Mamaf, heerlijk he dat slapen?! Hier een dochter die gewoon door het heien van de huizen die hier tegen over ons gebouwd worden, heen slaapt. Lycka, fijn dat het kdv weer open gaat! Engeltje, best vaag van die foto! Die Nijntje heb ik inderdaad ook op het lijstje van S. staan, hij lijkt mij echt super leuk! Hier heeft S. weer erg last van haar oren, ondanks dat we nog met de antibiotica oordruppels bezig zijn is de ontsteking weer erger geworden. Nu dag en nacht krijsen en grijpen naar haar oren. Gisteren trok ze zelfs uit frustratie een hele pluk haar uit haar hoofd! Maandag moeten we weer langs de kno arts. Ook weigert ze vandaag al het brood (zeker last van haar doorkomende boventandje en hoektandje lijkt ook wel te komen). Ze zit nu een 'danaan' te eten zoals ze het zelf zegt.
Wat spelen jullie kindjes allemaal rustig en goed haha. Hier is het vooral gooien en in zn mond stoppen. Niet zo'n geduldig mannetje
@ cin: ach arm meisje toch! Als t echt te erg wordt gewoon de hap bellen hoor! Misschien is ze ondertussen wel immuun voor de ab? Sterkte met haar in ieder geval! @ anoniempje: rustig stil zitten? Wat is dat? Haha komt hier ook nog niet voor hoor! @ lycka: wat knap dat ze al dingetjes ergens in aan t doen is! Daar heeft Quin echt t geduld niet voor! Ja z'n speen in mijn mond stoppen omdat hij hem er daarna weer hard uit kan trekken is heel grappig hihi maar verder echt nog niet Nou de afgelopen dagen Quinten steeds een eetlepel yoghurt gegeven en zo op t eerste oog leek de reactie mee te vallen. Paar plekjes eczeem maar en de eerste dag juist een wat dunnere poepbroek...... Tot vannacht, het arme mannetje heeft t uitgegild van de pijn! Was amper te troosten, zo zielig Hij bleef maar ineenkrimpen om zich vervolgens weer hard krijsend uit te strekken. Kreeg echt een flashback naar een aantal maanden geleden, verschrikkelijk om hem weer zo te zien! Vanmorgen een kleine keiharde keutel en vanmiddag nog een keer ondanks twee zakjes forlax vandaag. Heb hem dan ook maar geen yoghurt meer gegeven, voorlopig maar weer stoppen ermee. Verder ging het vandaag gelukkig wel goed met hem gelukkig. Zijn lekker naar het strand geweest. Nick zou pas om 15.30 moeten beginnen, maar toen we net uitgekleed op t strand zaten werd hij gebeld dat t enorm druk was en dat hij toch eerder moest beginnen helaas. Ben zelf met Quinten gebleven, want mn smoeder kon me anderhalf uur later komen ophalen, dus dat leek me wel te doen! Maar pfff dat is best pittig in je eentje met zo'n ondernemend mannetje op het strand! Het werd helemaal lastig toen hij erg moe begon te worden en mn smoeder gewoon een uur later was als verwacht......pff had t kunnen weten! Naja gelukkig heeft Quinten het op het einde na reuze naar zijn zin gehad. Hij ligt nu heerlijk te tukken, hopelijk gaat t weer beter vannacht!
@Cin, wat sneu voor Saar. Komt misschien ook door haar oortjes dat ze geen zin heeft in brood. Beterschap en hopelijk komen jullie het weekend wat beter door. @Engeltje, gisteren zat Sofie alles wat ze uit m'n tas had gegraaid ook weer terug te stoppen En wat betreft het rustig zitten en spelen, tja... als je niet kan kruipen dan blijf je maar zitten Ik oefen tegenwoordig wel weer meer in het kruipen, maar zij wil alleen maar leren hoe ze van kruiphouding tot zitten kan komen Wat zielig dat hij zo'n pijn had van de yoghurt. Maar in ieder geval wel duidelijk waar het van komt. Irritant dat je schoonmoeder een uur te laat was. Dat is nogal een poos voor zo'n kleintje. Net mijn 2e taart gebakken, maar die is tijdens het bakken al ingezakt
@ Lycka: Ach jouw meisje ontwikkeld haar fijne motoriek weer sneller, leuk toch om die verschillen te zien? Dat kruipen en stappen komt echt wel hoor! Zo ook hier het rustig ergens mee gaan zitten spelen....hopelijk Dat van mn sm was echt vet irritant ja! Arm mannetje was zo moe! Naja niks aan te doen, hij ligt nu heerlijk te tukken, hopelijk gaat het vannacht ook weer beter! Balen van je taart! Wat voor recept gebruik je? Misschien niet lang en luchtig genoeg geklopt? Tussendoor ook niet de oven open doen he! Daar zakt hij ook van in!
De verschillen in ontwikkeling tussen Sofie en haar broer en zijn ook enorm! Hij stond op deze leeftijd al bovenop zijn loopauto om de spullen van de kast af te grissen Ik heb nu het recept van de leukstetaarten.nl gebruikt. 8 minuten op volle toeren geklopt en dan nog 2 min. op de laagste stand. Meel en maizena er met een spatel doorgeroerd. In het midden van de oven, onder- en bovenwarmte, 180 graden, 40 minuten. En ik heb de oven niet opengemaakt. Vorige keer had ik een ander recept, met zelfrijzend bakmeel ipv bloem en maizena. Dat ging beter, alleen zakte die dus in omdat ik hem niet in de oven af heb laten koelen. Gelukkig duurt het nog 2 maanden voor Sofie jarig is
Jeutje MF, wat slaapt J lang! Ik vond dat Fer.re al lange nachten maakte met zijn 12 uren! Ben ook wel benieuwd of ze overdag dan nog wel slaapt? Ok, ik zal morgen eens rozijntjes gaan halen! Kleine dingen doet hij eigenlijk zelf niet in zijn mond.. Alleen grote dingen.. Zijn jullie allemaal alweer goed op gewicht? Ik ben weer begonnen met hardlopen, en zit aan de shakes
@ lycka: met dat recept heb ik geen ervaring, maar moet wel zeggen dat ik 180 graden voor een cake erg warm vindt! Hier meestal 150/160 graden en dan 60 tot 70 minuten. Waren de eieren, boter en melk al goed op kamertemperatuur voor je eraan begon? Dat kan ook nog heel veel uitmaken! @ godinn: nee ben nog niet op mn oude gewicht helaas! Wat goed dat je aan t hardlopen bent! Dat kan ik dus echt niet! Ben wel veel aan t fietsen en wandelen.
He iedereen!!! Ik heb dit topic over het hoofd gezien! Blijkbaar,... Maar meld me nu toch even aan! Met onze knul gaat alles goed! Groeit als kool met zijn nu al 11 kilo en 74 cm. Wie had dat gezegd toen ie eerste week aan de sonde lag vanwege slecht eten haha. Het is over het algemeen genomen een super vrolijk mannetje en betoverend iedereen hier met zijn blauwe ogen. Hij is razend snel. Hij is 11 maanden deze week en hij loop sinds twee weken!! Zo trots op mijn ventje. Eerste half jaar was voor ons wel zwaar. De slapenloze nachten en niet weten wat te doen. Daarnaast heeft hij erg last van krampjes gehad dus veel rond denderen met hem enz. Maar kwamen er ook achter dat we beide niet veel met het baby zijn hadden. Het echt klein en alleen maar liggen en eten. Toen ie vanaf 6 maanden actiever werd en kon zitten ja toen werd het echt geweldig voor ons! Grotendeels wel weer even verteld nu geloof ik. Nu maar weer afwachten hoe het met mij afloopt ik ben 9 dagen overtijd en geen idee hoe dit gaat aflopen...
engeltje... zo ontzettend sneu voor jullie kleine jongen.. hopelijk is dat nu ook over nu je even geen yoghurt meer geeft. Trouwens ook irritant dat je smoeder zoveel te laat komt?! ik zou er niet al te blij mee zijn blackie.. hoii spannend 9 dagen over tijd. Hier ook niet veel met het baby achtige hoor gewicht.. zat na 2 weken alweer op gewicht.. helaas ben ik nu al behoorlijk aangekomen.. beweeg lang niet zoveel als dat ik in de zwangerschap van J deed.
Ik ben bijna weer op gewicht ook al lijk ik veel dikker hahaha. Mja is hier helemaal niet gepland , heb spiraal en alles.. maar zou wel echt wat voor ons zijn om dan toch opeens zwanger te zijn. We zullen het maandag zien. Tandjes? Bij jullie ool zo'n hel woord??
@ontwikkeling: hier loopt Tim precies gelijk met Fleur als baby, heel grappig om te zien. @gewicht: ja hoor, nou ja, ik 'moet' eigenlijk nog een kilo, maar dat komt ooit wel. Of niet, ook goed.
Tja ik ben nu 74kg en was 92 dus ben al blij maar liefste zie ik me weer iets onder de 70kg. Maar rustig aan heb geen haast. Net ongesteld geworden. Stiekem toch een beetje jammer. Gek eigenlijk. Maar wel blij het zou zo snel zijn. Even een langere update. Jari is nu bijna 11 maanden en zoals ik al zei hij loopt al. Wat goed te zien is aan hem met al die kleine stoot plekjes hihi. Maarja dat hoort erbij. Jari eet tot nu toe eigenlijk alles en ging snel van potjes en dergelijke af hij wilde het allemaal zelf ontdekken. Hij krijgt sinds paar dagen nog maar 1 fles verdeeld over ontbjjt en lunch. Ben zo blij dat ie er zo goed als vanaf is. Maakt het een stuk makkelijker. Hij slaapt in de ochtend een uurtje in de middag twee en daarna van 7 tot 7. Af en toe nog speentje in de nacht maar word al stukken minder. Tis een vrolijke jongen maar kan wel een echte zeur zijn. Sterke wil dus. Gelukkig kan ik dat aardig negeren mijn man heeft daar nog wel eens moeite mee. Ben bezig met voorbereidingen voor als ie 1 word. Jullie leuke ideeën? Oh ja en in sept gaan we naar Madurodam. Samen met mijn broer en zijn kleine meid. Het leek ons zo leuk om die twee(aangezien ze maar 2 wekem schelen) op de foto te zetten samen en dan in het ook zo kleine Madurodam. Afijn genoeg geklets ik ga eens lezen hoe het met die van jullie gesteld is.
Haha leuk te lezen met dat spelen. Jari speelt niet die gooit of loopt met iets in zijn mond rond. Heel af en toe stopt ie iets terug in een doosje maar liever ergens uit of vanaf Schema van hem is nu trouwens: 7:00 a 7:30 2 boterhammen en 120 cc opvolgmelk 12:00 2 boterhammen en 120 cc opvolgmelk 15:00 (als ie wakker word dit varieert) 2 stuks fruit 18:00 warm eten En dan gewoon drinken tussendoor en soms koekje ofzo. Wat voor fles geven jullie nu drinken? Jari nu uit zo'n fles rietje echt ideaal en voor 3 euro bij de hema te krijgen.
Zo, ik mocht 8 pagina's bijlezen. Ga niet op iedereen reageren @ Engeltje, jeetje wat naar van je vader, veel sterkte! @ Little people, ik heb via mp dat huis met het roze dak gekocht. Die valt bij mijn nichtje van 2 en bij V in de smaak. Speelgoed koop ik regelmatig tweedehands, kleding ook trouwens. @ Winterkleding, ik heb nog niks. Ik wacht wel totdat het zover is. Weet niet in wat voor maat hij dan zit. Hij zit nu in 68 en soms 74. Weegt 8,8 kg en is 73 cm. @ Schoenen, heeft V nog nooit aangehad. Ga ze pas aanschaffen als hij buiten gaat lopen . Binnenshuis 'loopt' hij op blote voeten, op de fiets en als het wat frisser is in de kinderwagen alleen sokken. Verder gaat alles goed. V trekt zich op tot stand aan alles wat los en vast zit. Gister hadden we bezoek en er was een meisje van bijna 3 bij, ook zij werd gebruikt om te gaan staan haha. Een keer trok V haar broek omlaag hihi. Kruipen doet hij ook steeds meer, maar tijgeren gaat toch nog het snelst en hij wil graag snel ergens bij zijn. Hij slaapt van 7.30 tot 6-7 uur en 's ochtends 1 tot 1,5 uur en 's middags ook. Hij zegt nog geen bewuste woordjes. Zijn er meer die dat nog niet doen? Hij maakt wel veel geluidjes en zo. Hij snapt sommige woorden ook. Als ik hem vast hou en zeg 'mama kus' dan duwt hij zijn mond op mijn gezicht (of hij duwt gewoon zijn hele gezicht tegen mijn gezicht aan). Echt heel schattig . Nou verder, voor de dames die ik niet op FB heb... Ik ben verloofd! Jeej. Mijn vriend had me al gevraagd op vakantie (18 juli) maar nu pas echt wereldkundig gemaakt .
jeetje kletskouzen haha ik heb een beetje bij gelezen @cin beterschap voor S. zo zielig @ontwikkelingen , de fijne motoriek is ook heel belangrijk net als de sociaal/emontionele ontwikkeling. dit zie je niet altijd net als kruipen enz maar vind ik zelf erg belangrijk. @Penny gefeliciteerd wat gaaf ! hier gaat het goed, vanavond gaan we gezellig met zn 3e bbq'en hihi. Gisteravond zei ml tegen J. : ga je morgen lekker uit slapen? nou ik denk dat ze het begreep , om half 10 schrokken we wakker en toen hebben we J. ook maar wakker gemaakt ! heerlijk geslapen dus. @Lycka leuk je bent aan het bakken ! hihi ik ga straks cakepops maken, heb ik nog nooit gedaan maar voor J. haar verjaardag wil ik ook aantal van die maken voor de kinderen enzo
@ penny: oh wat leuk, gefeliciteerd!!! @ blackie: lang niet gezien! Fijn om weer wat van je te horen en dat t zo goed gaat met je kleine grote mannetje! Hier ook druk bezig met de voorbereidingen. Uitnodigingen zijn al klaar en zo ook zn verlanglijstje. @ jmay: lekker ff bbqen! Wij toevallig ook bij ml zn oma, alleen moet ml zelf werken helaas! Met Quinten zn buikje gaat t gelukkig weer beter, vanmorgen is alles eruit gekomen zeg maar en dat was veulllll!! Hij is ook gelijk weer een stuk drukker ( lees: nog drukker ) en opgewekter Met mn vader gaat t nog niet zo best.... Zoals ik het inschat heeft hij nog steeds een veel te lage bd, want ik herken er heel veel in van na mn bevalling...... Hij moet woensdag wel weer op controle, maar als t zo doorgaat als nu, dan zie ik hem vandaag of morgen nog t zh ingaan Verder was ik vanmorgen mn sleutelbos kwijt.....echt nergens te bekennen! Mn moeder is nog hierheen gekomen om te helpen zoeken en gelukkig vond zij ze in mn dressoir kastje. Ik vermoed dat er een klein mannetje met mooie grote blauwe onschuldige ogen mee aan de haal is gegaan! Kennen jullie hem?
@engeltje Oepsie hahaha Jeetje wat heftig van je pa , weten ze niey precies wat hij heeft ? Of heb ik iets gemist ? Ja heerlijk bbq'en voor J. Stukjes paprika , champignons , en een kleine gepofte aardappel owhka en kma vrij stukje stokbrood hihi