Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    T klinkt alsof er iets nog niet helemaal weg is in je bm. Dat je lichaam daar zo op reageert?
    Hopelijk kunnen ze je helpen en voel je je daarna wel echt opknappen!

2. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

#1322 Mama JaDeBo, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2014
    De vk zei ook al dat ik wel alle pech heb op t moment :(

Onderzoek was pijnlijk... De arts die me zaterdag geholpen heeft wil ook de echo nog even zien... Daarna wordt er een 'plan' gemaakt hoe verder :(

3. Mama JaDeBo

Helaas... de arts heeft ook nog de echo bekeken en vind dat 'witte' op de echo er niet horen... ze dacht dat alles eruit was, maar dit duid op een 'rest' en moet eruit... OK is dus gepland voor maandag, moet me om 13.00 uur melden en dan wordt het met echo gedaan en wordt het weefsel opgestuurd omdat ze wel wil weten wat het is... Mocht het slechter gaan, ook bijv. morgen moet ik bellen en wordt het morgen gedaan... het is dat ik nu niet nuchter was anders zou het vandaag nog gedaan worden! Pffffff

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort..

@ mjdb: jeetje meis, het schiet echt niet op zo he! Hopelijk voel je jezelf snel beter als het eruit is meis! Sterkte en een dikke knuf!

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    #1325 Lycka, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
    @badje in douche, ik gebruik ook een babybadje in de douche. We hadden een bad, maar "help, mijn man is klusser" en ik zit al sinds eind september zonder badkamer. Gelukkig in de kelder nog een douche en een toilet.
    @Anoniempje, je hebt ook opklapbare badjes, bibabad bijvoorbeeld.
    Wat schiet het al op bij je! Met welke termijn ben je van de eerste bevallen?

@Aislyn, wat zegt ze al veel woordjes! Hier alleen mamma en ja, maar nog niet op het juiste moment ;)

@Penny, hopelijk keert de rust snel terug bij jullie. Leuk hoor, alles opnieuw inrichten!

@Godinn, hopelijk is de misselijkheid na je eerste trimester over.

@Kimmi, balen dat je weer een blaasontsteking hebt. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Fijn dat je beebje gedraaid is!

Wat betreft het volhouden van de nachten, voor mijn gevoel heb ik geen keus. Ze wordt wakker en wil alleen mij. Als pappa komt doet ze alsof ze gaat slapen en daarna begint ze weer te roepen. Ze wil geen bekertje melk. Ik kan keihard zijn en niks geven, maar daar voel ik me helemaal niet prettig bij. Ik weet niet hoe ik het op een kindvriendelijkere manier af kan bouwen. Zou ik dan moeten stoppen met de ochtend- en de avondvoeding?

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: hoe is het nu met je?

@ lycka: moeilijk hoor.... Hier merkte ik op een gegeven moment dat Quinten makkelijk voor langere tijd snachts zonder voeding kon en kon het dus gemakkelijk afbouwen. Heb hem een tijdje rond 23.00 z'n laatste voeding gegeven en ben dit steeds een half uurtje gaan vervroegen tot ongeveer 19.00, dan krijgt hij altijd nog een flesje. Binnenkort zal dit er ook af gaan, maar dan moet hij eert wat beter gaan eten. Hoelaat geef je haar nu de laatste avond voeding?

Hier is er nog steeds een hoop gaande... Ml zit nog steeds overspannen thuis, therapie is vrijdag gestart, hopelijk voelt hij zich snel beter.
    Met m'n oma gaat t heel slecht, ze zit nu in een crisis opvang voor mensen met psychoses en het is echt heel zwaar. Ondanks de medicatie is ze nog steeds erg angstig en agressief.... Van de week toen m'n ouders en opa er weggingen wilde ze mee en dat ging natuurlijk niet. Ze heeft toen keihard lopen gillen en bonken met haar handen en voeten op de ruiten. Echt heel zielig en erg heftig dus...
    M'n zwagertje ( autistisch en in een woongroep ) zit nu in een symbiose samen met zijn vriendin en de diagnose is slecht.... Als dit zo doorgaat op deze manier kan het uiteindelijk de dood tot gevolg hebben. Halen we ze uit elkaar en gaan ze gesloten, dan is de kans zeer groot dat ze zichzelf iets aan doen. Verschrikkelijke situatie dus ook!
    Quinten is deze week ziekjes geweest, flink gespuugd, veel hoesten, hangerig en koorts gehad....

Ondanks dit alles gaat t met mijzelf best goed. M'n rug is eindelijk weer aan t herstellen, ben al wat kilo's kwijt en t lijkt wat beter te gaan op t werk. Kunnen merken dat er weer wat geld naar de kinderopvang gaat.

Oh nog wel even iets schattigs waarvan ik een brok in m'n keel kreeg toen ml het vertelde.... Aan t eind van de dag als Quinten t een beetje zat wordt en ik nog aan t werk ben, loopt hij eerst rond en roept hij maaaaamaaaa en daarna loopt hij maar de openhaard waar een foto van mij op zit, wijst die aan en geeft er een kus op..... *slik*
    Ik zeg ook altijd I love you tegen hem als hij naar bed gaat of als ik weg ga ofzo en van de week zei hij Lajoeee terug!!

7. Mama JaDeBo

Phoee heftig engeltje!!
    En wat een schatje is Q toch!!

Hier gaat t wel... Gister nog op eerste hulp geweest en wat zwaardere pijnstillers gehad (diclofenac) samen met de PCM maakt het wat dragelijker... Morgen moet ik om 13.00 uur In het ziekenhuis zijn, behoorlijk spannend! Hopelijk ben ik er dan snel vanaf!
    Zo proberen te slapen, morgenochtend vroeg opstaan, zodat ik iig nog iets kan eten en mijn meisje naar school brengen.

8. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bibabad- zou k ook graag willen maar is zo duur!! :(
    Hoe zit dat dan met snachts wakker worden en wil alleen maar mama? Echt om bij je te drinken?
    Hoer krijgt auk om half 7 flesje mee in bes( van t cb mag t eigenlijk nie meer maar daar ben ik t nog noe mee eens!) ze geeft vanzelf wel aan wanneer ze dat flesje niet meer wil! Voorlopig geniet ze er nog van! Slaapt om 7 uur tot de volgende ochtend uur of 8! (Vanmorgen 9.15! Redelijk record!!

Jdb- hopelijk werken de meds en voel je je al iets behaaglijker.
    Hoe gaat t met de kindjes thuis? Wanneer moest je weer naar de gyn?
    Pff sterkte meis!! Je bent sterk!

Engeltje jeejtje Miena dat klinkt idd heftig allemaal!!! :(
    Fijn dat t met jouzelf beter lijkt te gaan! En dat er wat kilo's vanaf gaan! Super zeg!! Je zult zien dat je je daarna nog een stuk beter voelt! :)

Hier vandaag alles schoongemaakt en opgeruimd! Lekker schoon bedje!
    Morgen 34wk echo ! Benieuwd hoe groot ze is enz. M'n buik is iig huge!

Slaap lekker dames

9. Mama JaDeBo

Kim met de meds is her wel te doen, tot ze uitgewerkt zijn... Dan begint het weer opnieuw.. Voelt gewoon dat buik hard moet werken... Krampen en soort messteken lijkt wel.
    Met de kindjes gaat het goed! Zijn wat van slag omdat mama ff niks kan en ze door opa naar school worden gebracht...

Ik moet vandaag om 13.00 uur in het ziekenhuis zijn en zal vanmiddag een 2e curettage krijgen. Dit keer met echo zodat ze zeker weet dat het weg is... Hopelijk verklaart dat de pijn en ben ik er snel vanaf!

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, jeetje wat een ellende allemaal. Toch fijn te lezen dat het met jou de goede kant op gaat. Dikke knuffel!
    Wat superschattig dat hij een kus naar je foto geeft :)

@nachtvoedingen, ik voed haar rond 19:00 uur voor het laatst. Overdag krijgt ze helemaal geen bv meer. Hoe laat ze 's nachts komt, verschilt per nacht. Meestal maar 1x en dan net voor 7 uur weer. Maar hoe krijg ik die ene keer er nou af op een kindvriendelijke manier?
    Ze vindt het prima als pappa 's nachts bij haar komt. Dan gaat ze lekker tegen hem aan liggen en slapen. Maar als ze dan weer in bed ligt, wordt ze weer wakker en gaat ze roepen. Een bekertje melk slaat ze weg.
    Ik hoop gewoon dat ze er zelf binnenkort mee stopt, maar zij vindt het wel prettig zo natuurlijk ;)

@kimmi, bedoelt het cb niet dat het niet goed is om de melk in bed te geven omdat je daarna haar tanden niet meer poetst? Mijn oudste van 5 drinkt ook een beker (als het aan hem lag een fles haha) melk voordat hij naar bed gaat, niks mis mee toch.
    Veel plezier bij de echo!

@Mjdb, ik hoop zo voor je dat het na vandaag een stuk beter met je gaat. Hou moed!

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Godinn, blegh niet fijn zo misselijk!

@ Anoniempje, spannend vrijdag!

@ Kim, wat leuk zo'n badje! Mijn moeder heeft ook een opblaasding voor als mijn nichtje logeert.Ik was bijna 20 kg aangekomen met de zwangerschap en is op 1 kg na allemaal eraf gegaan, dus jij kan het ook! Fijn dat de baby niet meer in stuit ligt.

@ Engeltje, hopelijk helpt de therapie goed bij je man. En wat een nare situatie met je oma en zwager. Ik heb niet meegekregen wat er met je zwager en vriendin speelt, maar het klinkt iig niet fijn :(. Fijn dat je rug beter gaat en je kilo's wkijt bent, ga zo door!

@ Mamajdb, heel veel succes en sterkte straks in het zh!

V is al goed gewend aan het nieuwe huis. Is een stuk groter dus hij loopt de hele tijd rond te banjeren en te brabbelen. We wonen nu ook op loop afstand van het bos. Ben gsiter samen met V een uur gaan wandelen in de bossen. Het was zo'n mooi weer! Kwam uiteindelijk op een modderig mountainbike pad uit met de kinderwagen haha. Eerstvolgende droge pad op gestoken en kwam ik op de hei uit. Met google maps een beetje de kant gekozen en toen herkende ik het weer. Ook op het kdv heeft hij het naar zijn zin. Hij is nu 3 volle dagen geweest. Dat was wel even wennen en vooral 's avonds rampzalig met slapen door alle indrukken. De laatse dag van de drie leek het minder en sliep hij de hele nacht door (de andere 2 keer heel vaak wakker, zelf 1-2 uur achter elkaar 's nachts). Ook krijgt hij iets van 5 tanden door/zijn net door tegelijkertijd, dus het is flink kwijlen. Ik had van de H&M vand ie sjaaltjes maar daar zijn er 2 van verloren gegaan (ik denk op het kdv), dus moet ik even wat nieuwe bijhalen. Anders zijn zijn kleren echt doorweekt van de spuug. Verder hier alles goed. Vandaag dag 29 vd cyclus, ben erg benieuwd of het deze keer raak is. Ik denk van niet, maar we zullen zien. Ik ruik sinds een week wel opvallen goed, kan een teken zijn natuurlijk, maar ik durf mezelf niet lekker te maken met hoop :).

12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je begint te wennen aan jullie nieuwe omgeving!! Fijn! Heerlijk zo dicht bij t bos!!
    Ja k was bij aukje ook mega veel bij gekomen! Ruim 30 kg! (A) is er ook vanaf gegaan! En toen werd k weer zwanger :p pff

Lycka ja dat bedoelde ze ook! Vanwege tandjes poetsen enz. Nou dat komt ook wel weer goed denk ik dan maar...

Jdb- knuf meis! Hoop dat t goed is gegaan!

Hier de echo; in 2wk tijd mega snel gegroeid!!!! :O buikje van 38wk! :O bizar! Ze schatte haar 2,6kg nu.. Schijnt best flink te zijn voor deze termijn!!
    Plus... Weer stuit!! D'r hoofdje zit helemaal boven in!! :O 14feb naar de gyn. Voor informatie over draaien enz en te kijken of t nog nodig is!!

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @Engeltje, poeh dat zijn een hoop dingen tegelijk! Dan super goed dat het met je zelf ondanks alles beter/goed gaat! Houden zo! Hopelijk helpt de therapie voor ml snel.

@mamajdb Hoe is het nu?

@Kimm fijn dat het zo gegroeid is :) Wel jammer van de stuit maar je hebt nog even ;) wie weet...

@ penny wat fijn dat het zo goed gaat met V. Dat scheelt een hoop. En heerlijk zon wandeling :)

@Lycka respect hoor die nachtvoedingen! Helaas ff geen tips behalve het eens uitproberen om er niet heen te gaan. Of ergens een nachtje te laten logeren? Heb ik zelf nog nooit gedurfd maar ze zeggen dat dat ook nog wel eens kan helpen..

@tandenpoetsen, hier krijgt ze om 23.00 ook nog een fles en tandenpoetsen is echt drama dus doe ik na deze fles niet meer. (dan is ze echt overstuur voordat ze gaat slapen) Hoop dat deze fase snel over gaat want is toch slecht voor de tandjes lijkt me :)

@Hier weinig nieuws. druk bezig voor de carnaval :D L gaat ook 1 dag mee, net als vorig jaar! Kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen haha

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, wat heerlijk om dichtbij het bos te wonen. Ik duim stiekem voor je ;)

@Kimmi, dan kom je uit op zo'n 4kg rond de 40 weken, prima toch!
    Balen weer in stuit, maar een goed teken dat ze nog kan draaien. Mijn oudste lag vanaf week 25 al steeds in stuit. Misschien is moxatherapie iets voor je.

@Ukkie, ze blijft roepen totdat ik kom. Het begint met kwebbelen, dan roepen en uiteindelijk huilen. Of het is een halfuurtje stil en dan begint het weer. Na dat soort nachten ben ik echt gesloopt.
    Ik ben bang dat ik de hele nacht wakker lig met een schuldgevoel als ik haar uit logeren doe. Zowel tegenover haar als tegenover mijn schoonouders.

@Tandenpoetsen, hier ook drama. Na bv hoeft het gelukkig niet. Ik probeer 2x per dag te poetsen, maar 's morgens schiet het er vaak bij in. Ook bij de oudste trouwens, omdat we zonder badkamer zitten. Ik mis gewoon de routine (en hij houdt natuurlijk ook zijn mond ;))

Vandaag lijkt het wel lente. Er lag al weinig sneeuw en nu smelt het ook nog behoorlijk. De vogeltjes fluiten vrolijk en we hadden een heerlijk zonnetje.
    Vannacht gaat het weer vriezen, dus morgen is het spekglad, maar vandaag was het heerlijk ;)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Ohh ja heel herkenbaar. daarom durf ik haar ook nog steeds niet uit logeren te doen.. Bang dat ze mn schoonouders de hele nacht ophoudt.. Dus ik snap je helemaal hoor:D

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier trouwens ook een (koude) lentedag.
    Ik krijg net een foto van sm van L in de nieuwe schommel.
    (die trouwens totaal niet onder de indruk is;))

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Leuke foto!
    Hé gras! Dat heb ik al een maand niet gezien haha!

18. Mama JaDeBo

Alles is goed gegaan en lig alweer lekker in mijn eigen bed.
    Ze hebben het met camera gedaan dus alles is weg!! Ben zo opgelucht dat het erop zit nu!

Nu bijkomen want ben nog wat duf! Heb wel weer roesje gehad en ruggenprik.

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    wat een leuke foto ukkie!

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Lycka.. Vermoeiend die nachten! Hier helemaal geen flessen meer. Heb eigenlijk ook geen tips :(
    Julian kwam met 41+1.. Hoop deze toch eerder...
    Daarom vrijdag al strippen alst lukt !

Engeltje.. Wat heftig allemaal. En idd heel schattig van quinten haha.
    Hopelijk gaat t snel wat beter met de dierbaren om je heen

Bibabad,, grraaaaaaagggg. Maar echt te duur nu :( ooit!

Deel Deze Pagina