera! Gaaf zon cadeau zeg!

@goddin, net wat engeltje zegt. Misschien hoeft een tweede helemaal niet zo te gaan! Eerste maanden zijn natuurlijk wel pittig maar dat vergeten je erna wellicht weer ;)

@hier een ziek meisje, gisteravond flinke hoest en roffels. Vannacht 1x in paniek wakker geworden in een grote hoestbui. Ik dacht eert aan pseudocroep maar vanochtend had ze 39.1 dus toch Maar naar de ha.
    Een bovenste luchtwegontsteking en oorontsteking. Hebben antibiotica gekregen maar dit krijg ik best moelijk erin. Op een lepel moet ze van overgeven. De melk drinkt ze niet op en pudding is ook teveel. Morgen maar even zon spuitje halen ..

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Jeej, Ukkie, het eerste tandje! Ben benieuwd of de rest nu snel volgt!

Godinn, ik herken je gevoel wel hoor. Ik was natuurlijk harstikke blij toen Aveline geboren was, maar ik vind haar nu veel leuker. Het is ook best zwaar om voor zo'n klein veeleisend hummeltje te zorgen, terwijl je net een bevalling achter de rug hebt. Toch ook hier weer de wens voor een tweede.

Engeltje volgens mij kan dat best nog een poosje duren. Op borstvoeding.com hebben ze het zelfs over maanden!

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Afbouwen - Borstvoeding afbouwen: praktische tips

Mooi kerstkado, MJDB!

Hier een beetje een ziekig meisje. Gisteren de hele dag vieze diarree. Vannacht heeft ze gelukkig wel (redelijk) goed geslapen. Van negen tot half zes. Alleen heeft ze nog steeds niet veel trek. Dus besloot ze haar boterham maar aan mij te geven. Ze hield me telkens stukjes voor en dan zei ze "hap". Hihihi, wel heel schattig!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: ah gossie, sterkte met je meisje!! Hopelijk slaat de ab snel aan!

@ mjdb: die staat ook op mijn verlanglijstje.... Denk dat mijn canon t binnenkort gaat begeven namelijk.... Heb hem ook al iets van 7 jaar ofzo en hij is echt heeeeeel veel gebruikt! Ach ooit is t gewoon op he ;)
    Bijna jarig, dus ga lekker centjes vragen ervoor! Als t goed is kunnen mijn andere lenzen er ook op.

@ aislyn: ook al een ziekig meisje, beterschap! Wel schattig dat ze jou ging voeren!
    En serieus, kan dat maanden duren ja? Hoop toch echt van niet hoor! Hihi straks moet ik ineens weer koffiepads gaan dragen :p
    Nee verwacht t niet, na van de week heb ik t gelukkig niet meer gehad!

Ik heb vanmorgen mijn kerstkadootje alvast gehad van mijn mannetjes! Een my imenso ketting met quinten's koppie erop gegraveerd en aan de achterkant een amethyst steen. Zal zo ffies een foto plaatsen, vind hem zelf echt supermooi!!!

Nou meiden heeeeele fijne kerstdagen! Geniet ervan!!

15. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    MEIDEN.... Ik heb vandaag, puur voor de zekerheid, een testje gehaald.. En... positief!!! Waaaaaahhhh...

16. Mama JaDeBo

Whaaaaaaa gefeliciteerd!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Whaaaaaa echt??? OMG hoe voel je je nu?? Toch wel blij mee??
    In ieder geval toch gefeliciteerd!!!

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ja zeker wel blij hoor!!
    Ik had het alleen nog niet verwacht.. Was ook niet helemaal mijn planning.. Maar omdat ik conditioneel erg achteruit ging (normaal mest ik zo 14 stallen uit, nu stond ik na een halve al te hijgen) dacht ik; even testen voor de kerstborreltjes..

Ik vind het wel een beetje extra spannend, ik heb geen foliumzuur geslikt en ook nog wel regelmatig een wijntje gehad.. Dat vind ik wel erg eng hoor...

Bedankt voor de felicitaties!

Fijn dat je hier even van je af kunt schrijven, nu nog niemand het mag weten :D

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw!!! Gefeliciteerd meis!!!! :D

Meiden fijne feestdagen x

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn; hoe ver zou je nu zijn dan? Na 5 weken bouw je volgens mij pas een bloedband op met de kleine.
    Hoe vind je hubby het nieuws?? Gelukkig maar dat je er wel blij mee bent ondanks dat t nog niet helemaal in de planning zat :)

Deel Deze Pagina