Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Leuk hé, al die woordjes!
    Wij praten fries, dus als ik het hier neer zet, begrijpen jullie het toch niet :p

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Zo wat een drukte hier :D

@Godinn, schrikken zeg! Dit keer gelukkig goed afgelopen, maar je moet er toch niet aan denken...

@Ukkie, heftig die aanvallen. Je kunt inderdaad niets doen, maar vreselijk om het aan te moeten zien, arm meisje.
    En spannend dat je bijna kan testen, ik duim voor je!

@Aislyn, echt superknap dat ze het hele liedje kan zingen.
    Al jullie kindjes praten al heel veel vergeleken met Sofie. Misschien komt het door de 2 talen, maar Ruben was ook vrij laat.

@Engeltje, wat knap dat het zo goed gaat op het potje. Hier wel wat interesse, maar nog geen resultaat.
    Hoe is het verder met Quinten?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: ohhhh bijna testen....spannend!! Heb je al een beetje een voorgevoel dat t raak is?

@ mjdb: wat leuk dat je je ukkepuk al voelt!! Wij wisten hier trouwens ook al vanaf 15.6 dat Quinten een jongetje was :)

@ godinn: gelukkig is hij niet bang van de honden geworden!

@ woordjes: teveel om op te noemen, maar hij spreekt ook nog niet alles goed uit hoor. Vandaag zei ik nog tegen hem dat hij aan het papegaaien was en hij gelijk: gaaien, gaaien? :D

Qua gezondheid gaat t eigenlijk best goed met hem. Sinds hij die allergieen neusspray heeft is hij nog maar 1 x flink ziek geweest en dat moet kunnen natuurlijk ;)
    Wel zijn we nog erg aan t stoeien met zijn eczeem, hij krabt zn hele huid kapot van de jeuk. 30 juni moet hij weer naar de dermatoloog.
    Twee weken terug heeft hij verkeerde boter binnen gekregen en daar heeft hij 3 weken lang flink last van gehad, zowel van zn eczeem als van zn buik/darmen. Zijn toen ook pittige nachten geweest. Maar over t algemeen gaat t echt gewoon heel goed met hem gelukkig :D

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, wat fijn dat het zo goed gaat!
    Wat een heftige reactie zeg op verkeerde boter. Lastig om overal in de gaten te houden wat hij binnenkrijgt. Hopelijk groeit hij er binnenkort overheen.
    Wat gebruiken jullie nu voor zijn eczeem?
    Sofie heeft weinig last meer van eczeem op een paar hardnekkige plekjes na.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier helaas (weer) niet raak. Volgende week weer nieuwe kansen dus we gaan er maar weer voor ;)

@engeltje heftig zeg zo'n reactie! Is het normaal dat dat zo lang duurt? sterkte!

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier behoorlijk druk met 2 kleintjes.
    Elin is een super makkelijk kindje. Julian daarin tegen is een hand vol haha. Geen minuut kan hij stil zitten.

ukkie.. jammer, weer niet raak. Op naar de volgende

godinn... hoe gaat je zwangerschap>?

Jammer dat het hier zo stil is. We begonnen met zoveel!!
    Fb is ook al zo rustig :(

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hier druk bezig met voorbereidingen voor feestje morgen. Mijn vriend en ik zijn allebei jarig geweest.

Aveline heeft net twee keer gespuugd. Geen idee waarom, ze lijkt verder niet ziek te zijn.

Jammer dat het weer niet raak is Ukkie. Ik zit nog op het wachtbankje, maar denk niet dat het gelukt is.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: ik weet gewoon niet meer wat ik moet gebruiken voor zijn eczeem. Best lang sebamed gebruikt, dat ging lange tijd goed, maar nu niet meer. Op de plekjes die nu erg jeuken en wat hij openkrabt gebruik ik bepanthen en op de vurige plekjes een sterkere hormoonzalf, weet even niet uit mijn hoofd hoe die heet. De vurige plekjes gaan daarmee wel snel weg, maar mag niet over z'n hele lichaam gesmeerd worden. Ben dus nog erg op zoek naar wat voor crème we dagelijks kunnen gebruiken. Vaseline reageert hij ook niet goed op. Wat wel ook nog een tijdje werkte was kokosvet. 30 juni moeten we weer naar de dermatoloog, hopelijk heeft hij nog een goede crème!

@ ukkie: he wat ontzettend balen zeg dat t weer niet raak was! Hopelijk dan de volgende maand! Hier nog 3 maandjes wachten en dan willen we er ook weer voor gaan :)

@ aislyn: gefeliciteerd!!! Hopelijk was het een leuk feestje!

@ anoniempje: lijkt me idd soms best pittig om een klein ukje te hebben en daarbij een rondrennende dreumes die lekker z'n grenzen aan het verkennen is!

Hier een superleuke dag gehad! Begon met het zomerfeest van mijn werk en aan t eind van de middag zijn m'n binkie en ik lekker gaan eten op het culinaire festival waar mijn mannetje aan het werk was. Quinten heeft zitten swingen en zitten smullen, helemaal geweldig! Voor t eerst ook eend gegeten en uiteraard vond hij dat heerlijk!!

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, voor Sofie gebruiken we hydrocortison. Dat mogen we 2x per dag op de actieve plekken smeren. Dat is eigenlijk nooit nodig. 1x per dag is voldoende en tegenwoordig zijn het maar weinig plekjes.
    En daarna smeren we haar helemaal in met een vette zalf op glycerol basis.

@Ukkie, balen!!

@Aislyn, nog gefeliciteerd!

Hier vieren we midzomer! Nou ja... Het is koud, de verwarming staat aan, af en toe een hoosbui met hagel... niet echt het weer wat bij midzomer hoort ;)

10. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ferre heeft ook last van eczeem, best erg zo nu en dan. Ik doe er zo weinig mogelijk aan. Gebruik maar eens per week zeep voor in bad, en houd het vet. Ik hou helemaal niet van al die zalfjes...

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik ook niet. Maar jeuk is vreselijk dus daarom smeren we er hormoonzalf op.
    Sofie gaat 1x per week in bad met zeezout. En 1x per week onder de douche met douche-olie.

12. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Van hormoonzalf wordt de huid weer dunner.. Overal zit zo weer voor en nadelen aan! Ik heb wel hormoonzalf gekregen voor hem, maar gebruik het zo goed als nooit. Meestal laat ik hem zoveel mogelijk met zijn lijfje bloot om lopen na het douchen, zodat het goed droogt. (hij heeft het vooral op zijn rug, schouders en borst)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ben er ook geen voorstander van, maar hij krabt zijn huid helemaal open anders tot bloedens toe en dat zorgt voor nog meer jeuk en nog meer plekken erbij. Met deze sterke hormoonzalf blijven de vurige plekken gelukkig wel redelijk lang weg. Denk dat we deze 1 x per maand 3 dagen gebruiken. Voor de rest loopt hij ook heel veel in z'n blote beentjes en in z'n blote buikie. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden van de plekjes waar ik echt niet weet wat ik ermee moet doen. Het komt zo vaak terug!

Blegh ben vannacht van het 1 op andere moment doodziek geworden... Alles bleef er maar uitkomen en doordat het in korte tijd zo vaak gebeurde ben ik voor iets van zeker een kwartier out geraakt. Mijn man kwam om 1.45 thuis en heeft me van de vloer opgeraapt... Voel me vandaag ook zo beroerd dat ik niet eens mn binkie om me heen kan hebben en dat wil wel heel wat zeggen! Mis dat mannetje zo erg na 4,5 dag werken en nu is hij de hele dag bij oma... Zou blij zijn als ik hem zo weer ff kan knuffelen!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Deze plek blijft maar terugkomen en hier is t al op z'n retour.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,7 KB
      Weergaven:
      0
  15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dit soort plekjes heeft hij ook op heel veel plaatsen en met name in holtes en op zijn polsjes...

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Sofie heeft ook een hardnekkige plek in haar nek. En op haar kleine teen.

Beterschap Engeltje.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oh wat sneu al doe eczeem plekjes. Ik wad zelf een enorme eczeem baby en ik tot 12e gebleven. Niet teveel douchen, vettig houden en proberen te achterhalen waar het vandaan komt (bij mij vlees en chocola)

Sterkte allemaal

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ferre heeft zo'n plekje op zijn schouders. Ik vind het soms wel lastig hoor, maar ik probeer het echt te gebruiken wanneer het echt niet meer anders kan. De arts wou hem aan de prednison hebben er voor, jaaa daaaaaag! Ik ben helemaal niet anti medicijnen oid, maar ik geef het wel graag zo weinig mogelijk. Neem zelf ook eigenlijk nooit wat..

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Prednison? Dat is wel heel heftig!

Vandaag bij de kno arts geweest en die controle was goed. Mogen kijken hoe hij reageert als we de allergieën neusspray af gaan bouwen, ben benieuwd!
    Mannetje was wel flink over z'n toeren, alleen al toen we de kamer binnen liepen daar! Hij was voor we erheen gingen even eczeem vrij... Viel me gisteravond nl echt op, maar toen we daar weg gingen zaten er flinke vlekken in zijn armholtes! Blijkbaar reageert hij dus niet alleen met eczeem op warmte en stoffen/pollen, maar ook door stress! Arm kereltje! Maandag naar de dermatoloog, ben benieuwd!

Vandaag is het eindelijk gelukt om hem zonder slaapzak op bed te leggen! Zal denk ik ook een hoop schelen voor z'n uitslag, maar eerder wilde hij het echt niet en dat ondanks dat hij zich rot zweette.

Zelf gelukkig weer helemaal beter. Blijkbaar was het het eendags virusje wat er op mijn werk hing.

Staan trouwens nog wat foto's van m'n binkie in m'n album voor degenen die het leuk vinden.

Oh ennn.... Nog maar 3 maandjes ongeveer en wij gaan ook weer voor een tweede proberen... Spannend!!

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ja, prednison.. Arts zei zelfs: Ik zou het ook niet aan mijn kinderen geven hoor... Maar ja, hij moest wat. Gelukkig gaat het nu beter.

Oeh spannend, nog 3 maandjes :) Waarom perse dan 'pas'?

Vanochtend weer even voor controle geweest, alleen suiker was iets te hoog. Met hartje luisteren schopte hij steeds keihard tegen dat ding, aan, echt heel grappig :D

Deel Deze Pagina