Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen en de andere twee x thuis! Helaas kan dat nu niet! Pfffff kan er nog niet overuit. Maandag intake vk, hopelijk kan zij mij wat geruststellen en antwoorden geven!!

2. Michiee

Michiee Niet meer actief

ik zou ook heel graag thuis willen .
    ook omdat het dan zo lekker spontaan begint haha

zo ja Engeltje, zn bevalling wil ik wel !

ohja bah zegt ze hier idd ook en Dinke (drinken) .

ik ben benieuwd wanneer het hier raak zal zijn..
    ml wilde er eerst graag 1 toen onze dochter 6 maanden was kreeg ik al de kriebels weer maar toen wilde ml er niks van weten, en toen ineens toen ze 10 maanden was zei hij : zullen we ervoor gaan?
    toen krabbelde ik wel even terug haha toen kwam het ineens zo dichtbij !

Voor ons ook wel speciaal omdat onze dochter een cadeautje was , ''ineens'' was ik zwanger als jullie snappen wat ik bedoel, en nu zijn we er echt bewust mee bezig, er over praten, testen kopen enz dat maakt het nog meer speciaal na mijn idee..

hij begon vandaag dat hij er 3 ook wel leuk vind HEUH :O haha eerst maar een tweede..als ons dat gegund is

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zoooo weer veel gekletst :D

Welkom voor de nieuwen! Leuk dat jullie mee kletsen.

@mamajdb ik snap best dat je even van slag bent.. Logisch toch! Schrijf lekker al je vragen op voor de vk, anders vergeet je dingen.

@hier ook ingeleid met 41 weken. Ivm crohn Zowieso in het ziekenhuis moeten bevallen. Op zich wel jammer niet in je eigen omgeving. Maar was toch wel blij dat ik een ruggeprik kon krijgen toen ik bij 3cm ontsluiting al pers weeën kreeg ;)

@ woordjes hier alleen papa en mama en iets wat op die lijkt. ( en wijst dan net zolang totdat we snappen wat ze wil)
    Wel gaat meteen de speen uit als ze in de ochtends en avond haar fles krijgt, legt hem dan netjes neer hihi.
    Ook als ik zeg we gaan op pad en ziet ze haar jas doet ze haar armen wijd om jas aan te doen :)

Hier wel een wens voor een tweede maar in er nieuwe jaar. Alle tijd zullen we maar zeggen ;)

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Welkom, nieuwe dames!

Geweldig, MamaJDB, had het ook op fb gezien. Maar ook erg spannend allemaal.

Aveline zegt steeds meer, ze begint een beetje op een papegaai te lijken. Nog niet alle woorden perfect. Mama, papa, opa, eten, appel, hap, woef-woef (hond), hihihaha (aap), o jee, nee, huis, daan (dankjewel), bal, mooi, daai (draaien, en dan gaat ze rondjes draaien), koek, kiekkiek (bij verstoppertje spelen)

5. Mama JaDeBo

Geweldig is het zeker, maar jeetje wat een onzekerheid maakt dit los! Kan nog steeds niet slapen en voel me erg onrustig! Nu ook erg misselijk, blegh!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: hopelijk slaap je nu ondertussen wel weer! ;) idd lekker je vragen opschrijven, dan ben je het zelf alvast een beetje kwijt en hopelijk heeft je Vk overal wel antwoorden op, maar dat zal vast wel toch? Zitten ze eigenlijk samen in een vruchtzakje of hebben ze er wel gewoon allebei 1?

@ michie: Hoelang zijn jullie nu bezig voor een tweede? Is idd wel speciaal he om er echt naar toe te kunnen leven!
    Hier is t juist ml die het wel ok vindt om er nu al voor te gaan, maar ik moet er nog niet aan denken! Ach, alles op zijn tijd, heb geen haast ;)

@ aislyn: heerlijk zo'n papegaai in huis :D

@ ukkie: wow al persweeen bij 3 cm ontsluiting? Pfff als ik de verhalen van anderen zo hoor dan moet dat echt verschrikkelijk zijn en kan ik me voorstellen dat je blij bent met een ruggenprik!
    Heb he trouwens de uitslag al van de crohn? Is t nu weer helemaal terug?

Ik hoop dat als ik ooit weer mag bevallen dat ik dan een echte bevalling mee mag maken en dat t herstel dan veel sneller gaat als bij Quin. Volgens mij moet je zoieso naar t zh als de eerste een ks was en dat zou ik niet heel erg vinden, al ben je t liefste natuurlijk in je eigen omgeving. Maar zeker hoe we t nu hebben meegemaakt zou ik maar al te blij zijn als ik in t zh zou zijn en we gelijk alle medische zorg om ons heen hebben.

Zo en nu weer proberen te gaan slapen!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Edit: je slaapt dus ook nog niet.... Gezellig :p
    Met wat voor vragen zit je dan allemaal meis? En hoe vind ml t eigenlijk? Hopelijk steunt hij je nu echt helemaal volledig tijdens de zwangerschap bevalling enz! Maar t zit nu vast wel weer helemaal goed tussen jullie!!

8. Mama JaDeBo

Ze zitten samen in 1 vruchtzak dus zijn eeneiig! Wel hadden ze een eigen dooierzakje. Heb echt geen idee verder is ook niks verteld alleen dat er 2 zijn en voor de termijn alles er goed uitziet.

Er spookt van alles door mijn hoofd, angst of ze het beiden wel zullen redden of ik het wel aan kan, al die ziekenhuisbezoekjes, bevalling in het ziekenhuis, angst vroeggeboorte en bv... Heleboel dus!

Vriendlief schrok even, en kan t nog niet bevatten maar ja die ligt gewoon te slapen en ik lig hier klaarwakker en kotsmisselijk!

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

Engeltje : dit is pas de eerste ronde :)

Mama jadebo: he bah die misselijkheid vreselijk is dat :(
    Ik zou denk ik ook in shock zijn als het er twee blijken te zijn haha
    Gelukkig komt het in mijn familie niet voor alleen in die van ml

Hier zijn we net wakker..gaan zo op bezoek bij onze omas :)

10. Mama JaDeBo

Ja dat is heel naar... het een puur toeval dat het een tweeling is... het is eeneiig dus 1 eicel met 1 zaadcel hebben besloten zich te splitsen...

Mijn oma heeft wel een tweeling gehad... maar heeft nu dus niks met erfelijkheid te maken!

11. Michiee

Michiee Niet meer actief

Nee precies wat bijzonder he !

Krijg je nu wel meer echos enzo ?

12. Mama JaDeBo

Ik weet verder eigenlijk nog weinig... heb over 3 weken weer een echo en morgen gewoon intake bij vk. Ik weet alleen dat vanaf 12 weken de zorg overgedragen wordt aan de gyn en aan de hand van hun beleid zal dat idd meerdere echo's betekenen en meerdere controles.

Ik weet zelf alleen de risico's, ben zelf kraamverzorgende dus dat maakt het niet veel makkelijker op t moment.

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Spannend hoor JDB. Morgen eerst maar naar de vk, dat kan je wellicht veel goeds doen!

Engeltje; ik werd ingeleid omdat er weinig vruchtwater was, de baby groot was, en ik toen 2cm ontsluiting bleek te hebben. Ik voelde het iets minder dan voorheen. Dus gelijk maar halen vonden de dokters. (ik vond van niet ;) )

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauuuuwwwe jdb!!!!!! Neeeeeejohhhh een 2ling?!!!!!!! Pffff pittig maar wauw!!! Gefeliciteerd zeg!!!! :D :D :D heel bijzonder!!

Auk kletst nog niet echt... Mama papa bempie (onze hond) die en beetje brabbelen enzo. Ze snapt alles wel dondersgoed! Leuk is dat!

Ik nog steeds ziek!! :( :( pff alles doet pijn! Voorhoofdsholte ontsteking en nu mijn oren er ook nog bij!
    Heb t erg zwaar haha en voel me heel erg zielig! ;)

Voor de rest doet de baby t volgens mij goed! Weinig last van buikpijn meer! :) dat is iig fijn!!

Welkom alle nieuwe dames!! K ook een november mama hoor! Was uitgerekend in okt. Maar aukje besloot 2 wk langer te blijven zitten! :)

15. Michiee

Michiee Niet meer actief

@MJB ja precies ..
    Ik denk dat ze wel vaker een echo zullen maken is toch best spannend
    Hopelijk slaap je vanavond beter

@kimmiikim
    Leuk ! Onze ukkies schelen dan niet heel veel.
    Mijm dochter is van 6 november ik was uitgerekend op 9 november.

Beterschap :( ziek zijn is vreselijk

16. Michiee

Michiee Niet meer actief

zo alle omas en opas weer bezocht .. nu lekker thuis :D

de kleine meid is erg verkouden en heeft last van haar tandjes .. zo sneu :(

@MJB hoe voel je je nu ?

hier nog steeds geen ongi :( word denk ik een erg lange cyclus ..

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamajdb vervelend die misselijkheid? Herken het, 3 maanden alleen maar overgeven en 7kg kwijt ;). Maar ik las dat jij niet goed overgeven.. Misschien een vinger in je keel?dan ben je er misschien tijdelijk even vanaf.

@engeltje ja dat was erg snel die pers weeën! En erg vermoeiend. Het is wel te vergelijken met de pijn die ik heb bij een crohn aanval. Dus was nu blij dat er iets voor was (ruggeprik)
    De crohn is nog niet terug/actief. Het gaat meer om de reuma waar ik nu last van heb. 14januari krijg ik te horen of ik weet mot starten met medicatie (pillen zijn voor zowel crohn als reuma)

@kim beterschap meid, echt nu geen fijne tijd om ziek te zijn :( knuffel!

@michiee beterschap voor je meisje! Hier ook weer last van tandjes.heb nu een speentje met water vol laten lopen en dan in de vriezer. Voor t slapen mag ze die in. Gister werkte het goed!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    **spam spam** hihi

19. Michiee

Michiee Niet meer actief

@Ukkie
    dat is handig gaan wij vanavond ook eens proberen.
    ze krijgt zowiezo een waterijsje als toetje dat werkt ook altijd goed haha

aahw wat een schatje !!

20. Michiee

Michiee Niet meer actief

ik ook ff spammen :D

Deel Deze Pagina