Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Vanavond had ze 39.3. Dat vind ik best hoog na een vaccinatie. Hopelijk zit ze morgen niet meer zo hoog.

2. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

B heeft ook hoge temp na vacc. Hoogste tot nu toe was 39,5.
    Hopelijk knapt ze snel op.

Had gyn gebelt en heb 28 april eerste echo, ook vk gesproken en die vond onzin dat gyn het doet, zij kan t ook voor me regelen. Dat heb ik natuurlijknook liever. Hoor dus nu maandag wat het wordt, gyn of vk! Spannend!! Verder voel ik me goed zwanger iig...

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: quinten had bij zijn laatste prikjes ook van die hoge koorts hoor, dus kan wel ;)
    Vond je het niet een beetje emotioneel om dan echt die laatste voeding te geven? Ik moest toch echt wel even een traantje wegpinken hoor! Helemaal toen quinten daarna ook nog eens een kusje op mn borst gaf, wat hij daarvoor nooit deed...heel bijzonder!

In mn album staat een fotootje van de fotograaf op mn werk... Ondanks dat quinten daar echt niet goed in zn vel zat, vind ik hem nog best aardig gelukt...

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: spannend zeg!! Hopelijk kun je gewoon lekker naar de vk!

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, "fijn" te lezen dat die hoge koorts wel normaal is. Vanmorgen gelukkig 37.9.
    Laatste keer bv geven was inderdaad wel een beetje emotioneel, met een traantje, ondanks dat het mijn eigen keus was.
    Waarschijnlijk ons laatste kindje, dus dit was echt de laatste keer.
    Is inderdaad een leuke foto!

6. Mama JaDeBo

'
    Enorm spannend!! Ben best wel 'bang' dat er 2 zijn, gezien ik daar de eerste keer over droomde... sindsdien droom ik over een lief klein meisje... Morgen hoor k het ben benieuwd!!

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Spannend MJDB, hopelijk mag je naar de vk!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjdb: ben benieuwd hoor! Zal in ieder geval voor je duimen dat het nu wel helemaal goed gaat!

@ sammie: en? En? En? Al bevallen ondertussen? Je houdt het spannend!

@ lycka: ja zeker als het waarschijnlijk je laatste kindje is kan ik het me helemaal voorstellen!
    Hoe is het nu met je meisje? Quinten had er dik een week last van en daarna was het weer over.

Hier gelukkig weer een goede nacht gehad vannacht.... Hij is maar 1 x wakker geweest en was toen makkelijk in zn eigen bedje te troosten. Was ook wel echt nodig hoor twee goede nachtrusten achter elkaar, want denk dat we het niet veel langer hadden volgehouden met maar hooguit 2 uurtjes slaap per nacht! Zou ook blij zijn als we woensdag het gesprek hebben gehad met de kno arts, dan weten we tenminste wat er gedaan gaat worden en hopelijk is dat dan ook op korte termijn!

Vanmorgen ben ik ff lekker wezen zwemmen met mn binkie. Ging nu voor het eerst alleen met hem en dat is nog best pittig als je jezelf wil aankleden en hij stuitert alle kanten op hihi. Denk dat ik de volgende keer gewoon in een klein hokje ga, dan kan hij tenminste geen kant op :D
    Na het zwemmen en eten heeft hij 2,5 uur geslapen!!! Heb hem maar wakker gemaakt om 15.00 ;) Ach hij heeft t ook hard nodig om zijn slaap in te halen!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Lycka, ben benieuwd hoe het gaat bij de orthoptist en oogarts. Ik heb voor Aveline een extra afspraak gemaakt bij het CB om eens naar haar oogjes te laten kijken. Ik vind dat ze af en toe (vooral als ze moe is) ook een beetje scheel kijkt.

Ik kan me herinneren dat Aveline van de bmr prik ook flink ziek was met behoorlijk koorts. Maar de koorts moet natuurlijk niet te lang aanhouden.

Engeltje fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad. Hopelijk kom je er bij de KNO arts achter wat het is. Lijkt wel alsof hij overal allergisch voor is!

Bij ons staat er nu een zandbak, glijbaan en schommel in de tuin! Omdat ze zo graag buiten speelt ben ik zelf ook veel in de tuin, ik heb nu erwtjes, wortels, radijsjes en tomaten geplant. De aardbeien stonden er nog in van vorig jaar. Verder wat kruiden, zoals rozemarijn en tijm enzo.

Helaas was ze gisteren ineens erg verkouden, dus ik heb weer een waardeloze nacht gehad. En het ging net weer beter...

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Lycka, emotioneel he dat moment. Maar je kunt nogmaals trots zijn :)

@ Engeltje fijn dat het wat beter gaat! Hopen dat het zo blijft.

@ayslin, he k*t zo'n nacht :( hopelijk vandaag een beetje bijkomen? Of zit dat er niet in.
    Leuk dat je zoveel in je tuin hebt! Wij hebben helaas alleen maar tegels maar wil ook zoiets in ons volgende huis/tuin.
    Ben benieuwd wat het cb zegt over de oogjes, spannend.

@ Hier een top weekend achter de rug! Lekker uit eten geweest en erna op stap. We kregen het hele weekend bezoek van familie dus Lisa ging uit logeren. beetje bang voor een slapeloze nacht voor hun (hebben nog twee andere kindjes waarvan 1 heel licht slaapt) maar het is super gegaan! Zelfs de laatste fles van 22.30 overgeslagen :D net als drie nachten afgelopen week!!
    Ze had vollop de aandacht van de twee andere kids dus denk dat ze gewoon ook helemaal op was aan het einde van de dag haha.
    Binnenkort komen de twee kids bij ons logeren (4 en 2). lekker druk maar lijkt me super leuk! Kunnen we alvast oefenen :D:D

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, leuk zwemmen! In het zwembad waar ik met Sofie ben geweest, hadden ze kinderstoelen in de kleedruimte staan. Super handig!

@Aislyn, leuk een moestuintje! Ik heb vorig jaar een poging gewaagd, maar ik blijk geen groene vingers te hebben ;)
    Sofie speelt ook graag buiten. De schommel en de trampoline vindt ze erg leuk. Een glijbaan of een speelhuisje lijken me ook wel leuk.

Met Sofie gaat het weer beter. Vanaf gisteren koortsvrij. Helaas wordt ze wel weer een keertje wakker 's nachts. Na een beetje water gaat ze wel weer slapen, maar toch ;)

Waar spelen jullie kindjes binnen graag mee? Sofie trekt werkelijk alle lades en kastjes overhoop. Ze vindt het erg leuk om jassen, mutsen, schoenen en andere kleren aan te trekken. Naar haar speelgoed kijkt ze amper om.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Lycka, fijn koortsvrij!!

Binnen is hier het loopkarretje nu in trek (he he ;))
    De pop
    Puzzels (ze is hier erg goed in!)
    Kleuren met stiften
    Met haar potjes en pannetjes bezig zijn.
    oja en spelletjes op de ipad (schaam schaam)

13. Mama JaDeBo

Lycka gelukkig weer koortsvrij!

Hier doet B ook alles open hoor ondanks er genoeg speelgoed staat...
    Hij speelt graag:
    Toet toet garage
    Telefoon (eerste smartphone)
    Bal
    Vormen stoof
    Glijbaan
    Racestuur
    Jack en de piraten boot
    Pop van zijn zus
    Uhm.... Dat ongeveer hihi

14. Mama JaDeBo

Niks voor te schamen hoor hihi
    J speelt vaak op opa zijn iPad en heeft zelf een K3 tablet... D heeft een storio... Alleen B heeft nog niks maar vind een dierengeluiden spelletje op iPhone er leuk ^_^

15. Mama JaDeBo

Vk belde gister nog er is dus geen reden waarom ik naar de gyn zou moeten gaan, het is me gewoon aangeboden. Wel blijft de echo in het ziekenhuis staan omdat vk geen datum in die buurt had dat ik kon, in dr middag meteen intake vk erachter aan... Dus nog 13 dagen :D

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Kleuren en kleien vindt Sofie ook leuk. Verven heb ik nog geprobeerd, maar dat vindt ze vast geweldig (maar ik niet haha).

@MJDB, goed geregeld, snelle echo en bij de vk onder controle, top!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Spannend!! En fijn dat het bij je eigen vk mag!

Hier over 13 dagen (ongeveer) weer testen :D:D

18. Mama JaDeBo

Zeker spannend!! Nog 13 daagjes!! Voor jou ook weer spannend!!

Werd net weer door andere vk gebeld, dat ze een echo voor me moest regelen oid... maar dat hadden we gister al gedaan :);) Dus blijft lekker zo staan :D

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, lekker zwemmen! Ik ben bij ons in het dorp begonnen met babyzwemmen op vrijdagochtend. Is een klein zwembad (recht toe recht aan, 145 cm diep waar wij babyzwemmen) en we zijn met 7 mama's. Omkleden is daar altijd behelpen (ziet eruit als omkleedhok van een gymzaal), maar is maar 5 min fietsen ;).

Hier speelt V vooral met de grootste boekjes die we hebben (A4 formaat), toet toet garage, little people huis en dan steeds poppetjes door de deur duwen en deur open en dicht doen ;), looptraktor, overal op klimmen wat niet mag (stoelen, bureau), door de boekenkast heen kruipen (is zo'n Expedit Ikea kast, 3 vakken zijn leeg en hij vindt het geweldig om daar doorheen te gaan), met de babyfoon rondlopen en de iPad/iPhone zijn ook zwaar favoriet (mag hij lang niet altijd en dan is het de grootste dramaqueen). O en keukenkastjes open maken en er in proberen te gaan zitten... Wat hij ook leuk vindt is om alles uit de speelgoedkast eruit te gooien, een voor een. Echt over zijn schouder heen.

Gisteren heeft hij op het kdv een ei beschilderd! Ik was trots op het resultaat haha.

@ Jdb, nog 2 kleine weekjes! Woehoe!

@ Ukkie, ik hoop dat het een posi test is!

Hier verder alles goed. Combinatietest uitslag gehad en heb geen verhoogd risico! Vorige keer had ik verhoogd risico op Down (1:130). Vanavond controle afspraak VK.

Verder vandaag werken en dan lekker 4 dagen weekend! Heb er zin in.

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Spannend allemaal zeg!

Zag Sammie voorbij komen met als onderschrift dat er een klein beebje bij gekomen is, gefeliciteerd!

Ik heb alles bij gelezen, zal binnenkort even wat uitgebreider reageren.

Wij hebben de 20 weken echo gehad, leuk! Weer groot met iets grote nieren, dus wel weer extra echo. Maar niks om ons zorgen over te maken :)

Deel Deze Pagina