Ja de peuterpubertijd staat echt op de loer, oei, oei, oei!! Gelukkig dat je wel weer iets meer eetlust hebt, hopelijk knap je snel helemaal op!! En ja echt superknap he! Heb hem ook gelijk een sticker laten plakken op een stickerdiploma hihi. Ben benieuwd of dit gaat doorzetten! Hij heeft sinds een week echt iedere dag interesse in het potje!
Wat leuk ook met die stickers!! B staat gewoon verbaast te kijken wat er gebeurt als hij plast... Natuurlijk op de grond ! Hahah nog niet echt interesse hier... Komt vanzelf
Ik kom even snel zwaaien hoor. Hier gaat het goed. Eindelijk een betere functie gekregen met meer uren, dus ik moet nog even uitvinden hoe ik gezin, werk en huishouden moet combineren en daarnaast nog met jullie kletsen @MJDB, wat zegt je gevoel? Jongetje of meisje? @Engeltje, wat knap dat hij op het potje heeft geplast!
Hihi ja komt vanzelf hoor! Hij staat hier nu twee maandjes ofzo in de woonkamer en in t begin vond hij het grappig om met z'n kleertjes aan op te zitten, daarna een paar keer zonder luier en toen ineens een tijdje niet. Ik vraag het altijd tijdens het verschonen aan hem en wil hij niet, dan niet! Maar de laatste weken trok hij al steeds aan z'n luier als hij moest poepen of plassen en als ik het hem vroeg wilde hij het dus steeds wel! Van de week had hij ook al geprobeerd te poepen, maar het lukte maar niet doordat hij last van verstopping had. 5 min later in z'n luier lukte het toen wel en vanavond gaf hij t dus zelf aan dat hij wilde en binnen een paar seconden kwam er een plasje! Hij keek even heel verbaasd en werd daarna helemaal blij omdat wij stonden te juichen en klappen hihi
Mijn gevoel zegt een meisje Idd hoor Engeltje! Ik hangen gewoon wat zichtbaarder neerzetten en eens zien of hij er geïnteresseerd in raakt.: de wc vond hij wel interessant en staat er graag bij hihi
Hihi ja dat heeft hij ook en doortrekken vind hij altijd leuk om te doen. We hebben hem vanavond ook zelf z'n plasje door laten trekken. Erop zitten heb ik een tijd geleden geprobeerd, maar hij vindt het gay te klein. Misschien moet ik ook maar zo'n toiletbril verkleiner aanschaffen.
Hallo iedereen! JDB, wat fijn dat alles goed gaat met je uk! Wat goed zeg van Quinten, wauw! Hier wel wat interesse voor de pot, maar ik ben bang dat ik er zelf niet genoeg aandacht aan geef. Verder zonet even een vervelend ongelukje.. Mijn rottweilers waren aan het spelen met elkaar, buiten inde wei. Fer.re en ik waren elders in die wei bezig. Uiteindelijk ging F.erre naar hun toe, gewoonlijk prima. Maar nu beet 1 van de rottweilers hem ineens in zijn hoofd! Per ongeluk, dat wel. Hij stond op de verkeerde plek, en zo in het spelen, beet hij per ongeluk in Ferr.e in plaats van in de andere hond. Allemaal bloed natuurlijk... Snel naar binnen gegaan, goed gereinigd en gekoeld. Huisarts even gebeld, moet vanmiddag even voor de zekerheid terug bellen. Hij heeft 2 bulten met 2 gaat erin op zijn voorhoofd en in zijn haar zitten, de schat! Hij schrok zich lam! (hond ook trouwens)
@ goddin, jeetje meid even schrikken zeg! Hoe gaat het nu? en met de hond? Ik ben als kind ook gebeten door een hond in mijn oog. Dit was mijn eigen schuld want ik zat ook in zijn oog te prikken maar het bloed spoot overal. na wat hechtingen is het uiteindelijk helemaal goed gekomen en ben ik nog steeds een hondenliefhebber dus als je wel weer meteen met m bij de honden gaat, hoeft hij er later geen last van te hebben. Vooral zelf normaal blijven doen in het bijzijn van de honden. @hier vannacht ook flink geschrokken. L. had weer een nachtangst aanval. Ze heeft dit nu drie keer gehad maar vannacht was de ergste. Zo in paniek, huilen, schoppen, slaan, haar kaak stond helemaal stijf, er zat nog net geen schuim op... Het heeft een kwartier geduurd en toen viel ze weer in slaap. Er is niets aan te doen en komt veelal voor bij stress/oververmoeid. Nou dat kan kloppen want gisteren hebben we de as uitstrooiing gehad en kwamen er 75 mensen op bezoek.. Ze heeft geeneen slaapje gedaan overdag en was dus kapot moe. Maar goed, op dat moment kon ik wel janken!! Gelukkig gaat het nu weer prima!
Wat leuk Engeltje, dat hij al op het potje geplast heeft. Ik zet mijn kleine meid er ook wel eens op na haar slaapje. Dat heeft al geresulteerd in enkele poepjes en één keer een plasje. Ze zegt het ook al zelf als ze gepoept heeft. Eigenlijk zou ik ook een potje in de huiskamer moeten zetten. Godinn, jeetje wat schrikken. Ik ben zelf een hondenliefhebber en wij hebben ook een hond (border collie) maar ik blijf het eng vinden met kleine kinderen. Een waarschuwingsbeet kan voor een kind al hele ernstige gevolgen hebben. Ukkie, volgens mij kan je dan het beste niets doen idd, anders raken ze nog meer in paniek. Je dringt namelijk niet goed tot ze door. Maar leuk is anders. Ik ben trots op mijn kleine meid! Ze kan poesje mauw helemaal van begin tot eind zingen! Ik vind dat echt knap!
@ayslin, wow! het hele liedje? zoveel woordjes kan L nog niet eens wat leuk dat ze dat al doet!! We doen idd vrij weinig met zo'n aanval. Vast houden zodat ze zich geen pijn kan doen en rustig blijven. gelukkig komt het niet heel vaak voor..
@ godinn: he jeetje dat moet wel ff flink schrikken zijn geweest! Gelukkig maakt F het wel goed! Ben zelf ook wel eens door een rottweiler gepakt en dat is geen pretje! Dit was ook een heel onvoorspelbare afgekeurde politiehond trouwens... @ ukkie: ahh gos, arm moppie! Heeft ze er vaak last van? Heb een kindje op mijn werk gehad die dat in heel extreme vorm heeft gehad. Hij is nu bijna 6 en is er gelukkig overheen gegroeid al anderhalf jaar! Gaat t wel een beetje met jullie? Dikke knuffel!! @ aislyn: wow wat knap zeg!! Is ze erg vlot mee!! Quinten neuriet t liedje vooral en zegt iedere keer t laatste woordje van de zin, dus: huhuh mauwww, huhuh gauw, huhuh huhuh huhuh jouw!! Hihi En ook al met t potje bezig, geweldig he!! Bij Quinten wordt t steeds meer en meer bewust! Snachts is hij eigenlijk altijd droog en als we hem gelijk uit bed vragen of hij op de pot wil dan blijft hij dus rustig een hele poos droog en doet hij alles op het potje. Hij wijst nu vaak ook zelf al naar de pot als hij erop wil, zo knap! Verder is hij zo ontzettend aan t papegaaien nu! Hij zegt echt alles na! Daarnaast benoemt hij nu ook dingen uit zichzelf zonder dat we het voor hoeven te zeggen. Voorheen als hij wilde dat we bijv een toetoet auto aan moesten zetten, kwam hij een beetje piepend en zeurend voor ons staan en nu vraagt hij "aan?". En nu net had m'n man t eten op tafel gezet, maar wilde nog even twee tellen iets op tv zien. Alleen stond Quinten al bij de tafel te wijzen en te roepen maaamaaaa eeeetennnn, paaapaaaa eeeetennnn!! Hihi heerlijk!
Fer.re vind de honden gelukkig helemaal niet eng, hij ging gelijk weer bij ze liggen.. Was gewoon pure pech, maar het is inderdaad wel zo dat het veel schade aan kan richten. De hond beet echt nauwelijks! Maar het bloed gutste er echt uit.. Zijn 2 kleine gaatjes, maar toch.. Oei Ukkie, dat is écht niet leuk! Wat zielig zeg... Hopelijk krijgt ze het niet te vaak! Wauw, het hele liedje al zingen?? Jeetje! F zegt alleen maar poesje maaaauuuw, (en dan vooral de maauuw heeeeel luid!). Hij herhaalt inderdaad wel al heel veel woorden, en steeds meer 2 woorden achter elkaar. Je kan hem ook echt dingen zeggen nu: Doe maar in de prullenbak, pak je je fles/schoenen/jas etc even? En dan doet hij het ook nog
Engeltje wat klinkt dat super zeg, wat een heerlijk mannetje! Hoe is het met zijn gezondheid? Godin jeetje das schrikken hopelijk valt het allemaal Mee! Ukkie he wat vervelend die angstaanvallen! Knuff Hier alles oke, mannetje doet het super, praat veel na zegt ook dieren zoals 'vogel' als je zegt dat ie olifant moet zeggen, zegt je mama of mmma (oma) whaha. Verder kletst hij veel en zegt veel na! Avonden zijn beetje lastig met slapen momenteel... In mijn buik is kleintje er aanwezig lekker druk haha... Maandag geslachtsbepaling ben zo benieuwd
Spannend Jadebo. Is wel vroeg voor geslachtsbepaling toch? Ze zingt wel het hele liedje, maar niet helemaal perfect hoor. Het gaat ongeveer zo. Poesje mauw Kom maar gauw Ik lekkere melk jou En mij rijstebij O lekker smullen wij
@mamajadebo, wat spannend maandag! Wij kregen dat pas bij 17 weken toen dacht ik. @ Ayslin, super leuk toch zo'n liedje @ Engeltje echt knap dat hij al zovaak op het potje gaat! echt super @ Hier ging het vannacht gelukkig weer goed. Dit was nu de 3e aanval wat ze heeft gehad maar deze was wel de ergste. Hopelijk komt het niet snel weer terug. Oorzaken zijn: oververmoeid, stress en traumatische ervaring. De eerste twee zijn wel te plaatsen dus dat de komende tijd proberen te voorkomen. Over twee dagen kan ik trouwens testen!! spannend
Ja is idd vroeg... Deze vrouw ken ik van vorige echo's bij ehobureau van de vk maar heeft er zelf ook een. Ze is zo ervaren en doet het al vanaf 14 weken, ik ben dan bijna 15 weken idd heel spannend! Petje spannend ukkie
Inderdaad vroeg! Is het dan wel helemaal betrouwbaar? En wat voel je het al snel zeg! Wauw, knap hoor, Aislyn! Net in de auto zei Fer.re steeds 'vrachtauto'. Klinkt zo: Hag-hauto. Dus ik steeds Vrachtauto. Hij kan heel goed en hard blazen, dus dan eerst blazen, zoals een F gaat en dan weer vrachtauto zeggen. Uiteindelijk werd het VVVVVV.... hag-hauto
goddin wat knap zeg!! Hier zijn de woordjes nog steeds minimaal Papa,mama,eten, drinken, bad (jaja wel de eerste levensbehoeften) auto, bella (konijn) woef, mauw, fles, soen (schoen) oma, opa, buiten En dan houdt het wel een beetje op. Ze heeft wel het belllen blazen uitgevonden.. Eerste keer zeep in de mond maar nu gaat het super, en prachtig dat ze het vindt! En sindskort heeft ze een buggy gekregen voor haar pop, nou helemaal fantastisch!! Hele dag met pop en buggy in de weer , pop moet flesje, luier om, eten, kleertjes aan schoenen aan en thermometer in de billetjess
Ja hoor zij is zo ervaren! Vertrouw daar op en hoor goede berichten over haar..: Ja he?! Voelde de jongens ook vrij vroeg, dit gekriebel is duidelijk het kindje zo fijn! Praten: hier mama, pa (opa), oma, didi (Linny) dede (Devin), deze, die, vogel, vis, zeer (ipv auw) douche, bad, paad (paard) boe (doet de koe), arken (varken) toet toet, dicht, klaar, op, mij deze, drinken, ijs, vees (vlees) uhm en nog wel wat meer denk ik../ klets kousje