Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Echo was helemaal goed!! Krijg er een klein prinsesje bij!! Helemaal happy :D

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ohhhh wat leuk!!! 2 jongens en 2 meiden!!! Fijn dat alles goed was ook, toch altijd weer een opluchting!

3. Mama JaDeBo

Dat was het zeker!! Voor nu zag alles er perfect uit!! En ze is zo mooi! Ben verliefd!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wauw wat leuk!!

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Echter super, twee meiden en twee jongens!

Godinn, jij bent alweer best ver! Gaat hard!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mooie foto mjdb!

@ godinn: sorry helemaal vergeten op jou te reageren! Heeft t nog gevolgen dat je suiker iets te hoog was? Moet je nu naar de Dietiste ofzo en die verschrikkelijke gtt test doen? Of is het gewoon iets om in de gaten te houden?

Wij hebben een paar maanden geleden besloten om er rond Quintens 2e verjaardag weer voor te gaan. Eerder wilde ik het zelf nog niet omdat het echte genieten hier pas laat is begonnen van ons mannetje. Daarbij ben ik nog hard bezig met afvallen en daar wil ik nog eventjes mee doorgaan. Hopelijk scheelt dat strakjes dan ook voor mijn bekken. Heb natuurlijk nu zulke zware bi gehad en wil er in ieder geval zelf alles aan gedaan hebben om het niet zover meer te laten komen, voor zover je dat in de hand kan hebben dan, want het is ook hormonaal natuurlijk. Ben nu 14 kg afgevallen sinds januari en zit net iets onder m'n gewicht van wat ik woog voor ik zwanger werd.

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Wat leuk zeg, een meisje :D Gefeliciteerd!

klopt, hier schiet het aardig op! Ben alweer op naar de 32 weken. Ferre was er met 37 weken, dus ja ;)

Ik heb de OGGT al gedaan, die was goed. Moet nu de volgende controle even een dik uur van te voren niks meer eten. Verder in de gaten houden.

Oh op die manier Engeltje :) Ik had juist nog niet zoveel gedaan aan de kilo's, met het idee dat we graag een 2de wouden haha! Maar na deze zwangerschap moet ik er wel echt aan geloven!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: fijn dat die ogtt wel goed was, hopelijk blijft t nu gewoon goed gaan met je suiker!

Nou ik moet zeggen dat ik wel blij ben hoor dat ik er nu al zoveel kg af heb, voel mezelf echt stukken beter erdoor! Ik hoop dat t ook mee helpt aan een betere zwangerschap, maar dat is gewoon afwachten.

Van de week flink zitten praten met ml over een volgende zwangerschap en of het misschien verstandig was om eerst dingen te bespreken met de Vk of ha.... Was er toen namelijk nog heilig van overtuigd dat ik dat wilde, maar sinds vandaag is bij mij eigenlijk de knop om. Ik zit op het ogenblik zo ontzettend lekker in m'n vel en wil er toch gewoon helemaal open in gaan, zonder allerlei nare dingen op te rakelen. Ik wil wel nog bij de Vk tegen die tijd aangeven dat we echt niet happy waren met de nazorg die toen geleverd werd, maar tijdens de zwangerschap waren we gewoon heel tevreden en daar wil ik me op focussen.

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    He dames,

Afgelopen week terug gekomen van 13 dagen vakantie en net even bijgelezen :).

@ Ukkie, jammer :(.
    @ Godinn, oeh het gaat zo hard!
    @ Engeltje, knap hoor 14 kg! Ga zo door! Hopelijk heeft de dermatoloog iets werkends voor Quinten.
    @ Eczeem, heb het vroeger ook als kind gehad. De jeuk is echt verschrikkelijk. Mijn jongste zusje had het heel erg. Zout water helpt goed en zemelen badje (voor haar toen althans).

Vakantie was goed. We zaten All In op Kreta. Niet echt mijn ding, maar 26 weken zwanger kun je niet zo veel meer ;). Was wel lekker en V heeft echt super genoten van het zwemmen (en wij daardoor ook). Hij heeft echt zo veel geleerd tijdens de vakantie. Hij wil niet meer aan de hand lopen, want zelf kan hij dat veeeeeel beter (als je hem optilt roept hij ook "Lo!", wat lopen betekent haha). Veel nieuwe woordjes geleerd en traplopen als de beste met 2 leuningen aan weerszijden. In het kinderbad stond een trap speeltoestel en dat was hét ding van V. Continu (tot vervelends toe haha) de trap op en af en wij er maar naast staan. Verder hadden we ook 3 dagen een auto gehuurd en zijn het eiland een beetje gaan verkennen en wat archeologische dingen gezien.

Mijn buik groeit echt als kool. Heb het vergeleken met foto's van de vorige keer (op 1 dag na dezelfde uitgerekende datum) en dat kwam zo ongeveer overeen met mijn buik in september... Sokken aandoen is al een uitdaging haha. Verder gaat alles wel goed. Controles steeds perfect, bloeddruk volgens het boekje etc. Voel me ook goed, maar nog wel veel moe. Kom gewoon niet aan rusten toe met zo'n drukke dreumes om me heen. Gisteren nog wel dikke ruzie gehad met vl en voel de baby dan echt als een gek schoppen. Is nu weer helemaal uitgepraat dus nu zorgen dat het niet meer tot zo'n ruzie komt (stomme hormonen ook!).

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Klinkt als een heerlijke vakantie! Een all-in is ook niet zo mijn ding, maar leuk dat je ook nog een beetje erop uit bent geweest.

Kun je V. niet af en toe een dagje laten logeren, zodat je een beetje uit kunt rusten?

Aveline wil momenteel alles zelf doen. Tanden poetsen, met bestek eten, schoenen/sokken aandoen. Als ik wil helpen begint ze te schreeuwen. Pfff.

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    'Hier ontzettend druk met 2 kleintjes. probeer wel mee te lezen :)
    Jammer dat fb zo rustig is, was makkelijker als we daar met zn allen lekker kletsen :)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad! Ennuhhhh....showen die buik!!! :D

@ aislyn: hihi fijne fase he :D

Hier druk druk druk..... Oma ligt in het zh, heeft haar heup gebroken en door verkeerde medicatie in t zh en veel bloedverlies na de operatie kantje boord gelegen.
    Quinten is heel ziek geweest, 6 dagen rond de 40 graden koorts met paracetamol. Oorzaak was niet duidelijk, maar ze zijn toch blind gaan behandelen met ab, twee dagen na de start kreeg hij flinke keelpijn en begon hij te hoesten, dus waarschijnlijk een flinke ontsteking diep in z'n keel. Hij at en dronk niks meer, huilde alleen maar en tussendoor was hij heel suf. Viel ook van het een op andere moment ineens in slaap, heel naar om te zien. Gelukkig nu weer opgeknapt maar hij is wel nog heel moe en zegt ook continu dat hij wil slapen. Gister pakte hij z'n beren, ging op de grond liggen en zei "slaap", daarna ook ruim 3 uur geslapen in bed. Dag ervoor 2 x geslapen ipv 1 x, dus maar ff rustig aandoen nog ondanks dat hij nu sinds een weekje wel weer beter is.
    Verder afgelopen week 2 vergaderingen gehad en naast de bezoekjes aan m'n oma en 4 dagen werken ook nog een straatbbq gegeven voor ruim 80 man.... Erg geslaagd maar daardoor de weinig tijd om te reageren ;)

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Gaat het nog steeds goed met Q?

Hier ook even wat minder leuk.. Eergisteren ben ik gevallen en heb daardoor mijn enkelbanden gescheurd en een gebroken enkel opgelopen. Niet echt fijn!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh jeetje wat heftig! Sterkte godinn!!!

Met Quinten gaat t gelukkig nog steeds goed, wel nog steeds snel moe, maar dat kan ook haast niet anders na wat hij te versturen heeft gehad.

15. Mama JaDeBo

Godin jeetje wat rot zeg meis! Sterkte en beterschap!

Engeltje fijn dat het alweer wat beter gaat met Q! Arm ventje! Hoe is het met jou?

Hier alles wel oke, nog erg misselijk. Uiteindelijk woensdag medicatie gevraagd aan ha en gekregen voor 2 weken. Ze hoopt dat het dan weg is...Anders bellen we gewoon weer... Helaas mag k daarmee 3 dgn niet autorijden wat op sommige dagen echt onmogelijk is, dus neem ik het dan ff niet in.

Met mijn kleine meisje gaat het goed! Maandag nog bij vk geweest en ze groeit goed ;) Haar hartje klonk ook weer prachtig... Merk wel dat ik zelf best onzeker ben, maar ja is ergens ook wel logisch... Wel fijn dat ze enorm bewegelijk is en ik haar veel voel, ze reageert ook op mijn hand... Over 3 nachtjes alweer de 20 wkn echo,... spannend!! Ben heel benieuwd naar mijn prinsesje :)

16. Mama JaDeBo

Vandaag 20 weken echo gehad, alles helemaal goed... ze is erg bewegelijk en liet ze ook zien op de echo, lag totaal niet stil!! Wel ligt mijn placenta laag, dus met 32 weken nog echo om te beoordelen of hij wel of niet voor de uitgang ligt... hoop echt van niet!!

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Mooi JaDeBo, dat alles goed was! Hopen dat de placenta mee werkt :)

Ik ben alweer 36 weken.. Kindje is erg groot, P99.. Dinsdag naar gyn om te kijken wat we nu gaan doen..

18. Mama JaDeBo

Spannend Godin ben benieuwd wat ze gaan doen!

K hoop t idd ook... Wil helemaal geen ks... Maar positief blijven we hebben nog ff Hihi al
    Gaat het wel onwijs snel!

19. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ja, gaat echt heel snel hé? VL was gisteren mee naar de vk, en die is nu dan eindelijk aan het slaapkamertje begonnen ;)

Nou, KS zit niemand op te wachten! Bah!

20. Mama JaDeBo

Maar goed ook dan zijn ogen geopend zijn nu haha!

Nee niet echt nee... Meestal groeit ie mee omhoog dus hoop ik nu heel erg!!

Deel Deze Pagina