Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: wow wat duidelijk al zeg!! Gefeliciteerd!!!!
    Hoop voor je dat alles nu helemaal goed gaat!!

@ ukkie: sterkte met je meisje! Die koorts is idd wel hoog voor tandjes en volgens mijn ha bestaat koorts van tandjes zoieso niet...
    Helaas kunnen we momenteel niet echt op mensen terugvallen omdat zij zelf ook een hoop aan de hand hebben dus dat maakt t wel heel zwaar zo. Ml zit wel nog half thuis ook en ik heb t heel erg druk op het werk dus dat maakt t er niet makkelijker op. Maar het is niet anders en we moeten het dus nog echt even uitzingen tot de 16e.
    Meneertje ligt nu net op bed, maar ligt behoorlijk te zagen en hoesten alweer dus dat voorspelt niet veel goeds. Hij geeft ook nog niet echt toe aan zijn vermoeidheid.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh hier nog even Quinten z'n curve...

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje dat Is wel een mooie curve hoor :) wat dat betreft doet ie het goed.
    geef je hem wel eens een zetpil zonder dat hij koorts heeft maar niet lekker is..dat geveb ze hier wel eens als advies om even goed de nacht Door te komen.. alhoewel hij natuurlijk wel al een tijdje aan het sukkelen is :( hopelijk verloopt de nacht een beetje goed!

Vervelend dat de mensen om je heen je niet altijd kunnen helpen... maar wat je zegt,het is niet anders nu. Doet je man wel het een en ander nu hij thuis is? Wellicht wat huishoudelijke taken doe hij uit handen kan nemenemen.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja gelukkig blijft hij wel goed groeien idd, maar als we hem iedere week zouden wegen dan zou de lijn omhoog en naar beneden gaan. De week dat hij ziek is zie je hem echt met de dag afvallen en als het dan weer beter gaat eet hij het liefst alles wat los of vast zit.

En ja ml doet wel wat in t huishouden hoor gelukkig... In ieder geval eten koken en een wasje draaien en daar ben ik al blij mee. Ook snachts wisselen we het wel aardig af samen, maar toch zijn we wel allebei wakker...

Zetpil geef ik idd ook wel hoor als hij pijn heeft en hij anders echt niet gaat slapen, maar ook dan wordt hij nog midden in de nacht wakker helaas. Het duurt dan ook echt heel lang voordat hij weer rustig is en slaapt.

Ml heeft hem nu net in slaap geschommeld en gaat zo ff sporten en ik duik heel vroeg m'n nestje in!

5. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Engeltje fijn dat ml je helpt met huishouden. Scheelt toch weer voor jou, erg fijn! Sterkte met je kleine mannetje, hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid en is het gauw afgelopen met het ziek zijn. Dikke knuffel voor jou! Wel mooie curve!

Vanochtend weer testje gedaan en hij wordt steeds duidelijker... Vind het zo moeilijk om te geloven en retespannend!!

6. Mama JaDeBo

B is vandaag ook weer goedgekeurd. Hij weegt nu 11.800 kg en is 85 cm lang. Verder waren ze wel tevreden moest hij wel meer groente eten... Tja zoeken altijd wat om te zeuren! Ik trek me er iig niks van aan :D

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat je mamnetje weer is goed gekeurd! En wow die test is echt heel duidelijk! Zouden het er weer twee zijn?

Hier vanmorgen ook bij het cb geweest en hij is in nog geen week tijd een halve kg afgevallen omdat hij weer niets eet. Nu kan er ook wel iets verschil zitten in de weegschaal natuurlijk, maar geen halve kg.
    Zoals ik dus al zei gaat zijn curve omhoog en omlaag als je hem iedere week zou wegen en meten.
    Ondanks dat hij zo ziek is ontwikkeld hij zich verder prima. De verpleegkundige kon alleen wel heel goed aan hem merken deze keer dat hij niet lekker was en ze hebben nog even extra naar zn longetjes geluisterd,maar die waren gelukkig schoon.

Hier nog een keer de curve

8. Mama JaDeBo

Zeg! Wil jij niet zo eng doen :) ben echt wel bang hoor!! Nog 2 weken wachten tot de echo!

B had groeispurtje gemaakt dus kwa lengte.. hij is wat smaller icm met lengte/gewicht... avond eten gaat slecht...

Fijn dat je ventje het ondanks alles goed ontwikkeld! Hopelijk kan de kno wat voor jullie beteken en knapt hij daarna snel op!

9. Mama JaDeBo

Tja.. denk dat het geen uitleg behoeft... :)

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He meiden, ik dacht ik kijk is ff in dit topic en ik zie dat je net positief getest hebt JDB! gefeliciteerd!! :)

Hier is het tijd om te bevallen, alleen wil beebje nog niet zo haha..

11. Mama JaDeBo

Jeetje Sammie overtijd alweer! Heel succes, hopelijk komt je kleintje snel!!

Enne thnxx!

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Jdb, nogmaals gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom je dat houdertje uit elkaar haalt?

@ Sammie, oehhhh spannend! Veel succes straks!

@ Engeltje, wat sneu dat Quinten zo ziek is. Hopelijk kan de KNO arts iets voor hem betekenen.

Hier alles goed. Gisteren gratis echo van een uur bij Fontys hogeschool gehad ;). 4-5 echoscopiste studentes hebben hetzelfde gedaan, maar was wel leuk. Verder gaat het nu wel goed. Misselijkheid is bijna helemaal weg! Vermoeidheid is ook een stuk minder. Voor werk zit ik nu alleen 3 dagen per week ongeveer in Rijswijk, dus zit echt veel in de auto (1,5-2 uur enkele reis) en dat voel ik aan mijn rug. Jeetje wat is de randstad irritant met files ;). Maar goed.
    Vakantie is ook geboekt. 20 juni 13 dagen naar Kreta, heb er zin in!

13. Mama JaDeBo

Zo kun je hem beter zien op de foto :)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    ow penny, jij ook zwanger :D leuk!
    lekker hoor vakantie, dat zt er hier niet in dit jaar.

engeltje weet niet precies wat er met je mannetje is maar beterschap!

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ahh klinkt logisch jdb! :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden!!

@ sammie: spannend zeg! Hoe voel je jezelf nu verder?

@ penny: hihi welkom in de randstad! Je zit dan wel heel erg dicht bij mij, bakkie doen? ;)
    Wat doe je voor werk dan ook alweer?

Het is vannacht en vandaag echt een heel stuk beter gegaan met Quinten... Zou het dan toch ook hooikoorts zijn? Het heeft natuurlijk flink gegoten, dus alle pollen zijn eventjes uit de lucht..

Ahh zo lief, m'n mannetje heeft een bos bloemen voor me gekocht, zomaar!! Doet ie bijna nooit hihi

17. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, ik ben IT auditor / consultant. Heb klanten door heel het land, maar meestal niet zo ver als dit :). Kom maar op met dat bakkie! ;)

Wat leuk bloemen! Heb in de 8 jaar dat ik met mijn vriend samen ben misschien 2x zomaar bloemen gehad haha.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny wat leuk zon lange echo! En fijn dat de misselijkheid bijna weg is, dan kan je helemaal gaan genieten (voor zover je dat nog niet deed ;))

@engeltje wat fijn dat het beter gaat.. Nog steeds? De zon is hier namelijk alweer terug.. Kunnen ze niet op hooikoorts testen? zodat hij er iets voor kan krijgen. de medicijnen werken bij mij altijd goed namelijk.

@sammie, dat duurt lang!! word je ingeleid of wil je zelf wachten tot het eind? Ik vond 6 dagen overtijd echt de max haha was er wel klaar mee!
    (misschien ben je nu wel bezig :D:D:D succes!)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: m'n werk zit echt op het randje van Rijswijk en we hebben "coffee to go" hoor dus kom maar langs :p

@ ukkie: vannacht en vandaag ging het idd alweer mis helaas. Quinten heeft een bloedtest gehad, maar omdat zijn bloedbeeld nog niet compleet was is daar alleen de KMA uitgekomen terwijl hij bijv overduidelijk allergisch is voor honden.
    Voor zijn allergieën heeft hij desloratadine en dit hebben we hem ook op aanraden van de ka 2 weken achter elkaar gegeven om te kijken of zijn klachten dan weg gaan. De klachten werden wel iets minder op de dag, maar de nachten bleven verschrikkelijk.. Misschien dat hij wel naar een andere dosis zou kunnen van 2 x per dag ipv 1 x per dag, maar de kinderarts wilde liever dat we nu eerst naar de kno met hem gingen. Daarbij krijgt hij al genoeg medicatie en zalfjes en we willen hem niet iets geven wat niet of maar een heel klein beetje helpt. Ben erg benieuwd naar de afspraak volgende week woensdag!

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MJDB, gefeliciteerd!! Zwanger worden is in ieder geval geen probleem voor jullie haha!

@Engeltje, mooie curve hoor van Quinten. Ondanks dat hij kwakkelt met zijn gezondheid, ontwikkelt hij toch normaal. Wel vervelend hoor voor hem en ook zeker voor jullie.

@Sammie, nog niet bevallen? Succes!

@Penny, heerlijk naar Kreta!

Volgens mij had ik al geschreven dat de arts op het CB Sofie iets scheel vond kijken, maar meer had hij er niet over gezegd. Krijgen we van de week ineens een oproep van het ziekenhuis voor de orthoptist en de oogarts. 12 mei worden we daar verwacht.

Sofie heeft al een paar dagen een beetje verhoging, vooral 's avonds, maar nu ook vanmorgen. Ik neem aan dat het van de BMR komt.

Verder gaat het goed hier. Ik heb dinsdag de laatste borstvoeding gegeven (ik moet mijn banner nog aanpassen). En ze vraagt nergens om. En het beste is dat ze de nachten meestal lekker doorslaapt! Ik voel me ook weer veel meer mezelf met meer nachtrust.

Deel Deze Pagina